همه چیز در مورد هزینه تبلیغات اینستاگرام

همه چیز در مورد هزینه تبلیغات اینستاگرام

هزینه تبلیغات اینستاگرام به موارد متعددی از جمله بستر تبلیغات، میزان فالوورها و ... بستگی دارد. تبلیغات در اینستاگرام سودبخش و اثرگذار است.

پیشگفتار

بسیاری از صاحبان کسب و کارها که به دنبال تبلیغات در شبکه های مجازی و رشد و پیشرفت کار خود هستند، نیاز به کسب آگاهی در زمینه هزینه تبلیغات اینستاگرام دارند. تعرفه های انواع تبلیغات در اینستاگرام با توجه به موارد مختلفی، متغیر هستند. استارت آپ ها بدون کمک تبلیغات نمی توانند به خوبی شناخته شوند و به درآمد بالا برسند. به همین علت امروزه اهمیت تبلیغات پر رنگ تر از گذشته به نظر می رسد. تبلیغات در اینستاگرام جزو پربازده ترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغات می باشد. در ادامه به تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید و به دام کلاهبرداران مجازی نیفتید.


مقدمه


هزینه تبلیغات اینستاگرام تحت تاثیر چه مواردی تعیین می شود؟


اینستاگرام روش های مختلفی برای تبلیغات پیش روی شما قرار می دهد. هر چه قدر تبلیغات شما تاثیرگذار تر باشد و مخاطبین بیشتری را جذب کند، مسلما هزینه بیشتری برای شما در پی خواهد داشت. هزینه تبلیغات  اینستاگرام صرفا بین پیجی که درخواست تبلیغ می دهد و پیج تبلیغ کننده رد و بدل خواهد شد و هیچ ربطی به خود اپلیکیشن اینستاگرام ندارد. این امر یکی از مزیت های تبلیغات در اینستاگرام است زیرا اپلیکیشن های دیگر در ازای تبلیغات درصدی از هزینه ها را دریافت می کنند.  

هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس فالوور
هزینه تبلیغات در اینستاگرام بر اساس فالوور


اولین مسئله ای که باید قبل از تبلیغ بررسی شود، تعداد دنبال کنندگان آن پیج است. زیرا هدف اصلی از تبلیغات افزایش فالوور اینستاگرام می باشد. زمانی که درخواست تبلیغ می دهید، هر چه قدر تعداد فالوور های پیج مورد نظر بیشتر باشد طبیعتا باید هزینه بیشتری تقبل کنید. زیرا پیج های پر فالوور بهترین شرایط را برای ارائه خدمات تبلیغات دارند. به همین علت تعرفه تبلیغات بلاگرها و اینفلوئنسرها بسیار بالاست. البته باید دقت داشته باشید که پیج هایی که دارای فالوورهای فیک می باشند نمی توانند تبلیغات تاثیرگذار و نتیجه بخشی ارائه دهند. پس در نتیجه قبل از درخواست برای تبلیغات و پرداخت هزینه، از واقعی بودن فالوورهای پیج هدف اطمینان حاصل فرمایید. 

تعرفه تبلیغات بلاگرها
اهمیت میزان Engagement


Engagement به معنای نرخ تعاملی است که بر اساس تبلیغات شما به وجود می آید. نرخ تعامل اینستاگرام یکی از تاثیرگذار ترین معیارها بر روی هزینه تبلیغات اینستاگرام می باشد. زمانی شما می توانید تبلیغاتی ثمربخش و موفق داشته باشید که نرخ تعامل تبلیغ شما بالا باشد. با افزایش نرخ تعامل محتوای تبلیغاتی، کاربران بسیاری را به عنوان فالوور جذب خواهید کرد.یکی از بهترین روش ها برای دریافت Engagement بالا، استفاده از تبلیغات اینفلوئنسری است. زیرا این دسته از افراد دارای قدرت و نفوذ و تعداد فالوورهای بالایی می باشند. 


حجم تبلیغات در پیج های اینستاگرام


هزینه تبلیغات اینستاگرام در پیج هایی که به طور مداوم در حال تبلیغ هستند یا به عبارتی حجم تبلیغات بالایی دارند، زیاد است. این حجم از تبلیغات نشان دهنده این است که آن پیج شرایط مناسبی برای درج تبلیغات و دریافت بازخوردی موفقیت آمیز دارد. بسیاری از پیج های اینستاگرام از این طریق درآمدزایی می کنند و از با کیفیت ترین خدمات و محتوا در تبلیغات خود استفاده می کنند. این تبلیغات در قالب پست و استوری ارائه می شود و تعرفه هر کدام از این ها با یکدیگر متفاوت است.


تعرفه تبلیغات در استوری اینستاگرام


تبلیغات در اینستاگرام به صورت پست، استوری یا درج محتوا در بیو پیج انجام می شود. تعرفه تبلیغات در استوری اینستاگرام، با توجه به محدودیت زمانی استوری پایین تر از هزینه تبلیغات به صورت پست می باشد. با این وجود بسیاری از کاربران بیشتر از پست ها به چک کردن استوری ها علاقمندند. به همین علت بسیاری از پیج ها دارای بازدید های میلیونی در استوری های خود هستند. اما تبلیغات در قالب پست در مدت زمان بیشتری در دسترس است. 
البته می توان هزینه بیشتری پرداخت کرد تا استوری تبلیغاتی شما به آرشیو اضافه شود. تعرفه تبلیغات در استوری اینستاگرام به موضوع فعالیت پیج تبلیغ کننده، نرخ تعامل استوری ها، محدودیت های اعمال شده بر روی استوری، تعداد فالوورهای پیج و نوع استوری که می تواند به صورت عکس یا فیلم باشد، بستگی دارد. برای اثربخشی بیشتر تبلیغات در استوری، سعی کنید تولید محتوای اختصاصی داشته باشید. 

تعرفه تبلیغات در استوری اینستاگرام
تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران


تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران توسط ادمین های پیج به صورت سلیقه ای تعیین شده و نظارت خاصی بر روی این اعداد و ارقام وجود ندارد. توجه داشته باشید که هزینه تبلیغات اینستاگرام ارتباطی با کیفیت آن ندارد. ممکن است چندین تبلیغ چند صد هزار تومانی تاثیری بیشتر از یک تبلیغ چند میلیونی بر پیج شما داشته باشد. به طور کلی شما باید اصول تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید بازخورد مثبتی دریافت کنید. برای این که بتوانید تبلیغات ارزشمندی در اینستاگرام داشته باشید، سعی کنید پیجی را برای تبلیغ انتخاب کنید که زمینه فعالیت آن با شما مرتبط باشد. به میزان تعامل کاربر در استوری ها یا پست ها توجه داشته باشد. تبلیغات را به اندازه اجرا کنید تا مخاطب به دلیل مشاهده تعداد زیاد تبلیغ، پیج شما را آنفالو نکند. 


هزینه تبلیغات اینستاگرام به روش اسپانسری 


روش اسپانسرینگ یکی از روش های تبلیغاتی استاندارد در Instagram می باشد. هزینه تبلیغات اینستاگرام با این روش برای افرادی مناسب و به صرفه است که دارای درآمد دلاری می باشند. می توان از این طریق کمپین های فروش سفارشی سازی شده اجرا کرد. این نوع تبلیغات توسط خود اپلیکیشن اینستاگرام اجرا می شود.  تبلیغات اسپانسری اینستاگرام به دو دسته تقسیم می شوند. تعرفه تبلیغات اسپانسری cpm بر اساس بازدید تعیین می شود. در این روش شما باید بیشترین نرخ تعامل را در پست ها داشته باشید. تعرفه تبلیغات cpc به میزان کلیک بستگی دارد و نقطه مقابل روش قبلی است. از این روش برای تبلیغات محصولات نیچ استفاده می شود و هر کلیک کاربر، موجب افزایش هزینه خواهد شد. 


تبلیغات از طریق پاپ آپ اینستاگرام 


یکی از روش ها برای داشتن تبلیغات اینستاگرامی موثر، استفاده از پاپ آپ هاست. بر خلاف تصور عموم کاربران پاپ آپ ها همیشه مزاحم نیستند و می توانند فیدبک خوبی داشته باشند. این نوع تبلیغات باید به صورت هوشمندانه صورت گیرد تا بتواند توجه مخاطب را جلب کند. این روش تبلیغاتی به پایه ریزی دقیق و خلاقیت بالا نیازمند است تا کاربران زیادی پست ها را مشاهده کنند. شما باید بتوانید ری اکشن های زیادی از مخاطب دریافت کنید که شامل افزایش ایمپرشن، کامنت، افزایش بازدید از پروفایل، لایک، فالو و افزایش تعداد دایرکت ها می شود.


هزینه تبلیغات اینستاگرام و اهمیت آن 


اینستاگرام جزو محبوب ترین شبکه های اجتماعی است و تعداد کاربران آن روز به روز در حال افزایش است. پرداخت هزینه تبلیغات اینستاگرام می تواند برای شما اثربخش و مفید واقع شود؛ زیرا از هر قشری از جامعه در این پلتفرم فعالیت دارند و می توانند به منبع عظیمی از مخاطبان برای کسب و کار شما تبدیل شوند. شما می توانید با استفاده از تبلیغات ارزشمند و خلاقانه، محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود معرفی کرده و در زمینه شغلی خود پیشرفت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *