فوت و فن های تبلیغات اینستاگرامی موثر
تبلیغات اینستاگرامی موثر میتواند به راحتی کسبوکار شما را به موفقیت برساند. برای این کار باید فوت و فن های مربوط به این شبکه اجتماعی را به خوبی یاد بگیرید.
پیشگفتار
تبلیغات اینستاگرامی موثر یکی از روشهای عالی برای جذب مخاطب در اینستاگرام است. با استفاده از فوت و فن تبلیغ اینستاگرامی شما میتوانید به راحتی مخاطبان و کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید. همچنین میتوانید به راحتی برند خود را گسترش داده و کسبوکار خود را رونق دهید.
شرکتها در هنگام تبلیغات بر اساس نوع کسبوکار خود اقدام میکنند. آنها تبلیغات را یا به روش سنتی در کانالهای تلویزیونی یا در نسخههای چاپی قرار میدهند، یا در وبلاگها، مجلات آنلاین، شبکههای اجتماعی و دیگر پلتفرمها. با این حال شرکتها در سالهای اخیر روشهای تبلیغاتی خود را تغییر دادهاند. امروزه همه شرکتها امکانات موجود در فیسبوک را میدانند. لینکدین و پینترست هم تقریباً از روندی مشابه فیسبوک پیروی میکنند. Tik Tok هنوز یک علامت سؤال بزرگ است و در ایران کمتر شرکتی پیدا میشود که به سراغ این شبکه اجتماعی رفته باشد؛ اما یک پلتفرم است که تقریباً همه شرکتها از آن برای تبلیغ کسبوکار و محصولات خود استفاده میکنند. امروزه اینستاگرام به محلی برای تبلیغ انواع مختلف کسبوکارها تبدیل شده است. برای اطلاعات بیشتر مقاله ترفندهای کار با اینستاگرام را مطالعه نمایید.
مقدمه
- بررسی فرایند تبلیغات اینستاگرامی موثر
- فوت و فن تبلیغ اینستاگرامی - هدف تبلیغاتی را تعریف کنید
- فوت و فن تبلیغ اینستاگرامی – پیدا کردن گروه هدف مناسب
- هزینههای مربوط به تبلیغات را مشخص کنید.
- برای تبلیغات اینستاگرامی موثر کمپین خود را به طور مستمر تجزیه و تحلیل کنید
- از تبلیغات ویدیویی استفاده کنید
- برای داشتن تبلیغات اینستاگرامی موثر باید چندین مدل تبلیغاتی را همزمان تست
کنید
- برای داشتن تبلیغات اینستاگرامی موثر داستان بگویید
- تبلیغات را طبیعی تولید کنید
- نتیجهگیری نهایی در مورد تبلیغات اینستاگرامی موثر
بررسی فرایند تبلیغات اینستاگرامی موثر
برای اینکه تبلیغات اینستاگرامی موثری داشته باشید باید به موارد زیادی دقت کنید. شما باید به خوبی با این شبکه اجتماعی و مخاطبان آن آشنا باشید. همچنین باید به خوبی از رفتار کاربران و مشتریان خود در پلتفرم اینستاگرام مطلع باشید. برای اینکه بتوانید تبلیغات اینستاگرامی موثری داشته باشید باید با فوت و فن تبلیغ اینستاگرامی آشنا باشید. برای اطلاعات بیشتر مقاله اهمیت تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
اولین قدم در تبلیغات اینستاگرامی موثر این است که هدف تبلیغاتی را به درستی انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی مخاطبان را در اینستاگرام تحت تأثیر قرار دهید. شما میتوانید از بین اهداف تبلیغاتی زیر یکی را انتخاب کنید:
• آگاهی از برند
• معرفی سایت
• نصب برنامه مدنظر شما
• دریافت بازدیدهای ویدیویی
• تعامل کاربر با شما
• برگزاری حراجی
هدف تبلیغاتی درست تعیین کننده موفقیت یا شکست یک کمپین است؛ بنابراین، از قبل در مورد آنچه می خواهید به دست آورید، فکر کنید. برنامه ریزی خوب سنگ بنای موفقیت است.
تبلیغات اینستاگرامی موثر فقط با اطلاعات مرتبط با گروه هدف مناسب کار می کند. به همین دلیل لازم است که از قبل در مورد افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید فکر کنید.
منطقی تر است که سوالات زیر را از خود بپرسید:
• گروه هدف شما چه سنی است؟
• کدام علایق را میتوانید به گروه هدف خود اختصاص دهید؟
• چرا مخاطبان هدف باید تبلیغ شما را مرتبط بدانند؟
هرچه بتوانید گروه هدف خود را به طور دقیق تری تعیین کنید، میتوانید کمپین خود را مقرون به صرفه تر اجرا کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار را مطالعه نمایید.
اگر فکر می کنید که اینستاگرام یک پلتفرم رایگان برای تبلیغ است اشتباه فکر می کنید. همانند پلتفرمهای دیگر مانند Facebook، اینستاگرام نیز قابلیت تبلیغ پولی به صورت مستقیم و بر اساس هر کلیک را دارد. البته این قابلیت به دلیل مسائل تحریم در ایران فعال نیست. با این حال استفاده از این قابلیت میتواند برای شما مفید باشد. در صورتی که در خارج از این افرادی را دارید میتوانید از آنها برای تبلیغ پولی و کلیکی اینستاگرام درخواست کنید. همچنین شرکتهایی هستند در ایران که اینکار را با هزینه ای مناسب برای شما انجام میدهند.
برای داشتن تبلیغات اینستاگرامی موثر بررسی مداوم تبلیغات اینستاگرامی ضروری است. این تنها راهی است که میتوانید تعیین کنید کدام قسمت از گروه هدف مورد نظر با محتوای شما تعامل دارد. فرض کنید تا کنون فقط کاربران 18 تا 25 ساله روی تبلیغ کلیک کرده اند. پس مشخص میشود که مثلاً گروه 40+ به تبلیغات شما واکنشی نشان ندادهاند و همچنین می توان از این تجزیه و تحلیل ها این مورد را استنباط کرد که افراد بالای 40 سال برای محصولات و خدمات شما مناسب نیستند؛ بنابراین، در هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی بعدی، روی یک رنج سنی خاص تر تمرکز می کنید. یک کمپین بهینه برای یک گروه هدف کوچکتر موفق تر از پروژه ای است که خیلی گسترده باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله ویژگی تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
برای داشتن تبلیغات اینستاگرامی موثر بهتر است که به سراغ ویدئو ها بروید. در اینستاگرام ویدیوها برای تبلیغات بهتر از تصاویر هستند. این بدان معنا نیست که تصاویر نمی توانند نرخ تعامل بهتری نسبت به ویدیوها داشته باشند. با این حال، به طور متوسط، ویدیوهای اینستاگرام 49 درصد بیشتر از عکسهای استاتیک تعامل دارند. فرمت های محبوبی مانند استوری اینستاگرام و IGTV را نباید در این زمینه فراموش کرد.
مهم ترین نکته در فوت و فن تبلیغ اینستاگرامی ویدئویی استفاده مناسب از چند ثانیه اول است. در واقع چند ثانیه اول بسیار مهم است. شما باید در چند لحظه کاربران را مجذوب خود کنید وگرنه تبلیغ شما موفق نخواهد بود. شما همچنین باید یک فراخوان برای اقدام (همان کال تو اکشن) در ویدئو قرار دهید. با ارائه مواردی مانند "به سایت زیر مراجعه کنید – روی لینک زیر کلیک کنید – همین الان درخواست بدهید و غیره " نرخ تعامل افزایش مییابد. برای اطلاعات بیشتر مقاله ادیت فیلم و عکس در اینستاگرام را مطالعه نمایید.
نکته مهمی که اغلب کسبوکارها در خصوص تبلیغات اینستاگرامی موثر به آن توجه نمیکنند این است که شما باید چندین مدل تبلیغاتی را به صورت همزمان تست کنید. در واقع گروه هدف تصمیم میگیرد که کدام تبلیغات اینستاگرامی شما را مشاهده کند. به همین دلیل باید چندین تبلیغ را به صورت موازی یا در زمان های مختلف تست کنید. تا بهترین و کاراترین روش را پیدا کنید.
در این فرایند باید به خوبی سودآوری تبلیغات را بررسی کنید. سپس باید در مورد تبلیغات با بهترین تعامل یا نرخ کلیک تصمیم بگیرید. بسته به کمپین و نوع کسبوکار، نتایج بسیار متفاوت خواهد بود. باید از بین تبلیغ های انجام شده به سراغ موردی بروید که هم تعامل خوبی داشته باشد، هم بیننده خوبی داشته باشد و هم هزینه ای مناسبی داشته باشد. گاهی ممکن است گرانترین تبلیغ کمترین بازدید و تعامل را داشته باشد. زیاد به تجربیات گذشته خود تکیه نکنید. در عوض، چیزهای جدید را امتحان کنید.
برای داشتن تبلیغات اینستاگرامی موثر یک داستان منسجم بگویید. داستان نباید حتما به صورت روایی باشد. میتوانید فرایند تولید و یا توسعه محصولی را نشان دهید. میتوانید فرایند مونتاژ محصولاتی که بر روی یکدیگر ساخته شده اند را نشان دهید. منظور از داستان حتما به صورت روایی نیست. این کار باعث جذب فالوور های علاقه مند میشود. برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را مطالعه نمایید.
برای داشتن تبلیغات اینستاگرامی موثر باید پست های تبلیغاتی را با فید خود مطابقت دهید. اکثر کاربران Instagram تمایلی به دیدن محتوای صرفا تبلیغاتی یا پیام های تبلیغاتی ساده ندارند. شما میتوانید پست های مشابه را بدون برچسب و موارد تبلیغاتی منتشر کنید. شما باید برای تبلیغات محتوایی کنید که برای مخاطب هم جذاب باشد و هم جنبه تبلیغاتی داشته باشد.
نتیجهگیری نهایی در مورد تبلیغات اینستاگرامی موثر
در مورد تبلیغات اینستاگرامی موثر نکات کلیدی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگر گروه هدف خود را بشناسید و مراقب هزینه ها باشید، این پلتفرم بسیار لذت بخش خواهد بود. کمپین خود را از قبل به طور کامل برنامه ریزی کنید و سعی کنید تا حد امکان گروه هدف خود را محدود کنید. در کیفیت تبلیغات خود کوتاهی نکنید، زیرا اولین برداشت برای کاربران مهم است. چند نسخه را امتحان کنید، خوب است که کمپین های تبلیغاتی مختلف را آزمایش کنید. این امر باعث میشود تا کمپین تبلیغاتی مناسب با بهترین نسبت هزینه به فایده را پیدا کرده و از تبلیغات اینستاگرام بهره مند شوید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید