ترفندهای طراحی لوگوی خاص

ترفندهای طراحی لوگوی خاص

در این مطلب با تکنیک های طراحی لوگوی خاص آشنا خواهید شد. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید با ترفندهایی برای دیزاین علامت تجاری خلاقانه آشنا شوید.

 

پیشگفتار

لوگوی خاص چیست و چه مزایایی دارد؟ لوگو خاص یکی دیگر از انواع ایده ها برای دیزاین لوگو به شمار می رود. در صورتی که شما تمایل دارید علامت تجاری تان بی نظیر و متفاوت به نظر برسد بهتر است لوگو را به صورت خاص طراحی نمایید. 

مقدمه:

1.    بررسی طراحی لوگوی خاص 
2.    نکاتی برای طراحی یک لوگوی جذاب و خاص 
3.    نکته اول: از به کار بردن تصاویری که نام برند را تداعی می کنند غافل نشوید. 
4.    نکته دوم: داشتن خلاقیت برای طراحی لوگو 
5.    نکته سوم: تمرکز روی ایده ها 
6.    نکته چهارم: استفاده از رنگ های مناسب در لوگو
7.    نکته پنجم: سادگی 
8.    نکته ششم: لوگوی خاص را به گونه ای طراحی نمایید که قصه بگوید و حسی خاص را منتقل نماید. 
9.    نکته هفتم: استفاده از فونت های مناسب و ایده آل 
10.    نکته هشتم: به صورت متفاوت عمل نمایید. 
11.    بررسی مزایای طراحی لوگو به صورت خاص 
12.    هزینه دیزاین لوگوی خاص چقدر است؟ 
13.    سخن پایانی 

بررسی طراحی لوگوی خاص 

اولین مرحله برای شروع یک تجارت Logo design محسوب می شود زیرا مخاطبین با مشاهده لوگو متوجه نوع کسب و کار یا تجارت شما می شوند. لوگو اگر به گونه ای متفاوت طراحی می شود می تواند توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب نماید. در نتیجه بهتر است شما از طراحی لوگوی خاص و لوگوی خلاقانه برای دیزاین لوگو غافل نشوید. برای طراحی هر یک از این نوع لوگوها می توانید از برنامه های لوگو ساز استفاده نمایید. 

نکاتی برای طراحی یک لوگوی جذاب و خاص 

در زمان طراحی لوگوی خاص نکاتی وجود دارد که می توانید با رعایت آنها لوگوی منحصر به فرد و اصولی طراحی کنید. در زیر چند نکته مهم ارائه شده است که باید در طراحی لوگو آن ها را مد نظر داشته باشید:

نکته اول: از به کار بردن تصاویری که نام برند را تداعی می کنند غافل نشوید. 

همانطور که کلمات دارای مفهومی خاص می باشند تصاویر نیز می توانند دارای معنای ویژه ای باشند. در نتیجه بهتر است شما در زمان طراحی لوگوی خاص از تصاویری استفاده کنید که در زمان مشاهده طرح لوگو برای مخاطب نام برند تداعی شود. 

نکته دوم: داشتن خلاقیت برای طراحی لوگو 

برای طراحی لوگوی خاص بهتر است شما خلاقیت لازم را داشته باشید. طراح لوگو باید خلاقیت لازم را برای دیزاین لوگو داشته باشد و اطلاعات وی همیشه به روز باشند. اگر شما برای طراحی علامت تجاری های مختلف از یک روش استفاده نمایید بدون تردید در کارتان پیشرفتی نخواهید داشت. در نتیجه اگر شما تمایل دارید طراح حرفه ای باشید بهتر است با تکنیک های دیزاین لوگو خاص و لوگوی خلاقانه آشنا شوید. با تلفیق خلاقیت و تکنیک هایی که آموخته اید می توانید علامت تجاری متفاوت تری را خلق کنید.

 
نکته سوم: تمرکز روی ایده ها 

یکی دیگر از انواع تکنیک های طراحی لوگو تمرکز روی ایده هایی جدیدی است که به ذهن شما می رسد. برای خاص بودن طرح لوگو نیازی نیست که شما ایده هایی بزرگ داشته باشید می توانید با پیاده سازی ایده های کوچک در زمان دیزاین لوگو نیز در زمینه طراحی لوگوی خاص به موفقیت قابل توجهی برسید. 

لوگو خاص

نکته چهارم: استفاده از رنگ های مناسب در لوگو

استفاده از رنگی مناسب برای طراحی لوگوی خاص یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. از پرکاربردترین رنگ ها برای طراحی یک لوگوی جذاب و خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1.    رنگ قرمز: 

رنگ قرمز بیانگر شور و خشم می باشد. شما می توانید از رنگ قرمز یا تیره برای دیزاین لوگو استفاده کنید. 

2.    رنگ آبی: 

 رنگ آبی یکی از انواع رنگ های مناسب برای طراحی لوگوی خاص به شمار می رود. این رنگ نمادی از ثبات، خرد و اعتماد به نفس می باشد. 

3.    رنگ زرد: 

این نوع رنگ نماد خوش بینی و نوآوری می باشد. در نتیجه برای طراحی لوگوی شرکت هایی که دارای فناوری پیشرفته می باشند می توان از این رنگ استفاده کرد. 

4.    مشکی و سفید: 

سبز و مشکی از انواع رنگ های متداول برای طراحی انواع لوگوی خاص و لوگوی خلاقانه می باشند. 

5.    رنگ سبز: 

رنگ سبز از انواع رنگ هایی است که نماد طبیعت، طراوت، ایمنی و سلامت می باشد. از این نوع رنگ می توانید برای طراحی لوگوی شرکت هایی که در زمینه مواد غذایی فعالیت دارند استفاده نمایید. 

نکته پنجم: سادگی 

استفاده از طرح های عجیب و غریب برای طراحی لوگو مناسب نمی باشد. اگر شما تمایل دارید طرح لوگو به صورت طولانی مدت در ذهن مخاطبین ماندگار باشد بهتر است لوگو را به شکلی ساده طراحی نمایید. شایان ذکر است که هر بیننده ای باید با مشاهده طرح لوگو بتواند نام تجاری آن را به راحتی تشخیص دهد و متوجه نوع کسب و کار نیز گردد. 

شیوه های مدرن طراحی لوگو خاص

نکته ششم:

لوگوی خاص را به گونه ای طراحی نمایید که قصه بگوید و حسی خاص را منتقل نماید. 
بهترین لوگوها باید بتوانند بیانگر یک داستان باشند و علاوه بر این حسی را منتقل نمایند. اگر لوگو بیانگر یک داستان باشد می تواند به مدت طولانی تری در ذهن مردم ماندگار باشد. در صورتی که فردی طرح لوگو یا نام برند را فراموش نماید با یادآوری داستان دوباره طرح لوگو برای وی تداعی می گردد. 

نکته هفتم: استفاده از فونت های مناسب و ایده آل 

فونت های زیادی برای طراحی علامت تجاری وجود دارند که ممکن است شما به سرعت مجذوب آن ها شوید. در صورتی که این کار نادرست است و شما باید فونتی را انتخاب نمایید که ضمن خاص نشان دادن طرح لوگو بتواند جذابیت ظاهری آن را نیز افزایش دهد. برای طراحی لوگوی خاص بهتر است فونتی را انتخاب نمایید که متفاوت باشد. 

نکته هشتم: به صورت متفاوت عمل نمایید

هرگز از طرح، رنگ یا سبکی که برای طراحی علامت تجاری مد شده است استفاده نکنید و خودتان را اسیر مد نکنید. برخی از افراد به خاطر اینکه با موجی رایج همسو شوند هویت برند خود را به خطر می اندازند. در صورتی که بهتر است همیشه برای طراحی لوگو به صورت متفاوت و خلاقانه طراحی شود. 
به عنوان مثال اگر رقبای شما از رنگ، طرح و فونت خاصی برای دیزاین لوگو استفاده می کنند شما سعی کنید برای دیزاین لوگوی تجارت یا کسب و کار خود از طرح، رنگ و فونتی مدرن استفاده کنید. بهتر است همیشه به صورت متفاوت عمل نمایید و هرگز تابع روندهای تکراری برای طراحی لوگو نباشید. 

بررسی مزایای طراحی لوگو به صورت خاص 

از مهم ترین مزایای طراحی لوگوی خاص می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
1.    این نوع لوگو می تواند به تجارت و کسب و کار شما هویت زیادی را ببخشد. 
2.    در صورتی که لوگو دارای طرحی خاص باشد بدون تردید مخاطبین و مشتریان می توانند تصویر حرفه ای را از برند تجسم نمایند. 
3.    شما باید بتوانید در زمینه های مختلف از لوگو استفاده نمایید در نتیجه بهتر است فرمت لوگو را به صورت کاربردی ارائه دهید. 
4.    مشتریان و مخاطبین با مشاهده طرح لوگو خاص بدون تردید می توانند این طرح را راحت تر به ذهن شان بسپارند. 
5.    لوگوی خاص می تواند به برند و کسب و کار شما هویت ببخشد. 

هزینه دیزاین لوگوی خاص چقدر است؟ 

عوامل زیادی روی تعیین هزینه دیزاین لوگوی خاص موثر هستند. در نتیجه هزینه ثابتی را نمی توان برای طراحی لوگو خاص تعیین کرد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر چقدر لوگو دارای طراحی مناسب و خاص باشد هزینه طراحی آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. 

ترفندهای طراحی لوگوی خاص

سخن پایانی

لوگوی خاص از انواع لوگوهای کاربردی به شمار می رود. در صورتی که شما از آن دسته از افرادی هستید که تمایل دارید برندتان هویتی جذاب داشته باشد بهتر است از طراحی علامت تجاری خاص غافل نشوید. برای طراحی یک لوگو جذاب و خاص بهتر است از یک طراح لوگو حرفه ای و باهوش کمک بگیرید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *