تعریف تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام

تعریف تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام تأثیر بالایی در بهبود کسب‌وکار شما دارد. شما می‌توانید به راحتی و با انجام این نوع تبلیغات، محصول و خدمات خود را به مشتریان و کاربران معرفی کنید.

پیشگفتار

 تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام باعث می‌شود که کسب‌وکار شما بیشتر و بهتر دیده شود. شما می‌توانید به عنوان اسپانسر، از محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسر ها حمایت کرده و به خوبی توسط جامعه و مخاطبان این افراد دیده شوید.


اینستاگرام با حدود 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، یک پلتفرم عالی برای تعامل با مخاطبان و اطلاع‌رسانی گسترده درباره کسب‌وکارها است. دلیل این تعامل گسترده مردم با اینستاگرام فقط به دلیل تعداد کاربری بالای آن نیست. طبق بررسی‌های انجام شده مردم 10 برابر بیشتر از فیس‌بوک با برندها در اینستاگرام در ارتباط هستند. این به این معنی است که کسب‌وکارها در اینستاگرام بیشتر و بهتر دیده می‌شوند. یکی از راه‌های موثر برای برندها و کسب‌وکار برای گسترش دامنه فعالیت خود در اینستاگرام، استفاده از قابلیت اسپانسر شدن است. در این فرایند کسب‌وکارها از محتوای تولید شده توسط افراد مطرح و حساب‌های پر مخاطب حمایت کرده و به عنوان اسپانسر آن‌ها شناخته و معرفی می‌شوند.

 مقدمه

 

منظور از اسپانسر در اینستاگرام چیست؟


پست اسپانسری در اینستاگرام در واقع نوع جدیدی از فرایند تبلیغات در این شبکه اجتماعی است. در این فرآیند شخص یا کسب‌وکار، از یک پست و محتوای تولید شده حمایت می‌کند. در حالت اصلی اسپانسر می‌تواند هزینه تولید و ساخت محتوا را تقبل کند. همچنین این حمایت می‌تواند به صورت بازنشر پست نیز و محتوا نیز باشد. محتوای تولید شده به مخاطبان زیادی معرفی می‌شود. در نتیجه کسب‌وکاری که از محتوا حمایت کرده است توسط مخاطبان زیادی دیده می‌شوند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرامی در اهداف تجاری را مطالعه نمایید.


انواع تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام


در حالت کلی دو نوع فرایند اسپانسری در اینستاگرام داریم:


•    نوع اول:

محتوایی است که برندها برای معرفی خود مستقیم به اینستاگرام پول می‌دهند و اینستاگرام محتوای آن‌ها را تبلیغ می‌کند. در این صورت محتوا توسط اینستاگرام به چندین میلیون کاربر معرفی می‌شود. اینستاگرام نیز مانند دیگر پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی (Favebook،twitter، LinkedIn و غیره) یک ابزار به عنوان مدیریت تبلیغات بومی دارد. برندها می‌توانند از آن برای تبلیغات استفاده کنند. در این صورت محتوای تبلیغاتی بر اساس نیازهای کسب‌وکارها سفارشی می‌شود. این فرآیند بر اساس سن، جنسیت، علایق، مکان و غیره انجام می‌شود. در این فرایند کسب‌وکار به اینستاگرام پول می‌دهند که اسپانسر تبلیغاتی آن‌ها شده و تبلیغات آن‌ها را در بخش‌های مختلف نمایش دهد.

•    نوع دوم:

محتوایی است که اسپانسر هزینه ساخت آن را تقبل کرده و در ابتدا یا بخشی از محتوا نام اسپانسر یک بار یا چند بار ذکر می‌شود. در این صورت محتوا توسط میلیون‌ها نفر دیده شده و اسپانسر به خوبی به مخاطبان معرفی می‌شود. به طور معمول، کاربر یا اینفلوئنسر یک گروه دنبال کننده یا به اصطلاح فالوور در صفحه خود دارد. وقتی یک اینفلوئنسر برندی را در صفحه خود معرفی می‌کند یا محتوایی با هزینه یک کسب‌وکار تولید کرده و منتشر می‌کند از این فرایند استفاده کرده است. البته هزینه‌های اسپانسری همیشه مالی نیست. برخی اوقات افراد با دادن یک کالا و یا خدمات به شخص تبلیغ کننده به صورت رایگان، فرآیند تبلیغات اسپانسری را انجام می‌دهند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ را مطالعه نمایید.

روش‌های اسپانسر شدن در اینستاگرام


چرا تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام اینقدر مهم است؟


در طی سال‌های اخیر، فرآیند اینفلوئنسری در اینستاگرام به امری مهم تبدیل شده است. در واقع اینفلوئنسر مارکتینگ در چند سال گذشته به یک حوزه با ارزش در بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. اینفلوئنسرها در مورد مشارکت خود با برندها محتواهای مختلف تولید می‌کنند. این محتوا توسط فالوورها مشاهده می‌شوند. همین امر باعث می‌شود که کسب‌وکار، محصولات و خدمات توسط افراد بیشتری دیده شوند. دنبال کننده به دلیل حمایت اینفلوئنسر از کسب‌وکار، محصولات و خدمات، اعتماد بیشتری به آن پیدا کرده و حتی نظرشان نسبت به استفاده و یا خرید جلب می‌شود. همین امر باعث شده است که تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار بگیرد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرامی موثر را مطالعه نمایید.

عوامل موثر در اسپانسرینگ اینستاگرام

نکات مهم در تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام


 اگر می‌خواهید از فرایند تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام به خوبی استفاده کنید باید نکات خاصی را مدنظر خود قرار دهید. با استفاده از این نکات می‌توانید تبلیغات خود را به شکر بهتری انجام داده و تعامل بالاتری را کسب کنید.

  • نکته شماره 1 در تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام- جایگاه و برند خود را مشخص کنید


یکی از مهم‌ترین نکات تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام بررسی جایگاه خودتان و برند کسب‌وکارتان است. شما باید با این کار می‌توانید هم محتوای عالی تولید کنید و هم اینفلوئنسرهایی که با کسب‌وکار شما در ارتباط هستند را به خوبی شناسایی کنید. در واقع انتخاب جایگاه به شما کمک می‌کند تا انواع محتوایی را که باید ایجاد کنید و مخاطبانی را که می‌خواهید پست‌های شما را ببینند به خوبی شناسایی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هر جایگاهی که انتخاب می‌کنید، باید با برند شما تناسب کامل داشته باشد. تبلیغ نوشابه در صفحات رژیم لاغری و یا ورزشی یا تندرستی اصلاً کار عاقلانه‌ای نیست. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله موفقیت تبلیغات اینستاگرام را مطالعه نمایید.

  • نکته شماره 2 در تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام – مخاطبان را به خوبی درک کنید


در فرایند تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام، باید محتوایی تولید و تبلیغ شود که با سلیقه و افکار مخاطبان هم خوانی داشته باشد. اگر مخاطبان خود را درک کنید، می‌توانید بدانید که آیا این نوع تبلیغات برای آن‌ها مناسب است یا خیر. برای شناخت مخاطبان خود، با جمع‌آوری داده‌های جمعیتی انتخابی شروع کنید: سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و علایق آن‌ها. آن‌ها بیشتر با چه نوع پستی درگیر هستند؟ چه ساعاتی از روز آنلاین هستند؟ اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید به شما کمک می‌کند تا کاربرها را با محتوای تبلیغاتی و یا اسپانسری متقاعد کنید تا با کسب‌وکار شما تعامل داشته باشند.
 

  • نکته شماره 3 در تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام - اطلاعات تماس خود را وارد کنید


یکی از نکات مهمی که باید در فرایند تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام به آن توجه کنید، اطلاعات تماس شما است. شما ممکن است به عنوان اسپانسر یک محصول مانند لباس را به یک اینفلوئنسر بدهید تا در کنار لایو اینستاگرامی خود لباس شما را نیز تبلیغ کند. برای اینکه کاربران و مخاطبان اینفلوئنسر با شما در تماس باشند باید اطلاعات تماس مانند سایت، صفحه اینستاگرام و یا حتی شماره تماس خود را در به آن‌ها نشان دهید. باری این کار می‌توانید از یک بنر، نوشته و موارد مشابه استفاده کنید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله درآمدزایی از طریق اینستاگرام را مطالعه نمایید.

نکات مهم در اسپانسرینگ اینستاگرام

انواع روش‌های تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام


 ایجاد فرآیند اسپانسری در اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید محتوای تبلیغاتی خود را در بخش‌های مختلف ارائه داده و به عنوان اسپانسر از این محتواها حمایت کنید. بخش‌های مهمی که در اینستاگرام می‌توانند از محتوای اسپانسری شده به خوبی استفاده کنند شامل موارد زیر هستند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را مطالعه نمایید.


•    اسپانسر شدن در محتواهای استوری:

اینفلوئنسر می‌تواند برند شما را در استوری خود تبلیغ کند. همچنین می‌تواند آدرس صفحه اینستاگرام یا سایت شما را قرار دهد تا کاربران روی آن کلیک کنند و وارد صفحه شما شوند.


•    اسپانسر شدن در محتواهای لایو:

برخی اوقات اینفلوئنسر ها برای ارتباط با مخاطبان خود اقدام به ارائه لایو در اینستاگرام می‌کنند. این فرصت خوبی است که برند و کسب‌وکار شما به عنوان اسپانسر در این لایو ها حضور داشته باشد. این حضور می‌تواند به صورت نوشته، بنر، کامنت ثابت و غیره نشان داده شود. حتی اینفلوئنسر می‌تواند در مدت زمان ارائه لایو خود به صورت مکرر نام برند و کسب‌وکار شما را به عنوان حامی مالی و اسپانسر معرفی کند.


•    اسپانسر شدن در محتوای پست‌ها:

برخی اوقات شما می‌توانید به عنوان اسپانسر یک پست و محتوای تولید شده فعالیت داشته باشید. در این صورت نام برند و کسب‌وکار شما در ابتدای محتوای پست، در اواسط و در انتهای آن قرار داده می‌شود تا مخاطب به خوبی با اسپانسر آشنا شود.

 

اسپانسر شدن در محتوای پست‌ها


نتیجه‌گیری نهایی


تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند که بهتر و بیشتر دیده شوید. شما می‌توانید با اسپانسر شدن در Instagram به راحتی محتوای خود را به دست میلیون‌ها و هزاران مخاطب برسانید. نکته قابل‌توجه این است که اسپانسر شدن حتماً به معنی پرداخت هزینه به صورت نقدی نیست و اینفلوئنسر ها می‌توانند به جای هزینه از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *