راهنمای خرید میکروفون برای ضبط پادکست

راهنمای خرید میکروفون برای ضبط پادکست

خرید میکروفون برای ضبط پادکست حتی از محتوا نیز مهم تر است. زیرا هر چقدر هم محتوا قوی باشد، صدای بی کیفیت کار را خراب می کند.

خرید میکروفون برای ضبط پادکست جهت ضبط صدایی صاف و صیقلی لازم و ضروری است. میکروفون یکی از تجهیزات آنالوگ است که به وسیله ی کابل XLR به سیستم وصل می شود. استفاده از یک میکسر نیز در میانه ی راه، امکان وصل کردن چند میکروفون را مهیا می کند. بدین ترتیب سیگنال های ارسالی از میکروفون با خلوص بیشتری دریافت می شوند. نوع دیگری از میکروفون ها هستند که دیجیتالی بوده و به وسیله ی رابط USB به سیستم متصل می شوند. در این نوع میکروفون ها عملیات پردازش صدا داخل خود میکروفون انجام می شود.

خرید میکروفون برای ضبط پادکست شاید در اولویت نباشد اما وجودش بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در میکروفون های دیجیتال زمانی که ویرایش های لازم روی صدا به وسیله ی نرم افزار صورت می گیرد، در اصل روی (صدای پردازش) شده عملیات ویرایش انجام می شود. میکروفون های آنالوگ برای کنترل حجم صدا از ابزاری اضافه که Mic Pre نام دارد بهره می برند. اما میکروفون های دیجیتال این کار را بدون هیچ واسطه ای انجام داده و اغلب از جک هدفون نیز بهره می برند.

بهترین برنامه برای ساخت پادکست در مقالات گذشته معرفی شده اند.

مقدمه

به منظور خرید میکروفون برای ضبط پادکست لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند :

1- چگونه میکروفون مناسب برای پادکست خود را انتخاب کنیم؟

2- بهترین و جدیدترین میکروفون ها برای ضبط پادکست

3- مقایسه و بررسی میکروفون های دستی و شات گان برای ضبط پادکست

چگونه میکروفون مناسب برای پادکست خود را انتخاب کنیم؟

میکروفون مناسب برای پادکست به چند عامل بستگی دارد:

  • آیا پادکست شما تک‌ نفره است؟
  • آیا پادکست شما معمولاً با حضور مهمان همراه است؟
  • آیا مهمان برنامه، ساز موسیقی دارد؟
  • آیا می خواهید صدای محیط هم شنیده شود، یا تا جایی که امکان دارد فقط صدای گوینده در میکروفون باز تولید شود؟

اینکه چگونه از پادکست استفاده کنیم نیز جزو سوالاتی است که افراد از خود می پرسند!

درست است که با استفاده از میکروفون خود دستگاه نیز می شود پادکست ساخت اما داشتن یک میکروفون مناسب می تواند کار شما را حرفه ای تر کند. (کیفیت صدا) در ساخت پادکست حرف اول را می زند، یعنی اگر (بهترین محتوا) را هم داشته باشید اما نتوانید صدایی با کیفیت ضبط کنید، عملا تلاشتان بی فایده است.

میکروفون مناسب برای پادکست به پادکستر کمک می کند تا صداهای اضافی مانند : صدای تجهیزات دیگر، فنِ خنک‌کننده کامپیوتر و لپ‌تاپ و... را حذف کرده و صدایی مطلوب ضبط کند. بطور کلی انواع میکروفون ها عبارتند از:

  • میکروفون‌های XLR برای حرفه‌ای‌ها
  • میکروفون‌ USB برای راحتی کار
  • میکروفون های شات گان
  • میکروفون های دستی

یکی از میکروفون های مناسب برای پادکست میکروفون های دستی است. این میکروفون برای زمانی که مهمان در برنامه دارید مناسب است. بدین ترتیب به راحتی می توان میکروفون را بین مهمانان جا به جا کرد. توجه به این نکته مهم است که این نوع میکروفون ها صدا را به صورت 360 درجه پخش می کنند. پس بهتر است زمانی که با میکروفون کار ندارید آن را روی حالت off بگذارید.

شناخت بهترین برنامه ساخت پادکست اندروید هم کمک شایانی به بهبود روند کار می کند.

میکروفون های مناسب برای پادکست

بهترین و جدیدترین میکروفون ها برای ضبط پادکست

بهترین و جدیدترین میکروفون ها برای پادکست عبارتند از:

  • میکروفون بویا BOYA BY-PM700SP
  • میکروفون Boya BY-PM500
  • میکروفون Boya BY-PM300
  • میکروفون Rode Podcaster
  • میکروفون Audio-Technica ATR2100
  • میکروفون یقه ای بویا BOYA BY-M1
  • میکروفون AKG Lyra
  • میکروفون MXL 990
  • میکروفون Shure SM7b
  • میکروفون EPOS B20

چگونه از پادکست درآمد داشته باشیم؟ عنوانی است که در یک مقاله ی جداگانه بدان پرداخته شده است.

* میکروفون بویا BOYA BY-PM700SP: الگوهای ضبط این میکروفون عبارتند از : cardioid, Stereo Omnidirectional, Bi-directional polar patterns. این الگوها مناسب ضبط پادکست های یک نفره و چند نفره، ضبط صدای خواننده، ضبط موسیقی، مصاحبه و کنفرانس‌ها مناسب خواهد بود. از ویژگی های مهم این میکروفون سازگاری با سیستم های مک، ویندوز و حتی گوشی های اندروید است.

* میکروفون Rode Podcaster: از ویژگی های مهم این میکروفون می توان به موارد زیر اشاره کرد :

به عنوان بهترین و جدیدترین میکروفون ها پاسخ فرکانسی 40 تا 14000 هرتز دارد.

دارای حساسیت -51 دسی بل و SPL 115 دسی بل است.

میکروفون Rode Podcaster  از الگوی ضبط کاردیوئید پشتیبانی می کند.

* میکروفون یقه ای بویا BOYA BY-M1: این میکروفون چند منظوره بوده و دارای کابلی بلند است. ویژگی های این میکروفون عبارتند از: قابلیت نویزگیری، حساسیت 3 دسی بل، امپدانس خروجی 1000 اهم، پاسخ فرکانسی 65 تا 18000 هرتز، دارای ریموت برای روشن و خاموش کردن.

* میکروفون EPOS B20: یکی دیگر از بهترین میکروفون ها برای پادکست، این میکروفون است. EPOS B20  علاوه بر رایانه با کنسول های بازی (PS4 و PS5) هم سازگاری دارد. بنابراین برای گیمینگ نیز بسیار مناسب است. این میکروفون فیلتر نرم کنندگی صدا دارد و صدا را با کیفیت بالایی ضبط می کند.

تفاوت میکروفون های دستی و شات گان

مقایسه و بررسی میکروفون های دستی و شات گان برای ضبط پادکست

برای مقایسه میکروفون های دستی و شات گان لازم است هر کدام را معرفی کرده و ویژگی هایشان را با هم مقایسه کنیم. هر کدام از این میکروفون ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که در شرایط مختلف می توان یکی از آنها را انتخاب نمود.

میکروفون شات گان، قابلیت دریافت صدا از راه دور را دارد و به دلیل الگوی دریافت جهت دار، صدا را با فضوح بالا دریافت می کند. در برخی مواقع لازم است تنظیمات خاصی به منظور بهره برداری از کیفیت بالای صدا، روی این میکروفون اعمال شود. برای ساخت پادکست، بهتر است شات گان را روی پایه نصب کرده تا ضبط صدا راحت تر و با وضوح بالایی انجام شود. در این صورت اگر مهمان نیز در برنامه وجود داشته باشد می تواند از همین میکروفون استفاده کند.

میکروفون دستی، انتخاب مناسبی برای ساخت پادکست های مصاحبه ای هستند. این نوع میکروفون ها الگوی قطبی همه جهته داشته و صدا را به خوبی ضبط می کنند. در پادکست های مصاحبه ای، زمانی که مهمانان استفاده ی درست از میکروفون را نمی دانند، فقط کافی است به آنها تذکر داد که میکروفون را نزدیک به دهان خود نگه دارند.

مقایسه میکروفون های دستی و شات گان :

شات گان : ضبط صدا بدون دریافت نویز – فاصله ی مناسب بین 1.5 تا 3 متر – ضبط صدای چند جهته

دستی : نحوه ی کار آسان – کاهنده ی نویز صدا – در انواع بی سیم و سیم دار – فاصله ی مناسب، نزدیک به دهان

در پاسخ به سوال چگونه یک پادکست خوب بسازیم؟ می توان پاسخ داد، انتخاب یک میکروفون مناسب بسیار کمک کننده است.

بهترین میکروفون برای ضبط پادکست

نتیجه گیری

در این مقاله نکاتی درباره ی خرید میکروفون برای ضبط پادکست گفته شد. انتخاب یک میکروفون خوب و مناسب برای داشتن صدایی صاف و صیقلی در تولید پادکست ها بسیار مهم و ضروری است. هرچقدر محتوا و متن پادکست قوی باشد ولی صدا از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، بازخورد پادکست خوب نخواهد بود. صدا در پادکست حرف اول را می زند.

به منظور خرید میکروفون برای ضبط پادکست انواع مختلفی از میکروفون ها معرفی شد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی داشتند. پادکستر با توجه به قالب پادکست می تواند یکی از میکروفون ها انتخاب کند. مثلا برای پادکست های مصاحبه ای، میکروفون های دستی و شات گان گزینه های مناسبی خواهند بود.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *