الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

در رابطه با الگوریتم اینستاگرام و تغییرات آن در سال 2021 صحبت شد. راهکار هایی برای جا دادن خود در این الگوریتم برای دیده شدن بیشتر داده شد.

 

 

اینستاگرام در سال 2023 تغییراتی کرد. این تغییرات که باعث سردرگمی خیلی ها شد، باعث شد اکثر افراد فکر کنند که از این پس پست های پیج شان سخت تر دیده می شود. با اینکه اعتراضات زیادی بر علیه این تغییرات رخ داد، اینستاگرام توجهی به آن ها نکرد. یعنی روش قبلی برنگشت و به همان روش جدید فعالیت ها ادامه داشت. اما سوالی که در حال حاضر پیش می آید این است که چطور با این تغییرات به فعالیت ادامه دهیم!
در این مقاله ما به بررسی عملکرد اینستاگرام در سال 2023 می پردازیم تا بتوانیم خود را با شرایط وفق دهیم و به فعالیت در این شبکه ادامه دهیم و پست های خود را در معرض دید افراد بگذاریم.

مقدمه


الگوریتم اینستاگرام در سال 2023 چطور عمل می کند؟

 

بعد از تغییرات به وجود آمده هیچ یک از پست های اینستاگرام نمی توانستند توجهی را که قبل از این تغییرات به آن ها می شد را دریافت کنند. تخمین زده شد که بعد از تغییرات تنها 10 درصد از مخاطبین شما می توانستند پستی که انتشار می دهید را ببینند.
. در واقع این الگوریتم برای کسب و کار هایی که میزان بازدید پیج شان مهم است بسیار ضربه زننده است. این اتفاق برای کاربران بسیار ناراحت کننده بود. چون نمی توانستند پست های دوستان و کسانی که خیلی دوستشان داشتند را ببینند. این اتفاق به کسب و کار ها نیز ضربه می زد. به این دلیل که نمی توانستند فالوور های جدیدی جذب کنند
در این مقاله همه مواردی که مربوط به الگوریتم اینستاگرام می شود را مرور می کنیم.


الگوریتم اینستاگرام به پست هایی که تعامل بالایی با مخاطبین داشته باشد پاداش می دهد.
الگوریتم اینستاگرام بعد از تغییرات بر اساس تعامل بین افراد با پیج است. در واقع تعاملات شامل لایک کردن، کامنت گذاشتن، بازدید فیلم ها، ذخیره کردن پست ها و اشتراک گذاری آن ها است.
زمانی که پست شما لایک و کامنت زیادی دریافت کند، الگوریتم اینستاگرام تشخیص می دهد که شما محتوای اینستاگرامی با کیفیتی تولید کرده اید و این نوع محتوا مورد توجه افراد زیادی است.
زمانی که اینستاگرام از تغییرات در الگوریتم خود خبر داد، ذکر کرده بود که ترتیب پست و عکس و ویدئو ها به میزان علاقه افراد به محتوای شماست. این شرکت ادعا می کرد که این تغییرات باعث بهبود رابطه کاربری اینستاگرام می شود.

طراحی قالب
زمان بیشتری را برای تولید محتوا در استوری اینستاگرام بگذارید


یکی از بهترین راه ها برای برقراری ارتباط با مخاطبین استوری اینستاگرام است. در واقع با این روش می توانید بهتر بر بازاریابی اینستاگرامی خود تسلط داشته باشید.
استوری های اینستاگرام تا 300 میلیون کاربر دارد که این عدد دو برابر افراد حاضر در اسنپ چت هستند.
الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده و به تعاملاتی که مخاطبین شما با پست های تان دارد بستگی دارد. پس اینکه کاربران زمان بیشتری را صرف استوری ها کنند تا پست ها اتفاقی منطقی است.
الگوریتم جدید اینستاگرام همه واکنش ها و رفتار هایی که با استوری های شما می شود را زیر نظر دارد. واکنش هایی مثل ریپلای کردن یا ارسال استوری برای فرد دیگری!
هر چه کاربران بیشتر با استوری های شما تعامل داشته باشند، احتمال اینکه پست های شما در قسمت Home اکانت شان دیده شود بیشتر است.
یکی از بهترین راه ها برای دور زدن الگوریتم اینستاگرام، این است که از قابلیت های اینستاگرام در قسمت استوری استفاده کنید. قابلیت هایی مثل رای گیری، swipe up،... که باعث می شود با کاربران بیشتر تعامل داشته باشید.
یکی دیگر از راه های افزایش فالوور و داشتن ارتباط محکم با فالوور های تان و ورود به الگوریتم اینستاگرام این است که به محصولات خاص خود، لینک مستقیم دهید. این روش هم باعث می شود پست های شما داخل قیمت Home رود.


 
تغییرات الگوریتم اینستاگرام


با کاربران خود تعامل داشته باشید تا اینستاگرام به شما پاداش دهد
شاید فکر کنید اینستاگرام تنها به پست‌هایی با تعاملات بالا پاداش می دهد و آن ها را در الگوریتم خود جای می دهد. اما اگر با فالوورهای تان تعامل داشته باشید هم به شما پاداش می‌دهد.
در این الگوریتم اینکه در لحظات ابتدایی که پست خودتان را بارگذاری می کنید چه تعداد لایک و کامنت بگیرید اهمیت دارد. در غیر این صورت ممکن است پست شما کمتر دیده شود.
سعی کنید به به همه نظرات پاسخ دهید. اگر دوست نداشتید به نظرات پاسخ دهید یا سوالات و قابل پاسخ دادن نبود، با لایک کردن نشان دهید که به آن نظرات توجه کرده اید. البته پاسخ دادن به همه نظرات به خصوص اگر در پست های قدیمی برای شما کامنت بگذارند سخت است.

طراحی پست
تب ها را در نظر بگیرید


قابلیت های جدید مکالمه later به شما برای پاسخگویی به کامنت ها و ذخیره زمان کمک می کند. با این ویژگی می توانید با کامپیوتر خود به کامنت ها پاسخ دهید و تاریخچه ای از صحبت های خود ببینید.
برای اینکه به نظرات در later پاسخ دهید کافیست کامنتی که می خواهید به آن پاسخ دهید را انتخاب و جواب خود را بنویسید و روی ریپلای تب کنید.
این کار باعث می شود تعامل شما با کاربران بیشتر و میزان علاقه و توجه شما به آن ها بیشتر شود و وارد الگوریتم شوید. مهم ترین اصل در این فرایند این است که پست های شما بیشتر از قبل در قیمت home نمایش داده می شود.


نحوه برقراری ارتباط سریع مخاطبان با محتوایی که تولید کرده اید متناسب با الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام تنها در مورد میزان تعامل شما با پست اهمیت ندارد، بلکه به میزان سرعتی که شما به واکنش نشان دادن به آن‌ها نیز دارید نیز بستگی دارد.


 
الگوریتم اینستاگرام و تغییرات آن


اگر پستی که بارگذاری می کنید در همان لحظات اول، لایک و کامنت های زیادی داشته باشد، طبق الگوریتم جدید اینستاگرام با کیفیت و جذاب شناخته می شود. پس آن پست به تعداد زیادی از فالوورهای شما نشان داده می شود.
بهترین زمان پست گذاشتن در پیج خود را پیدا کنید. در این صورت می‌توانید الگوریتم اینستاگرام را دور بزنید و میزان دسترسی خود را افزایش دهید. در این صورت می توانید فالوور بیشتری جذب کنید. اگر زمانی پست خود را انتشار دهید که اکثر کاربران آنلاین باشند، فرصت بسیار مناسبی برای دیده شدن به دست آورده اید.

طراحی پست در اینستاگرام
زمان طلایی پیج تان را پیدا کنید


برای رسیدن به این زمان از برنامه بازاریابی اینستاگرامی Later استفاده کنید. با این پلتفرم می توانید تعاملات ۷ پست آخر خود را ببینید. همچنین می‌توانید برای داشتن تعامل بالا نیز برنامه ریزی کنید.
الگوریتم جدید اینستاگرام میزانی که پست شما توسط کاربران دیده شده است را محاسبه می‌کند. در واقع اینستاگرام از الگوریتمی مشابه فیسبوک استفاده کرده است. هم چنین زمانی که طول می کشد که پست شما دیده شود را محاسبه می‌کند.
الگوریتم اینستاگرام از این اعداد به عنوان یک عامل در تشخیص میزان محبوبیت آن پست استفاده می کند.
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چطور می‌ توانید فالوور ها را با پست خود درگیر کنید؟
کپشن های مناسب و جذاب برای پست خود بنویسید تا کاربران را درگیر کنید
می توانید با نوشتن کپشن جذابی، الگوریتم اینستاگرام را دور بزنید. اگر یک عنوان جذابی انتخاب کنید کاربران بیشتر تمایل دارند که زمان بگذارند و کپشن های شما را تا انتها بخوانند. پس زمان کافی برای نوشتن کپشن ها و عناوین بگذارید.
اگر نمی خواهید از گوشی خود در این راه استفاده کنید، نسخه‌ی دسکتاپ Later را به شما توصیه می کنیم.


 
چطور الگوریتم اینستاگرام را دور بزنیم؟


این موضوع می تواند ثابت کند که چرا پست‌های ویدیویی بیشتر از پست‌های تصویری دیده می شوند. همیشه دیدن یک ویدیو از دیدن یک عکس بیشتر طول می‌کشد. که باعث می شود الگوریتم اینستاگرام آن ویدئو را مفید تشخیص دهد.
اگر از پست‌های تصویری با چند عکس در یک پست استفاده کنید، می‌توانید زمان بیشتری کاربر را با پست خود درگیر کنید. این یک امکان عالی است که فراهم شده و شما می توانید ۱۰ عکس و ویدیو را با هم منتشر کنید!
الگوریتم اینستاگرام پست‌هایی که هشتگ های مرتبط دارند را حمایت می‌کند و بیشتر در معرض دید قرار می دهد. 
ممکن است از shadowban شدن در اینستاگرام بترسید. اما این را بدانید که هشتگ ها عملکردی مناسب و عالی دارند. الگوریتم اینستاگرام همیشه از استفاده از هشتگ های مرتبط حمایت کرده و در حال حاضر این هشتگ ها از همیشه مهم‌تر هستند.
اینستاگرام این قابلیت را دارد که شما می‌توانید هشتگ ها را هم فالو کنید. این یعنی اجباری برای زدن هشتگ زیر پست ها وجود ندارد. همان طور که با جستجو و کلیک بر روی هشتگ ها می توانید پست های مربوط به آن را مشاهده کنید، با فالو کردن هشتگ ها نیز می‌توانید پست‌های مرتبط با آن را ببینید.
البته این امکان هم وجود دارد تا هشتگ هایی را که نمی‌خواهید ببینید را مشخص کنید. گزینه‌ Don’t Show For This Hashtag  را انتخاب کنید. سپس پست مورد نظر خودتان را مشخص و علامت گذاری کند.
از هشتگ ها استقبال خوبی شد اما استفاده بیش از حد از آن ها می‌تواند خطرناک باشد و حتی محتوا پست های دیگر شما را نیز تحت تأثیر منفی قرار دهد.
 

الگوریتم جدید اینستاگرام


از هشتگ ها بهینه استفاده کنید تا به الگوریتم اینستاگرام وارد شوید 
با برنامه Later می‌توانید هشتگ بسازید و آن ها را در پست‌های خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید قالب‌هایی برای ذخیره کردن هشتگ های خود ایجاد و زمانی که نیاز به آن ها داشتید، به سادگی یکی از هشتگ های ذخیره شده را انتخاب و به پست خود اضافه کنید. با این کار می توانید زمان خود را ذخیره کنید.
رایگان استفاده کنید!
الگوریتم اینستاگرام در جهت تایید شدن است ممکن است نظراتی مانند چه عکس زیبایی یا چه غذای خوش رنگی دریافت کنید. این کامنت ها می تواند توسط ربات‌ها گذاشته شده باشد. اگر اینستاگرام متوجه این موضوع شود با آن‌ اکانت ها برخورد می‌کند.
با فالوورهای خود ارتباط داشته باشید
در انتهای کپشن های خود از فالوور های تان سوال بپرسید یا نظرسنجی کنید. الگوریتم اینستاگرام این تعاملات را متوجه می شود و در این شرایط تشخیص می دهد که ارتباط عمیقی بین شما و کاربران وجود دارد.
متن هایی بنویسید که معرف شما باشد تا راحت‌تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
الگوریتم اینستاگرام پست‌ افرادی که بیشترین ارتباط با کاربران دارند را نشان می‌دهد.
اگر به طور مرتب با یک اکانت ارتباط داشته باشید اینستاگرام فکر می کند که شما علاقه خاصی به این کاربر و محتوایی که تولید می کند دارید. به همین دلیل شما پست‌های دوستان خود را بیشتر از بقیه افراد می بینید.
این روند برای پست های شما نیز وجود دارد. اگر فالوور های شما به طور مرتب پست‌های تان را لایک کنند و برای شما کامنت بگذارند یا محتوای شما را سیو کنند و استوری های تان را ببینند، پست‌های شما بلافاصله بعد از انتشار به آن ها نمایش داده می‌شود.
پس این را فراموش نکنید که باید در انتخاب نام تجاری برای اکانت خود دقت کنید. افرادی که شما را دنبال می کنند به مرور زمان به طرفداران تان تبدیل می‌شوند و آن چیزی که شما ارائه می‌دهید را دنبال می کنند.



یک نام تجاری زیبا بسازید


با انتخاب یک نام مناسب می‌توانید افراد زیادی را به صفحه‌ی خود اضافه و آن ها را به طرفداران خود تبدیل کنید. برنامه داشته باشید و به آن عمل کنید تا وارد الگوریتم اینستاگرام شوید. 
افراد باید بدانند که برای چه چیزی شما را دنبال می کنند و قرار است به چه چیزی برسند. پس زمان مشخصی را برای طراحی لی اوت پیج تان و مشخصات خود صرف کنید.
اگر از تمام ویژگی های اینستاگرام استفاده کنید، الگوریتم اینستاگرام به شما پاداش می‌دهد.
همانطور که می دانید مشارکت و تعامل مورد توجه الگوریتم اینستاگرام است. پس منطقی است که اگر شما از تمام ویژگی‌های این برنامه استفاده کنید پاداش بگیرید!
اینستاگرام با هر آپدیت ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌دهد و این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا ارتباط عمیقی با مخاطبان خود داشته باشند. با استفاده از این ویژگی‌ها، می‌توانید مطمئن شوید که پست شما دیده می‌شود!
بعد از آمدن استوری اینستاگرام، قابلیت های دیگری مانند نظرسنجی، GIF، swipe-up  و… به اینستاگرام اضافه شده. 
به عنوان مثال اینستاگرام حالت Type را معرفی کرد. این ویژگی یک راه جدید برای به اشتراک گذاشتن چیزی که در ذهن شما وجود دارد با سبک‌های مختلف متن بود.


قدرت تغییر داشته باشید


همانطور که گفتیم الگوریتم اینستاگرام برای استفاده از تمام ویژگی‌های این اپلیکیشن پاداش می‌دهد. پس همیشه برنامه خود را به روز کنید! با این کار هم رشد می‌کنید و هم یک قدم از دیگران نیز جلوتر می روید.
•    اگر یک محصول جدید تولید کردید حتما به لایو اینستاگرام بروید!
•    اگر نظرات کاربران و مشتریان را می خواهید در استوری های خود نظرسنجی بگذارید. 
•    اگر رویدادی برگزار کرده اید از پست‌های آلبومی استفاده کنید!
از امکانات اضافه شده استفاده کنید. اما مطمئن شوید که این امکانات برای مخاطبان شما ارزش دارند.
در آخرین آپدیت اینستاگرام کاربران می توانند پست‌هایی را ببینند که دیگران دنبال کرده‌اند. اما ممکن است این مسئله نیز تغییر کند.
با به روز رسانی اینستاگرام شما محتواهایی را مشاهده می‌کنید که اینستاگرام فکر می‌کند شما آن‌ها را دوست دارید. این به این معنی است که الگوریتم اینستاگرام محتوایی که شما به آن علاقه دارید را به شما نشان می دهد.
به عنوان مثال اگر شما جمعی از افراد فعال در زمینه مد را دنبال کنید، بیشترین مطالبی که در فید خود می‌بینید مربوط به این صنعت است.
اینستاگرام در سایت verge منتشر کرد که همیشه روش‌های جدید را برای اتصال به محتوای خوب تست می‌کند.
یعنی اگر فردی به صفحه‌ی شما علاقه داشته باشد و پست‌های شما را لایک کند یاا برای شما کامنت بگذارد، دوستان او نیز صفحه و پست شما را می بینند. این یک فرصت مناسب برای معرفی شما به دیگران نیز است.
 


تاثیر لایک و کامنت در الگوریتم جدید اینستاگرام


چطور با گذاشتن استوری های مناسب وارد الگوریتم اینستاگرام شویم؟
قسمت اکسپلور بر اساس الگوریتم اینستاگرام عمل می‌کند. یعنی پست‌هایی که در آن نمایش داده می‌شود، به افرادی که دنبال می‌کنید یا پست‌هایی که دوست دارید بستگی دارد.
همچنین می‌توانید کانال ‌های ویدیویی را مشاهده کنید که بر اساس موضوعاتی مشخص دسته بندی شده‌اند.
در واقع صفحه اکسپلور و فید بسیار شبیه به هم هستند. زیرا الگوریتم اینستاگرام پست‌هایی را برای شما نمایش می‌دهد که فکر می‌کند شما آن‌ها را دوست دارید.
علاوه بر پست ها نیز استوری هایی در رابطه با موضوعات مورد علاقه شما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
هشتگ ها از قوانین اینستاگرام که به شما گفتیم پیروی می‌کند. اگر هشتگی را جستجو کنید، پس از جستجو می توانید 9 پست برتر که در این خصوص وجود دارد ببینید. 
در اکسپلور پست ها بر اساس عواملی مثل تعامل، تعداد لایک و کامنت و… نمایش داده می‌شوند. البته این به موضوع هشتگ ها بستگی دارد. اما در صفحه‌ی اکسپلور، بستگی به منافع شخصی تان دارد.
استوری ها هم تحت تأثیر این الگوریتم قرار دارند. در واقع استوری هایی که در ابتدا می بینید، مربوط به اکانت هایی است که بیشترین تعامل را با آن‌ها دارید. تعامل از هر طریقی: در پست، از طریق استوری یا دایرکت.
با تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای همه مواردی که می خواهید استفاده کنید
در واقع با درک بهتر از الگوریتم اینستاگرام، می‌توانید زود تر به نتیجه برسید و زمان خود را تلف نکنید. باز هم می گوییم، تحلیل اینستاگرام و داده های آن کلید درک الگوریتم آن است.
با برنامه Later عملکرد پست‌های خود را مشاهده کنید و ببینید کدام نوع جذابیت بیشتری برای مخاطبین دارد.
محتوای اینستاگرام خود را بهینه کنید. در ادامه ویدیوها و تصاویر خود را با دیگر کاربران مقایسه کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید.
الگوریتم اینستاگرام همیشه در حال تغییر است. اما درک بهتر از اینستاگرام و بارگذاری پست ها در زمان مناسب، شانس شما را برای دور زدن الگوریتم اینستاگرام و نمایش پست‌های تان در اکسپلور بیشتر می کند.
تغییرات در الگوریتم اینستاگرام یک فرصت برای ایجاد ارتباطات عمیق‌، بازاریابی اینستاگرامی بیشتر است!

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *