آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی و نوشتن سناریو

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی و نوشتن سناریو

ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی به دلیل اینکه تلویزیون رسانه ای پرمخاطب است باید با در نظر گرفتن نکاتی خاص انجام شود.

ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی شکلی از ارتباطات برون ‌گرای معمولی بازاریابی قبل از وب است. از سوی دیگر، ما در مورد قالبی صحبت می کنیم که برای عموم، حتی جوان ترین مخاطبان آشناست. بنابراین، تولید یک آگهی تلویزیونی برای وب به معنای همسویی یک زبان سنتی با فرصت ‌های امروزی برای هدف‌گیری، تعامل و جمع‌آوری داده است. مهم‌ تر از همه، چیزی که به آن نیاز داریم ایده ‌ای است که ساده و سازگار باشد. بنابراین تبلیغات می تواند به کانون یک استراتژی ارتباطی تبدیل شود که از تصاویر بصری، صفحات فرود و پیشنهادات ویژه تشکیل شده است. این ایده ساده باید حول گزاره ارزش ساخته شود. در واقع تکرار، مکانیسمی است که تبلیغات تلویزیونی از آن استفاده می کند. در وب، تکرار باید در مورد ارزش پیشنهادی باشد. تیزرها، تریلرها و تبلیغات تلویزیونی یکی از چندین جایگزینی است که می توانیم انتخاب کنیم. برای رسیدن به اهداف ارتباطی خود، باید شروع به ساخت یک ویدیوی هوشمند در ماه کنیم.

چگونه از ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی بهترین بهره را ببریم ؟ در یک کلام، دنیای ارتباطات اغلب فاقد مهمترین عنصر است: شجاعت. گاهی اوقات، مشتریان می ‌ترسند، مخاطبان خود را با قالبی خارج از شخصیت، بترسانند. با این حال، این مخاطبان انسان ‌هایی هستند که مثل بقیه با نان و تلویزیون بزرگ شده ‌اند. رویاهای بزرگی داشته باشید که انگار یک ستاره هالیوود هستید. برای شروع، حفظ یک رویکرد عملی درست است. با این حال، هرازگاهی مهم است که در کارخانه رویا سوخت گیری کنیم تا احترام مخاطبانمان را جلب کنیم. به همین ترتیب، یک تیزر، تریلر یا تلویزیون AD یک راه حل ویدیویی است که هدف آن تعلیق و ترس مخاطب، از دست دادن آن است. از این رو، می توانم از این تنش برای شروع گفتگو استفاده کنیم. مخاطبان خود را با استراتژی راه اندازی مناسب جذب کنید. هیچ تیزر، تریلر یا تبلیغات تلویزیونی نمی تواند بدون استراتژی راه اندازی مناسب کار کند. در واقع، استراتژی انتشار ویدیو تاثیر تعیین کننده ای در موفقیت آن دارد.

لیست عناوین


به منظور ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی لازم است موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم:


1- منظور از تیزر تبلیغاتی تلویزیونی چیست؟
2- تجهیزات لازم برای تهیه تیزر تبلیغاتی تلویزیونی
3- نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی 
4- نکات مهم در تهیه تیزر تبلیغاتی موثر


منظور از تیزر تبلیغاتی تلویزیونی چیست؟


تیزر تبلیغاتی تلویزیونی چیست؟ آگهی اطلاعیه یا اطلاعیه ای در یک رسانه عمومی است که محصول، خدمات یا رویدادی را تبلیغ می کند یا یک فرصت شغلی را تبلیغ می نماید. بازرگانی یک تبلیغ تلویزیونی است که مجموعه ای از برنامه های تلویزیونی است که توسط یک سازمان تولید و پرداخت می شود. این پیامی را برای تبلیغ و بازاریابی یک محصول یا خدمات منتقل می کند. تبلیغ کنندگان و بازاریابان ممکن است به تبلیغات تلویزیونی به عنوان TVC اشاره کنند. 

سناریو تیزر تبلیغاتی
تبلیغات تلویزیونی چه مزیت هایی دارند؟


1. افزایش فروش
2. نتیجه ی سریع
3. مخاطبان بی شمار و علاقه مند به تلویزیون
4. انتخاب آسان بازار هدف
5. اعتبار زیاد
6. نفوذ بالا در مخاطب
7. خلاقیت
آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی سایت در یک مقاله ی جداگانه مفصلا بیان شده است.

تجهیزات لازم برای تهیه تیزر تبلیغاتی تلویزیونی


بطور کلی تجهیزات لازم برای تهیه تیزر تبلیغاتی تلویزیونی عبارتند از :
•    دوربین فیلمبرداری
•    تجهیزات نور و صدا
•    دستگاه تصویر برداری هوایی
•    سه پایه
برای تهیه تیزر تبلیغاتی تلویزیونی در وهله ی اول داشتن یک دوربین که مجهز به لنز های حرفه ای است لازم و ضروری است. لنز ها باید متناسب با پروژه انتخاب شوند، زیرا هر کدام از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارند. به منظور ساخت تیزر تبلیغات تلویزیونی مهیا کردن نور و صدای با کیفیت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تلویزیون رسانه ای همگانی است که از دیرباز تا به امروز مخاطبان ویژه ی داشته است. بنابراین تبلیغات پخش شده از این رسانه باید از بالاترین درجه ی کیفی برخوردار باشند. 
برای تصویربرداری حرفه ای تر پیشنهاد می شود از تجهیزات تصویربرداری هوایی بهره مند شوید. بدین ترتیب از سوژه ی مورد نظر از جهت های مختلف می توانید فیلمبرداری انجام دهید. سه پایه نیز به داشتن تصویری صاف و بدون لرزش کمک شایانی می کند. ساخت تیزر تبلیغاتی با کمتازیا بسیار آسان و کاربردی است.

مهم در تهیه تیزر تبلیغاتی موثر
نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی


نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی شامل گفتگوها، برنامه ‌ها و اقدام برای ویدیوی شما است. این ابزار به شما یادآوری هایی درباره هدف، نتایج و جدول زمانی می دهد. حتی ابتدایی ترین ویدیو با یک سناریوی ویدیویی بهتر خواهد بود. ایجاد یک ویدیو پیچیده است. نورپردازی، صدا، مجموعه ها، بازیگران و تجهیزات همگی عناصر ساخت تیزر تبلیغاتی هستند. اجرای هر یک از این عناصر می تواند دشوار باشد و وقتی با هم ترکیب شوند، اشتباهات آسانی رخ می دهد. اما سناریوی شما شامل جزئیاتی است که باعث می شود روند به خوبی اجرا شود. یک سناریوی ویدیویی برای کمک به تیم شما برای آماده شدن و سازماندهی فرآیند ساخت ویدیو حیاتی است. علاوه بر این، شما و تیمتان اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و ویدیوی بهتری را با سناریو جامع تولید خواهید کرد.

نحوه نوشتن سناریو ویدئویی به شرح زیر است:
•    مخاطب هدف خود را انتخاب کنید.
•    یک هدف تعیین کنید.
•    شخصیت اصلی ویدیوی خود را انتخاب کنید.
•    از خلاصه خود برای نوشتن طرح کلی استفاده کنید.
•    فیلمنامه خود را بخش به بخش بنویسید.
•    سناریوی ویدیوی خود را ویرایش کنید.
برنامه ساخت تیزر برای یوتیوب جزو محبوب ترین برنامه ها در حال حاضر است. این پلتفرم به دلیل مخاطبان زیادی که دارد، تبلیغات موثری دارد.

تیزر تبلیغاتی تلویزیونی
نکات مهم در تهیه تیزر تبلیغاتی موثر


رعایت نکات مهم در تهیه تیزر تبلیغاتی موثر سبب می شود بیش از پیش به اهداف خود نزدیک تر شوید. ساخت تیزر تبلیغاتی به وسیله اینشات به دلیل سهولت کار، پیشنهاد می شود. این نکات شامل موارد زیر می باشند:
•    یک شروع قدرتمند ایجاد کنید.
•    مختصر باشد.
•    از هر B-roll با فراخوان های مناسب در روایت اصلی خود پشتیبانی کنید.
•    از گرافیک استفاده کنید تا ویدیوی خود را متمایز کنید.
•    کمی تنوع به سناریوی خود اضافه کنید.
•    برنامه ریزی کنید تا محتوای ویدیویی خود را تغییر دهید.

شروع قدرتمند یکی از نکات مهم در تهیه تیزر تبلیغاتی موثر است. در طول 10 درصد اول ویدیوی خود بیش از هر زمان دیگری بیننده دارید. بنابراین، هدف اصلی شما هنگام نوشتن یک فیلمنامه ویدیویی این است که در ابتدا بینندگان را جذب کنید تا آنها تا انتها به تماشای آن ادامه دهند. وقتی صحبت از بازاریابی به میان می ‌آید، ویدیوهای کوتاه‌ تر نسبت به ویدیوهای طولانی‌ تر جذاب ‌تر هستند. در واقع، بر اساس نظرسنجی Wyzowl، 68 درصد از مردم گفتند که ترجیح می ‌دهند از طریق یک «ویدیو کوتاه» در مورد محصولات و خدمات جدید بیاموزند. ساخت تیزر تبلیغاتی با موبایل در یک مقاله ی دیگر توضیح داده شده است.


کلام آخر


ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی مستلزم رعایت نکاتی است که در این مقاله به آنها اشاره شد. یک فیلمنامه ویدئویی می تواند یک طرح کلی سریع یا یک اثر با دقت باشد. در هر صورت، پایه ویدیوی شما را تشکیل می دهد و تاثیر زیادی بر نتایج شما خواهد داشت. هنگامی که در حال نوشتن سناریو هستید، می ‌توانید اجازه دهید خلاقیت خود به ‌وجود بیاید، ایده ‌های جدید را آزمایش کنید و مرزها را کنار بگذارید. از این مراحل، نکات و الگوها برای اختراع و آزمایش استفاده کنید. دست به کار شوید و به کسب و کار خود کمک کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *