اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چیست و چه اهمیتی دارد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چیست و چه اهمیتی دارد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اگر قصد سرمایه گذاری در این شیوه‌ی بازاریابی را دارید، بهتر است پیش از تصمیم گیری این مطلب را مطالعه کنید.

پیشگفتار

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ فاصله‌ی میان مشتریان، برند ها و کسب کارها را اینفلوئنسر مارکتینگ پُر کرده است. تا جایی که امروزه بسیاری از کسب و کارها و برند های بزرگ و کوچک سعی دارند به کمک اینفلوئنسر ها محصولی را به مشتریان و علاقه مندان معرفی کرده، آن را به فروش برسانند و به واسطه‌ی جذابیتی که در صفحات اینفلوئنسر ها وجود دارد، مشتریان هدف خود را پیدا کنند. کاملا واضح است که امروزه شما نمی توانید در اینستاگرام به صورت مستقیم و بدون کمک گرفتن از اینفلوئنسر ها موفق شوید. شما باید توجه داشته باشید که تبلیغ مستقیم در پیج  اینستاگرام تان کارساز نیست. شما باید از سایر شیوه های دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مارکتینگ هم کمک بگیرید.

مقدمه

•    منظور از اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟
•    چرا اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا بازخورد خوبی دارد؟
•    هزینه ی بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام
•    چگونه یک فرد، به اینفلوئنسر در اینستاگرام تبدیل می شود؟
•    چگونه از روش اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنیم؟ چگونه با اینفلوئنسرها کار کنیم؟

منظور از اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ به طور خلاصه به شیوه‌ی تبلیغاتی افرادی گفته می شود که روی این اپلیکیشن دارای تعداد فالوور های فراوان هستند. تعدد فالوور های این پیج ها باعث می شود تا بسیاری از شرکت ها و برند ها به آنها اعتماد کرده و تبلیغات کسب و کارشان را به آنها بسپارند. بالا بودن تعامل و تعداد فالور های این پیج ها دلیلی است که بسیاری از برند ها و کسب و کارها تبلیغ خود را به آنها می سپارند. 
این روال، تحت عنوان «اینفلوئنسر مارکتینگ» شناخته می شود و یکی از زیر شاخه های تبلیغ در اینستاگرام و بازاریابی در اینستاگرام به حساب می آید.
همین مسئله دلیلی شده است تا بسیاری از افراد برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر در Instagram تلاش کنند تا به کسب درآمد مناسبی برسند. یکی از دلایلی که تعداد اینفلوئنسر های اینستاگرام بیشتر از گذشته شده است، همین موضوع می باشد. امروزه، اینفلوئنسر های متنوعی در اینستاگرام حضور دارند. هرکدام از این افراد در زمینه‌ی خاصی فعالیت می کنند. 
به عنوان مثال یک اینفلوئنسر در زمینه محصولات آرایشی، یک اینفلوئنسر در زمینه ورزش و دیگری در زمینه‌ی خوراکی ها. سپردن تبلیغات به اینفلوئنسرها با این حجم از تنوع، دیگر سخت و پیچیده نیست. هر کسب و کاری می تواند با توجه به زمینه فعالیت یک اینفلوئنسر، تبلیغات خود را به وی بسپارد و بازخورد مناسب دریافت کند. برای اینکه بازخورد مناسب بگیرید باید از فیک یا اصل بودن تعداد فالوور ها و میزان تعامل آن پیج اطلاع حاصل کنید. برای همین توصیه می کنیم حتما مطلبی که در همین خصوص تحت عنوان «تشخیص فالوور فیک» در همین سایت منتشر شده است را مطالعه کنید.

نقش اینفلوئنسرها در بازاریابی اینستاگرام

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا بازخورد خوبی دارد؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ این فرصت را در اختیار برند ها قرار میدهد تا از بین کلیه مخاطبان یک پیج معروف و شناخته شده، مخاطبان هدف ِخود را پیدا کنند. این روال، موقع رشد و توسعه‌ی پیج آن برند به طور طبیعی و مدت دار اتفاق می افتد. اما اینفلوئنسر مارکتینگ، کمی بیشتر به تبلیغات شما سرعت می بخشد. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش هایی است که باعث مسدود شدن، اسپم شدن یا خراب شدن ِپیج شما نمی شود. در عوض کمک می کند فالوورهای واقعی که به کسب و کارتان اهمیت می دهند را مثل آهنی که به آهنربا جذب میشود، به سمت خود جذب کنید.
وجود اینفلوئنسر ها، قالب خشک فروش محصول یا ارائه خدمات به مشتریان را از بین برده است. بسیاری از اینفلوئنسرها در دنیا هستند که تاثیرگذاری قابل توجهی روی مخاطبان خود دارند. زیرا توانسته اند با آنها همدلی کرده و وفاداری شان را به دست بیاورند. بسیاری از این افراد با به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی خود تلاش می کنند تا مرز میان خود و دیگران را بشکنند. همین مسئله باعث می شود که فالورهای آنان احساس کنند به طور کامل این افراد را میشناسند. در‌نتیجه می توانند آنها را در مسیر رسیدن به اهداف و داشتن زندگی بهتر یاری کنند.
نکته‌ی غیر قابل اغماض این است که 72 درصد از کاربران اینستاگرام اعلام کرده اند که تنها با دیدن لباس، اکسسوری، محصول آرایشی و بهداشتی در بین وسایل یک اینفلوئنسر تصمیم به خرید آن گرفته اند. این مسئله قدرت اینفلوئنسر مارکتینگ را به خوبی بازتاب می دهد.

نمونه ای از اینفلوئنسر مارکتینگ

هزینه ی بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام

شما باید برای سپردن تبلیغات به اینفلوئنسر ها، هزینه ای که باید بپردازید را تخمین بزنید. هر اینفلوئنسر با توجه به تعداد مخاطبان پیج خود و میزان تعامل آنها، مبلغ متفاوتی را به شما پیشنهاد خواهد داد. در خارج از ایران بسیاری از اینفلوئنسرهای میلیونی هستند که برای هر پست مبلغی تا حدود 1200000 دلار دریافت می کنند. برخی از اینفلوئنسر هایی که تعداد فالوور های کمتری دارند، پایین‌تر از این رقم را دریافت می کنند. در ایران هم افرادی که بیشتر بین مردم معروف هستند، مبالغِ بیشتری برای تبلیغات، از کسب و کارها یا برند ها اخذ می کنند. این شما هستید که باید ببینید علاقه دارید تبلیغات خود را به کدام اینفلوئنسر بسپارید و با چه هدفی؟ همچنین باید بودجه ای که به این منظور در نظر می‌گیرید را همگام با میزان مبلغی که اینفلوئنسر مورد نظر درخواست می کند، تهیه کنید.
معمولا برند ها و کسب و کارها برای دیده شدن با اینفلوئنسر هایی همکاری می کنند که حداقل نرخ تعامل شان 20 درصد یا بیشتر است. شما باید به وسیله ابزار های تشخیص فالوور فیک، نرخ تعامل اینفلوئنسر ها را بیابید. سپس برای همکاری با آنها اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم برای پیشبرد هرچه بهتر این موضوع دو مطلب «افزایش نرخ تعامل اینستاگرام» و «الگوریتم اینستاگرام» را حتما مطالعه کنید.

افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

چگونه یک فرد، به اینفلوئنسر در اینستاگرام تبدیل می شود؟

هیچ معیار دقیقی وجود ندارد که طبق ِآن شما بخواهید تفاوت افراد عادی را از اینفلوئنسر های اینستاگرام تشخیص دهید. حتی برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر نیاز به استعداد ذاتی یا حتی مهارت خاصی ندارید. هر یک از افرادی که تعدادی فالوور متعهد و وفادار دارند، می توانند به عنوان اینفلوئنسر فعالیت کنند. افرادی که تحت این عنوان شناخته می شوند، روی عملکرد، نگاه، تصمیم گیری و ... دنبال کنندگانِ خود تاثیر مستقیم می گذارند. اگر مدیریت یک برند یا یک کسب و کار را در دست دارید و قصد دارید کیفیت دنبال کنندگان یک اینفلوئنسر را تشخیص دهید می توانید از این دو گزینه برای انجام تحقیقات بیشتر استفاده کنید.
1.      عمده‌ی افرادی که اینفلوئنسر مورد نظر را دنبال می کنند، می توانند مخاطبان هدف شما باشند. یا حداقل شرایطی وجود داشته باشد که شما بتوانید بیشترین تعداد مخاطبان را از طریقِ این پیج، به سمت خود جذب کنید.
2.      افرادی که شخص مورد نظر را فالو کرده و در پست های وی مشارکت دارند ربات نیستند. بلکه انسان های واقعی هستند. در مطلب «ربات‌ اینستاگرام» به طور مفصل به این موضوع پرداختیم. اینکه این ربات ها تا چه حد می توانند برای پیج اینستاگرام تان آسیب زننده باشند. برای همین باید تبلیغ خود را به یک پیج معتبر بسپارید. به دلیل وجود ربات هایی که از طرف سایر پیج ها یا پیج های مربوط به اینفلوئنسر های سودجو به سمت پیج شما فرستاده می شوند تا پست هایتان را به صورت مصنوعی لایک کرده و کامنت بگذارند، باید بیشترین میزان وسواس را در زمینه‌ی اینفلوئنسر مارکتینگ به خرج دهید. بسیاری از اینفلوئنسر های سودجو با این روش فقط از سمت برند ها یا کسب و کارها پول دریافت میکنند. اما کمترین بازدهی را دارند.
تشخیص ربات ها در اینستاگرام برای جلوگیری از اینفلوئنسر مارکتینگ ِمخرب، بسیار آسان شده است. در تصویری که در پایین درج شده است نمونه ای از کامنت هایی که توسط این ربات ها گذاشته می شوند، آورده شده است. کامنت هایی که توسط این ربات ها ثبت می شوند واقعی نبوده و هیچ ارتباطی با پست شما ندارند.

کامنت هایی که توسط ربات ها در پست های اینستاگرام درج می شوند.

چگونه از روش اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنیم؟ چگونه با اینفلوئنسرها کار کنیم؟

اگر اینفلوئنسر مارکتینگ جزء استراتژی بازاریابی در اینستاگرام تان است، می توانید در گام اول میزان بودجه ای که برای این شیوه بازاریابی قصد دارید کنار بگذارید را به طور مشخص تعیین کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ گران است. به همین خاطر، هر کسی نمی تواند روی آن سرمایه گذاری کند. اینفلوئنسر ها برای پست ها و استوری هایی که داخل پیج خود می گذارند نرخ های متفاوتی ارائه می کنند. بهتر است کار خود را با اینفلوئنسر های کوچک تر شروع کنید. مثلا افرادی که هزار تا ده هزار فالوور دارند. اما نرخ تعامل خوبی در هر پست دارند. بعد از رشد کسب و کارتان می توانید به سراغ اینفلوئنسر های بزرگتر بروید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *