چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام+ نکات کلیدی
چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام براساس اصول و الگوریتم اینستاگرام تعیین شده است. با تسلط بر اصول و قوانین موجود، در اینستاگرام، تولید محتوا نمایید.
مقدمه
چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام، نیازمند تخصص و مهارت می باشد. انواع تولید محتوا در اینستاگرام شامل محتوای متنی، تصویری و صوتی می شود. محتوای تصویری در قالب تصاویر و ویدیو تهیه می شوند. تصاویر با کادربندی و دیزاین، تهیه شده و در قالب پست و استوری به نمایش گذاشته می شوند. محتوای صوتی، ضبط شده بر روی ویدیو و ریلز آپلود می شود و در وب سایت یا پیج اینستاگرامی منتشر می گردد. چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم؟ برای تولید محتوا در اینستاگرام بایستی با اصول و قواعد موجود، آشنا باشید. جهت آشنایی بیشتر با نحوه تولید محتوا در اینستاگرام، با ما در ادامه این مقاله، همراه باشید. در این مقاله، حول موضوعات زیر صحبت شده است:
- چگونه ماهیت محتوای خود را مشخص کنیم؟
- انواع کسب و کار در اینستاگرام
- ظاهر پیج اینستاگرام چه تاثیری در جذب مخاطبان دارد؟
- چگونه پرسونای مخاطب خود را بیابیم؟
چگونه ماهیت محتوای خود را مشخص کنیم؟
چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل، سبک کاری پیج اینستاگرامی می باشد. گاها سبک کاری پیج، محتوای متنی می طلبد و یا گاها محتوای تصویری (تصویر و ویدیو) مورد نیاز پیج هستند. برای مثال، پیج کتاب و کتابخوانی را در نظر بگیرید! محتوای این نوع پیج ها عمدتا متن می باشد، حتی برای تهیه تصاویر هم از متن، استفاده می شود. در عوض، پیج یک بلاگر نیازی به محتوای متنی ندارد. پیج های بلاگری برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب از محتوای تصویری در قالب عکس و ویدیو استفاده می کنند. نحوه تولید محتوا در اینستاگرام تا حد زیادی به سبک کاری پیج مرتبط است.
مورد دومی که در چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام موثر است، مخاطب شناسی می باشد. شناخت سلایق و نیازهای مخاطبان، در تولید محتوا تاثیرگذار است. برای مثال، محتوای پیج های بلاگری بایستی با نیاز مخاطبان همسو باشد. بلاگری که در زمینه آرایشی فعالیت دارد، قاعدتا میکاپ غیظ آموزش نمی دهد. در عوض، از آرایش های لایت و مد روز در تولید محتوا استفاده می کند. مخاطب شناسی هم در نحوه تولید محتوا در اینستاگرام تاثیرگذار است. مورد سوم، ترندها هستند! ترندها به تولیدکننده محتوا، این امکان را می دهند تا محتوایی تاثیرگذار تولید کنند. برای مثال، امروزه ساخت ریلز فوق العاده تاثیرگذارتر از تهیه ویدیوهای طولانی می باشد. رعایت نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام موجب می شود تا پیج کسب و کار مدنظر، به طور چشم گیری پیشرفت کند.
انواع کسب و کار در اینستاگرام
انواع ایده تولید محتوا در اینستاگرام به دو دسته تقسیم شده است. کسب و کارهای اینستاگرامی حول فروش محصولات و یا خدمات مشخصی در حال فعالیت هستند. جهت آشنایی بیشتر با انواع کسب و کار در اینستاگرام، با ما همراه باشید.
1- ارائه خدمت:
ایده تولید محتوا در اینستاگرام برای ارائه خدمات و فروش آن ها، متنوع شده است. ارائه خدمات به صورت واضح و صریح بیان می شود ولی فروش آن، به صورت زیرپوستی می باشد. در گذشته، تبلیغات و فروش به صورت مستقیم به مخاطب ارائه می شد ولی حالا، چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام تغییر کرده است. برای مثال، از افراد عادی راجعبه نیازهایش سوال می شود و در آخر ویدیو، مجری چگونگی رفع نیازهای مخاطبان را معرفی می کند. یک تبلیغ زیرپوستی که مخاطب را به فکر فرو می برد و مخاطب، شخصا تصمیم به دنبال کردن تبلیغات می گیرد. ناگفته نماند که خدمات در قالب آموزش به مخاطب معرفی می شود.
2- فروش محصول:
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با هدف رونق کسب و کار و افزایش فروش محصولات، صورت می گیرد. محصولات ممکن است پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی، کیف، کفش و حتی اکسسوری باشد. با تسلط بر صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام می توانید اهداف کاری خود را پیش ببرید. هیچ پیجی را در فضای اینستاگرام مشاهده نخواهید کرد که بدون تولید محتوای درست و حسابی، به درآمدهای میلیونی رسیده باشد. برای رونق کسب و کار بایستی به چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام مسلط شوید.
ظاهر پیج اینستاگرام چه تاثیری در جذب مخاطبان دارد؟
در راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام به ظاهر پیج، اشاره شده است. ظاهر پیج کسب و کار اینستاگرام همانند ویترین فروشگاه ها، حائز اهمیت می باشد. شما وقتی وارد پیجی می شوید، قبل از آن که به بررسی پست ها بپردازید، به دنبال نظم و ترتیب پیج هستید. اولین چیزی که مخاطب پی از ورود به پیج شما، به آن توجه می کند، ظاهر پیج است. پیج هایی که فاقد نظم و ترتیب می باشند، مخاطب پسند نیستند. ظاهر پیج بایستی بیان گر سبک کاری پیج باشد. به عبارتی، مخاطبی که وارد پیج شما می شود، باید با یک نگاه متوجه زمینه کاری شما گردد. برای مثال، وقتی وارد پیجی می شوید که پست ها راجع به انواع لباس هستند، قاعدتا وارد پیج لباس فروشی شده اید.
در عوض، فرض کنید وارد پیجی شده اید که یک پست راجع به لباس است و پست دیگر، راجع به ماشین و دیگری راجع به ناخن می باشد. قاعدتا از این حجم بی نظمی، زده می شوید! فراموش نکنید که ظاهر پست ها، پروفایل، استوری ها و هایلایت های پیج شما اهمیت بالایی دارند. شنیده اید که می گویند "ظاهر جذب می کند و باطن نگه می دارد"؟ دقیقا همین طور است. ظاهر پیج، مخاطب و فالووران جدیدی را جذب می کند و کیفیت محصولات و خدمات، آن ها را به خریدار تبدیل می کند. ویترین آنلاین شاپ خود را شیک و مرتب بچینید تا به اهداف خود برسید.
چگونه پرسونای مخاطب خود را بیابیم؟
استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام با درنظر گرفتن بازاریابی هدفمند، اجرا شده است. پرسونای مخاطب را تحت عناوینی چون پرسونای مشتری، پرسونای خریدار و پرسونای مصرف کننده هم می شناسند. پرسونای مخاطب با معرفی ویژگی های مخاطبان شما، به شما خط فکری مشخصی می دهد تا بر اساس آن، تولید محتوا کنید. پیش تر هم اشاره کردیم که در چگونگی تولید محتوا در Instagram، مخاطب شناسی اهمیت دارد. پرسونای مخاطب، نیازهای مشتری را برای شما مشخص می کند تا به راحتی محتوای مناسب را تهیه و منتشر کنید. برای تهیه پرسونای مخاطب، بایستی راجع به مخاطبان خود، تحقیق کنید. رده سنی، محل سکونت، شغل، سن، جنسیت و حتی درآمد مخاطبان حائز اهمیت می باشد.
راهکار تولید محتوا در اینستاگرام، شما را مجاب می کند که از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه ها استفاده کنید. با تجزیه و تحلیل پیج خود، اطلاعات مهمی را استخراج خواهید کرد. برای تعیین پرسونای مخاطب باید رقبای خود را بشناسید. شناخت مشکلات مخاطبان و اهداف آن ها هم جزو مخاطب شناسی حساب می شوند. در آخر، بایستی بررسی کنید که محصولات و خدمات شما، چه کمکی به مخاطب می کنند و چه مزایایی برای مخاطب شما، به همراه دارد. پاسخ به سوالات ذکر شده به همراه اطلاعاتی که از مخاطبان جمع آوری شده است، پرسونای مخاطب را می سازند. برای استخراج پرسونای مخاطب می توانید از افراد حرفه ای کمک بگیرید و پرسونای مخاطب خود را تعیین نمایید و سپس اقدام به تولید محتوای متنی، تصویری و صوتی بفرمایید.
کلام آخر
در این مقاله، چندین نکته در خصوص چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام بررسی شد. رعایت این نکات در تولید محتوا در حائز اهمیت است. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام، آموزش می دهد. رعایت همین نکات مختصر، باعث بیشتر دیده شدن پست ها و استوری های شما می شود و به همین ترتیب، به اهداف کاری خود (رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر) می رسید. با ما به موفقیت برسید!
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید