چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم؟|آموزش گام به گام

چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم؟|آموزش گام به گام

چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم مبحثی است که در این مقاله به آن پرداخته شده و لازم است که به نکات خاصی در آن توجه نمایید.

پیشگفتار


چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم، این پرسش برای خیلی از افرادی که قصد دارند از طریق رسانه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام کسب درآمد کنند، مطرح می شود. ابتدا باید به این مورد بپردازیم که تولید محتوا در اینستاگرام به چه معنا است؟ در پاسخ به این سوال می بایست اینگونه گفت که هر مطلبی اعم از عکس، فیلم، متن و غیره در این شبکه اجتماعی، محتوا محسوب می شود. کسب و کارها باید با توجه به نوع و شرایط خود، محتوایی درخور و مناسب برای صفحات شان تهیه نمایند. محتوای تولید شده توسط شما می بایست به گونه ای باشد که موجب جلب افراد و بازدید آنها از پیج تان شود. 


مقدمه


•    چگونگی شروع تولید محتوا در اینستاگرام
•    انتخاب هدف
•    انتخاب عناوین و موضوعات
•    تشخیص پرسونا
•    انتخاب قالب مناسب
•    تهیه تقویم زمانبندی محتوا
•    تعیین زمان انتشار محتوا
•    تحلیل رقبا
•    تشخیص محتوای محبوب
•    خلاقیت
•    کلام آخر


چگونگی شروع تولید محتوا در اینستاگرام


امروزه ممکن است عبارت تولید محتوا در اینستاگرام را زیاد شنیده باشید. دلیل این امر هم توجه بیشتر کسب و کارها به سرمایه گذاری در این پلتفرم می باشد. برای شروع این کار ابتدا تصور کنید قصد رفتن به یک سفر را دارید. چه کارهایی پیش از شروع سفر خود انجام می دهید؟ به احتمال زیاد نخست ابزارها و وسایلی که در طول این سفر نیاز دارید، مهیا می کنید. پس از آن به سراغ تهیه یک نقشه مناسب خواهید رفت. کسب موفقیت در شبکه های اجتماعی مانند Instagram نیز دقیقا به همین شکل است. 
لازم است برای رسیدن به هدف خود، برنامه ریزی داشته باشید. ذکر این نکته نیز واجب است که به طور کلی استاندارد خاصی برای تولید محتوا وجود ندارد. هر شخص با توجه به هدف خود میتواند قانونی در این راستا داشته باشد. در صورتیکه دانش و وقت کافی در این زمینه ندارید،  پیشنهاد ما به شما استخدام غیر حضوری فردی در این رابطه می باشد. در این مسیر پر پیچ و خم باید نکات خاصی را مدنظر قرار دهید که در ادامه این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد. 

  • انتخاب هدف


شناسایی هدف یکی از مهمترین بخش ها در تولید محتوای اینستاگرام می باشد. شما باید بدانید که برای چه قشر و گروه سنی محتوا تولید می کنید. به طور حتم محتوایی که برای گروه سنی نوجوان تولید و منتشر می شود با محتوایی که برای افراد خاصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه می گردد، متفاوت خواهد بود. در خصوص برند خود به خوبی تحقیق کرده و ویژگی های بارز آن را مشخص نمایید. در شبکه های اجتماعی لازم است تا هدفی قاطع و واضح را دنبال کنید. چنانچه هدفتان در طول مسیر تولید محتوا تغییر کند، احتمال اینکه فالوورها و مخاطبان خود را از دست بدهید وجود دارد. 

 برای کسب درآمد چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم

  • انتخاب عناوین و موضوعات


یکی دیگر از مولفه های مهم در تولید محتوای مناسب برای اینستاگرام انتخاب عناوین و موضوعات مرتبط می باشد. به این مورد دقت داشته باشید که محیط شبکه های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام اقیانوسی از محتواهای متفاوت می باشند. برای اینکه بهتر دیده شوید و مخاطبان خود را به دست آورید، لازم است که موضوعات خوبی را انتخاب کنید. برگزیدن عناوین و مطالبی که بتوانند افراد را به سوی پیج شما سرازیر کنند بسیار اهمیت دارد. سعی کنید برای مطالب خود از قالبی یکسان پیروی نمایید. این مورد به شما کمک می کند تا در خاطر دنبال کنندگان خود باقی بمانید. افراد در طولانی مدت به سبک و عناوین محتوایی که منتشر می کنید عادت خواهند کرد. 

  • تشخیص پرسونا


شاید شما هم کلمه پرسونا را زیاد شنیده باشید. ابتدا به این موضوع می پردازیم که در کل پرسونا به چه چیزی گفته می شود. پرسونای کاربر در اصل به ویژگی های مخاطب گفته می شود. با شناسایی علایق، سلایق، سن، میزان تحصیلات، جنسیت و غیره در مورد مخاطبین خود میتوانید محتوای با کیفیت تری را تولید و ارائه نمایید. هرچه بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنید به صورت ویژه تری می توانید روی دنبال کنندگان خود تاثیر بگذارید. 
شاید این پرسش مطرح شود که شناخت پرسونای مخاطب چگونه می تواند بر میزان فروش شما و کیفیت تولید محتوای تان تاثیر بگذارد. پاسخ این سوال بسیار ساده است. کسب و کاری که پرسونای مخاطب خود را شناسایی می کند می تواند محتوای بهتری برای آنها تولید نماید. 

برای داشتن سود بیشتر چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم

  • انتخاب قالب مناسب


همانطور که پیشتر توضیح داده شد، برای تولید محتوا لازم است تا از قالبی خاص و مختص خود استفاده نمایید. این مورد به شما کمک می کند تا منحصر به فرد باشید. قالب مناسب می تواند با توجه به نوع حرفه و کسب و کار شما متفاوت باشد. صفحه ای که محتوای طنز تولید می کند با پیجی که محتوای جدی تری را پوشش می دهد از نظر قالب یکسان نیستند. 

  • تهیه تقویم زمانبندی محتوا


یک اصل مهم در تولید و انتشار محتوا داشتن تقویم زمانبندی مناسب می باشد. به طور کلی می توان گفت که برندهای معتبر و موفق 6 پست در طول هفته در صفحات مجازی خود منتشر می کنند. به همین ترتیب می توان عنوان نمود این صفحات در طول سال حدود 300 محتوا را در پیج خود به اشتراک می گذارند. زمانی که این تعداد از محتوا را در اینستاگرام منتشر می کنید، باید زمان دقیق و مناسبی برای انتشار پست بعدی خود مشخص کنید. 
در این مورد داشتن یک تقویم زمانبندی محتوا بسیار کاربردی و مهم می باشد. با کمک این تقویم به میزان زیادی در وقت خود صرفه جویی خواهید کرد. از طرف دیگر با استفاده از این نوع تقویم می توانید حضور خود در شبکه های اجتماعی را مدیریت نمایید. برای بکارگیری این نوع از تقویم ابتدا نوع محتوایی که قصد انتشار آن را دارید مشخص کنید. برای مثال موضوع محتوا، اینکه عکس یا ویدئو می باشد را وارد کنید. پس از آن کپشن و هشتگ های مناسب را ثبت نمایید. داشتن یک برنامه ریزی دقیق و خوب می تواند میزان مشاهده پست شما را نیز افزایش دهد. 

  • تعیین زمان انتشار محتوا


همانطور که در بخش پیشین توضیح داده شد می توانید با کمک یک تقویم محتوای مناسب زمان درست را برای انتشار پست های خود مشخص کنید. به طور کلی در این مورد باید زمان اوج مخاطبان خود را به دست آورید. یعنی بدانید در چه ساعتی از شبانه روز تعداد بیشتری از فالوورهای شما آنلاین هستند. 

  • تحلیل رقبا


یکی از اصلی ترین کارها برای کسب موفقیت بیشتر در این پلتفرم تحلیل و بررسی فعالیت رقبا می باشد. می توانید با دنبال کردن رقبای خود از گام بعدی آنها خبردار شده تا از قافله عقب نمانید. از طرف دیگر این مورد به شما کمک می کند تا میزان کیفیت محصولات و خدمات خود را نیز افزایش دهید. 

برای معرفی برند خود چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم

  • تشخیص محتوای محبوب


عموما پس از مدتی می توانید سلیقه دنبال کنندگان خود را متوجه شوید. با توجه به میزان ویو و تعداد لایک های پست ها قادر خواهید بود علاقه آنها را نسبت به انواع محتوا را تشخیص دهید. هرچه تعداد لایک ها و کامنت های یک پست بیشتر باشد به همان ترتیب نشان دهنده این مورد است که مخاطب علاقه زیادتری به آن داشته است. 

  • خلاقیت


داشتن خلاقیت در این حرفه بسیار مهم می باشد. اینکه از انتشار محتوای تکراری خودداری کنید می تواند به میزان زیادی بر محبوبیت شما بیفزاید. کاربر پس از مدتی ممکن است از محتوای یک شکل شما خسته شود. بنابراین داشتن خلاقیت و نبوغ می تواند علاوه بر جذب فالوور جدید بر حفظ دنبال کنندگان فعلی نیز به شما کمک نماید. 

کلام آخر


در این مقاله سعی کردیم تا گام های اولیه برای تولید محتوای مناسب را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم از خود می پرسید که چگونه شروع به تولید محتوا در اینستاگرام کنیم، پیشنهاد می نماییم از مواردی که در این مقاله عنوان شدند غافل نشوید. شخصیت مخاطبان خود را بشناسید و با توجه به آن اقدام به تولید محتوایی ارزشمند کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *