تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است موضوعی است که پرداختن به آن مستلزم رعایت نکات مختلفی می باشد. در مقاله فعلی نکات مهمی در این خصوص بیان شده است.

پیشگفتار


تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است، این پرسش ممکن است برای خیلی از افراد مطرح گردد. در این مقاله قصد داریم تا در خصوص تعرفه تولید محتوا و عواملی که می توانند این تعرفه را تعیین نمایند توضیحاتی خدمتتان ارائه دهیم. ایجاد محتوا نیز مانند سایر کارها به فاکتورهای زیادی وابسته می باشد که همین عوامل می توانند روی قیمت گذاری تولید محتوا برای اینستاگرام تاثیرگذار باشند. از همین رو هر شرکت می تواند تعرفه ای متفاوت از دیگری به مشتریان خود ارائه دهد. تولید محتوای خوب می تواند درآمد مناسبی برای شما به همراه داشته باشد. داشتن یک استراتژی مشخص و دنبال کردن آن یکی از راه های رسیدن به موفقیت در این حرفه می باشد. 
بازاریابی اینترنتی امروزه جایگزین بازاریابی سنتی شده و اکثر کسب و کارها از این طریق محصول یا خدمات خود را به دیگران معرفی می کنند. یکی از مهمترین راه های موفقیت در این مسیر تولید و انتشار محتوایی کاربر پسند می باشد. هزینه های مربوط به تولید محتوا موضوعی است که می بایست در زمان تعیین استراتژی بازاریابی خود آن را در نظر داشته باشید. در چند سال اخیر از فروشگاه های بزرگ گرفته تا مغازه های کوچک به فروش اینترنتی خصوصا از طریق پلتفرم Instagram روی آورده اند. البته به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که این کسب و کارها زمانی می توانند به هدف مدنظر خود دست پیدا کنند که محتوای منتشر شده آنها کاربران را به سوی خود جذب نماید. افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند میتوانند با پرداخت هزینه به اشخاص کاردان در حوزه تولید محتوا، به هدف خود دست پیدا کنند. 

مقدمه


•    چرا قیمت انواع محتوا در اینستاگرام متفاوت است؟
•    تعرفه تولید انواع محتوا در اینستاگرام
o    تعرفه تولید محتوای متنی
o    تعرفه تولید محتوای تصویری
o    تعرفه تولید محتوای ویدیویی
o    تعرفه تولید محتوای صوتی
•    کلام آخر

تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است و چه عواملی روی آن تاثیر می گذارند؟
چرا قیمت انواع محتوا در اینستاگرام متفاوت است؟


هر نوع تولید محتوا برای اینستاگرام دارای هزینه ای متفاوت می باشد. دلیل این تفاوت قیمت تلاشی است که برای ایجاد هر یک انجام می شود. برای مثال روند تولید یک محتوای ویدیویی با یک محتوای متنی کاملا فرق دارد. از همین رو برای تولید محتوای ویدیویی ممکن است تلاش و زحمت بیشتری نیاز باشد و هزینه بالاتری هم دریافت گردد. اگر شما هم با این سوال مواجه شده اید که چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درامد کنیم، پیشنهاد می کنیم به ادامه مقاله توجه نمایید. 
از دیگر عوامل موثر بر هزینه تولید محتوا علاوه بر نوع محتوا، می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
-    تعداد ادمین های اداره کننده پیج
-    تعداد پست هایی که در طول روز منتشر می کنید
-    تعداد استوری هایی که به اشتراک می گذارید 
-    تعداد فالوورهای پیج
همانطور که قبلا توضیح داده شد، محتوای تولیدی شما می تواند در انواع مختلفی از جمله، تصویری، صوتی، ویدیویی و غیره باشد. تولید محتوای تصویری به طور کلی نسبت به سایر محتواها راحت بوده و معمولا قیمت کمتری نیز دارد. محتوای ویدیویی به دلیل سخت تر بود روند تولید آن دارای هزینه بیشتری هم می باشد. حجم محتوایی که تولید میشود نیز از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت آن می باشد. تعداد محتوایی که برای انتشار به صورت پست و استوری در نظر دارید می توانند بر هزینه پرداختی شما موثر باشند. هرچه این تعداد بالاتر باشد مسلما قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. کیفیت محتوا برای اینستاگرام نیز می تواند از دیگر عوامل تاثیرگذار باشد. هرچه کیفیت محتوای تولیدی بالاتر باشد به همان میزان قیمت بیشتری هم دارد. توجه نمایید اگر بخواهید جهت برند سازی سفارش محتوایی اختصاصی بدهید، می بایست انتظار هزینه ای بالاتر را هم داشته باشید. 
میزان جذابیت محتوای تولیدی نیز می تواند بر هزینه تولید آن تاثیر بگذارد. هرچه محتوای ایجاد شده شما کاربر پسند تر و جذاب تر باشد به همان میزان قیمت بیشتری را به خود اختصاص خواهد داد. همانطور که میدانید هدف از تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام جذب مخاطب و بالا بردن تعداد فالوورهای یک پیج می باشد. بنابراین اگر سبک محتوا ب گونه ای باشد که کاربر را جذب خود نماید و او را به سمت پیج مورد نظر بکشاند نشان از موفق بودن محتوا دارد. در نهایت قیمت ثابت و دقیقی نمی توان برای تولید محتوا عنوان نمود. هر شخص یا شرکت با توجه به فاکتورهایی که مدنظر دارد هزینه ای برای این کار اعلام می کند. تجربه و تخصص می توانند نقش مهمی در این تعرفه گذاری داشته باشند. 

تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است و قیمت انواع تولید محتوا
تعرفه تولید انواع محتوا در اینستاگرام


به طور کلی تعرفه تولید محتوا در اکثر شرکت های فعال در این زمینه به صورت ارائه پکیج های مختلف، اعلام می گردد. به این معنی که هر پکیج دارای خدماتی متفاوت از دیگری بوده و به همان نسبت قیمت آن نیز تغییر خواهد نمود. تعداد استوری ها، و پست ها در هر پکیج، طراحی های مختلف، قالب های گوناگون و غیره می توانند تعیین کننده هزینه پکیج ها باشند. برخی از شرکت های تولید کننده می توانند کسب و کار شما را تحلیل و آنالیز کرده و با توجه به نتایج به دست آمده محتوایی مناسب برای پیج تان تولید نمایند. بنابراین در این صورت ممکن است هزینه تولید محتوا کمی بالاتر از شرایط عادی باشد. 


تعرفه محتوای متنی


تعرفه هزینه تولید محتوای متنی با توجه به تعداد کلمه، کیفیت محتوا، موضوع آن و غیره متفاوت می باشد. هر فرد یا شرکت این کار را با هزینه ای متفاوت انجام می دهد. برای مثال ممکن است شرکتی برای تولید 15 محتوای متنی به صورت پست به اضافه 15 استوری، مبلغی حدود 2 میلیون تومان دریافت نماید. 


تعرفه تولید محتوای تصویری


با توجه به اینکه اینستاگرام پلتفرمی بر پایه تصویر است. محتوای تصویری نیز دارای علاقه مندان زیادی می باشد. افراد در ابتدا به تصاویر منتشر شده در پیج جذب خواهند شد. هزینه محتوای تصویری با توجه به تعداد تصاویر، کیفیت عکس ها، ادیت های انجام شده روی آنها و غیره متفاوت خواهد بود.


تعرفه محتوای ویدیویی


محتوای ویدیویی روشی کارآمد برای جذب مخاطب بیشتر می باشد و نسبت به دیگر انواع محتوا طرفداران زیادتری دارد. از آنجایی که زمان تولید محتوای ویدیویی بیشتر می باشد به همان میزان دارای تعرفه ای بالاتر نیز خواهد بود. عموما این هزینه بر اساس دقیقه محاسبه می گردد. هرچه ویدیوی تولیدی طولانی تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می باشد.


تعرفه تولید محتوای صوتی


محتوای صوتی یا پادکست ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده اند. با توجه به ابزارهایی که برای تولید این نوع از محتوا استفاده می شود تعرفه مشخصی نمی توان برای آن تعیین نمود. هرچه محتوای صوتی تولید شده حرفه ای تر و با کیفیت تر باشد به همان میزان دارای قیمت بالاتری نیز خواهد بود. 

تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است و به چه فاکتورهایی بستگی دارد
کلام آخر


در سال های اخیر حرفه تولید محتوا بیش از پیش پیشرفت داشته و افراد زیادی به سمت آن جذب شده اند. میزان درآمدی که می توانید از این شغل داشته باشید به قابلیت های خودتان و کیفیت محتوایی که ارائه میدهید بستگی خواهد داشت. محتوا انواع مختلفی داشته و هر کدام از آنها دارای هزینه ای مخصوص به خود هستند. اگر شما هم میخواهید بدانید که تعرفه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است توصیه می کنیم به موارد گفته شده در این مقاله دقت نمایید. محتوای ویدیویی زمان زیادی برای تولید نیاز داشته و همچنین تاثیر آن روی مخاطب نیز بیشتر می باشد. به همین دلیل تعرفه تولید آن نسبت به دیگر انواع محتوا بالاتر می باشد. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *