تعریفی کلی از طراحی کاراکتر
طراحی کاراکتر یکی از فعالیتهای جذاب و سرگرمکننده در دنیای تولید محتوا است. امروزه این فعالیت به یک شغل پر درامد تبدیل شده است.
طراحی کاراکتر بسیار سرگرمکننده است. کاراکترها کاربردهای گوناگونی دارند. از آنها میتوان در فرایندهای تبلیغاتی استفاده کرد. برخی از کاراکترها نیز به یک سمبل برای شرکتها و کسبوکارها تبدیل میشوند. امروزه فرایند ساخت کاراکتر برای کسبوکارها به یک فعالیت پرسود و جذاب تبدیل شده است.
کاراکترها شخصیتهایی هستند که ما از کودکی عاشق آنها بودیم، از طریق انیمیشن، کارتون و حتی بازیهای رایانهای! در واقع این کاراکترها به عنوان شخصیتهای جذاب، غیرقابل پیشبینی و غیر واقعی برای ما شناخته میشوند. ما بر اساس شخصیتهای کارتونی رشد میکنیم و بیشتر اوقات این ارتباط از قلب ما خارج نمیشود. به همین دلیل است که حتی در بزرگسالی نیز میتوانیم شخصیتی را کشف کنیم که به ما یادآوری میکند که چگونه میخواستیم باشیم یا در حال حاضر چگونه هستیم و عاشق آنها شویم. طراحی کاراکتر یعنی ایجاد یک شخصیت خوب، این شخصیت را باید طوری بسازید که مردم آنها را دوست داشته باشند و در سطح بسیار صمیمی با آن ارتباط برقرار کنند.
مقدمه
• طراحی کاراکتر چیست و چرا اهمیت دارد؟
• فرایند توسعه شخصیت و انواع شخصیت در کاراکترها
• تعریف طراحی کاراکتر برای کسبوکارها
• اصل اولیه در خلق یک کاراکتر – او کیست و چه کاره است!
• قرمز یا آبی؟ - سفر به دنیای ماتریکس!
• سؤالات چهارگانه در طراحی کاراکتر
• طراحی کاراکتر برای مقاصد تجاری
• نتیجهگیری در خصوص طراحی کاراکتر
طراحی کاراکتر چیست و چرا اهمیت دارد؟
طراحی کاراکتر به معنی ایجاد یک شخصیت خیالی است. این شخصیت میتواند در ذهن شما ایجاد شود. یا اینکه آن را روی کاغذ پیاده سازی کنید. یا اینکه در برنامههای کامپیوتری آن را مدلسازی کنید. در واقع همه چیز مربوط به شخصیتی است که شما به کاراکتر مد نظر خود میدهید. این شخصیت منحصر به فرد میتواند ناشی از نوع نگاه، صحبت کردن، راه رفتن، فکر کردن و غیره باشد.
شاد یا غمگین، در فرآیند ساخت کاراکتر، شخصیتها واقعاً میتوانند عنصر "انسان " را در تصاویر نشان دهند؛ بنابراین نوع شخصیتهای ساخته شده میتوانند بی پایان باشند، همه چیز فقط به تخیل شما بستگی دارد.
فرایند توسعه شخصیت و انواع شخصیت در کاراکترها
رشد شخصیت به میزان توسعه یافته و پیچیده بودن یک کاراکتر اشاره دارد. برخی از کاراکترها از همان ابتدا بسیار تکاملیافتهاند. به عنوان مثال، اگر ما چیزی در مورد نحوه راه رفتن و صحبت کردن یک شخصیت، آنچه فکر میکند، با چه کسی صحبت میکند و چه رازهایی در اختیار دارد بدانیم، مطمئناً آنها پیچیدهتر و تکاملیافتهتر هستند. شخصیت یک کاراکتر از جنبههای زیادی تشکیل شده است، اما بخش بزرگی از آن از ویژگیهای فیزیکی شخصیت ناشی میشود، زیرا این اولین چیزهایی است که هنگام تماس با آنها متوجه میشوید. بسته به اینکه چگونه میخواهید کاراکتر را به تصویر بکشید، میتوانید در برخی از ویژگیها را اغراق کنید.
تعریف طراحی کاراکتر برای کسبوکارها
برای این کار به تعریف ارائه شده در ویکیپدیا مراجعه میکنیم، بر اساس این تعریف طراحی کاراکتر تجاری به معنی فرایند ایجاد یک شخصیت و استفاده از آن برای ارتقا یا محبوبیت یک کسبوکار و یک شرکت تجاری است. طراحان از شخصیتها در محیطهای تجاری برای ایجاد ارتباط با مردم استفاده میکنند. در واقع با استفاده از یک شخصیت طراحی شده به عنوان سمبل برند، افراد به احتمال زیاد ارتباط عاطفی با محصولات یا شرکت شما ایجاد میکنند. شخصیتها دوستانه هستند و تقریباً برای همه سنین جذاب هستند. آنها با رفتار دیوانه وار خود جلب توجه میکنند.
اصل اولیه در خلق یک کاراکتر – او کیست و چه کاره است!
در رشته تصویر گری اولین اصل در طراحی کاراکتر این است که باید کاراکتر مورد نظر متناسب با هدف طراحی کاراکتر خلق شود. ایدههای اساسی برای یک شخصیت احتمالاً به طور خودکار ساخته و یا ایجاد میشوند، اما بخش اصلی در خصوص ساخت کاراکتر به عنوان اصل اولیه یاد میشود. این بخش شامل موارد زیر است.
• بخش اول یک سؤال بسیار کلاسیک است. حرفه طراحی کاراکتر چیست؟ یعنی اینکه یک طراح کاراکتر چگونه امرار معاش میکند و وظیفه و شغل اصلی او چیست. در اینجا باید به دقت در مورد آنچه واقعاً دوست دارید انجام دهید فکر کنید، زیرا چندین مفهوم ممکن است با انتظارات شما مرتبط باشند.
• بخش دوم ایجاد یک داستان است. در این بخش یک داستان شخصیتی کم و بیش گسترده برای چند رویکرد جهت جذب مخاطب ارائه میشود. این داستانها این میتوانند انگیزههای کاراکتر را توصیف کند و به سادگی به عنوان یک موضوع گفتگو در اینترنت تبدیل شوند.
قرمز یا آبی؟ - سفر به دنیای ماتریکس!
یکی از نکات مهم در فرایند طراحی کاراکتر این است که مشخص کنید هدف نهایی از چه چیزی است. فرقی نمیکند که کاراکتر شما برای یک برند ساخته شده یا برای یک انیمیشن ساده کودکانه! اگر میخواهید به کاراکتر خود جان ببخشید باید هدف او را به خوبی مشخص کنید. در غیر این صورت هیچ بینندهای با کاراکتر شما ارتباط و تعامل برقرار نمیکند.
کارهای درونی یک شخصیت میتواند در فرایند ساخت کاراکتر و جان بخشیدن به یک نقش مؤثر باشند. این نه تنها شامل تجربیات یا اهداف، بلکه شامل نحوه برخورد با آنها نیز میشود. در اینجا چهار سؤال مطرح میشود که به شما کمک میکند. اگر به سؤالات بر اساس شخصیت خود پاسخ دهید، رویکردهای جدید جالبی برای طراحی و ساخت کاراکتر خود به دست میآورید.
سؤالات چهارگانه در طراحی کاراکتر
1. چه کسی یا چه چیزی برای شخصیت من مهم است؟
جواب این سؤال میتواند مثلاً خانواده یا تلاش برای دانش یا قدرت باشد. با این حال، می توان برای اجرای عدالت در مورد یک اصل ارزشی نیز تلاش کرد.
2. مسائل درونی، مرا از آنچه برایم مهم است باز میدارد (خط قرمز رفتار کاراکتر)؟
هدف این سؤال زندگی درونی کاراکتر است. آیا او ترس، نگرانی یا نیازهایی دارد که او را از رسیدن به هدفش باز میدارد؟ در مثال، شخصیت کاراکتر ممکن است از حضور در جمع بزرگ دوری کند یا ترس از صحنه داشته باشد. در واقع شما باید ویژگی و یا قابلیت را در کاراکتر قرار دهید که او از انجام آن عاجز است.
3. شخصیت چگونه با این احساساتی که سر راهش قرار میگیرد کنار میآید؟
این طبیعت انسانی و شخصیت تخیلی است که سعی کند احساسات منفی را از خود دور کند. شما باید برای کاراکتر خود نگرانی و ترسهایی را ایجاد کرده و سپس نگرانیها و ترسها را منحرف کنید.
4. شخصیت برای نزدیک شدن به هدفش چه رفتاری میتواند از خود نشان دهد؟
در اینجا احتمالات زیادی وجود دارد، اما قطعاً باید با افکار قبلی مرتبط باشد. شما باید افکار شخصیت و کاراکتر خود را در مواقع بحرانی و یا حتی در حالتهای رهبری نشان دهید. در این صورت در بین مخاطبان به عنوان فردی تأثیرگذار شناخته میشود.
طراحی کاراکتر برای مقاصد تجاری
طراحی کاراکتر برای هدفهای زیادی انجام میشود. یکی از این اهداف مقاصد تجاری است. در این صورت کاراکتر ممکن است در یک انیمیشن بازی کند، به تبلیغ یک برند و یا محصول بپردازد. همچنین میتواند در یک بازی رایانه نیز قرار گرفته و یک محصول یا برند خاص را تبلیغ کند. فرقی نمیکند که شما برای یک انیمیشن کاراکتر خود را طراحی کنید یا برای یک شرکت تجاری، فرایند طراحی کاراکتر در هر صورت به یک شکل است. شما میتوانید بر اساس دسترسیها و مجوزهای خود به کاراکترها جزئیات و قابلیتها و یا حتی اهداف متفاوتی را اضافه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مطلب طراح کاراکتر موفق را مطالعه نمایید.
نتیجهگیری در خصوص طراحی کاراکتر
فرایند طراحی کاراکتر چیزی فراتر از یک لباس و حرفه است. طراحی شخصیت چیزی بیش از یک کلمه است. اگر در واقع تصویری جامع از کاراکتر در ذهن دارید، میتوانید به شخصیت خود جنبه مهمی بدهید که به غوطهور شدن بیشتر منجر میشود. این کار باعث میشود که شخصیت شما دارای اصالت شود. اصالت باعث میشود که شخصیت شما به شدت باورپذیر شود. همچنین پتانسیلهای زیادی را به کاراکتر شما اضافه میکند. شما میتوانید از این پتانسیلها برای پیشبرد اهداف تجاری خود استفاده کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید