مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای چیست؟

مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای چیست؟

مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای شامل موارد مختلفی است. از طراحی گرفته تا رنگ، لوگو و نیز چاپ آنها که همگی باید در کنار هم درنظر گرفته شوند.

پیشگفتار

مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای چیست؟ چه فاکتورهایی باید برای آن درنظر گرفته شود؟ در این مقاله می خواهیم با نکات مهمی که باید در زمینه ساخت کارت ویزیت حرفه ای به آنها توجه کنید بپردازیم. ویژگی هایی که می توانند به منحصر بفرد شدن و کارآمدتر شدن کارت های تبلیغاتی شما منجر شده و مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

مقدمه

وقتی صحبت از طراحی و مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای می شود، اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که حرفه ای بودن همیشه به معنای پیچیده بودن نیست. در واقع شما می توانید با رعایت نکات مختلف که بعضا پیش پا افتاده هستند، یک طراحی کاملا رسمی و قابل قبول ارائه کنید. در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که طراحی کارت های ویزیت در سطح حرفه ای چگونه هستند و باید شامل چه عناصر و ویژگی های باشند. فهرست مطالب این مقاله به قرار زیر می باشد:

•    کارت ویزیت حرفه ای چیست؟
•    مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای چه چیزهایی است؟
•    بررسی ویژگی های کارت ویزیت خوب و حرفه ای
•    طراحی کارت های ویزیت حرفه ای

کارت ویزیت حرفه ای چیست؟

ابتدا لازم است قبل از اینکه پارامترها و مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای را بیان کنیم، یک تعریف از آن داشته باشیم. در این حالت باید گفت کارت های ویزیت حرفه ای، ابزارهای تبلیغاتی هستند که به صورت هدفمند طراحی می شوند. این نوع کارت ها در خود ویژگی های منحصر به فردی دارند که از جمله آنها می‌توان به طراحی زیبا، مرتبط، وجود همه اطلاعات لازم برای ارتباط با مشتری و غیره اشاره نمود. با توجه به کاربرد کارت ویزیت، لازم است طراحی این نوع ابزارهای تبلیغاتی به گونه‌ای باشد که شما بتوانید از طریق آن کسب و کار هدف را به مخاطب نشان دهید. در حالت حرفه ای تر، طراح باید بتواند با به کارگیری برخی از ویژگی ها که در بخش بعدی بیان می کنیم، تاثیرگذاری این نوع کارت‌ها را افزایش دهد. هدف نهایی از دستیابی به مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای این است که کارت ویزیت شما در ذهن مخاطب ماندگار شده و او را به سمت فروشگاه شما جذب نماید.
هرچقدر کارت های تبلیغاتی شما حرفه ای تر باشند، شما می توانید بیشتر از قبل از مزایای ساخت کارت ویزیت بهره ببرید. چراکه یک طراحی مدبرانه که در آن مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای گنجانده شده باشد، کاری بیش از حمل اطلاعات تماس شما را انجام می دهد. این ابزارها می توانند با متمایز کردن اولین تعاملی که برند شما با مخاطب برقرار می کند، آنها را به سمت کسب و کار شما جذب کنند. 

کارت های ویزیت حرفه ای

مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای چه چیزهایی است؟

هر کارت ویزیت حرفه ای از یک سری مشخصات ویژه برخوردار است که سبب تمایز آن با سایر کارت های ویزیت می شود. ساده ترین مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای که باید به آن توجه شود، به شرح زیر می باشند:

•    لوگو

قبل از اینکه اولین گام به سمت طراحی کارت های ویزیت حرفه ای را بردارید، لازم است یک لوگوی جذاب را آماده کنید. شما باید یک لوگوی تجاری داشته باشید. چراکه کارت ویزیت شما باید هویت برند شرکت شما را منعکس کند و لوگو بخش مهمی از آن هویت است. اگر هنوز یک لوگو ندارید، حتما به کمک یک طراح گرافیک یک نمونه زیبا از آن را تهیه نمایید.

•    رنگ

رنگ هایی که در کارت ویزیت خود استفاده می کنید نیز نشان دهنده هویت برند شرکت شما هستند. به طور قطع یکی از مهم ترین مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای، رعایت هارمونی رنگ ها با لوگو و طرح کارت ها است. شما می توانید از این طریق مشتریان را به دریافت کارت ویزیت خود ترغیب کرده و کارت های تبلیغاتی خود را با ظاهر زیباتری تهیه کنید.

•    فونت

در ساخت یک کارت بیزینسی با طراحی حرفه ای، شما باید از فونت های مناسبی استفاده کنید. دو نکته در این زمینه وجود دارد، اول آنکه بهتر است فونت ها برای تیترها و متن با یکدیگر هماهنگ باشند. نکته دیگر آن است که از اندازه مناسبی برای متون خود استفاده کنید. به طوری که در فضای درنظر گرفته شده جای بگیرند و خوانا باشند.

•    ابعاد مناسب

یکی دیگر از مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای، ابعاد این نوع کارت ها و عناصر آن است. به این مورد توجه کنید که لوگو، نام برند و کسب و کار بزرگترین سایز در عناصر کارت ویزیت را دارند. سپس آیکن ها و بعد از آن متنی که برای معرفی کسب و کار و راه های ارتباطی وجود دارند، باید با اندازه ای کوچکتر درج شوند. این کار می تواند هم به زیبایی و هم به اهمیت متون درج شده روی کارت و نیز مدیریت مناسب فضا کمک کند.

مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای

بررسی ویژگی ها و مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای

فرقی نمی کند از چه تکنیک های طراحی کارت ویزیت استفاده می کنید. شما باید به برخی از فاکتورهای مهم در طراحی این ابزارها دقت نمایید تا بتوانید یک کارت ویزیت حرفه ای طراحی کنید. برخی از این مشخصات عبارتند از:

•    محتوای کارت

محتوایی که در کارت های ویزیت قرار می گیرند، از مهم ترین مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای به شمار می آیند. این موضوع زمانی اهمیت می یابد که بدانید کارت های بیزینسی ابعاد کوچکی در هنگام چاپ دارند و لازم است در تمام روش های طراحی کارت ویزیت، حتما یک سری داده ها در آن ارائه شوند. حتما در کارت های تبلیغاتی خود نام و آدرس شرکت، شماره تلفن، آدرس ایمیل، وب‌سایت، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی که بیشترین استفاده را دارید و نیز شعار شرکت (اختیاری) را وارد کنید.

•    چاپ کارت

مورد دیگر، نحوه چاپ کارت های ویزیت است. همواره در تعریف کلی کارت ویزیت به این نکته اشاره کرده ایم که یکی از منحصر بفردترین ویژگی هایی که صاحبان کسب و کار باید به آن توجه کنند، قابل لمس و فیزیکی بودن کارت های ویزیت است. به همین خاطر مهم است که در ارائه نمونه کارت ویزیت حرفه ای به مشتریان خود، از متریال های مناسب برای ساخت این نوع کارت ها بهره ببرید. 

•    شکل کارت

امروزه یکی از وجوه مشترک در مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای، زیبایی اشکال آن است. به عنوان مثال چاپ کارت ویزیت حرفه ای همانند گذشته، به صورت مستطیلی انجام نمی شود. بلکه می توان آن را با گوشه های مدور چاپ کرد. بسیاری از کسب و کارها برای جلب رضایت مشتریان خود، پا را فراتر گذاشته اند و با شکل پذیر کردن کارت های ویزیت خود، خلاقیت را نیز در حرفه ای بودن کارت ادغام نموده اند.

ویژگی های کارت ویزیت حرفه ای

طراحی کارت های ویزیت حرفه ای

علاوه بر مطالعه محتواهایی که در زمینه ساخت کارت های ویزیت ارائه شده اند، طراحی حرفه ای کارت ویزیت نیاز به کسب مهارت و تجربه دارد. بنابراین سعی کنید با طراحی نمونه کارهای مختلف و دنبال کردن آموزش ها، فقدان توانایی خود را در این زمینه جبران نمایید. پیشنهاد می کنیم آموزش کارت ویزیت حرفه ای با فتوشاپ و نرم افزار ایلاستریتور را در برنامه خود در نظر بگیرید. شما می توانید در کنار این مطلب، مقاله "کارت ویزیت حرفه ای" را نیز مطالعه کنید. 

طراحی کارت ویزیت حرفه ای
طراحی تنها پنجاه درصد کار است. حال مهم است که با مشخصات یک کارت ویزیت حرفه ای آشنا شده و با ریز جزئیات آن و نیز چاپ زیبای این نوع کارت ها این پروسه را تکمیل کنید. به یاد داشته باشید که مشخصات کارت ویزیت خوب در حوزه های کاری مختلف، متفاوت هستند. بنابراین پیشنهاد می کنیم طراحی و ساخت کارت های ویزیت خود را به سلیقه مخاطبان آن کسب و کارها نزدیکتر کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *