فواید ساخت تیزر تبلیغاتی + مزایای شغل ساخت تیزر

فواید ساخت تیزر تبلیغاتی + مزایای شغل ساخت تیزر

فواید ساخت تیزر تبلیغاتی تنها به یک یا دو مورد ختم نمی شود بلکه می توان لیست زیادی از آن تهیه کرد.


مقدمه


فواید ساخت تیزر تبلیغاتی انقدر زیاد است که می توان از آن ها یک لیست بلند تهیه کرد. برای آن که در کسب و کار خود از رقبا جلوتر باشید، نیاز است هویت برند خود را تقویت کنید یا در صدد ساخت یک برند با هویت باشید. بدین گونه می توانید با برندسازی و افزایش کیفیت خدمات یا محصولات خود مشتری های بسیاری جذب کنید.
 از فواید ساخت تیزر تبلیغاتی این است که صرفا برند و محصول یا خدمات را به نمایش نمی گذارد بلکه با نشان دادن ارزش ها، اهداف و تاریخچه برند، جایگاه کسب و کار را در بین رقبا بهبود می بخشد.
از آن جا که برندها معمولاً از فواید ساخت تیزر تبلیغاتی آگاهی دارند، از صرف زمان و هزینه کافی برای آن ترسی ندارند. تیزر تبلیغاتی در واقع ایجاد یک نوع ارتباط خلاقانه است. این مدل تبلیغات نه تنها توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند، بلکه باعث ایجاد علاقه بیشتر در مصرف کنندگان می شود. همچنین می تواند به مصرف کننده در خصوص مزایا و خواص محصول اطلاعات کافی ارائه دهد. این مدل از تبلیغات به عنوان یک ابزار ارتباطی عالی بین تولید کننده و مصرف کننده شناخته می شود.


لیست مطالب:

1-  تفاوت تیزر تبلیغاتی و فیلم تبلیغاتی
2-  مشخصات اصلی تیزر تبلیغاتی
3-  مزایای شغل طراحی تیزر تبلیغاتی
4 -  درآمد طراح تیزر تبلیغاتی
5 - کلام پایانی 

 


تفاوت تیزر تبلیغاتی و فیلم تبلیغاتی


همانطور که می دانید ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه می تواند بسیار اثربخش باشد. اگر بخواهیم زمان استاندارد ساخت انواع تیزرها را چه در تلویزیون و چه در اینستاگرام بدانیم، به 15 ثانیه و 30 ثانیه و 60 ثانیه می رسیم. بسته به ایده، فیلمنامه و محتوایی که تهیه کننده می خواهد به مخاطب منتقل کند، این زمان متفاوت است. البته با توجه به فواید ساخت تیزر تبلیغاتی و اینکه هزینه پخش تبلیغات در شبکه های تلویزیونی بسیار گران است، معمولا شرکت ها، کارخانه ها، استارت آپ ها و گروه های تولیدی تصمیم می گیرند، تیزرهای خود را در قالب 15-30 ثانیه پخش کنند تا هزینه پخش کمتری بپردازند و بتوانند بارها بازپخش  داشته باشند.
مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنیم تا از فواید ساخت تیزر تبلیغاتی بهره ببریم این است که تیزر باید در کمترین زمان پخش ممکن بالاترین اثربخشی را داشته باشد. از اغراق در آن پرهیز شود و هدف تبلیغاتی را واضحا مشخص کند.
 برای مثال فرض کنید محصولی دارید که دارای چندین مزایا و معایب است. شما باید مهم ترین مزیت و بهترین چیزی که برای شما مهم است را در تیزر تبلیغاتی ارزیابی و مشخص کنید. مثلا اینکه محصول شما نسبت به سایر رقبا ارزانتر است یا محصول کیفیت بیشتری دارد، می تواند از هدف های کلیدی شما باشد که لازم است هنگام ساخت تیزر به آن توجه کنید. علاوه بر آن هریک از موارد: انرژی کمتری مصرف می کند، اندازه کوچکتر یا بزرگتری نسبت به سایرین دارد، رنگ های مختلفی از آن وجود دارد، در دسترس عموم قرار دارد،  ممکن است برای مخاطبی که این تیزر تبلیغاتی را می بیند جالب و مهم باشد.

به ویدیوهای بیش از یک دقیقه، فیلم های تبلیغاتی گفته می شود. مشخصا طریقه ساخت این ویدیوها با طریقه ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک متفاوت بوده و پیچیدگی بیشتری را در بر خواهند گرفت. چراکه معمولا مدت زمان تبلیغات در این فیلم ها بین 1 دقیقه تا 5 دقیقه و در برخی موارد تا 15 دقیقه خواهد بود. نیاز است برای این مدت محتوا اثرگذاری تولید شود و زمان تیزر به خوبی پر شود. 
معمولا برای معرفی اجمالی مجموعه یک فیلم تبلیغاتی ساخته می شود.  این‌ مجموعه می تواند  کارخانه، شرکت نوپا، مغازه، فرودگاه، رستوران و هر مجموعه دیگری باشد. در یک فیلم تجاری معمولا با مدیر عامل شرکت، معاونان، کارمندان و مدیر خط تولید مصاحبه انجام می شود و تصاویر مختلفی از روند کار گرفته می شود.

 


مشخصات اصلی تیزر تبلیغاتی


در این قسمت طریقه ساخت تیزر تبلیغاتی را بررسی خواهیم کرد و خواهیم دید که چنین تیزری باید چه ویژگی هایی داشته باشد:
•    باید بتواند ایده های جذاب و کامل و در عین حال نوآورانه ارائه دهد. ایده ها باید به مشتری در درک کامل آگهی کمک کنند.
•    باید توانایی داشته باشد زیبایی بصری و صوتی که هم به سلیقه مخاطب و هم به دیدگاه او نزدیک است را به نمایش در آورد.
•    باید بتواند افکار و ذهن مشتریان را درک کند و ایده هایی ارائه دهد که به راحتی از فیلتر ذهنی مشتری عبور کرده و پیام آگهی را منتقل کند.
•    باید نیازها و خواسته ها و اهداف مشتریان را بشناسد و با هدف قرار دادن آن ها به تبلیغات بپردازد.
•    پیشنهاد می شود جهت ساخت تیزر ایده قوی و تولید محتوا حرفه ای داشته باشید و آن ها را کاملاً مناسب و منطبق با اهداف تیزر بنویسید.
•     افراد متخصص در ساخت تیزر اعم از کارگردان، فیلمنامه نویس، طراح، فیلمبردار، گروه صدا و تولید، تدوینگر و متخصص جلوه های ویژه و ... که توانایی کامل در ساخت تیزر را دارند، به خدمت خود درآورید.
•    پیشنهاد می کنیم این تیزر را  در رسانه های تصویری اعم از رسانه های عمومی و رسانه های تخصصی پخش کنید و از آن به عنوان یک کاتالوگ الکترونیکی برای ارائه خدمات یا محصولات شرکت استفاده کنید.
•     از عملکرد سازمان مورد نظر تیزر تهیه کنید و به طراحی تیزر در این حوزه بپردازید.
•    شما پس از ساخت تیزر، این توانایی را خواهید داشت که آن را در  تلویزیون و سطح شهر به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برند و سازمان خود پخش کنید. این ویژگی یکی از مهم ترین فواید ساخت تیزر تبلیغاتی به شمار می آید.

ساخت تیزر تبلیغاتی رایگان


مزایای شغل طراحی تیزر تبلیغاتی


با توجه به پی بردن سازمان ها به فواید ساخت تیزر تبلیغاتی، این حرفه به یکی از مشاغل پرطرفدار تبدیل شده و یکی از پردرآمدترین ها به حساب می آید. بسیاری از افرادی که تصمیم دارند از این حرفه درامد داشته باشند به ساخت تیزر تبلیغاتی آماده رو می آورند. این افراد به ارائه خدمات طراحی گرافیک می پردازند. فعالیت در این زمینه نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و با کمی دانش نرم افزار طراحی می توانید در این کار به موفقیت برسید. داشتن دانش فنی و خلاقیت در این کار می تواند به موفقیت چشمگیری منجر شود. البته بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از طراحان گرافیک واجد شرایط دعوت می کنند تا این ردیف شغلی را در شرکت خود داشته باشند.
یکی دیگر از مشاغلی که در بازار کار برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی مورد توجه قرار گرفته است مشاور بازاریابی اینترنتی است. این دسته از کارها در کنار داشتن یک وب سایت حرفه ای می تواند به افزایش فروش کمک زیادی کند. برندسازی در فضای مجازی یکی از وظایف مهم بازاریاب اینترنتی است که به جذب مشتری کمک می کند. یکی دیگر از کارهای پردرآمد در این زمینه طراحی انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی است. انیمیشن یکی از هنرهای تجسمی است که نیاز به تجربه دارد. انیمیشن به دلیل جذابیت بصری خود همواره توجه مخاطب را جلب می کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی
درآمد طراح تیزر تبلیغاتی


در بسیاری از محیط های کاری، صحبت در مورد میزان درآمد یکی از مهم ترین بخش های کار محسوب می شود. در هر شغلی نمی توان میزان درآمد را به طور دقیق مشخص کرد. حرفه ساخت تیزر تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و نمی توان مبلغ دقیقی برای آن در نظر گرفت. با این حال، درآمد ساخت تیزر تبلیغاتی ممکن است بسته به عوامل مختلف افزایش یا کاهش یابد. عوامل زیادی بر میزان درآمد حاصل از ساخت تیزرهای تبلیغاتی تاثیرگذاربوده که مهم ترین آنها کیفیت ساخت تیزر است. استفاده از عوامل حرفه ای، مدت زمان پخش تیزر، تجهیزات مورد نیاز، موضوع تیزر و شکل ظاهری آن، همگی بر درآمد این اثر تاثیرگذار هستند.
درآمد حاصل از ساخت تیزرهای تبلیغاتی در شرکت های تبلیغاتی مختلف بسته به انگیزه شرکت، تجهیزات موجود، میزان خلاقیت طراحان و مهارت های آنها متفاوت است. بسیاری از شرکت ها با تیمی قوی با برندهای بزرگ و قابل اعتماد وارد همکاری شده اند. اگر بخواهیم از جنبه دیگری به  فواید ساخت تیزر تبلیغاتی نگاه کنیم می توانیم بگوییم این شرکت ها توانسته اند با جلب رضایت مشتریان خود به درآمد میلیاردی دست یابند. البته پیمودن این مسیر مستلزم پشتکار فراوان است.


سخن پایانی


امروزه تیزرهای تبلیغاتی یکی از پربازده ترین و پربیننده ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند. هر تیزر تبلیغاتی اگر بر اساس اصول و استانداردهای صحیح ساخته شود می تواند نقش موثری در جلب توجه مخاطب و تبدیل آنها به مشتری واقعی داشته باشد. نکته بیان شده صرفا یکی از صدها فواید ساخت تیزر تبلیغاتی است.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *