مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه

برای ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه حتما باید با برنامه ریزی پیش بروید و ویدئوی تبلیغاتی را در پلتفرم‌ های مختلف پخش کنید.

ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه ؛ مقدمه


ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه در واقع می تواند تصاویری کلی از نحوه و نوع خدمات شما ارائه دهد که در راستای معرفی کسب و کارتان به دیگران کمک شایانی می‌ کند. به ویدیو کوتاهی  که محصول، خدمات و برند خاصی را به مخاطب معرفی می‌ کند، تیزر تبلیغاتی می‌ گویند. 
یکی از روش‌ هایی که می ‌تواند کسب و کارتان را از رقبای دیگر متمایز کند، ساخت کلیپ تبلیغاتی است. ویدئو تبلیغاتی جذاب می ‌تواند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر نشان دادن و معرفی برند یا لوگوی مورد نظر، باعث هیجان در مشتری شود. همچنین یکی از نتایج با ارزش این تلاش، مشارکت مخاطب است. هر چقدر کلیپ بهتر باشد، آگاهی از برند و میزان فروش نیز افزایش می ‌یابد. 
ساخت تیزر یا تریلر تبلیغاتی می ‌تواند برای تبلیغ برند مورد نظر، مزیت ‌های زیادی داشته باشد. برای ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه بر اساس نوع کسب و کار می توان از ابزار های گوناگون ساده تا پیشرفته استفاده کرد. 


فهرست مطالب


•    تیزر تبلیغاتی کوتاه در چه مواردی کاربرد دارد؟ 
•    انواع تیزر های تبلیغاتی کاربردی
•    بهترین نرم افزار‌های ساخت تیزر تبلیغاتی
•    چگونه می توان تیزر تبلیغاتی کوتاه ساخت؟
•    ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه چقدر زمان می برد؟
•    دستمزد ساخت تیزر کوتاه چقدر است؟ 
•    جمع بندی

تیزر تبلیغاتی کوتاه در چه مواردی کاربرد دارد؟ 


بصورت کلی در بازارهای اقتصادی، هدف از تولید محتوا، جلب اعتماد و رضایت مخاطب است. بازاریابی بر پایه تولید محتوا اثرگذار مطابق با خواسته‌ مخاطبان می تواند به جذب بیشتر مخاطب و به تبع فروش ختم شود. عموما تولید محتوا با هدف انتقال اطلاعات، سرگرم کردن مخاطب و ترغیب احساسات افراد ساخته می ‌شود. هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه نیز، جلب توجه بیننده است.
 تیزرهای تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ، تبلیغ کلاس‌ های آنلاین، تبلیغات ویدئویی محصولات گوناگون نیز نقش مهمی ایفا می کنند. یکی از روش‌ هایی که می ‌توان در ساخت تیزرها از آن ها استفاده کرد، محتوای انیمیشنی و داستانی می ‌باشد. این نوع تیزر هم سرگرم کننده است و هم مخاطب را متقاعد می کند به شما اعتماد کند. البته خلاقیت در این زمینه اهمیت زیادی دارد. می توانید از نمونه تیزر تبلیغاتی خارجی موجود بهره ببرید و از آن ها برای ساخت تیزرهای خود الگو بگیرید. معمولا شرکت های تجاری بزرگ که با مدیران کشورهای خارجی تعامل دارند، برای معرفی محصولات خود، کلیپ های تبلیغاتی خلاقانه می سازند که مخاطبان را جذب خود کنند.

ایده های خلاقانه در طراحی تیزر تبلیغاتی

انواع تیزر های تبلیغاتی کاربردی


از انواع تیزر‌های تبلیغاتی  برای معرفی چند مورد از مهم ترین انواع آن می توان موارد را نام برد:


تیزر رئال:

این تیزرها براساس داستانی که قبلا اتفاق افتاده، نوشته شده و به وسیله دوربین حرفه ای ساخته می ‌شوند. در این نوع ویدئو تبلیغاتی، افراد و تجهیزات واقعی مقابل دوربین حقیقی قرار می ‌گیرند.


موشن گرافیک:

موشن گرافیک، یکی از متداول ترین تیزرهای تبلیغاتی است که در آن ویدئو به صورت واقعی ساخته نمی ‌شود. برای توضیح باید گفت، برای ساخت این سبک از تیزر، از نرم افزارهای مخصوص گرافیک بهره برده می شود.


تیزر ویدئویی انیمیشن:

همان طور که از اسمش پیداست، در این سبک، تصاویر و لوازم به شکل دیجیتالی یا دستی ساخته می‌ شوند. 

تیزر تبلیغاتی در جذب مخاطب نقش دارد.
بهترین نرم افزار‌های ساخت تیزر تبلیغاتی


•    نرم افزار ادوبی افتر افکت
•    نرم افزار کمتازیا
•    نرم افزار افتر افکت
•    نرم افزار ادوب ادیشن
•    برنامه اینشات


مزیت های بازاریابی با تیزر تبلیغاتی


مزیت های تبلیغ با تیزر بسیار زیاد است، در ادامه برای آشنایی شما از برخی از این مزایا نام برده می‌ شود:
•    جذب مشتری و جلب اعتماد مشتری
•    اعتبار بخشیدن به برند مورد نظر
•    افزایش فروش محصول
•    بهبود در سئو
•    برتری یافتن نسبت به رقبای خود
•    افزایش اعتبار برند

تدوین

چگونه می توان تیزر تبلیغاتی کوتاه ساخت؟


برنامه ریزی و تحقیق:

اول باید تمام جوانب را سنجید و بعد با توجه به اطلاعاتی که در اختیار است، بهترین برنامه را تنظیم و طبق آن پیش رفت. اول باید بدانید که هدف از ساخت چنین ویدئویی چیست. هرچقدر جزئیات در پاسخ به این سوال بیشتر باشد، کار شما هم راحت تر خواهد بود. بعد از مشخص کردن دقیق هدف باید مخاطبان مورد نظر خود را نیز مشخص کنید. سپس یکی از انواع ویدئو‌ها را انتخاب کنید. مهم ترین معیار تعیین کننده در انتخاب نوع تیزر، بودجه ای است که در اختیار شما قرار دارد. علاوه بر بودجه، سلیقه مخاطب نیز یکی از مسئله‌ هایی است که باید به آن پرداخت. برای مثال اگر مخاطبان شما جوان هستند باید تیزرهایی بسازید که مناسب بارگذاری در اپلیکیشن‌ های شبکه اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام باشند.
 اگر مخاطبان مورد نظر شما افراد مسن هستند، بهتر است از تبلیغات تلویزیونی استفاده کنید. یکی دیگر از پایه های اساسی ساخت ویدئو، لحن و زمان تیزر است. اینکه مطلب شما به صورت پیامی کم یا مفصل، کند یا سریع، رسمی یا غیر رسمی بیان شود و احساسات مخاطب را برانگیزد بسیار مهم است. در رابطه با زمان تیزر باید گفت اگر از قبل تایم مشخصی برای کلیپ تبلیغاتی مشخص نکنید باعث می شود ویدئو ناخواسته طولانی و بدون تمرکز ساخته شود.

 

نوشتن فیلم نامه تیزر:


با نوشتن سناریو، تمام جزئیات ویدئو به صورت ریز و درشت نوشته می ‌شود، تم فضای هر سکانس مشخص می شود، دکور صحنه با جزئیات تعیین می ‌شود، حرکات بازیگران نیز مشخص می ‌شود و بدین گونه کاملا مشخص می شود که چه کاری باید انجام داد.
یک نکته مهم در رابطه با نگارش سناریو این است که زمان ویدئوی خود را یادداشت کنید. این کار باعث می شود از چارچوب کلی متن خارج نشوید و زمان را در نظر بگیرید.


طراحی تصویرسازی تیزر:


 تصویر سازی در فیلم نامه روی نتیجه نهایی کار اثر می گذارد. برای تصویر سازی بهتر، در مسیری که تعیین شده است حرکت کنید. هر چقدر در تصویر سازی جزئیات را بیشتر مورد توجه قرار دهید، کار آسان تر پیش خواهد رفت.


ساختن ویدئو:


حال که نوع ویدئوی خود را انتخاب کرده اید باید شروع به ساخت آن کنید. شما می توانید از نرم افزار‌ های موجود برای ساخت ویدیو یا ویرایش آن استفاده کنید.


تدوین ویدئو:


تدوین ویدئو اساسی ترین مرحله ساخت ویدئو می‌ باشد. شما باید پس از تولید ویدئو، تصاویر موجود از سناریو را کنار هم بچینید. اگر قرار است صدا یا آهنگی بر روی ویدئو قرار بگیرد، این کار باید در مرحله تدوین انجام شود. همچنین اضافه کردن متن و عکس نیز در این مرحله انجام می‌ پذیرد. اپلیکیشن‌ های متفاوت و زیادی برای کار تدوین وجود دارند که هر کدام از آنها مختص ویرایش انواع مختلفی از ویدئو می‌ باشند. معروف ترین اپلیکیشن تدوین adobe premiere می باشد که مخصوص تدوین ویدئو‌های طولانی است.


بررسی نهایی تیزر:


قبل از انتشار تیزر باید همه چیز را یک بار دیگر چک کنید. مطمئن شوید که هیچ کدام از آهنگ ‌ها و تصاویر کپی رایت نداشته باشند. بعد از بررسی، اگر تغییری لازم بود انجام دهید.


انتشار تیزر:


به طور معمول فرمت تیزرهای تبلیغاتی MP4 خواهد بود اما بهتر است از فرمت MOV به خصوص هنگام ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه استفاده کنید.

 

ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه چقدر زمان می برد؟


بسته به نوع پروژه، آمادگی ادیتور و کیفیت سیستم زمانی که برای ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه صرف می شود، متغیر است. اگر مخاطب و مشتری بخواهد که کلیپ تبلیغاتی کوتاه خود را فورا به اشتراک بگذارد، این پروسه کوتاه تر می شود. بهتر است بعد از مشخص کردن تاریخ اشتراک ویدیو، با فرصت و به دور از هرگونه عجله، برنامه ریزی کنید و فیلم برداری و تدوین ویدیو را طبق برنامه شروع کنید.
توجه داشته باشید که برای ساخت زیبا ترین تیزر های تبلیغاتی باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. برنامه ریزی و مدیریت زمان شما را به سمت و سویی می کشاند که ویدیو شما کاملا پر بازده شود.  ساخت تیزر تبلیغاتی آماده می تواند برای آن دسته از کسب و کارانی که فورا نیاز به تبلیغات دارند، مناسب باشد. در این سبک از ساخت تیزر، تنها فیلم های گرفته شده در قسمت مربوطه جایگزین می شوند.


دستمزد ساخت تیزر کوتاه چقدر است؟ 

درآمد ساخت تیزر تبلیغاتی ثابت نیست و نمی توان برای آن مرزی تعیین کرد. برای مثال هرچقدر زمان فیلم برداری پروژه طولانی تر باشد، دستمزد نیز افزایش می یابد. به صورت کلی میزان دستمزد  تحت فاکتور های دیگری مانند مهارت تدوین کار و فیلم بردار، برنامه و اپلیکیشنی که مورد استفاده قرار می گیرد، میزان گرافیک و انیمیشن بکار گرفته و همچنین ایده های مختلفی که بکار گرفته می شود تا حد زیادی تغییر می کند.

جمع بندی


هر چقدر تیزر حالت داستانی تری داشته باشد احتمال موفقیت و دیده شدنش توسط مخاطب بیشتر خواهد بود. طراحی دقیق دکوراسیون و صحنه‌ ها یکی دیگر از عوامل موفقیت تیزر است.‌ 
در نهایت باید گفت، ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه  کاری خلاقانه است و نمی توان در آن سهل انگاری کرد. یک تیزر تبلیغاتی عالی به هر نوعی که ساخته شده باشد، می‌ تواند سال ها در ذهن مخاطب باقی بماند. اگر چه ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی با کیفیت ممکن است هزینه گزافی داشته باشد اما با کسب موفقیت، می‌ تواند چندین برابر هزینه پرداخت شده را بازگرداند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *