از کجا پادکست گوش کنیم؟ راهنمای دانلود پادکست

از کجا پادکست گوش کنیم؟ راهنمای دانلود پادکست

از کجا پادکست گوش کنیم؟ سه راه اصلی برای این کار وجود دارد : نصب اپلیکیشن – مراجعه به وبسایت های مربوطه – مراجعه به کانال های تلگرام

از کجا پادکست گوش کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که پادکست های بسیار زیاد و متنوعی در فضای مجازی وجود دارد که اغلب آنها رایگان هستند. پادکست ها با زبان های گوناگون و موضوعات مختلف در قالب های متفاوتی ارائه شده اند. بعد از آنکه تصمیم گرفتیم در چه زمینه ای می خواهیم پادکست گوش کنیم، باید قالب مورد نظر را نیز انتخاب کنیم. بطور مثال اگر قرار است که پادکستی ادبی گوش کنیم، انتخاب قالب بدان معناست که این پادکست ادبی، داستانی باشد یا غیر داستانی و...
از کجا پادکست گوش کنیم؟ نصب یک اپلیکیشن مناسب می تواند انتخاب پادکست را آسان کند، زیرا:

  • همه ی پادکست ها در یک جا جمع شده اند و انتخاب و تصمیم گیری بسیار راحت تر خواهد بود.
  • پادکست ها بروز بوده و با آمدن قسمت های جدید، سریعا با خبر خواهیم شد.
  • در این صورت امکان دانلود راحت پادکست ها وجود دارد و قابلیت این را نیز دارد که تنظیماتی خاص اعمال گردد. (سرعت پخش، حذف خودکار پادکست بعد از زمانی مشخص، تایمر قطع اتوماتیک و ...)
  • پادکستر ها به دلیل اینکه آمار دقیقی از بازدید ها دارند، می توانند سطح کیفی کارشان را بالا ببرند.


عناوین مقاله


جهت اطلاع از اینکه از کجا پادکست گوش کنیم؟ بهتر است موارد زیر را مورد بررسی قرار دهیم:
1- اپلیکیشن های پادکست پلیر معتبر و رایگان کدامند؟
2- نحوه گوش دادن به پادکست از طریق وب سایت
3- چگونه پادکست های مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟
4- آیا امکان دانلود پادکست ها وجود دارد یا فقط می توان به صورت آنلاین گوش کرد؟


اپلیکیشن های پادکست پلیر معتبر و رایگان کدامند؟


پادکست پلیر معتبر و رایگان کار شما را برای پیدا کردن و گوش دادن به پادکست ها سهل می کند. در این قسمت به معرفی برخی از این پادکست پلیر ها می پردازیم:
•    گوش دادن پادکست با کست باکس (Castbox)
•    گوش دادن پادکست با گوگل پادکست (Google podcast)
•    گوش دادن پادکست با پادبین (Podbean)
•    گوش دادن پادکست با پلیر اف ام FM Podcast Player
•    گوش دادن پادکست با اسپاتیفای (Spotify)
•    گوش دادن پادکست با اپل پادکست
•    گوش دادن پادکست با اُور کست (Over Cast)   برای آیفون
•    گوش دادن پادکست با آیتونز (iTunes)  برای ویندوز
پس از آنکه اپلیکیشن پادکست را با توجه به نوع تلفن همراه یا رایانه ی خود نصب کردید برای کار کردن با آن مراحل زیر را طی کنید:

  • در قسمت جستجو، نام پادکست مورد نظرتان را وارد کرده و سپس دکمه ی سرچ را بزنید.
  • پس از پیدا کردن نام پادکست، روی آن کلیک کرده تا به صفحه ی اختصاصی آن پادکست بروید.
  • در این صفحه اپیزودهای مختلفی از پادکست انتخابی وجود دارد که می توان از بین آنها نیز، پادکست مورد علاقه تان را پیدا کنید.
  • با زدن روی دکمه ی Subscribe این امکان را خواهید داشت که این پادکست ها به لیست مورد علاقه های شما اضافه شوند.

آشنایی کامل با حرفه و کار گویندگی

گوش دادن به پادکست از طریق وب سایت
نحوه گوش دادن به پادکست از طریق وب سایت


گوش دادن به پادکست از طریق وب سایت یکی از روش های بهره مندی از انواع پادکست ها است. وبسایت های زیادی وجود دارند که ارائه دهنده ی پادکست های بروز هستند. در این قسمت نیز سعی بر آن است تا برخی از این وبسایت ها فارسی معرفی شود:
•    وبسایت شنوتو
•    وبسایت ناملیک
•    وبسایت تهران پادکست
در وبسایت (شنوتو) به مجموعه ای بسیار گسترده از انواع پادکست ها دسترسی خواهید داشت. این وبسایت امکان این را به کاربران می دهد که علاوه بر گوش دادن به پادکست، پادکست های تولید شده ی خود را نیز به اشتراک بگذارند. اغلب پادکست ها رایگان بوده و برخی از آنها هزینه ی اندکی دارند.
گوش دادن به پادکست از طریق وبسایت (ناملیک) هم بسیار ساده و آسان است. این وبسایت نیز این امکان را به کاربران می دهد که پادکست های خود را دانلود نموده و به صورت آفلاین به آنها گوش دهند. ناملیک لیستی کامل از پادکست های فارس را دارد که دسترسی را برای کاربران راحت کرده است.
(تهران پادکست) هم وبسایتی بسیار قوی در زمینه ی ارائه پادکست است که پادکست های منتخب و بروز را موجود دارد. آرشیو این وبسایت غنی بوده و نزدیک به 5000 پادکست را پشتیبانی می کند.

با چه برنامه ای پادکست بسازیم

دانلود پادکست ها
چگونه پادکست های مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟


پیدا کردن پادکست های مورد علاقه کار سخت و دشواری نخواهد بود. سه راه اصلی برای این کار وجود دارد که عبارتند از:
•    نصب اپلیکیشن های پادکست
•    مراجعه به وبسایت های مربوطه
•    مراجعه به کانال های تلگرامی
بهترین راه، نصب اپلیکیشن های پادکست است، زیرا با انجام این کار دسترسی به مجموعه ای گسترده از پادکست ها وجود دارد. بدین ترتیب انتخاب بسیار آسان شده و کاربر خیلی زود به نتیجه می رسد. همچنین با نصب اپلیکیشن کاربر می تواند علاقه مندی های خود را ذخیره کند تا برنامه به صورت اتوماتیک وار، پادکست های مشابه را پیشنهاد نماید.
از کجا پادکست گوش کنیم؟ مراجعه به وبسایت ها نیز راهکار خوبی خواهد بود. نقطه ضعف این راهکار این است که امکان دنبال کردن علاقه مندی ها، مانند اپلیکیشن ها وجود ندارد. در وبسایت ها هر پادکستی را می توان پیدا کرد اما استفاده از اپلیکیشن ها کار را راحت تر می کند. کانال های تلگرامی نیز این امکان را به کاربران می دهد که پادکست های خود را جستجو کنند. اما پراکنده بودن پادکست ها کار را بسیار دشوار می کند.

ادیت صدا برای پادکست

از کجا پادکست گوش کنیم؟

آیا امکان دانلود پادکست ها وجود دارد یا فقط می توان به صورت آنلاین گوش کرد؟


البته که امکان دانلود پادکست ها نیز وجود دارد. برخلاف برنامه های رادیویی که در زمان خاصی شروع و خاتمه می یابند، برای بهره مندی از پادکست ها می توان آنها را (دانلود) نمود. در این صورت در هر زمان که دوست داشته باشید می توانید آن را گوش دهید. بنابراین مزیت اصلی برای پادکست ها، همین موضوع خواهد بود. البته گوش دادن به صورت آنلاین نیز طرفداران خاص خود را دارد. اما اکثر افراد ترجیح می دهند تا با دانلود پادکست ها، آن را در سیستم خود ذخیره نمایند.
اکثر پادکستر ها، پادکست های تولید شده ی خود را در کانال های شخصی خود نیز قرار می دهند تا امکان دسترسی مخاطبانشان آسان تر شود. با این حال در هر صورت امکان دانلود وجود دارد، چه با مراجعه به کانال ها و چه با مراجعه به وبسایت ها و اپلیکیشن ها. بطور کلی با ترویج پادکست ها دنیای جدید از آموزش به وجود آمد که از طریق آن افراد راحت تر یاد می گیرند. برخی از پادکست ها متن کتبی آنها نیز موجود می باشد. بدین ترتیب کاربران ضمن بهره مندی از پادکست، می توانند روی متن نیز تمرکز کنند. (مخصوصا در آموزش زبان از طریق پادکست)


نتیجه گیری


از کجا پادکست گوش کنیم؟ سوالی بود که در این مقاله بدان پاسخ دادیم. بطور کلی سه راه دسترسی به پادکست ها وجود دارد:
اپلیکیشن ها – وبسایت ها – کانال های تلگرامی
با مراجعه به هر کدام از موارد بالا، می توان به پادکست های مورد نظر دسترسی پیدا کرد و آنها را به صورت آنلاین گوش داد. البته امکان دانلود پادکست ها نیز وجود دارد، در این صورت در هر زمان که دوست داشته باشید می توانید پادکست دانلود شده را گوش دهید. بهترین راه گوش دادن به انواع پادکست ها، نصب اپلیکیشن پادکست است. زیرا دسترسی به مجموعه ای گسترده از پادکست ها برای کاربر فراهم می شود.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *