آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک

امروزه ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک به وسیله نرم افزارهای مختلفی انجام می شود. فوتوشاپ یکی از نرم افزارهای پرکاربرد این حوزه است.

ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک؛ مقدمه


ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک شامل استفاده ترکیبی از عکاسی و انیمیشن است. در واقع برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی به این سبک باید تجهیزاتی مانند دوربین و نورپردازی وجود داشته باشد. اگرچه ساخت این نوع تیزرهای تبلیغاتی کار ساده ای نیست اما به دلیل جذابیت طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. پس با ما همراه باشید تا با تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک آشنا شوید.


لیست مطالب


1-    تیزر متحرک چیست؟
2-    چگونه در فتوشاپ تیزر تبلیغاتی متحرک طراحی کنیم؟
3-    چطور تیزر ویدیویی جذابی درست کنیم؟
4-    موضوع تیزر خود را از قبل مشخص کنید
5-    به ارائه برند مد نظر بپردازید
6-    به طور مختصر و خلاصه تیزر سازی کنید
7-     محتوای یک تیزر تبلیغاتی جذاب چگونه است
8-     محیط دوستانه ایجاد کنید
9-    تیزری در خصوص پاسخ به سوالات متداول بسازید
10-    از سایرین الگو بگیرید
11-    به دنبال مشارکت باشید
12-    سخن پایانی

 

تیزر متحرک چیست؟


تیزر تبلیغاتی متحرک با جابجایی قسمت های گرافیکی تعریف می شود و بدین گونه حرکت را برای بیننده ایجاد می کند. همچنین وجود متن و نوشتار در قالب های مختلف و اندازه های متغیر را می توان یکی از عوامل اصلی تیزر تبلیغاتی متحرک دانست. شما برای ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک از انواع مواد مانند صدا، موسیقی، صداگذاری و هر افکتی استفاده می کنید. استفاده از این مواد تیزر تبلیغاتی متحرک را غنی می کند.

تیزر ویدیویی جذاب
چگونه در فتوشاپ تیزر تبلیغاتی متحرک طراحی کنیم؟


نرم افزار فتوشاپ به دلیل ویژگی های فراوانی که دارد مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. یکی از این موارد استفاده از فتوشاپ، ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک است. 
قابلیت های نرم افزار فتوشاپ
صنعت تولید تیزرهای هیجان انگیز، موفقیت و پیشرفت خود را مدیون این نرم افزار است. استفاده از فتوشاپ برای ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک به دلیل امکانات فراوان این برنامه پیشنهاد می شود. ابزارهای ویرایش این نرم افزار به کاربر این امکان را می دهند که نوردهی و تعادل رنگ را به دلخواه تغییر دهد. برش و ویرایش عکس ها، از بین بردن لکه های پرتره و ترکیب چندین تصویر از ویژگی های این نرم افزار است. با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، طراحان می توانند قرمزی چشم را در تصویر تصحیح کنند و از تکنیک های مات کردن استفاده کنند.

استفاده از فتوشاپ در ساخت تیزرهای تبلیغاتی


برای ایجاد تایم لاین هنگام ساخت تیزر تبلیغاتی باید از قسمت پنجره نرم افزار فتوشاپ گزینه timeline   را فعال کنید. با استفاده از این گزینه می توانید انیمیشن تصویر را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. این ویژگی بیشتر برای برجسته کردن قسمت خاصی از تیزر تبلیغاتی استفاده می شود تا توجه مخاطب را جلب کند. در پنجره تایم لاین دو گزینه وجود دارد که یکی از آنها ایجاد تایم لاین ویدیویی است و برای ساخت تیزرهای ویدئویی استفاده می شود. اگر می خواهید هنگام ساخت تیزر تبلیغاتی آماده با استفاده از فتوشاپ از متن استفاده کنید، می توانید در قسمت تنظیمات فونت، رنگ و اندازه متن را به دلخواه تغییر دهید. اگر اندازه متن در مقایسه با تیزر کوچک باشد، بیننده نمی تواند متن را به راحتی بخواند.
استفاده از فتوشاپ برای ساخت زیباترین تیزرهای تبلیغاتی بسیار گسترده بوده و گزینه مناسبی برای ویرایش فیلم ها نیز محسوب می شود. علاوه بر این در پنجره Timeline نرم افزار فتوشاپ می توان فریم های مختلفی را با استفاده از گزینه Create Frame Animation ایجاد کرد. هر فریم می تواند حالت های مختلفی داشته باشد. البته لازم به ذکر است که هر فریم نسبت به فریم قبلی دچار تغییراتی می شود تا حالت انیمیشن در تیزر ایجاد شود. در نرم افزار فتوشاپ نیز می توانید زمان نمایش هر فریم را تنظیم کنید. به طور کلی هرچه تعداد فریم ها کمتر باشد برای مخاطب تاثیرگذارتر خواهد بود. این عدد به ویژه در بنرهایی که در اینترنت نمایش داده می شوند مفید است.

تیزر متحرک
چطور تیزر ویدیویی جذابی درست کنیم؟


در شرکت های بزرگ معمولا فرد یا افرادی مسئول تبلیغات و تهیه آثار گرافیکی هستند. عموما ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه به این افراد سپرده می شود. طبق تجربه خبره ترین تیزر سازان شما به عنوان سازنده یک تیزر باید به نکاتی توجه کنید. در ادامه برخی نکات برای آشنایی شما بیان می شوند.


موضوع تیزر خود را از قبل مشخص کنید


تعریف موضوع اصلی کسب و کار، اولین قدم در ایجاد محتوای تبلیغاتی است. طراحی لوگو و تمامی کارهای گرافیکی که در زمینه تبلیغات انجام می دهید باید با موضوع اصلی شما مرتبط باشد. علاوه بر زیبایی، تصویر برند شما باید بتواند نشان دهنده فعالیت تجاری شما نیز باشد.


به ارائه برند مد نظر بپردازید


شما باید بتوانید برند کاری خود را در مدت زمان کوتاهی معرفی کنید. دقت کنید، در کنار معرفی کسب و کار خود در یک تیزر جذاب باید توجه داشته باشید که بیننده خسته نشود. انتظار دارید دیگران به برند شما چگونه نگاه کنند؟ دقیقا ویدیوی تبلیغاتی شما باید در این راستا ساخته شده باشد.

تیزر سازی حرفه ای
به طور مختصر و خلاصه تیزر سازی کنید


زمان یک تیزر تبلیغاتی جذاب عموما کوتاه است. معمولا تیزرهای طولانی تا آخر دیده نمی شوند. کارشناسان می گویند بهترین زمان اثرگذاری برای یک ویدیوی تبلیغاتی کمتر از 30 ثانیه است. در این مدت کوتاه، با استفاده از مهارت های طراحی خود، یک تیزر تاثیرگذار بسازید. خوب است بدانید، توجه به جزئیات و استفاده از رنگ های مناسب باعث جذابیت کلیپ های تبلیغاتی خلاقانه می شود. برای مثال تایم لپس یکی از موثرترین و جذاب ترین انواع ویدئو در این زمینه است. این ویدئو سرعت بالایی دارد و برای تماشاگران جذاب است.


محتوای یک تیزر تبلیغاتی جذاب چگونه باید باشد


برای هر محتوایی که در تیزر تبلیغاتی ارائه می دهید باید ایده داشته باشید. با ساختن ویدیوی بی مفهوم هیچ کار جالبی انجام نخواهید داد. فقط کافی است ایده خود را به زبانی ساده و جذاب توصیف کنید و به زیبایی با مخاطب در میان بگذارید.


محیط دوستانه ایجاد کنید


در یک تیزر تبلیغاتی جذاب و ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک نباید به مسائل فنی یا تجاری بپردازید. این ویدیو برای تماشای مردم عادی ساخته می شود که مشخصا خیلی از آن ها متخصص نیستند.  یک تبلیغ خوب باید تواند فضایی راحت را در بین مخاطبان و مشتریان ایجاد کند. بنابراین حس صمیمیت و سادگی را چاشنی تیزر تبلیغاتی خود کنید.


تیزری در خصوص پاسخ به سوالات متداول بسازید


یکی از ایده های ایجاد یک تیزر تبلیغاتی جذاب، پاسخ به سوالات رایج مشتریان است. در تیزر تبلیغاتی به یک یا چند سوال به صورت مختصر پاسخ دهید. پرداختن به سوالات کلی نشان می دهد که شما به مشتری و نگرانی های او اهمیت می دهید. پاسخ به سوالات متداول ترفندی است که بسیاری از برندهای معروف در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی خود از آن استفاده می کنند.

از سایرین الگو بگیرید


اگر هنوز ایده ای برای ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک ندارید، ایده های دیگران را دنبال کنید. به تیزرهای فیلم ها و سریال ها دقت کنید. برخی از آنها جذاب هستند و در کمترین زمان بیشترین تصاویر را ارائه می دهند. یک ویدیوی تبلیغاتی خوب می تواند در چند ثانیه روی مخاطب تاثیر بگذارد. سعی کنید نکات مثبت رقبا و برندهای موفق را هنگام ساخت تیزر خود استفاده کنید.


به دنبال مشارکت باشید


در نهایت، ویدیوی تبلیغاتی کسب و کار شما باید بتواند حس مشارکت را در بیننده ایجاد کند. از بینندگان تیزر تبلیغاتی چه انتظاری دارید؟ از آنها بخواهید در مورد برند شما نظر دهند یا به شبکه های اجتماعی شما بپیوندند. هر چه میزان مشارکت و درگیری مصرف کنندگان با برند شما بیشتر باشد، در کار خود موفق تر خواهید بود.


سخن پایانی


ساخت تیزر تبلیغاتی متحرک با کیفیت بالا و حرفه ای می تواند گام بزرگی در جذب مشتریان بالقوه باشد. در واقع مخاطب در انتخاب آنچه به عنوان تیزر تبلیغاتی می بیند بسیار هوشمند است. شرکت های دیجیتال مارکتینگ مختلفی با دارا بودن تیم قوی و مجرب در کمترین زمان، تیزرهای تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین محتوای ویدئویی در اختیار مشتریان قرار می دهد. نکته مهمی که در این حوزه وجود دارد این است که بتوان تیزری تولید کرد که در عین باکیفیت بودن، بسیار خلاقانه برای برند شما ساخته شده باشد. به طور کل باید گفت، اگر به کسب مهارت های لازم در خصوص ساخت تیزر بپردازید، درآمد ساخت تیزر تبلیغاتی برای شما بسیار رضایت بخش خواهد بود.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *