یادگیری تکنیک های طراحی بنر: گام بلندی برای حرفه ای شدن!

یادگیری تکنیک های طراحی بنر: گام بلندی برای حرفه ای شدن!

تکنیک های طراحی بنر، ترکیب تجربه های آزموده شده و خلاقیت فردی است. این تکنیک ها، راه های تبدیل بازدید کنندگان را به خریداران بالفعل را نشان می دهند.

تکنیک های طراحی بنر، بسته ای از ابزارها و مهارت ها هستند که بر پایه روانشناسی تبلیغات، سواد بصری، دانش رسانه ای، مبانی سئو و خلاقیت فردی طراح، بازاریابی درونگرا را با شیوه های مستقیم تر بازاریابی برونگرا در هم می آمیزند. در واقع، ساخت بنر ثابت و متحرک تبلیغاتی، از روش های آزمون شدۀ بازاریابی برونگرا بهره می برد تا به هدف های بلند پروازانه تر بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای دست یابد. به این معنا که، کاربران یا حتی پرسه زن های اینترنتی را به سوی خود کشانده و به تدریج آنها را از وضعیتِ کنجکاو های سادۀ گریزپا بیرون آورده و به سوی خریدار شدن، سوق دهد. کار این تکنیک ها، بسترسازی برای این تحول های سودآور است: یعنی نت گرد کنجکاو را با شگردهای خود به یک خریدار مشتاق تبدیل می کنند.

 

مقدمه

پیش نیاز تکنیک های طراحی بنر

یادگیری تکنیک های طراحی بنر، پیش نیازهایی دارد. این پیش نیازها، در حقیقت، ساختار کلی بنر را تشکیل می دهند. یک بنر برای اینکه کنجکاوهای نت گرد را در گام نخست به خریداران بالقوه و در گام بعدی به خریدارانی بالفعل تبدیل کند، باید به چند بخش ضروری مجهز باشد. همه بنرها این چند بخش بنیادین را دارند. به همین دلیل هم، تکنیک های طراحی بنر در کنار خلاقیت های فردی، بسیار مهم اند.

بخش بزرگی از فضای دیداری اینترنت و رسانه های گوناگون فعال در بستر آن را تبلیغات نمایشی تشکیل می دهند. به همین جهت هم، میلیون ها بنر تبلیغاتی در این فضا، مانند داد زن های حرفه ای پایانه ها، شما را به خود می خوانند. همه هم بر پایه عناصر یکسانی ساخته شده اند. کار تکنیک ها، چیدمان متفاوت و متمایز این عناصر بنیادینِ یکسان است. این کار بنر را در میان میلیون ها بنر دیگر، متمایز و متفاوت می کند. در دریای خروشان اینترنت، متفاوت ها زودتر از بقیه دیده می شوند. این زودتر دیده شدن به معنای، سود آفرینی و موفقیت است. ارزش شیوه های طراحی بنر در اینجا خود را نشان می دهد.

 

سایز بنر

تیتر و لوگو، تکنیک های طراحی بنر را غنی تر می سازند!

پیش از پرداختن به تکنیک های طراحی بنر، نگاهی به عناصر پایه ای یک بنر تبلیغاتی کلاسیک می اندازیم. نخستین عنصری که در یک بنر جلب توجه می کند، تیتر آن است. تیتر مانند تابلوی یک مرکز فروش است. شما پیش از ورود به آن، نخست تابلو را می بینید. تیتر باید فشرده ای از پیام بنر باشد. به این معنا که به روشنی و به سبکی گیرا، هدف بنر را توضیح دهد. دومین بخش از ساختار یک بنر تبلیغاتی کلاسیک، لوگوی یک کسب و کار است. یکی از اصلی ترین هدف های بنر سازی، شناساندن برند است. پیش می آید که بسیاری از کاربران در کلیک کردن بر تبلیغ، تردید می کنند. این بخش از بنر، برای این دسته از کاربران است. در واقع، هدف این است که کاربری که وسوسه کلیک کردن را در خود خاموش می کند، دست کم، با نام برند آشنا شود.

 

متن پیشنهادی: عنصری که به تکنیک های طراحی بنر، ارزش می بخشد!

سومین عنصری که باید پیش از تکنیک های طراحی بنر، با آن آشنا شویم، پیشنهاد وسوسه کننده یا متن ارزش پیشنهادی است. در این بخش، باید پیشنهادی اغوا کننده و جذاب، گنجانده شود تا کاربران به سوی آن حرکت ارزشمند یعنی کلیک کردن، رانده شوند. کار متن ارزش پیشنهادی این است که آنها را به نرمی به سوی، آن کلیک طلایی براند. چهارمین عنصر، دکمه ای است که آن کلیک زرین را بازنمایی می کند. دکمه فراخوان به کنش یا عمل یا همانگونه که به اختصار نوشته می شود، CTA، همان دکمه است. اما خود این دکمه، به خودی خود، ترغیب کننده نیست؛ بلکه نیاز به متنی کوتاه، فشرده و امری دارد. متن این دکمه باید حالت های مانند اضطرار، عقب ماندن و باختن در صورت کلیک نکردن را بازتاب دهد. تکنیک طراحی متن ارزش پیشنهادی، یکی از کاراترین عناصر در مبانی طراحی بنر است.

 

تیتر و لوگو

سایز بنر: چارچوبی که تکنیک های طراحی بنر را قاب می گیرد!

پس از بررسی شتاب زده مبانی یک بنر کلاسیک، به تکنیک های طراحی بنر می رسیم. چه ابزارها و مهارت هایی، یک بنر را از بنر دیگر، به رغم پیروی هر دو از مبانی صوری یکسانی، متمایز می کنند؟ نخستین ابزار متمایز سازی بنر، و بالا بردن نرخ کلیک آن، خلاقیتی است که در انتخاب سایز آن، نشان می دهیم. شکی نیست که قانون از پیش نوشته شده ای وجود ندارد که به طور مطلق مشخص کند کدام سایز، از بقیه سایزها، بهتر است. اما زیباشناسی رسانه های دیجیتال و سایز دستگاه های متداول، برای سایزهای بنر، محدودیت هایی آفریده است. این محدودیت ها، چارچوب های استانداردی آفریده اند که از بقیه سایزها، تاثیرگذاری بهتر و بیشتری از خود نشان داده اند. این سایزهای استاندارد شده، روی هم رفته، چهار سایز معروفند. با هم نگاهی به این چهار سایز سرشناس می اندازیم:

              300 در 600 پیکسل (بنر عمودی)

              728 در 90 پیکسل (بنر افقی)

              300 در 250 پیکسل و 336 در 280 پیکسل (بنر مستطیلی)

              468 در 60 پیکسل (بنر باریک افقی)

طراحی سایز بنر، یکی از حساس ترین مراحل در روند ساختن بنر تبلیغاتی ثابت و متحرک است.

 

روانشناسی رنگ ها: پلی که علم را به هنر می رساند!

یکی دیگر از تکنیک های طراحی بنر را باید در دانشی جستجو کرد که روانشناسی را با جذابیت بصری رنگ ها ترکیب می کند. این دانش، شاخه ای از روانشناسی است که پلی میان روانشناسی و هنر، می سازد. رنگ ها را می توان، خودروهایی تصور کرد که احساسات و عواطف انسانی را جا به جا می کنند. این خودروها سریعند و می توانند به هر جایی در شبکه عصبی ما انسان ها دسترسی پیدا کنند. همه جاده های عصبی ما، به روی این خودروهای زیبا بازند. رنگ در بنر تبلیغاتی، چابک ترین تاثیر را بر ما می گذارند. رنگ قرمز، به سرعت هیجان را در ما بازآفرینی می کند. رنگ آبی، با خود آرامش می آورد و در رنگ ارغوانی نوعی رمز و راز خفته است. به همین دلیل هم، رنگ های هیجان آوری مانند قرمز و طیف رنگی وابسته به آن، برای آفرینش حالت های اضطرار در کاربران و مشتریان، مناسب تر از بقیه رنگ ها هستند.

فراموش نکنیم که هدف از طراحی بنر، آفرینش نوعی حالت اضطرار است.

انیمیشن های چشمک زن

ارزش تصاویر در تکنیک های طراحی بنر: نه کم نه زیاد!

تصاویر در فهرست تکنیک های طراحی بنر، عنصری مهمند. تصاویر باید با دقتی زیاد و در عین حال، به اندازه، برگزیده شوند. این یکی از ویژگی های بنر تبلیغاتی است. تصاویر کم یا زیاد، بنر را بی اثر می سازند. هدف تصویر در بنر، آفرینش یک تصور کاملا فیزیکی و عینی از کالا یا خدمات است. اگر خدمات ارائه شده، در اساس، غیر فیزیکی اند، و تصویر مشخصی برای بازنمایی آنها در اختیار ندارید، بهترین راه، استفاده از تصاویر خلاقانه است. این تصاویر باید به خدماتی که پیشنهاد می شوند، نزدیک باشند تا کاربر، تصویر روشنی از آنها در ذهن بپروراند.

 

فرودی آرام با چتر تکنیک های طراحی بنر

یکی دیگر از نکاتی که باید در تکنیک های طراحی بنر، رعایت شود، تناسب میان صفحه فرود یا لندینگ پیج با متن بنر باشد. این دو باید به نحوی مانند دوقلوهای ناهمسان باشند تا در عین تمایز، برادر یا خواهر بودن آنها، نیز فورا تشخیص داده شود. تفاوت این دو نباید به حدی باشد که بازدید کننده گمان کند که بر بنر اشتباهی، کلیک کرده است. این اتفاق، بازدید کننده را گیج می کند و روند بازدید را ناتمام می گذارد. تکنیک طراحی صفحه فرود و رعایت مبانی تناسب بصری و محتوایی، یک تکنیک طلایی است.

انیمیشن های چشمک زن: مراقب چشم کاربران باشید!

یکی از موفق ترین تکنیک های طراحی بنر، کاربرد انیمیشن در بنر است. متن های جنبان و چشمک زن و تصاویر متحرک، بر بخش های مهم بنر، تاکید می کنند. البته یک بنر نباید از این تصاویر چشمک زن، استفاده بیش از حدی بکند؛ چون این کار چشم ها را آزار می دهد و بازدید کننده را از دنبال کردن، محتوای بنر، باز می دارد.

 

هر پایانی یک سرآغاز تازه است: داستان استخدام!

به پایان مقاله تکنیک های طراحی بنر رسیدیم. در پایان برای شما سورپرایزی داریم که به طور قطع شما را خوشحال خواهد کرد. وب سایت اتک تصمیم دارد که بستر استخدام طراح بنر، دوستان گرافیست و افراد علاقمند به طراحی بنر را فراهم سازد. برای این کار لازم است که شما پیشاپیش گامی بردارید. برای این کار باید به بخش استخدام غیر حضوری وب سایت رفته و فرم های مربوطه را پر کنید. وب سایت اتک بی شک همه این دوستان را به عنوان طراح بنر تبلیغاتی به شرکت هایی که در این زمینه فعالند، معرفی خواهد کرد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *