راهنمای کامل ابعاد پست و استوری و ریلز

راهنمای کامل ابعاد پست و استوری و ریلز

آشنایی با ابعاد پست و استوری و ریلز به شما کمک می‌کند محتوای با‌کیفیت برای مخاطبان خود خلق کنید. این مطلب، به عنوان یک مرجع کامل در این زمینه برای شما عمل خواهد کرد.

پیشگفتار

ابعاد پست و استوری و ریلز به ترتیب چیست؟ در مطالب قبلی در مورد نحوه ویرایش پروفایل در اینستاگرام و سایر نکات اولیه سخن گفته شد. یک پیج اینستاگرام از کسب و کار، برای پیاده سازی هدفمند محتوای خود باید از بدیهی ترین و ابتدایی ترین نکاتِ استفاده از اینستاگرام مطلع باشد. شاید گمان کنید که یادگیری استفاده از اینستاگرام چندان سخت نیست. یکی دو روز که در این اپ وقت بگذرانید می توانید نحوه کار با آن را بیاموزید! درست است. اما بسیاری از کسب و کارهای امروزی دقیقا نمی دانند که سایز پست یا ریلز های اینستاگرام چیست. برای همین وقتی اقدام به نشرِ محتوای خود در این اپ می کنند، متوجه می شوند که بخشی از کادر اصلی ویدئو یا تصویرشان بریده می شود و به طور کامل قابل انتشار نیست.
پس ابعاد پست و استوری و ریلز مهم است! برای اینکه سایز دقیق پست ها، ریلز ها و استوری ها را به دست آورید تا برای پیج خود محتوای جدید تولید کنید، توصیه می کنیم ادامه این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب به طور سرراست و خلاصه در مورد ابعاد پست و استوری و ریلز با شما صحبت کرده ایم.

عناوین

•    ابعاد پست و استوری و ریلز چقدر است؟
•    آموزش گذاشتن پست با ابعاد بلند در اینستاگرام
•    سایز ویدئو در برنامه اینستاگرام چقدر است؟
•    سایز ریلز در اینستاگرام چقدر است؟
•    ختم کلام 

ابعاد پست و استوری و ریلز چقدر است؟

برای آگاهی از ابعاد پست و استوری و ریلز ابتدا به سراغ گزینه ای پرطرفدار می رویم: یعنی استوری اینستاگرام. ممکن است تعداد زیادی از فالوور‌هایتان پست ها یا ریلز هایتان را در اینستاگرام (به دلایل مختلف) نتوانند مشاهده کند. اما استوری ها را حتما چک می کنند. بنابراین باید سایز مناسب استوری را بدانید و هر بار که قصد درج استوری در اینستاگرام را داشتید، چک کنید و ببینید که تصویر یا ویدئو مد نظرتان، مطابق سایز استوری هست یا خیر.
سایز استوری اینستاگرام 1080 در 1920 پیکسل است. عدد اول برای عرض و عدد دوم مربوط به ارتفاع استوری تان است. موبایل ها و تبلت های مختلف عرض و ارتفاع متفاوتی با دستگاه موبایل شما دارند. اما در هر صورت، اپلیکیشن اینستاگرام به صورت ریسپانسیو، استوری شما را داخل هریک از این دستگاه ها با یک کیفیت ِواحد، نمایش خواهد داد. توجه داشته باشید که اگر ویدئو یا عکس را با دوربین اینستاگرام بگیرید، نیازی به ویرایش و تغییر سایز استوری نیست. اما اگر با دوربین دیگری اقدام به گرفتن ویدئو یا عکس برداری کنید، باید برای قرار دادن آن در استوری از برنامه های ویرایش تصویر یا ویدئو کمک بگیرید. اکثر برنامه های ادیت عکس و ویدئو، دارای یک گزینه کراپ برای تنظیم تصویر یا ویدئو شما به سایز استوری هستند. پیش ازاین نیز در رابطه با تغییر عکس پروفایل در اینستاگرام اطلاعات کافی ارائه شد که میتوانید از این اطلاعات در جهت بهبود کیفیت پیج اینستاگرام خود بهره ببرید.

سایز پست اینستاگرام

آموزش گذاشتن پست با ابعاد بلند در اینستاگرام

سایز پست اینستاگرام برعکس استوری، متغیر است. در اصل برای گذاشتن پست در اینستاگرام شما می توانید 3 حالت را انتخاب کنید. انتخاب این سه حالت بستگی به روند درج پست در پیج شما دارد. درست است که کلیه تصاویر و ویدئو هایتان در پیج تان به صورت مربعی نمایش داده می شوند، اما وقتی کاربر اقدام به باز کردن یک پست و بررسی آن می کند، اینستاگرام آن را طبقِ سایز انتخاب شده توسط شما به کاربر نشان می دهد.
سه حالت برای سایز پست اینستاگرام وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

•    حالت مربعی

1080 پیکسل × 1080 پیکسل ( نسبت 1:1) این یکی از رایج ترین و محبوب ترین سایز ها بین کاربران است. حالت مربعی، سنتی ترین روش کراپ و تنظیم تصویر در اینستاگرام به شمار می رود.

•    حالت منظره

1080 پیکسل × 566 پیکسل (نسبت 16:9) همانطور که مشخص است این سایز پست اینستاگرام حالت افقی دارد. اگر بخواهید یک منظره را به مخاطب نشان دهید می توانید این حالت را انتخاب کنید.

•    حالت عمودی

1350 پیکسل × 1080 پیکسل (نسبت 4:5) در این حالت تصویر شما به عمودی ترین شکل ممکن (یا پرتره) در اینستاگرام درج خواهد شد. اگر بخواهید عظمت یک سوژه را به مخاطب نشان دهید، این حالت مناسب است.
همانطور که در مورد سایز استوری ها نیز توضیح داده شد، رعایت اندازه پست ها می تواند انسجام ویژه ای را در پیج اینستاگرام کسب و کارتان پدید آورد. بسیاری از برنامه های ویرایش ویدئو یا تصویر نیز دارای گزینه‌ی Crop بر اساس اندازه استاندارد پست های اینستاگرام هستند.

سایز ویدئو در اینستاگرام

سایز ویدئو در برنامه اینستاگرام چقدر است؟

برای درج ویدئو در پست های اینستاگرام نیز سایز های مشخصی وجود دارد که می توانید با توجه به استراتژی های درج پست در اینستاگرام یکی از آنها را انتخاب کنید.
•    ابعاد مربعی: 1080 پیکسل × 1080 پیکسل ( نسبت 1:1)
•    ابعاد افقی: 566 پیکسل × 1080 پیکسل ( نسبت 16:9)
•    ابعاد عمودی: 1920 پیکسل × 1080 پیکسل ( نسبت 9:16)
اینکه به عنوان یک کسب و کار کدام نسبت را برای درج ویدئو در Instagram انتخاب کنید به اولویت های شما و سوژه هایی که در ویدئو هایتان وجود دارد بر‌می گردد.

سایز ریلز در اینستاگرام چقدر است؟

تا به اینجا در مورد مبحث ابعاد پست و استوری و ریلز، فقط به مورد سوم یعنی ریلز نپرداخته ایم. در ریلز ها معمولا ویدئو های کوتاه ِچند ثانیه‌ای یا تیک تاک ها قرار داده می شوند. البته ریلز در ابتدا در اپ تیک تاک در اختیار کاربران قرار گرفت. اینستاگرام پس از مدتی – با برآورد میزان محبوبیت این نوع از محتواها – قابلیت درج ریلز را در اپلیکیشن خود راه اندازی کرد. توجه داشته باشید که ماهیت این ویدئو ها کوتاه بودن شان است؛ یعنی در حد 15 الی 30 ثانیه.
سایز ریلز در اینستاگرام 1080 در 1920 پیکسل است. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که سایز ریلز در  اینستاگرام درست مشابه سایز استوری در اینستاگرام است. پس تفاوت این دو قالب برای انتشار محتوا چیست؟
در مبحث ابعاد پست و استوری و ریلز، معمولا استوری ها بعد از 24 ساعت (اگر در هایلایت قرار داده نشوند) از دسترس کاربران خارج می شوند. این در حالی است که اگر یک ریلز در پیج تان منتشر کنید، هرگز پاک نمی شود. البته مگر اینکه خودتان به طور دستی آن را پاک کنید. اینستاگرام برای افزایش سرعت ریلز و ویرایش ویدئو های مرتبط با آن ابزار های متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. نهایت تایم مجاز برای درج ریلز در اینستاگرام 30 ثانیه است. در حالی که اگر بخواهید یک ریلز در اپلیکیشن تیک تاک قرار دهید مجاز هستید تا 60 ثانیه ویدئو خود را طولانی تر کنید.

سایز ریلز در اینستاگرام

ختم کلام

در این مطلب به طور دقیق و کامل در مورد ابعاد پست و استوری و ریلز صحبت کردیم. شما می توانید با بریدن و تنظیم دقیقِ پست ها و مطالب تان به سایز های نامبرده، محتوای زیباتر و با کیفیت تری برای کاربران تولید کنید. اگر نگاهی به پیج هایی داشته باشید که به سایز تصاویر و ویدئو هایشان اهمیت نمی دهند و بدون توجه آنها را در اینستاگرام پست میکنند، متوجه به هم ریختگی و آشفتگی ِبسیار زیادی خواهید شد. سعی کنید جزء این پیج ها نباشید و برای فالوور های پیج کاری تان ارزش و اعتبار قائل باشید. برای درک بهتر پیشنهاد می کنیم تا مطلب «تولید محتوا در اینستاگرام» را مطالعه کنید.

سوالات متداول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *