کامل ترین لیست انواع طراحی لوگو

کامل ترین لیست انواع طراحی لوگو

انواع طراحی لوگو کدامند؟ چه سبک هایی برای طراحی لوگو توسط طراحان مورد استفاده قرار می گیرند؟ در ادامه متن به سوالات پاسخ می دهیم.

انواع طراحی لوگو کدامند؟ طراحان از چه سبک هایی برای برای طراحی لوگو استفاده می کنند؟ ممکن است به عنوان یک طراح تازه کار، این سوالات بارها در ذهن شما نیز مرور شده باشند. به طور کلی، طراحی لوگو و تولید محتوا از اهمیت بالایی در دنیای دیجیتال برخوردارند. سبک های مختلفی برای طراحی لوگو وجود دارند. یک طراح باید پیش از هر چیز با انواع طراحی لوگو و سبک های مختلف آن آشنا باشد. باید بداند که انواع سبک طراحی لوگو در چه جاهایی کاربرد دارند. اگر شما هم به دنبال پاسخی برای این سوالات هستید، بهتر است مقاله امروز ما را تا انتها دنبال کنید.

سبک های مختلف طراحی لوگو و نحوه اجرای آن ها

فهرست مطالب

1- آشنایی با انواع سبک طراحی لوگو

الف) لوگوهای وربال

ب) لوگوهای نشانه

ج) لوگوهای تصویری

د) لوگوهای داینامیک

2- سایر انواع لوگو

3- جمع بندی

آشنایی با انواع سبک طراحی لوگو

همان طور که گفته شد، برای طراحی لوگو حرفه ای باید با انواع لوگو و کاربردهای مختلف آن آشنایی داشته باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم سبک های مختلف طراحی لوگو را به شما عزیزان معرفی کنیم.

الف) لوگو وربال

  • LOGOMARK: اولین نمونه از انواع طراحی لوگو به LOGOMARK مربوط می شود. لوگو مارک یک لوگوی ساده است که حاوی نماد مجموعه یا شرکت می باشد. لوگو مارک ها جزء ساده ترین انواع لوگو هستند اما تاثیر گذاری و جذابیت فوق العاده ای دارند.
  • WORDMARK: یکی دیگر از مهم ترین انواع طراحی لوگو به ورد مارک مربوط می شود. ورد مارک یک تایپوگرافی ساده است که با استفاده از آن می توانید نام مجموعه را به صورت لوگو در آورید. در این روش می توان از تایپوگرافی های فانتزی و جذاب استفاده کرد. در این صورت می توانید لوگو را برای مخاطب جذاب تر کنید.
  • COMBINATION MARK: سومین نمونه از انواع طراحی لوگو که به شما معرفی می کنیم، combination mark می باشد. این سبک از طراحی لوگو ترکیبی از دو سبک قبلی است. امروزه بسیاری از شرکت ها برای طراحی لوگو استاندارد مجموعه خود، از این سبک استفاده می کنند.

انواع مختلف طراحی لوگو و تاثیر آن بر کسب و کار دیجیتال

ب) لوگوهای نشانه

  • Emblems: لوگوی امبلم یکی از معروف ترین انواع طراحی لوگو است که ویژگی های مختلفی دارد. این لوگوها جزء انواع ترکیبی به شمار می روند اما ترکیب در آن ها به گونه ای است که نمی توان تصویر و حروف را از هم جدا کرد. برای مثال لوگوی خودروسازی بی ام دبلیو، از این نوع می باشد.
  • Crests: از دیگر انواع طراحی لوگو می توان به لوگوهای کرست اشاره کرد. اتود طراحی لوگو در این نمونه ها به صورت اشرافی و خاص کشیده می شود. این لوگوها به لوگوهای تاجدار معروف هستند و جذابیت بی نظیری دارند.

ج) لوگوهای تصویری

  • Abstract mark: یکی دیگر از انواع طراحی لوگو، ابسترکت مارک است. این لوگوها تقریبا شبیه به لوگوی تصویری هستند اما تفاوت خاصی با آن ها دارند. در مورد تفاوت این لوگوها در کتاب آموزش طراحی لوگو توضیحات کاملی داده شده است. تصاویری که در این نوع لوگو مورد استفاده قرار می گیرند برای مخاطب آشنا نیستند. این در حالی است که پیکچرال لوگوها از تصاویر شناخته شده، ساخته می شوند.
  • Mascot: یکی دیگر از انواع لوگو که در آموزش طراحی لوگو با آن آشنا می شوید، مسکوت است. این لوگوها بیشتر از تصاویر گرافیکی و جذاب تشکیل می شوند. بنابراین در ساخت این نوع لوگو باید حتما با اپلیکیشن طراحی لوگو و نحوه کار با آن آشنایی داشته باشید.
  • Pictorial mark: از دیگر انواع طراحی لوگو می توان به نمونه های تصویری اشاره کرد. لوگوهای تصویری از تصاویری خاص و منحصر به فرد ساخته می شوند که جذابیت زیادی برای مخاطب دارند. در عین حال می توانند به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

انواع طراحی لوگو و نحوه اجرای آن ها در اپلیکیشن های مختلف

د) لوگوهای داینامیک

  • Animated logo: لوگوی متحرک به عنوان یکی از جدیدترین انواع طراحی لوگو در دنیا شناخته می شود. امروزه بسیاری از شرکت ها برای جذاب تر کردن لوگوهای خود از نمونه های متحرک استفاده می کنند. لوگوهای متحرک مثل یک فایل ویدیویی کوتاه و جذاب هستند. بنابراین برای مخاطب جذابیت زیادی دارند. در این لوگوها از افکت های صوتی و تصویری، تصاویر گرافیکی، عناصر حرکتی و... استفاده می کنند.
  • Responsive logo: لوگوی ریسپانسیو چیست؟ ممکن است این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده باشد. لوگوهای ریسپانسیو در اصول طراحی لوگو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این لوگوها تحت عنوان نمادهای واکنش گرا شناخته می شوند. بسیاری از مجموعه ها برای ساخت لوگوهای خود از این روش استفاده می کنند. توییتر، اپل و... از شرکت هایی هستند که برای طراحی نماد اصلی خود از این روش استفاده کرده اند.

سایر انواع لوگو

تا به این جای کار مهم ترین انواع طراحی لوگو را به شما عزیزان معرفی کردیم. البته برخی دیگر از نمونه ها نیز وجود دارند که عمومیت و کاربرد بیشتری در طراحی گرافیک دارند. در ادامه این انواع را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • لوگوهای سه بعدی: از دیگر انواع طراحی لوگو می توان به لوگوهای سه بعدی اشاره کرد. لوگوها معمولا به صورت دو بعدی یا سه بعدی طراحی می شوند. لوگوهای سه بعدی علاوه بر طول و عرض، دارای عمق نیز هستند. بنابراین در دید مخاطب، واقعی تر به نظر می رسند.
  • مونوگرام ها: از دیگر انواع طراحی لوگو، می توان به مونوگرام ها اشاره کرد. مونوگرام ها شامل یک حرف ساده با شکل های شیک یا فانتزی هستند. این لوگوهای ساده در عین حال، جذابیت فوق العاده ای برای مخاطب دارند. مجموعه هایی مثل hp، مک دونالد و... برای طراحی لوگوی خود از این روش استفاده می کنند.

بهترین لوگوهای دنیا چه ویژگی هایی دارند؟

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم انواع طراحی لوگو را به شما معرفی کنیم. لیستی کامل از روش های مختلف طراحی لوگو را به شما عزیزان معرفی کردیم و خصوصیات هر یک از آن ها را نیز برای شما شرح دادیم. برای مثال در مورد لوگوهای تایپو گرافی، لوگوهای تصویری، لوگوهای نشانه، لوگوهای متحرک و... به شما توضیحاتی دادیم. همچنین نمونه هایی دیگر از لوگو را نیز به شما معرفی کردیم. برای مثال در مورد لوگوهای سه بعدی و مونوگرام ها نیز توضیحاتی دادیم. گفتیم که لوگوهای سه بعدی چه ویژگی هایی دارند و در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرند.

سوالات متداول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *