چگونه تیزرهای خلاقانه بسازیم؟
تیزرهای خلاقانه مهمترین نقش را در جلب مخاطب و پیشرفت کسب و کار دارند. در این محتوا شما را با راههای ساخت یک تیزر خلاقانه آشنا می کنیم.
پیشگفتار
تیزرهای خلاقانه به جلب مخاطبان بیشتر کمک بسیاری می کند. در ساخت تیزر تبلیغاتی، تنها چینش صدا و تصویر در کنار یکدیگر کافی نبوده و باید ایده مناسبی در این راه بکار برد. اگر تیزر به اندازه کافی خلاقانه نباشد، مخاطب را از هدف خود دور کرده و او را به دنبال کردن برندهای دیگر ترغیب می کند. برای ساخت تیزرهای خلاقانه باید ترفندهای خاصی را بکار برد که قصد داریم در این مقاله شما را با برخی از این ترفندها آشنا کنیم.
راه های مختلفی برای ساخت تیزرهای خلاقانه وجود دارد. بسیاری از برندها، بر ایده تاکید خاصی داشته و نگارش سناریوی تیزرهای خود را به افراد ماهر و مجرب در این زمینه واگذار می کنند. چگونگی انتقال پیام یا هدف تیزر به مخاطبان نیز یکی دیگر از راه هایی است که با اندکی خلاقیت در انجام آن، می توان موفقیت تیزر را تضمین کرد. البته در مقاله تیزر تبلیغاتی خلاقانه، به تفصیل در مورد ایجاد خلاقیت در تیزر صحبت کرده ایم، اما اکنون قصد داریم شما را با جنبه های دیگر تیزر خلاقانه آشنا کنیم.
مقدمه
- چگونگی ساخت تیزرهای خلاقانه
- تشویق مخاطب به دنبال کردن تیزر
- احساسات مخاطب؛ المانی کلیدی در تیزرهای خلاقانه
- ساخت تیزرهای معمایی
- جذابیت صوتی و تصویری
- Call to action
- طراحی call to action
چگونگی ساخت تیزرهای خلاقانه
برای ایجاد جذابیت در تیزرهای تبلیغاتی، باید به المان های زیادی توجه نمود. بهطور مثال، مهمترین جاذبه برای مخاطب، ثانیه های ابتداییِ تیزر تبلیغاتی است. اگر تیزر نتواند در چند ثانیه اول نظر مخاطب را به خود جلب کند، بدون شک نمی تواند مخاطب را با خود همراه کند. مخاطبی که به صورت گذرا وقت خود را صرف تماشای تیزرهای تبلیغاتی می کند، اگر قصد تماشای تیزر را نداشته باشد نیز، با تماشای جذابیت صوتی و بصری ابتدای تیزر، کنجکاو شده و آن را تا انتها دنبال می کند.
همچنین، اگر قرار است خودتان نیز در تیزرها نقشی داشته و در مورد محصول یا کالای مورد نظر صحبت کنید، باید به گونه ای خود را به مخاطبان معرفی کنید که بفهمند شما صلاحیت لازم برای صحبت در مورد موضوع مورد نظر را دارید. هرچه در صحبت های خود، تخصص بیشتری را به معرض نمایش بگذارید، مخاطب راحت تر به شما و برندتان اعتماد می کند. طوری وانمود کنید که مخاطب در صورت عدم خرید محصول، چیز گرانبهایی را از دست می دهد. به یاد داشته باشید که هرچه تیزر تبلیغاتی خلاقانهتر باشد، تعامل مخاطب با شما بیشتر خواهد بود.
تشویق مخاطب به دنبال کردن تیزر
یکی دیگر از راه های ساخت تیزرهای خلاقانه، استفاده از یک فراخوان دنبالهدار است. بهطور مثال می توانید اولین تیزر را با پایانی باز به اتمام برسانید تا مخاطب کنجکاو شده و به دنبال کردن تیزرهای بعدی تشویق شود. حتی می توانید برای ایجاد اشتیاق در مخاطبان، یک نظرسنجی، مسابقه و یا قرعه کشی نیز ترتیب دهید. گذشته از آن، در نظر گرفتن تخفیفات ویژه به مناسبت های مختلف، می تواند مخاطب را به خریدِ بیشتر از شما ترغیب کند. می توانید انتشار این اخبار را از طریق تیزر تبلیغاتی برای استوری انجام دهید.
احساسات مخاطب؛ المانی کلیدی در تیزرهای خلاقانه
نکته دیگری که در ساخت انواع تیزر تبلیغاتی باید در نظر داشت، برانگیختن احساسات مخاطب است. ایجاد ارتباط عاطفی، یکی از راه های اصولی برای ساخت تیزرهای خلاقانه است. با تولید تیزرهای غمگین و شاد، می توانید احساسات مخاطب را درگیر کرده و او را با خود همدل و همراه سازید. تیزرهای یکنواخت که هیچ حسی را در بیننده بیدار نمی کنند، نمی توانند موفقیت کسب و کار را تضمین کنند.
ساخت تیزرهای معمایی
افراد فارغ از سن و سلیقه ای که دارند، همیشه به حل معما علاقه دارند. شما از این عشق و علاقه مخاطب به حل معما می توانید برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید. اگر می خواهید تیزرهای خلاقانه بسازید، باید نوعی معما را در آنها مطرح کنید. ایجاد یک حالت معمایی و رمزگونه در تیزر، مخاطب را به وجد می آورد. مرموز بودن یکی از نقاط مثبتی است که مخاطب را وادار به دنبال کردن تیزر می کند. بطور مثال می توانید از طریق یک نظرسنجی از مخاطبان در مورد نوع محصول بعدی سوال بپرسید. البته طرح معما به تنهایی چارهساز نبوده و برای تکمیل موفقیت، بهتر است کال تو اکشن نیز داشته باشید.
جذابیت صوتی و تصویری
استفاده از افکت های صوتی و تصویری بهترین راه برای جلب نظر مخاطبان است. همین راهکار در ساخت تیزرهای خلاقانه بکار گرفته می شود تا برندسازی و اعتماد مخاطبان به برند را افزایش دهد. استفاده از تکنیک های مختلف عکاسی و فیلمبرداری، یکی از ترفندهای موثر در این زمینه می باشد. تنظیمات نور محیط، انتخاب لوکیشن های خیره کننده، استفاده از پرده سبز و ویرایش حرفه ای تیزر به کمک نرم افزارهایی مانند افترافکت، پریمیر و فتوشاپ می تواند جذابیت تیزرهای تبلیغاتی را دوچندان کند. ساخت موسیقی های متناسب با تیزر نیز، راهی برای گوشنواز کردن تیزر می باشد.
Call to action
تمام فعالیت هایی که در زمینه کسب و کار انجام می شود، برای جذب مشتری و افزایش سود است. در ساخت تیزرهای تبلیغاتی نیز، باید با استفاده از تکنیک کال تو اکشن یا CTA مشتری را به خرید از سایت یا پیج تشویق نمود. کال تو اکشن که در زبان فارسی با عنوان فراخوان یا دعوت به اقدام نیز نامبرده می شود، برای جذب مشتری بوده که به صورت های مختلف نمود می کند. بطور مثال، می توان در انتهای تیزر تبلیغاتی خود لینکی قرار داده تا مخاطب با انتخاب لینک وارد صفحه محصولات شود. حتی می توان با قرار دادن آدرس سایت، مخاطب را به ورود به وبسایت ترغیب نمود. البته کال تو اکشن تنها برای ورود به صفحه خرید نیست. گاهی صاحبان کسب و کار، برای ارائه دادن اطلاعات بیشتر در مورد محصول، چت آنلاین با مشتریان، ارتباط با واحد پشتیبانی، درج اطلاعات فردی و نظرسنجی از این گزینه استفاده می کنند.
در تیزرهای خلاقانه، یک CTA خوب می تواند آینده کسب و کار شما را تضمین کند. بعلاوه، با استفاده از کال تو اکشن می توان مخاطب را به مطالعه صفحات دیگر و یا مشاهده محصولات دیگر ترغیب کرد. همچنین اگر صاحب کسب و کاری در اینستاگرام هستید، تکنیک کال تو اکشن می تواند در عضوگیری در این شبکه اجتماعی به شما کمک بسیاری کند. بنابراین، تعداد دنبال کننده های شما با گذشت زمان بیشتر شده و در نتیجه فروش نیز افزایش می یابد. از دیگر کاربردهای کال تو اکشن، می توان به برندسازی و افزایش اشتراک مطالب با دیگر افراد اشاره نمود.
طراحی call to action
از آنجاییکه کال تو اکشن به عنوان یک المان کاربردی در ساخت تیزرهای خلاقانه نقش دارد، باید به طراحی آن بسیار اهمیت داد. اولین نکته ای که در طراحی CTA باید به آن دقت نمود، انتخاب رنگ های مناسب است. هماهنگیِ رنگ کال تو اکشن با رنگ متن و پس زمینه تیزر، موجب چشمگیر بودن آن می شود. علاوه بر این، استفاده از یک کال تو اکشن کافی نبوده و سعی کنید در قسمت های مختلف تیزر خود، این گزینه را قرار دهید. در هنگام ایجاد کال تو اکشن دقت کنید که پس زمینه و اطراف این گزینه زیاد شلوغ نباشد تا CTA شما به خوبی نمایان شود. بعلاوه، در نظر گرفتن یک مکان مناسب برای کال تو اکشن بسیار اهمیت دارد. معمولا، کال تو اکشنی که در مرکز صفحه باشد، بهتر دیده می شود.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید