دستورالعمل های تولید محتوای متنی در اینستاگرام

دستورالعمل های تولید محتوای متنی در اینستاگرام

تولید محتوای متنی در اینستاگرام بایستی مطابق با الگوریتم های اینستاگرام صورت گیرد. سئو محتوای متنی اینستاگرام موجب افزایش رونق کسب و کار پیج می شود.

مقدمه


تولید محتوای متنی در اینستاگرام بایستی مطابق راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام انجام شود. تولید محتوای متنی شامل تنظیم کپشن، استوری نویسی و طراحی پروفایل کاربری می شود. هدف از انواع تولید محتوا در اینستاگرام، جذب مخاطبان و فالوورهای جدید می باشد. علاوه بر آن که جذب مخاطبان جدید، حائز اهمیت است، افزایش فروش محصولات هم مهم می باشد. هر چه تولید محتوا باکیفیت تر و جذاب تر باشد، صاحبان کسب و کارهای آنلاین، به اهداف خود می رسند. جهت آشنایی با دستورالعمل های تولید محتوای متنی در اینستاگرام، توصیه می شود در ادامه با ما همراه باشید. در ادامه این مقاله، راجع‌به موارد زیر صحبت شده است: 

منظور از محتوای متنی اینستاگرام چیست؟


تولید محتوای متنی در اینستاگرام بخشی از تولید محتوا در فضای اینستاگرام می باشد. پیش تر هم اشاره شد که محتوای اینستاگرام به صورت متنی، تصویری و صوتی تهیه و منتشر می شود. تاثیرگذارترین نوع محتوا، محتوای تصویری می باشد که در قالب عکس و ویدیو آماده می شود. در این میان، محتوای متنی هم تاثیرگذار نیست! محتوای متنی با هدف معرفی محصولات و خدمات پیج های اینستاگرامی در کپشن و استوری کاربرد دارد. نحوه تولید محتوای متنی هم نیازمند رعایت اصول و قوانینی است. هشتگ گذاری و استفاده از هشتگ ها همگی جزو محتوای متنی هستند. یکی از عواملی که باعث بیشتر دیده شدن پیج اینستاگرامی می شود، هشتگ گذاری اصولی و مرتبط می باشد. برای تولید محتوای حرفه ای در اینستاگرام بایستی به اصول و قواعد موجود در الگوریتم اینستاگرام، مسلط بود.
مطابق اصول تولید محتوای متنی، متن بایستی کامل، جامع و مختصر باشد. در هنگام کپشن نویسی، از داستان سرایی بپرهیزید. هشتگ گذاری را فراموش نکنید! می توانید هشتگ های اختصاصی هم ایجاد کنید. مثلا برای کسب و کار خود، هشتگ مخصوصی ایجاد نمایید تا فالوورهایتان به راحتی به موجودی پیج شما، دسترسی پیدا کنند. محصولات و خدمات خود را با لحن صمیمی و دوستانه معرفی کنید. برخی از کسب و کارها با هدف افزایش تعامل با مخاطب، قیمت محصولات و خدمات خود را در کپشن پست، اعلام نمی کنند. توصیه می شود در تهیه محتوای متنی، قیمت را هم به مخاطب اعلام کنید تا مخاطبان به راحتی تصمیم گیری کنند. 

راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام

آیا محتوای متنی اینستاگرام نیاز به سئو دارد؟


بله، محتوای متنی اینستاگرام هم نیاز به سئو دارد. تولید محتوای متنی در اینستاگرام با هدف دیده شدن در اکسپلور و جذب مخاطب و فالوورهای بیشتر می باشد. برای سئو محتوای متنی اینستاگرام، در ابتدا بایستی پروفایل پیج خود را بهینه کنید. پروفایل بهینه با جذب مخاطبان جدید و افزایش فالوورها، به صورت غیر مستقیم بر افزایش دیده شدن پیج در اکسپلور تاثیر می گذارد. در این بخش، آی دی Instagram، نام اکانت، تصویر پروفایل و متن بیو، حائز اهمیت می باشند. یکی از مسائل مهم در تولید محتوای متنی اینستاگرام، هایلایت ها هستند. در پیج های آنلاین شاپ ها، هایلات های دسته بندی شده، اهمیت دارند و کاربر را راهنمایی می کنند. موضوع پراهمیت بعدی، رعایت سئو در محتوای متنی پست اینستاگرامی می باشد.
برای تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام، باید در هنگام نگارش محتوای متنی پست به ظاهر گرافیکی پست، کیفیت محتوا، عنوان نویسی، کپشن نویسی، CTA متنی و تصویری، ALT تصاویر و زمان پست گذاری توجه کنید. پیش تر هم راجع‌به هشتگ گذاری صحبت شد! هشتگ گذاری و ایجاد هشتگ اختصاصی اهمیت بالایی دارد. قدرت استوری را هم دست کم نگیرید! مخاطبان و فالووران خود را تشویق کنید که با شما تعامل داشته باشند. همین تکنیک ها موجب جذب مخاطبان و بیشتر دیده شدن پیج کسب و کار شما می شود. سئو اینستاگرام مطابق با الگوریتم اینستاگرام می باشد تا صاحب کسب و کار به اهداف خود (دیده شدن در اکسپلور و جذب مخاطب و فالوورهای بیشتر) برسد. 

تولید محتوای متنی در اینستاگرام
شاخه های تولید محتوای متنی


وبلاگ نویس: یکی از شاخه های تولید محتوا اینستاگرام، نگارش محتوای متنی به صورت وبلاگ نویسی می باشد. وبلاگ نویسی، مخاطبان زیادی را جذب می کند. وبلاگ نویسی یکی از شیوه های قدیمی تولید محتوای متنی در فضای مجازی می باشد.
نویسنده های رسانه ای: یکی دیگر از شاخه های تولید محتوا اینستاگرام، نویسندگی رسانه ای می باشد. این روزها، مخاطبان جذب مقالات اینترنتی می شوند و کم تر به سراغ روزنامه و مجله می روند. دسترسی به اخبار در فضای مجازی، سریع تر و راحت تر از فضای واقعی می باشد.

داستان نویس: یکی از شیوه های تولید محتوای متنی در اینستاگرام، داستان سرایی می باشد. معرفی خدمات و محصولات دیگر به صورت علنی نیست! بلکه در قالب داستان سرایی به مخاطب القا می شود. 
کپی رایتر: به نویسندگانی که کپی رایت می کنند و بر اساس محتوای متنی موجود، نگارش می کنند، کپی رایتر گفته می شود. یکی از شیوه های تبلیغ و تولید محتوای متنی در اینستاگرام محسوب می شود. کپی رایتر باید به عنوان نویسی، ساده نویسی و اختصاصی نویسی مسلط باشد.
نویسندگان تبلیغی: یکی دیگر از روش های تولید محتوای متنی در اینستاگرام، نگارش محتوای تبلیغات می باشد. مثلا نویسنده تمام دیالوگی که در تبلیغ می باشد را نگارش می کند تا به همین ترتیب، محتوای ویدیویی ضبط گردد.
نویسنده روح یا Ghost writer: در تولید محتوا در پروژه ها، نویسنده ای وظیفه ایده پردازی، آنالیز داده ها و یا نوشتن مقاله را برعهده دارد ولی در هیچ کجای پروژه، اسمی از وی نمی برند.

اصول تولید محتوای متنی
نکات مهم در تولید محتوای متنی اینستاگرام


نکات مهم تولید محتوا برای اینستاگرام با هدف رونق کسب و کار آنلاین و افزایش فروش به مخاطبان آموزش داده می شود. تعیین هدف در تولید محتوای متنی در اینستاگرام حائز اهمیت می باشد. پس از تعیین هدف تولید محتوای متنی، بایستی موضوع محتوا انتخاب نمایید. مشخص کردن هدف و موضوع محتوا به تولید محتوای متنی، خط فکری می دهد. در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به مخاطب شناسی، اشاره شده است. شما تا زمانی که مخاطب خود را نشناسید، قاعدتا نمی توانید محتوایی تولید کنید که مورد توجه قرار بگیرد. شناخت سلیقه و نیاز مشتری اهمیت دارد، چرا که با درنظر گرفتن آن ها می توانید محتوایی درخور مخاطب تولید کنید.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام تنها با برنامه ریزی به موفقیت می رسد. بله! برنامه ریزی در تولید محتوای متنی، تصویری و صوتی و انتشار آن ها در فضای مجازی، مسئله ای اساسی و مهم می باشد. ابزارهای تولید محتوا را هم جدی بگیرید. قاعدتا یک سری اپلیکیشن ها فوق العاده کاربردی می باشند و برای کاربر مفید هستند. در عوض، یک سری از اپلیکیشن ها فوق العاده ساده هستند و نه تنها مخاطبان را جذب نمی کنند، بلکه موجب دوری مخاطب را هم فراهم می کنند. از پشت صحنه کسب و کار خود، تولید محتوا کنید! محتواهایی که از پشت صحنه تهیه شده اند، در جذب مخاطب موثر می باشند.
در تولید محتوای متنی در اینستاگرام با ترندها پیش بروید. توصیه می شود که موج اولی باشید! یعنی ترندها را در روزهای اولیه، اجرا کنید.


کلام آخر


در تولید محتوای متنی در اینستاگرام بایستی به الگوریتم اینستاگرام توجه شود. الگوریتم اینستاگرام چند سالی است که تغییر کرده و کاربران برای آن که بهتر نتیجه بگیرند، بایستی مطابق با الگوریتم جدید، پیش بروند. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا، آموزش می دهد. جهت آشنایی با الگوریتم جدید اینستاگرام توصیه می شود به وب سایت اتک، سر بزنید. ناگفته نماند که وب سایت اتک امکان استخدام غیرحضوری را هم فراهم کرده است تا افرادی که واجد شرایط هستند، مشغول به تولید محتوا شوند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *