آموزش ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ

آموزش ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ

ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ چگونه باید باشد؟ در این مطلب به بررسی نحوه لینک سازی در رپورتاژ و اهمیت آن پرداخته ایم.

پیشگفتار

ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ در جذاب و مفید به نظر رسیدنِ آن موثر است. اگر به نمونه رپورتاژ آگهی های موفق در سطح وب دقت کنید، به خوبی متوجه می شوید که آنها دارای لینک سازی قوی هستند. درج لینک های متعدد، پشت سر هم و بدون توجه به محتوای صفحه‌ی مقصد، هوشمندانه نیست. همچنین از نظر گوگل، مشکوک و غیر قابل استناد است. اگر لینک سازی را در محتوای رپورتاژ آگهی تان به درستی انجام دهید می توانید به خوبی سئوی سایت خود را ارتقا دهید. برای اینکه بدانید چگونه لینک ها را در محتوای رپورتاژ تان بگنجانید و طبق چه منطقی، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.


مقدمه


•    چرا ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ اهمیت دارد؟
•    آیا گوگل با انتشار رپورتاژ آگهی مشکل دارد؟
•    چگونه بک لینک های غیر عادی توسط گوگل شناسایی می شوند؟
•    نکات مهم برای ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ
•    بهینه سازی انکر تکست ها برای لینک دهی


چرا ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ اهمیت دارد؟


مزیت انتشار رپورتاژ آگهی در یک وب سایت پربازدید فقط به افزایش آگاهی از برند/ محصول/ خدمات مربوط نمی شود. لینک سازی در رپورتاژ آگهی به شما کمک می کند تا سئوی خارجی وب سایت خود را تقویت کنید. لینک سازی صحیح در رپورتاژ آگهی سیگنالی را برای موتور های جستجو – مانند گوگل – ارسال می کند. این سیگنال به گوگل اعلام می کند که محتوای شما مفید، و وب سایت‌تان یک منبع معتبر و قابل استناد است. در نتیجه، گوگل با اعتماد بیشتری، در نتایج SERP لینک مربوط به صفحات وب سایت شما را به مخاطب نمایش خواهد داد. پس میتوان نتیجه انتشار رپورتاژ آگهی را «اعتماد سازی» هم برای موتور های جستجو و هم برای مخاطبان دانست. استراتژی پنهان در پشت پرده‌ی انتشار رپورتاژ آگهی تقریبا شبیه «تبلیغات دهان به دهان - Word of mouth advertising » است.

ساخت بک لینک
آیا گوگل با انتشار رپورتاژ آگهی مشکل دارد؟


به طور کلی، گوگل با خرید بک لینک و هر نوع لینکی که به صورت غیر عادی و با پرداخت پول به دست آمده باشد، مشکل دارد. این مسئله ای طبیعی است. اما انتشار رپورتاژ آگهی و درج بک لینک دائمی داخل ِآن مشکلی از نظر گوگل ندارد؛ البته به یک شرط! آن شرط این است که انتشار رپورتاژ توسط شما و درج بک  لینک در آن نباید مشکوک باشد. در اصل، شما باید به صورت عادی و در بازه  های زمانی مشخص اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی و بک لینک کنید. در صورتی که مثلا در یک روز چند رپورتاژ آگهی یکسان در چند وب سایت میزبان ِمختلف منتشر کنید، قطعا از دید گوگل فعالیت مشکوک دارید و جریمه خواهید شد. در خوشبینانه ترین حالت، گوگل هیچ امتیازی برای وب سایت شما در نظر نخواهد گرفت و بک لینک های شما را مفید قلمداد نخواهد کرد.

تبلیغ در رپورتاژ
چگونه بک لینک های غیر عادی توسط گوگل شناسایی می شوند؟


هر ساله، الگوریتم ها و ربات های گوگل به روزرسانی می شوند. این به روز رسانی ها موجب هوشمندتر شدنِ آنها می شود. در نتیجه امکان دور زدنِ قوانین ِآن برای ارتقا و رشد غیر طبیعی یک سایت سخت تر و پیچیده تر می شود. برای همین معمولا توصیه سئوکاران این است که به جای دور زدنِ قوانین گوگل به دنبال پیشرفت سایت خود به شکل کاملا عادی و طبیعی باشید و سعی کنید که تا جای ممکن از قوانین گوگل تخطی نکنید.
این استراتژی توسط Google به کار گرفته می شود تا سایت هایی که واقعا لیاقت دیده شدن را دارند و به شکلی کاملا عادی تلاش می کنند تا آگاهی از برند/ محصول/ خدمات را افزایش دهند، دیده شوند. اعتبار لینک ها توسط الگوریتم پنگوئن گوگل و ربات ها مورد بررسی قرار می گیرند. تشخیص لینک های ساخته شده به شکل مصنوعی یا لینک های خریداری شده در مقایسه با لینک های طبیعی برای این ربات ها سخت نیست؛ زیرا آنها به خوبی توانایی درک ارتباط بین لینک ها، صفحات و نشانه هایی که برای تشخیص عادی/ غیر عادی بودن ِیک لینک در نظر میگیرند، را دارند.
با جمع بندی تمامی موارد گفته شده، ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ باید با وسواس خاصی انجام شود تا از نظر ربات های گوگل و الگوریتم پنگوئن (Google Penguin Algorithm)مشکوک به نظر نرسد. همچنین، به دلیل ِاینکه لینک هایی که داخل رپورتاژ ها قرار داده می شوند کاملا پایدار هستند و احتمال حذف آنها وجود ندارد، کاملا بدیهی است که شما از نظر گوگل بابت حذف لینک پس از مدتی، جریمه نخواهید شد.

لینک سازی استاندارد در رپورتاژ


نکات مهم برای ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ


جهت ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ باید برخی از نکات را حتما مثل چک لیست در کنار دست خود داشته باشید و موقع انتشار رپورتاژ به آنها دقت کنید. پیشنهاد میکنیم حتما یک چک لیست از این نکات تهیه کنید و با کسب اطلاعات جدید دائما آن را به روز رسانی کنید.
موقع لینک سازی می توانید از 3 الی 5 لینک به وب سایت خود بدهید. توجه داشته باشید که هرگز بیشتر از 5 لینک برای رپورتاژ خود در نظر نگیرید. زیرا این مسئله به عنوان مشکوک بودنِ لینک های محتوای شما توسط گوگل شناسایی می شود. در نتیجه رپورتاژ آگهی تان از اعتبار ساقط خواهد شد و نمی توانید عملا تاثیری روی سئوی خارجی وب سایت تان داشته باشید.
حتما رپورتاژ خود را روی وب سایت هایی منتشر کنید که اعتبار بیشتری دارند. در اصل همانطور که در مطلب «گرفتن بک لینک در رپورتاژ آگهی» و «اجزای رپورتاژ آگهی» توضیح دادیم، اعتبار وب سایتی که انتشار رپورتاژ آگهی شما را برعهده می گیرد روی صفحات لینک شده تاثیر بسزایی دارد. پس بهتر است با کمک ابزار هایی که سایت ماز (MOZ) در اختیار کاربران قرار می دهد، اعتبار دامنه و اعتبار صفحات وب سایت مورد نظر را حتما بررسی کنید. این موضوع می تواند به نفع لینک های شما باشد یا اینکه عملا روی آن تاثیری نداشته باشد.

پیشرفت کسب و کار با تولید رپورتاژ
بهینه سازی انکر تکست ها برای لینک دهی


برای ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ حتما باید انکر تکست های بهینه بسازید. انکر تکست های بهینه به شما کمک می کنند تا هم متن رپورتاژ بهتری داشته باشید و از همه مهمتر اینکه بتوانید لینک های باکیفیت و مناسب در متن خود داشته باشید. انکر تکست های حساب شده و خوب می توانند نظر موتور های جستجو مانند گوگل را به سمت خود جلب کنند.
با توجه به تنوع انکر تکست ها ( نام تجاری، کلمه کلیدی، اختصاصی و ...) شما باید آنها را به صورت جداگانه بهینه کنید. انکر تکست ها تا حد زیادی موضوع صفحه ای که به آن لینک می دهید را مشخص می کنند. برای همین، برای گوگل ارزشمند تلقی می شوند. به عنوان مثال اگر قرار است به صفحه ای لینک دهید که مخاطب با کلیک روی انکر تکست آن قرار است به صفحه خرید کفش اسپرت هدایت شود باید انکر تکست شما همین عبارت باشد، یا عبارت مشابهی که در واقع توصیفی است از محتوای صفحه.
برای ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ باید به انکر تکست ها دقت کنید. چون آنها بخشی از بدنه لینک قلمداد می شوند و جدا از آن نیستند. حتما به نمونه رپورتاژ های آگهی موفق که در سطح وب سایت ها منتشر شده اند دقت کنید تا ببینید انکر تکست های آنان چگونه اند؟ سپس روی آنها کلیک کنید. متنِ انکر را با محتوای صفحه مقایسه کنید. سعی کنید چندین رپورتاژ آگهی را به همین صورت بررسی کنید تا بتوانید درک صحیحی از شیوه نوشتن انکر تکست برای ارجاع به صفحات وب سایت خود به دست آورید.
در پایان لازم است یادآوری کنیم که جهت ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ نیازی نیست که طول انکر تکست خود را به تعداد کاراکتر یا کلمه خاصی محدود کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *