آیا تدوین تیزر تبلیغاتی آسان است؟

آیا تدوین تیزر تبلیغاتی آسان است؟

تدوین تیزر تبلیغاتی به اندازه ساخت تیزر تبلیغاتی دارای اهمیت بوده و به مهارت های خاصی نیاز دارد که در این محتوا به بیان این مهارت ها می پردازیم.

پیشگفتار

تدوین تیزر تبلیغاتی جزء یکی از مهمترین قسمت های ساخت تیزر تبلیغاتی است. در حقیقت، تدوینگر با هنر نامرئی خود که ممکن است بسیاری از افراد در هنگام تماشای تیزر تبلیغاتی متوجه آن نشوند، به یکپارچه سازی هنرمندانه ی تیزر می پردازد. خروجیِ مهارت تدوینگران تیزرهای تبلیغاتی، تیزری باکیفیت بوده که به جذب مخاطبانِ بیشتر منجر می شود.

در مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی، مرحله تدوین به عنوان یکی از مهمترین مرحله ها تلقی شده و تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد. اگر تدوینگر حرفه ای باشد و تجربه کافی در زمینه تدوین تیزرهای تبلیغاتی را داشته باشد، می تواند به بهتر دیده شدنِ تیزر کمک بسیاری کند. در مقابل، تیزری که تدوین مناسبی نداشته و در آن به جزئیات دقت نشده باشد، می تواند معرفی برند یا کسب و کار را با شکست روبرو کند. 


مقدمه

تدوین تیزر تبلیغاتی

تدوین انواع تیزر تبلیغاتی


بدون تردید، بدون تدوین، نه تنها تیزر تبلیغاتی، بلکه هیچ ویدیوی دیگری اعتبار نداشته و به خوبی دیده نمی شود. تدوین تیزر تبلیغاتی، به دلیل تاثیر در خروجی کار، از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی می توان گفت که کار تدوینگران، به مرور مهمتر از کار بازیگران تیزرهای تبلیغاتی است. خلاقیت و هنر تدوینگر، مهمترین عواملی هستند که در ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه به کمک گروه سازنده تیزر می آیند. در حقیقت، تدوین به یک تیزر ساده و خام رنگ بخشیده و آن را از ویدیویی یکنواخت به تیزری ریتمیک تبدیل می کند.
در تدوین انواع تیزرهای تبلیغاتی، زمان بندی، مدیریت صدا و گرافیک و چگونگی طرح موضوع اهمیت داشته و تدوینگر باید با مهارت و تجربه خود بتواند داستان کلی و هدف تیزر را به یک تیزر تبلیغاتی منسجم و لذت بخش تبدیل کند. بطور مثال، تدوینگر می تواند با قرار دادن جملات تاثیرگذار در قسمت های مختلف تیزر، موجب ایجاد عبارت های ماندگار شود. به این ترتیب، تیزر به کمک این عبارت ها در ذهن مخاطب نقش بسته و او را ناخودآگاه به خرید محصول هدایت می کند. در نهایت، استفاده از مهارت های یک تدوینگر مجرب، می تواند در افزایش ارزش تجاری تیزر تبلیغاتی شما بسیار تاثیرگذار باشد.

وظایف تدوینگر تیزر تبلیغاتی


تدوینگر با توجه به نوع تیزر تبلیغاتی و بستری که قرار است تیزر در آن پخش شود، به تدوین تیزر تبلیغاتی می پردازد. در حقیقت، تدوینگر با قرار دادن شات های مختلف، صحنه های گیرایی را ایجاد می کند. چگونگی کنار هم چیدن صحنه ها، انتخاب افکت های صوتی و تصویری مناسب و استفاده از آنها، انتخاب و میکس موسیقی و تعیین مدت زمان تیزر، از جمله وظایف تدوینگر در تدوین تیزر تبلیغاتی است. تدوینگر حتی می تواند به کمک یک گروه آهنگساز، موسیقی مخصوصی برای تیزر تبلیغاتی تهیه کند. تدوینگر باید تدوین انواع تیزر تبلیغاتی را به گونه ای انجام دهد که مخاطب با تماشای تیزر، به خرید محصول یا استفاده از خدمات یک شرکت، ترغیب شود.
تدوینگر در تدوین تیزر تبلیغاتی با کارگردان مشورت کرده تا از دیدگاه های او در مورد هر یک از صحنه ها آگاه شده و تیزر را به هدف اصلی نزدیک کند.گاهی مدت زمانی که برای ساخت یک تیزر صرف می شود، به اندازه ساخت تیزر، طولانی می باشد. توجه به جزئیات در تدوین مسئله مهمی بوده که به موفقیت های تیزر در نگاه بیننده کمک می کند.

تدوینگر
موارد لازم برای تدوین تیزر تبلیغاتی


در تدوین تیزر تبلیغاتی، تدوینگر باید همکاری خوبی با تدوینگران صوتی و تصویری داشته باشد. تدوینگر صوتی می تواند در ساخت و ترکیب موسیقی ها و افکت های صوتی به تدوینگر اصلی کمک کند. تدوینگر تصویری نیز، به ایجاد افکت های تصویری و جلوه های ویژه کمک می کند. همچنین، تدوینگر باید بتواند از تکنولوژی های مدرن در تدوین تیزر تبلیغاتی استفاده کرده و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهد. بعلاوه، استفاده از نرم افزارهای مختلف نیز، یکی از ارکان مهم کار تدوینگران تیزرهای تبلیغاتی می باشد. 
برای یک تدوین ایده‌آل و مخاطب‌پسند، توجه به هدف و نوع جهت‌گیری تیزر بسیار اهمیت دارد. تدوینگر می تواند با آگاهی از هدف تیزر، صحنه های مختلف را در کنار هم چیده و ثانیه های ابتدایی را به بهترین شکل ممکن، تدوین نماید. بعلاوه، تدوینگر باید از طریق مشورت با کارگردان، لحن خاصی را برای تیزر در نظر گرفته و متناسب با آن پیش رود. بطور مثال، اگر هدف تیزر، نمایش بازخورد و نظرات مشتریان است، استفاده از لحن صمیمی و دوستانه مناسبتر است؛ بنابراین، تدوینگر باید از رنگ های گرم در تدوین تیزر استفاده کند تا بتواند حس صمیمیت را به مخاطب منتقل نماید. گذشته از آن، توجه به سبک تیزر از دیگر مواردی است که باید در تدوین تیزر به آن دقت کرد. 

تدوین انواع تیزر تبلیغاتی


به غیر از مواردی که ذکر شد، توجه به نوع تیزر نیز در تدوین تیزر تبلیغاتی اهمیت دارد. بدیهی است که تدوین تیزر رئال با موشن گرافیک تفاوت دارد. همچنین، بستری که تیزر قرار است در آن پخش شود نیز، عامل مهم دیگری است که تدوین را تحت تاثیر قرار می دهد. بطور مثال، تدوینگر با علم به اینکه تیزر مخصوص اینستاگرام است یا رسانه های خصوصی، به تدوین آن مبادرت می ورزد. هر یک از تیزرهای مخصوص شبکه های اجتماعی، تیزرهای نمایشگاه ها، تیزرهای آموزشی، تیزرهای کنفرانس، تیزرهای بازاریابی و تیزرهای مخصوص همایش، به تدوین خاصی نیاز دارند. بطور مثال، تیزرهایی که برای همایش های علمی تدوین می شوند، باید کمی حالت رسمی داشته و در تدوین آنها رنگ های خنثی بیشتر بکار گرفته شود.

تدوین انواع تیزر

استفاده از نرم افزارها در تدوین تیزر تبلیغاتی


یکی از مهارت هایی که برای هر تدوینگری در تدوین تیزر تبلیغاتی نیاز است، تسلط بر نرم افزارهای مخصوص ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد. نرم افزارهای پرکاربرد و حرفه ای مانند After Effects، Photoshop، Premiere و غیره، از جمله نرم افزارهایی هستند که در مرحله تدوین تیزرها بکار می روند. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزارها می توانید مقالات کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی، ساخت تیزر تبلیغاتی با پریمیر و ساخت تیزر تبلیغاتی با افترافکت را مطالعه کنید.
 برای تدوین بهتر، تدوینگر باید با تمام قابلیت های این نرم افزارها آشنا باشد تا بتواند در شرایط مناسب از آنها استفاده کند. به غیر از نرم افزارهایی که نام بردیم، نرم افزارهایی مانند kinemaster، Vegas Pro و VivaVideo نیز، از جمله نرم افزارهایی هستند که در تدوین تیزرهای تبلیغاتی کاربرد بسیاری دارند.

بسیاری از افراد برای آشنایی بیشتر با ترفندهای تدوین تیزر تبلیغاتی، در دوره های آموزش تدوین و ساخت تیزر تبلیغاتی شرکت می کنند. در این دوره ها، افراد می آموزند تا با نرم افزارهای مختلف چگونه به تدوین تیزری جذاب بپردازند. علاوه بر این، شرکت کنندگان می توانند با ایده های مخصوص تدوین آشنا شده و به صورت آزمایشی به تدوین تیزرهای مختلف بپردازند تا در این زمینه تجربه کافی را کسب کنند. در حال حاضر، اکثر دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته تدوین در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و در حال کسب تجربیات لازم هستند. البته باید توجه داشت که تدوین تیزرهای تبلیغاتی اصلا کار آسانی نبوده و به مهارت، تخصص، خلاقیت و زمان زیادی نیاز دارد. تدوین تیزرها یکی از مراحل بسیار حیاتی در پروسه ساخت تیزر می باشد؛ زیرا به صورت مستقیم بر خروجی کار تاثیر می گذارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *