کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟

کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی چیست؟

فتوشاپ یکی از نرم افزارهای گرافیکی پرکاربرد می باشد. اخیرا، طراحان به اهمیت کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی پی برده و از آن به وفور استفاده می کنند.

پیشگفتار


کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی به حدی گسترده است که طراحان، کار با آن را در کنار نرم افزارهایی مانند افتر افکت و پریمیر، به صورت حرفه ای دنبال می کنند. ایجاد تصاویر گرافیکی خلاق به کمک این نرم افزار، ساخت انواع تیزر تبلیغاتی را آسانتر کرده است. به همین دلیل، این نرم افزار قدرتمند، یکی از گزینه های اصلی برای ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد.

فتوشاپ، یکی از نرم افزارهای رایج برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی بوده که توجه بسیاری از طراحان را به خود جلب کرده است. قابلیت های بی نظیر این نرم افزار، از قبیل افکت های تصویری جذاب، موجب شده تا طراحان در پروسه تولید تیزرهای تبلیغاتی، به این نرم افزار نیز توجه داشته و از آن در ویرایش تصاویر و فیلم ها استفاده کنند. شرکت در دوره های آموزشی نرم افزار فتوشاپ، به طراحان کمک می کند تا با تسلط کافی به طراحی بپردازند.


مقدمه


معرفی نرم افزار فتوشاپ


نرم افزار فتوشاپ نیز، همانند نرم افزارهای after effect و Premier، محصول شرکت آدوبی سیستم می باشد. شهرت نرم افزار فتوشاپ در سالهای اخیر، بسیاری از طراحان را به یادگیری کامل این نرم افزار ترغیب کرده است. البته این نرم افزار دارای حجم بسیار بالایی بوده و به فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز دارد. این نرم افزار در بدو ورود خود به بازار نرم افزارهای کامپیوتری، بیشتر روی شغل عکاسی تمرکز داشت؛ اما طولی نکشید که توانست راه خود را به مشاغل دیگر نیز باز کند. تمام افرادی که با طراحی در ارتباط هستند، نسبت به قابلیت های این نرم افزار آگاه بوده و از آن در ساخت کلیپ ها و تیزرهای مختلف استفاده می کنند. بسیاری از عکاسان، طراحان سایت، معماران و گرافیست ها از نرم افزار فتوشاپ به عنوان یک نرم افزار مفید بهره می برند. این نرم افزار در 3 نوع مختلف وارد بازار شد که هر کدام دارای قابلیت های متفاوتی برای افراد مبتدی و حرفه ای هستند.
شرکت ادوبی در این نرم افزار نیز، از فرمت هایی استفاده کرده که در دیگر نرم افزارهای خود قابل بازخوانی باشند. فرمت خروجی فتوشاپ PSD بوده که در نرم افزارهایی مانند افتر افکت و پریمیر پشتیبانی می شود. امروزه، تسلط کامل بر این نرم افزار، یکی از شروط اصلی برای موفقیت در شغل طراحی می باشد.

نرم افزار فتوشاپ
کاربردهای فتوشاپ


نرم افزار Photoshop به دلیل داشتن قابلیت های متعدد، کاربرد بسیار گسترده ای دارد. یکی از این موارد، کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی است. از دیگر کاربردهای این نرم افزار گرافیکی می توان به استفاده از آن در عکس های پرسنلی، بنرها، پوسترهای تبلیغاتی، طراحی لوگو، جلد نشریات، طراحی سایت، تیتراژ فیلم ها و کارت های ویزیت اشاره نمود. گذشته از آن، بیشتر تصاویری که در مجلات، بنرها و سایت های مختلف می بینید، به لطف وجود این نرم افزار، زیبا و خیره کننده شده اند. از فتوشاپ برای تولید تصاویر متحرک نیز استفاده می شود. ترکیب و اصلاح رنگ تصاویر نیز، به کمک این نرم افزار انجام می شود.
همچنین، از نرم افزار فتوشاپ در معماری برای شیت بندی و مرحله پس تولید استفاده می شود. در عکاسی نیز، کاربرد این نرم افزار به روتوش عکس ها مربوط می شود. علاوه بر این، می توان برای بازسازی عکس های قدیمی از آن استفاده کرد.

فتوشاپ

قابلیت های نرم افزار فتوشاپ


صنعت برندینگ، تولید بسیاری از تیزرهای هیجان انگیز خود را به این نرم افزار مدیون است. کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی، به دلیل وجود قابلیت های فراوان این برنامه، روز به روز در حال گسترش است. ابزارهای ادیت این نرم افزار، به کاربر این امکان را می دهد تا نوردهی و تعادل رنگ را به صورت دلخواه تغییر دهد. برش و ادیت عکس، حذف لکه ها از پرتره و ترکیب چند تصویر، از قابلیت های این نرم افزار است. طراحان با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می توانند قرمزی چشم ها را در تصویر تصحیح کرده و از تکنیک های مات کردن بهره ببرند.
ایجاد ماسک، تنظیمات رنگ، ایجاد و ترکیب لایه ها، ایجاد سند گرافیکی جدید و استفاده از فیلترهای مختلف، از دیگر قابلیت های نرم افزار فتوشاپ است.

کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی


برای ایجاد تایم لاین در ساخت تیزر تبلیغاتی، باید از قسمت window در نرم افزار فتوشاپ، گزینه timeline را فعال کنید. به کمک این گزینه می توان با توجه به نیاز خود، متحرک سازی تصویر را تغییر داد. این ویژگی بیشتر برای تاکید بر قسمت خاصی از تیزر تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد تا نظر مخاطب را به خود جلب نماید. در قسمت timeline دو گزینه وجود دارد که یکی از آنها create video timeline می باشد و برای ساخت تیزرهای ویدیویی کاربرد دارد. در صورتیکه در ساخت تیزر تبلیغاتی به وسیله فتوشاپ بخواهید از متن نیز استفاده کنید، می توانید در قسمت تنظیمات، فونت، رنگ و سایز متن را به دلخواه خود تغییر دهید. اگر سایز متن نسبت به تیزر کوچک باشد، بیننده نمی تواند به راحتی متن را بخواند.
کاربرد فتوشاپ در ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار گسترده بوده و برای ویرایش ویدیوها نیز گزینه مناسبی است. همچنین، در قسمت تایم لاین نرم افزار فتوشاپ، با استفاده از گزینه create frame animation می توان فریم های مختلفی ایجاد نمود. هر فریم نیز می تواند حالت مختلفی داشته باشد. البته باید توجه داشت که هر فریم در مقایسه با فریم قبلی دچار تغییرات شود تا حالت انیمیشنی در تیزر به وجود آید. در نرم افزار فتوشاپ می توان مدت زمان نمایش هر یک از فریم ها را نیز تعیین کرد. معمولا، هر چقدر تعداد فریم ها کمتر باشد، تاثیرگذاری آن بر مخاطب بیشتر خواهد بود. این موضوع به خصوص در بنرهایی که در اینترنت به نمایش درمی آیند، کاربردی خواهد بود.

جلوه های بصری در فتوشاپ
ذخیره سازی فایل ایجاد شده توسط فتوشاپ


در نرم افزار فتوشاپ، مانند نرم افزارهای دیگر نمی توان از قسمت file و save as فایل ایجاد شده را ذخیره نمود. برای این کار باید از قسمت file، گزینه export  را انتخاب کرده و وارد گزینه save for web شوید. برای shortcut نیز می توان کلیدهای alt+ctrl+alt+s را همزمان فشار داد. علاوه بر این، فایل های ساخته شده در نرم افزار فتوشاپ دارای حجم بالایی بوده و باید تا جایی که ممکن است حجم فایل را کاهش داده تا سرعت آپلود افزایش پیدا کند. گذشته از آن، این نرم افزار به دلیل حجم سنگینی که دارد، به فضای ذخیره سازی زیادی در سیستم شما نیاز خواهد داشت. بنابراین، قبل از نصب این نرم افزار، از وجود فضای کافی در سیستم خود اطمینان حاصل کنید.
یکی از قسمت هایی که می توان به کمک آن سایز فایل ساخته شده را کاهش داد، قسمت color است. در این قسمت، با کاهش تعداد رنگ های بکار رفته در تیزر تبلیغاتی، حجم فایل کاهش می یابد. البته کاهش تعداد رنگ، بر میزان کیفیت تیزر تاثیر خواهد گذاشت؛ اما با این کار، سرعت آپلود تیزر در مناطقی با سرعت پایین اینترنت، ایده آل خواهد بود و لازم نیست مخاطب برای تماشای کامل تیزر، زمان زیادی را صرف کند. به غیر از مواردی که ذکر شد، نرم افزار فتوشاپ به کاربر این امکان را می دهد تا فایل ساخته شده خود را با پسوند دلخواه ذخیره کند. Gif، یکی از فرمت های پرکاربرد در نرم افزار فتوشاپ است. 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *