بررسی تیزر تبلیغاتی انیمیشنی

بررسی تیزر تبلیغاتی انیمیشنی

تیزر تبلیغاتی انیمیشنی یکی از انواع تیزرهای جذاب بوده که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است.

پیشگفتار


تیزر تبلیغاتی انیمیشنی به تیزری گفته می شود که برای ساخت آن به جای فیلمبرداری واقعی، از فیلمبرداری مجازی استفاده می شود. استفاده از تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی، روشی قدرتمند برای تبلیغات بوده که توانسته نظر بسیاری را به محصول مورد نظر جلب کند. داستان و فضای این نوع تبلیغات به دلیل غیرواقعی بودن، محدودیت نداشته و طیف وسیعی از ابتکارات و ایده های خلاقانه را شامل می شود.
هزینه های هنگفت ساخت تیزر تبلیغاتی رئال، سازندگان تیزرهای تبلیغاتی را بر آن داشت تا روش های دیگری را برای ساخت تیزرها بکار گیرند. سازندگان تلاش کردند تا در استودیوهای فیلم سازی، به ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی پرداخته و از این طریق در زمان و هزینه صرفه جویی کنند. گذشته از آن، پیاده‌سازی ایده های مختلف در تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی نسبت به تیزرهای تبلیغاتی رئال، کار بسیار ساده‌تری می باشد. البته میزان مهارت سازنده تیزر در کار با نرم افزارهای طراحی بسیار اهمیت دارد.


مقدمه


تیزر تبلیغاتی انیمیشنی


تیزر تبلیغاتی انیمیشنی جزء پرطرفدارترین تیزرها بوده که با استفاده از جذابیت های صوتی و بصری تولید می شود. در این نوع تیزرها، فیلمبرداری صحنه ها به صورت مجازی و در استودیوهای انیمیشن سازی صورت گرفته و استفاده از جلوه های ویژه و افکت های صوتی و تصویری به اوج خود می رسد. در ساخت این نوع تیزرهای تبلیغاتی استفاده از ابتکارات و ایده های خلاقانه حد و مرزی نداشته و سازندگان می توانند ابتکارات و ایده های جذاب خود را در معرض نمایش بگذارند. این ویژگی در تیزرهای انیمیشنی بسیار قابل توجه است؛ زیرا در تیزرهای تبلیغاتی رئال، امکان پیاده سازی هر فکر و ایده ای میسر نبوده و محدودیت هایی در ساخت تیزر وجود دارد. در مقابل، تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی را می توان بدون هیچ‌گونه محدودیتی تولید نمود.
استفاده از ایده های بکر و خلاقانه در تیزر تبلیغاتی انیمیشنی، نقطه عطف آن بوده و آن را به تیزری پربازدید تبدیل کرده است. علاوه بر این، تاثیرگذاری این نوع تیزر از تیزرهای رئال بیشتر می باشد. تیزرهای انیمیشنی به دلیل وجود جذابیت های تصویری و موسیقی های متنوع، بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار می شوند. از طرفی، هر ایده ای که در تیزر رئال قابل اجرا نباشد را می توان در تیزرهای انیمیشنی پیاده کرد. به همین دلیل است که اکثر شرکت های بزرگ تجاری از این نوع تیزر برای تبلیغات خود استفاده می کنند.
المان اصلی در ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی، استفاده از نرم افزارهای طراحی می باشد. در حقیقت، می توان تولید تیزر تبلیغاتی انیمیشنی را در کار با نرم افزار طراحی خلاصه نمود. اگر سازنده تیزر به اندازه کافی با نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی آشنایی داشته باشد، می تواند بهترین تیزر را به مرحله تولید برساند.

افزایش فروش


مزایای تیزرهای انیمیشنی


تیزر تبلیغاتی انیمیشنی در مقایسه با تیزر تبلیغاتی رئال، از جذابیت های بیشتری برخوردار بوده و به علت باز بودن دست سازنده در صداگذاری، جذابیت های بیشتری را نسبت به تیزر رئال شامل می شود. بنابراین یکی از مزیت های تولید تیزرهای انیمیشنی، عدم وجود محدودیت برای سازنده است. مزیت دیگر این نوع تیزر، نفوذ به عمق ذهن مخاطب و معرفی برند به بهترین شکل ممکن است. بعلاوه، تیزر تبلیغاتی انیمیشنی مانند هر تیزر تبلیغاتیِ دیگری به افزایش فروش محصول و کسب سود بیشتر کمک می کند. همچنین، به کمک تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی می توان پیام و هدف مورد نظر را به شکلی تاثیرگذارتر به مخاطب منتقل نمود.

انواع تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی


تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی دارای انواع مختلفی می باشند. تیزرهای انیمیشن دوبعدی، تیزرهای انیمیشن سه بعدی، موشن گرافیک، استاپ موشن و انیمیشن سنتی از انواع تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی می باشند. در ساخت تیزر تبلیغاتی استاپ موشن، سازنده باید شخصیت مورد نظر را ساخته و با به حرکت درآوردن آن، شات های مختلفی را ثبت نماید. در نهایت، با قرار دادن این شات ها در کنار یکدیگر، تیزر استاپ موشن تولید می شود.


مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشنی


هنگام ساخت تیزرهای انیمیشنی اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، مخاطب می باشد. شناخت مخاطب به ساخت تیزری موفق کمک بسیاری می کند. تحقیق در مورد نیاز مخاطب به سازنده تیزر تبلیغاتی کمک می کند تا بهترین سناریوها و ایده ها را برای ساخت تیزر بکار گیرد. شرح اطلاعات دقیق برای مخاطب، او را به تماشای تیزر ترغیب می کند. پس از شناخت مخاطب، نوبت به نوشتن سناریو یا اسکریپت می رسد. در این مرحله سازنده باید تلاش کند تا بهترین داستان را نگارش نماید. وی می تواند تمام ایده ها و ابتکارات خود را در این مرحله با جزئیات ذکر کند. تعیین قالب کلی تیزر (طنز، داستانی و ...) نیز در این مرحله صورت می پذیرد.
پس از اینکه متن کلی تیزر تبلیغاتی انیمیشنی مشخص شد، استوری برد ایجاد می شود. متن نگارش شده در مرحله قبل، در استوری برد با تمام جزئیات به تصویر کشیده می شود. با تهیه یک استوری برد ایده آل، می توان به تمام کاستی ها و عیوب داستان تیزر پی برد و آنها را برطرف کرد. پس از تهیه استوری برد، باید شخصیت پردازی داستان شکل گیرد. شخصیت های کارتونی، مهمترین بخش تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی هستند. ایجاد کاراکترهای منحصربفرد و غیر‌تکراری در تیزرهای انیمیشنی از حساسیت بالایی برخوردار است. هرگونه تقلید از شخصیت های دیگر، تیزر را از چشم مخاطب می اندازد. 
پس از تعیین شخصیت ها، صداگذاری روی شخصیت های مختلف صورت می پذیرد. این مرحله به دلیل غیر‌واقعی بودن کاراکترها بسیار مهم است. صداگذاری باید به گونه ای انجام شود که مخاطب بتواند به راحتی با شخصیت های تیزر ارتباط برقرار کند. 

نمونه ای از استوری برد

تفاوت تیزر تبلیغاتی انیمیشنی با رئال


یک تفاوت تیزر تبلیغاتی انیمیشنی با تیزر رئال در این است که برای ساخت انیمیشن دیگر لازم نیست نگران انتخاب صحنه و فضای مناسب برای فیلمبرداری باشید. حتی طولانی ترین انیمیشن ها را نیز می توان در استودیوهای انیمیشن سازی تولید نمود. گذشته از آن، تجهیزات پیشرفته ای که برای فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی رئال نیاز است، در ساخت تیزر انیمیشنی نیاز نخواهد بود. همچنین، در ساخت تیزرهای تبلیغاتی رئال از بازیگران تبلیغاتی استفاده می شود؛ درحالیکه ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی به بازیگر نیاز نخواهد داشت. بنابراین، با ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشنی می توان به شکل چشمگیری در هزینه ها صرفه جویی نمود. 
بعلاوه، برای ساخت تیزر تبلیغاتی رئال، فیلمبرداری و عکاسی از صحنه های مختلف و بازیگران تبلیغاتی زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد و ممکن است ساخت تیزر کمی به طول انجامد. در مقابل، ساخت تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی به دلیل حذف مراحل فیلمبرداری، زمان کمتری نیاز داشته و سریعتر به اتمام می رسد. دیگر تفاوت تیزر رئال و تیزر انیمیشنی در تاثیرگذاری آنها می باشد. معمولا تیزرهای انیمیشنی در ذهن مخاطب به خوبی نقش بسته و تاثیرگذارتر هستند. در حقیقت، انیمیشن فقط مختص کودکان نبوده و افراد در هر رده سنی جذب تماشای آن می شوند. 

Animated advertising teaser

ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشنی
تفاوت دیگر تیزر تبلیغاتی انیمیشنی و تیزر تبلیغاتی رئال در برندسازیِ قدرتمند تیزرهای انیمیشنی است. انیمیشن ها به دلیل جذابیت های زیاد می توانند تا مدتها تیزر را در ذهن ها ماندگار کنند. البته هرچه شخصیت انیمیشنیِ بکار رفته در تیزر دارای ظاهر و بیان خاصتری باشد، این ماندگاری بیشتر است. برندهایی که برای معرفی خود از تیزرهای انیمیشنی منحصربفرد استفاده می کنند، می توانند زنده ماندن برند خود را تا مدتی طولانی تضمین کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *