آموزش طراحی لوگو سه بعدی+ نمونه لوگو سه بعدی

آموزش طراحی لوگو سه بعدی+ نمونه لوگو سه بعدی

طراحی لوگو سه بعدی چطور انجام می شود؟ چه اصولی در طراحی لوگوهای 3 بعدی باید رعایت شوند؟ به سوالات در ادامه پاسخ می دهیم.

مقدمه

طراحی لوگو سه بعدی این روزها از طرفداران زیادی برخوردار شده است. همان طور که می دانید طراحی لوگو و تولید محتوا در پیشرفت کسب و کارهای دیجیتال نقش مهمی دارند. بنابراین اکثر کسب و کارها، به دنبال راهی هستند تا لوگوهای خود را جذاب تر و جدیدتر کنند. یکی از راه های جذابیت بخشیدن به نماد تجاری، ساخت لوگو سه بعدی است. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از طراحان به دنبال راهی برای یادگیری طراحی لوگو حرفه ای هستند. اگر شما نیز به عنوان یک طراح تازه کار، به دنبال یادگیری طراحی لوگو 3 بعدی و کسب درآمد از آن هستید، بهتر است ما را تا انتهای کار همراهی کنید.

فهرست مطالب
1- آشنایی با تکنیک‌ های طراحی لوگو سه بعدی
2- اصول طراحی لوگو سه بعدی
3- مراحل طراحی لوگو سه بعدی
4- عناصر مهم در طراحی لوگو سه بعدی رئال
5- نمونه‌ طراحی لوگو سه بعدی موفق و معرفی طراحان مشهور در این حوزه

آشنایی با تکنیک های طراحی لوگو سه بعدی

طراحی لوگو سه بعدی با تکنیک های مختلفی انجام می شود. هر طراح، با توجه به سبک کاری خود، می تواند تکنیکی خاص را برای اجرای طرح های سه بعدی انتخاب کند. بیش از هر چیز، انتخاب یک نرم افزار برای شما در اولویت قرار دارد. بسیاری از نرم افزارهای طراحی لوگو، فقط برای ایجاد نمونه های دو بعدی و ساده مناسبند. پس انتخاب یک نرم افزار مناسب، بیش از هر چیز در اولویت قرار دارد. برنامه هایی مثل ادوبی فتوشاپ، ایلوستریتور و... جزء برنامه هایی هستند که برای ساخت لوگوهای سه بعدی کاربرد دارند.
برای طراحی لوگوی سه بعدی باید یکی از این نرم افزارها را انتخاب کنید. بهتر است ببینید که در کار با کدام نرم افزار، مهارت بیشتری دارید. سپس همان نرم افزار را برای شروع کار خود انتخاب کنید. در صورتی که تا به حال با این نرم افزارها کار نکرده اید و نمی دانید که روش کار طراحی لوگو چگونه است، می توانید از ویدیوها و مقالات آموزشی کمک بگیرید.


اصول طراحی لوگو سه بعدی

برای طراحی لوگو سه بعدی باید اصولی را رعایت کنید. رعایت کردن این چند نکته باعث جذابیت بیشتر کارهای شما خواهد شد. این نکات طلایی، مثل فوت کوزه گری عمل می کنند. شما هر چقدر هم که از نظر فنی در طراحی لوگو برای سایت یا صفحات اجتماعی، مهارت داشته باشید، بدون رعایت این اصول نمی توانید کاری استاندارد به مشتری تحویل دهید.
•    یکی از مهم ترین اصولی که حین طراحی لوگو 3D باید رعایت کنید، یونیک بودن است. متاسفانه بسیاری از طراحان آماتور، با بررسی لوگوی شرکت های رقیب، نمونه های کپی شده را به مشتری ارائه می دهند. این کار، شان حرفه ای طراح را کاهش می دهد. پس حتما به اصالت طرح و یونیک بودن آن دقت کنید.
•    اصل مهم بعدی در طراحی لوگوی 3 بعدی ایجاد خلاقیت و نوآوری است. شما باید با ایده های نو و هیجان انگیز، مخاطب را سوپرایز کنید. یک طراح  حرفه ای باید ذوق و استعداد بالایی داشته باشد. شما با ایجاد خلاقیت در طراحی لوگو می توانید کاری مشتری پسند و جذاب به کاربر ارائه دهید.
•    مسئله بعدی در طراحی لوگوی 3D دقت به روانشناسی رنگ ها و اشکال هندسی است. شما باید بدانید برای چه مجموعه ای لوگو طراحی می کنید و با توجه به مخاطبان هدف، شکل و رنگی مخصوص برای لوگوی خود انتخاب کنید. طراحی لوگو دایره ای و مربعی جزء نمونه های پرطرفدار در سال های اخیر هستند.

نمونه های طراحی لوگو 3 بعدی

مراحل طراحی لوگو سه بعدی

طراحی لوگو سه بعدی را می توان طی چند مرحله و به سادگی انجام داد. برای این کار تنها کافی است نرم افزاری مناسب را دانلود و نصب کنید. سپس باید نرم افزار را اجرا نمایید. برخی از نرم افزارها به صورت حرفه ای، کار طراحی لوگوهای سه بعدی را انجام می دهند. یعنی در ابتدا، نمونه ای خطی یا دو بعدی از لوگوی مورد نظر را ترسیم می کنیم و سپس در بخش ویرایش، آن را به لوگویی سه بعدی تبدیل می کنیم. در صورتی که با این روش آشنایی ندارید، می توانید از لوگو سازهای دو بعدی استفاده کنید. پس از طراحی اولیه لوگوی دو بعدی در برنامه لوگو ساز، می توانید آن را ذخیره کنید و سپس برای سه بعدی کردن آن از نرم افزار ادوبی فتوشاپ کمک بگیرید. هر دو روش، کاملا کارآمد و موثر هستند. انتخاب این که کدام روش برای شما بهتر است، فقط به سلیقه خودتان بستگی دارد.

عناصر مهم در طراحی لوگو سه بعدی رئال

طراحی لوگو سه بعدی به دلایل مختلفی مورد توجه افراد قرار گرفته است. یکی از مهم ترین دلایل، واقعی به نظر رسیدن لوگوهای سه بعدی است. به همین دلیل، به لوگوهای سه بعدی، لوگوهای رئال نیز گفته می شود. برای واقعیت بخشیدن به لوگوهای سه بعدی، باید عناصری را مد نظر قرار داد. یک لوگوی سه بعدی معمولا دارای برجستگی، خمش، حجم، سایه، کنتراست و... است. تمامی این عناصر در طراحی موفق لوگوهای سه بعدی، نقش دارند. در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می دهیم.
•    تکنیک تداوم حجم: یکی از مهم ترین عناصر طراحی لوگو سه بعدی، در نظر گرفتن تداوم حجم است. حجم شکل طراحی شده باید به صورتی باشد که در چشم مخاطب، کاملا واقعی احساس شود.
•    نورپردازی: عنصر مهم دوم، نورپردازی صحیح است. زمانی که لوگوی سه بعدی طراحی می کنید، باید یک منبع نور برای جسم مورد نظر تصور کرده و با توجه به آن، رنگ های تصویر را تنظیم کنید.
•    انعکاس و ایجاد سایه: در طراحی لوگو سه بعدی، ایجاد سایه نقش مهمی دارد. همان طور که وقتی جسمی در معرض نور قرار می گیرد، سایه ای برای آن تشکیل می شود، لوگوی شما نیز برای واقعی به نظر رسیدن، باید دارای سایه باشد.
•    برجسته کردن جزئیات: مسئله آخر، برجسته سازی جزئیات است. جزئیات، نقش مهمی در واقعی به نظر رسیدن تصاویر دارند. پس بهتر است به آن ها دقت بیشتری کنید. 

اصول طراحی لوگو سه بعدی

نمونه‌ طراحی لوگو سه بعدی موفق و معرفی طراحان مشهور در این حوزه

لوگوهای سه بعدی معروف در دنیا کدامند؟ در ادامه برخی از لوگوهای سه بعدی معروف دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.
•    سونی اریکسون: یکی از معروف ترین انواع طراحی لوگو سه بعدی، برند سونی اریکسون است. در لوگوی زیر که توسط تاکویا طراحی شده، دقت به عمق، نورپردازی، کنتراست، سایه زنی و... کاملا قابل مشاهده است. به همین دلیل لوگو، کاملا طبیعی به نظر می رسد.

لوگوی سونی اریکسون

•    پلی استیشن: یکی دیگر از معروف ترین انواع طراحی لوگو برند شخصی 3 بعدی، نماد پلی استیشن است. در این لوگو، حروف P و S، طوری کنار هم قرار گرفته اند که بعد آن ها کاملا قابل مشاهده است. طراح این لوگوی زیبا، ساکاموتو می باشد.

طراحی لوگو پلی استیشن

کلام آخر

در این مقاله در مورد طراحی لوگو سه بعدی و مراحل آن توضیحاتی دادیم. تلاش کردیم ابزارهای مناسب برای طراحی لوگوهای سه بعدی را به شما معرفی کنیم. همچنین در مورد معروف ترین لوگوهای سه بعدی و عناصر مهم در طراحی آرم های سه بعدی توضیح دادیم.

سوالات متداول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *