بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ

بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ

با بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ مشخص شد تیزرهای تبلیغاتی فضای مجازی موثرتر از فضاهای واقعی هستند.

مقدمه  ای در رابطه با تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ


با بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ، می توان اطلاعات  مناسبی را در رابطه با انواع محتواهای تبلیغاتی پربازده به دست آورد. البته پیش از بررسی انواع تیزرهای تبلیغاتی باید اطلاعاتی راجع به ماهیت آن داشته باشید. تیزرهای تبلیغاتی شامل محتواهای ویدئویی هستند که با هدف دیجیتال مارکتینگ و رفع نیاز مشتری تولید می شوند و از این طریق، مشتریان را مجذوب تولیدات یا خدمات کسب و کارها می کنند. در این بخش، قصد داریم به بررسی محتوای تبلیغاتی کسب و کارهای بزرگ و آشنایی با فعالیت شرکت ساخت تیزر تبلیغاتی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب


•    مفهوم پنهان تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ
•    بهترین تیزر تبلیغاتی دنیا
•    عجیب ترین تیزر تبلیغاتی جهان
•    پربازدید ترین تیزر تبلیغاتی ایران
•    انواع تیزر تبلیغاتی
•    کلام پایانی

مفهوم پنهان تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ 

در بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ خدماتی و تولیدی به این نتیجه می رسیم که  نمونه تیزر تبلیغاتی این کسب و کارها دارای دو مفهوم سطحی و پنهانی است. در مفهوم سطحی و آشکار محتوای تبلیغاتی، می توان اطلاعات دقیقی راجع به شرکت میزبان و ماهیت آن کسب نمود. در بسیاری از تیزرهای تبلیغاتی، متخصصان ویدئوهایی از مراحل خدمات یا تولید شرکت، در اختیار مخاطبان قرار می دهند تا بتوانند آن ها را با نحوه کار خود آشنا سازند. لازم به ذکر است که بازاریابی درون گرا (این باند مارکتینگ) تاثیر مستقیمی بر روی تاثیر مفهوم پنهان تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ نزد مخاطب دارد.

 مفهوم پنهانی تیزر تبلیغاتی؛ در تبلیغات، نکات خاصی از طرف شرکت میزبان به بازدیدکننده ارائه می دهد که این امر می تواند سبب جذابیت تیزرهای دیجیتال مارکتینگ گردد. همانطور که می دانید، هدف هر شرکت بزرگ برای تولید محتوای تبلیغاتی، جذب مشتری است. به خاطر داشته باشید که برخی از تیزرهای تبلیغاتی، بنابر توجه روی ضعف محصول شرکت رقیب و سعی در اصلاح آن تولید می شوند. به عنوان مثال: اگر به تیزر تبلیغاتی مایع ظرف شویی شرکت ایکس توجه کنید، متوجه می شوید که ماهیت آن افزایش فروش مایع ظرفشویی خودش از طریق شناسایی ایراد وارده به محصول سایر برند ها است. برند ایکس نشان می دهد محصول خودش می تواند تمام ایرادات سایر محصولات را نداشته و کاراتر عمل کند. البته برای درک مفهوم پنهان تیزرهای تبلیغاتی باید به نکات خاصی نظیر نرخ تبدیل، پرسونای تیزر و .... توجه بسزایی داشته باشید.

تیزر تبلیغاتی ایرانی
بهترین تیزر تبلیغاتی دنیا

با بررسی اجمالی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ دنیا می توانید با  بهترین محتواهای دیجیتال مارکتینگ ویدئویی آشنا شوید. در ابتدا باید بدانید که شرکت های بزرگ برای جذب مشتری به وسیله تیزرهای تبلیغاتی، از وسایل و کاراکترهای مشهور استفاده می کنند. این امر موجب مجذوب شدن بیشتر مشتری و اعتماد بیشتر آن ها به شرکت میزبان می گردد. به عنوان مثال در چندماه گذشته، یکی از کسب و کارهای مشهور در دنیا تبلیغات مجموعه اش را توسط چندین بازیگری هالیوودی در رابطه با فروش محصولات بهداشتی جدید خود انجام داد. در این تیزر تبلیغاتی، بازیگران مشهور هالیوودی در صحنه ای بی نظیر، محصولات شرکت تولید مواد بهداشتی و آرایشی  مربوطه را به مخاطبان، با استفاده از خلاقیت و ترفندهای خاص معرفی کردند.

با بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ مانند راکت مورت گیگ که از بهترین محتواهای دیجیتال مارکتینگ دنیا به شمار می آید، به نکات جالبی می رسیم. در این تیزر، جیسون موموآ اعضای بدن خود را به یک بچه هدیه می کند. فراموش نکنید که این محتوا دیجیتال مارکتینگ دارای مفهوم پنهانی است. مفهوم اصلی و پنهانی این تیزر، معرفی یکی از شرکت های بزرگ سرمایه گذاری و وام دهی در کشور آمریکا یعنی راکت مورت است. بسیاری از افراد جهان با مشاهده این تیزر، به سمت شرکت راکت مورت گیگ هجوم بردند تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند. در واقع این شرکت با این تیزر توانست احساسات مخاطب را به سمت خود بکشاند. لازم به ذکر است که راز موفقیت شرکت های بزرگ در ساخت تیزر های تبلیغاتی به پنج نکته خلاصه می شود:

1- تارگت (هدف گذاری)

2- تیزر تیون (لحن محتوا)

3- ورک استایل (سبک کار)

4- نوشتن فیلمنامه

5- استوری برد

نمونه تیزر تبلیغاتی اینستاگرام
عجیب ترین تیزر تبلیغاتی جهان

در بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ، می توانید عجیب ترین محتوا تبلیغاتی جهان را که متعلق به شرکت مایکروسافت است را مشاهده کنید. شرکت مایکروسافت با توجه به اهمیت دهی به تبلیغات، توانست در سال 2019 با بازی چند کودک تمامی مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد و از این طریق، یکی از نرم افزارهای گران قیمت خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برساند. جالب است بدانید که شرکت های بزرگ برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی عجیب از ترفندهایی نظیر ترساندن و مضطرب کردن مخاطبان استفاده می کنند. این امر موجب تاثیر بیشتر تیزر تبلیغاتی بر روی مخاطب می گردد. هارور تیزر یا تبلیغات ترسناک، از پرمخاطب ترین تبلیغات به شمار می آیند. البته برای ساخت هارور تیزرها، باید بودجه های کلانی صرف بازسازی محیط و کاراکترهای اصلی صرف شود.

پر بازدیدترین تیزر تبلیغاتی ایران

شاید این مسئله کمی برایتان عجیب باشد اما جالب است بدانید که پر بازدیدترین تیزر تبلیغاتی ایران مربوط به شرکت عالیس است. شرکت عالیس که یک شرکت تولید کننده فرآورده های لبنی می باشد، توانست در سال 1398 با ساخت تبلیغ موزیکال و طنز، مخاطبان زیادی را مجذوب خود کند. لازم به ذکر است که این محتوا، توانست جزو بهترین تیزرهای تبلیغاتی ایران قرار بگیرد.

شرکت اویلا نیز توانست با استفاده از ترفندهای خاصی نظیر شرح دقیق مشخصات محصول  و مقایسه با محصولات دیگر، بازدیدکنندگان زیادی را مجذوب تبلیغات خود کند. 
تبلیغ شامپو بچه و محصولات بهداشتی گلرنگ نیز یکی از پر بازدیدترین تیزرهای تبلیغاتی ایران در سال 1397 تا 1399 بود. در این محتوای تبلیغاتی، شرکت میزبان با استفاده از موزیک و شعر های خاص به همراه صحنه های جذاب و زیبا، توانست بازدیدکنندگان زیادی را مجذوب تیزر خود نماید.
جالب است بدانید ساخت تیزر تبلیغاتی در پریمیر امروزه به عنوان یکی از مهارت های پولساز شناخته می شود. علاوه بر آن کسب مهارت و آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی در این زمینه می تواند نیز می تواند آینده خوبی برایتان ایجاد کند.

کلیپ های تبلیغات خلاقانه

انواع تیزر تبلیغاتی

پیش از بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ، بایستی توجه بسزایی به انواع آن ها داشته باشید. تیزرهای تبلیغاتی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام از آن ها، مناسب با تبلیغ و معرفی یک نوع محصول ارائه می شوند.  طور کلی، کلیپ تبلیغات خلاقانه به سه دسته رئال، انیمیشن و ترکیبی تقسیم می گردند.


•    رئال

تیزر تبلیغاتی واقعی یا رئال، از انواع رایج فیلم تبلیغاتی کوتاه محسوب می شود. شما می توانید این نوع تیزر را در تلویزیون و انواع رسانه ها مشاهده کنید. هزینه تبلیغات تلویزیونی رئال بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. در این نوع تبلیغات، شرکت های میزبان از کاراکترهای واقعی (افراد مشهور یا عام) استفاده می کنند تا بتوانند نمایش شرح دقیق مشخصات و کاربرد خدمات یا محصول خود را ارائه دهند. البته برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی رئال، باید نهایت خلاقیت و هنر را به کار بگیرید تا بتوانید از این طریق، مخاطبان بسیار زیادی را مجذوب آن کنید.


•    انیمیشن

تیزر تبلیغاتی انیمیشنی نیز از انواع محتواهای دیجیتال مارکتینگ پرطرفدار به شمار می آید. در دنیای مدرن امروزی، کمتر کسی است که به انیمیشن علاقه مند نباشد. خوب است بدانید که هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشنی نسبت به رئال بالاتر می باشد. در این نوع تیزر، شرکت میزبان از کاراکترهای انیمیشن (کارتون) به همراه صحنه های مصنوعی استفاده می کند تا بتواند محصول یا خدمات خود را معرفی کند. تیزرهای تبلیغاتی انیمیشنی نسبت به انواع معمولی محدودیت کمتری دارند؛ این امر بدان معناست که شرکت میزبان می تواند از انواع بزرگنمایی و مبالغه ها در این نوع تبلیغ به بهترین شکل ممکن استفاده نماید. ناگفته نماند که استفاده از تیزرهای انیمیشن برای تبلیغات هر نوع کسب و کار امکان پذیر است. 


•    ترکیبی

در بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ، می توانید انواع مختلفی از محتواهای ویدئویی تبلیغاتی را مشاهده کنید. تیزرهای تبلیغاتی ترکیبی، طرفداران بیشتری نسبت به انیمیشن و رئال دارند.  خوب است بدانید که هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی یا ترکیبی نسبت به سایر تیزرها بالاتر می باشد. این نوع تیزر بیشتر برای شرکت های بسیار بزرگ تولید کننده کاربرد دارد. از برترین تیزرهای ترکیبی، می توان به تبلیغ سال 2018 یک شرکت تولید قهوه اشاره نمود. این شرکت با الهام از صحنه های طبیعی و ترکیب کاراکترهای انیمیشن و مبالغه و بزرگنمایی، توانست بهترین تبلیغ ترکیبی را از آن خود کند.


کلام آخر

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، تیزرهای تبلیغاتی از پر طرفدارترین محتواهای جذب مشتری به شمار می آیند که در قالب ویدئو تولید می شوند. البته هزینه تولید و انتشار تیزرهای تبلیغاتی در رسانه ها بسیار بالا است. اگر می خواهید از مزایای فراوان این نوع تبلیغات بهره مند شوید، باید پیش از انجام هر کاری به شناسایی و بررسی نمونه تیزر تبلیغاتی خارجی بپردازید. برای کسب  درامد بیشتر در این زمینه می توانید آموزش ساخت تیزر موشن گرافیک را پیگیری کنید و به یادگیری آن بپردازید. برای راهنمایی بیشتر هنگام ساخت تیزر تبلیغاتی، بهتر است ابتدا به بررسی تیزر تبلیغاتی شرکت های بزرگ بپردازید و از آن ها ایده بگیرید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *