آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی و تدوین صدای تیزر

آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی و تدوین صدای تیزر

آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی می تواند پله ی پرتاب کسب و کار شما باشد. دانستن تکنیک های گویندگی به بهبود روند تبلیغات کمک می کند.

آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی، می ‌تواند سکوی پرتابی برای پیشرفت کسب ‌و کار شما باشد. بدین ترتیب مقابل مخاطبان از محبوبیت بالایی برخوردار خواهید شد. بی ‌شک نباید به سادگی از کنار کیفیت گویندگی تیزر گذشت زیرا از ارکان مهم برای موفقیت در تبلیغات است. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده ی گسترده از فضای مجازی همه ی ما می دانیم که کسب ‌و کارها با (ساخت تیزر تبلیغاتی)، قادر به جذب میلیون ‌ها مخاطب شده و از بین آنها به مشتریان زیادی دست پیدا خواهند کرد. در صورتی افزایش فروش امکان پذیر خواهد بود که ساخت ویدیوی تبلیغاتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر به گویندگی علاقه دارید پیشنهاد می شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. تمرین ‌های گویندگی و سایر مسائل مربوط به این حرفه، مطالب جالبی هستند که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

در آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی اصلی ترین وظایف گوینده عنوان می شود، برخی از این وظایف عبارتند از:
•    مهمترین وظیفه ی گوینده ی تیزر، جلب توجه مخاطب نسبت به کالا و خدماتی است که قرار است ارائه شوند.
•    گوینده باید مخاطب را متقاعد کند که در صورت استفاده از کالا و خدمات مورد نظر، چه مزایایی شامل حالشان خواهد شد. 
•    گوینده نباید حس رقابت را در مخاطب ایجاد کند و بیشتر روی هدف ساخت تیزر تمرکز کند.
•    گوینده تیزر باید باور پذیر صحبت کند و تبلیغات را با شور و هیجان معرفی نماید.
هر چقدر صدا و لحن گوینده جذاب تر باشد، تاثیر پذیری بیشتری روی مخاطبین خواهد داشت. گوینده‌ ی ماهر باید لحن خود را با موضوع تیزر تبلیغاتی مطابقت دهد. ساخت تیزر تبلیغاتی با اینشات یکی از روش های آسان و کاربردی است.


لیست عناوین


به منظور آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند:
1- گویندگی تیزر تبلیغاتی چیست؟
2- روش صحیح و تکنیک های گویندگی برای تیزر تبلیغاتی
3- نمونه صدای تیزر تبلیغاتی
4- تفاوت نریشن و گویندگی تیزر تبلیغاتی
5- تجهیزات لازم برای گویندگی تیزر تبلیغاتی
6- گوینده های معروف تیزر های تبلیغاتی

گویندگی تیزر تبلیغاتی چیست؟
گویندگی تیزر تبلیغاتی چیست؟


گویندگی تیزر تبلیغاتی چیست؟ «تنها صدا است که می ‌ماند» این جمله ای این که مطمئنا بارها و بارها آن را شنیده اید. در هر محتوای سمعی و بصری، صدا یکی از عناصر بسیار تاثیرگذار است. معمولا فیلم ‌هایی که در زمینه های مختلف ساخته می‌ شود به منظور پربارتر کردن و جذب حداکثری، از نریشن (روایت قصه) استفاده می ‌کنند. بنابراین به کسی که کار نریشن را انجام می دهد، نریتور می گویند. به‌طور کلی زمانی که افراد به صورت حرفه ‌ای در حوزه محتواهای صوتی فعالیت می ‌کنند گوینده به حساب می آیند. پس به فعالیت این افراد نیز گویندگی می ‌گویند. گویندگی تیزر تبلیغاتی هم یکی از زیرشاخه ‌های با اهمیت این هنر می باشد. لازم به ذکر است که استفاده از یک صدای آشنا، روی تیزر تبلیغاتی، تا حدود بسیار زیادی سبب معتبر شدن ویدیو تبلیغاتی خواهد شد. ساخت تیزر تبلیغاتی با موبایل کار را برای صاحبان کسب و کار آسان کرده است.


روش صحیح و تکنیک های گویندگی برای تیزر تبلیغاتی


تکنیک های گویندگی برای تیزر تبلیغاتی عبارتند از:
•    تمرین بیان
•    لهجه
•    شخصیت پردازی
•    تنفس
•    تقلید
در تکنیک های گویندگی برای تیزر تبلیغاتی جهت تمرین بیان لازم است چندین متن را با بیان های و لحن های مختلف خوانده و صدای خود را ضبط نمایید. با گوش دادن به صدای ضبط شده ی خود می توانید نواقص را برطرف کنید. در بیشتر مواقع لازم است گوینده متن را بدون هیچگونه لهجه ی خاصی بخواند. بنابراین باید تمرین شود تا تمامی لغات بدون لهجه ادا شوند. البته دانستن لهجه های گوناگون برای انجام برخی پروژه ها لازم است. جهت شخصیت پردازی نیز کافی است متن را با تن صدای مختلف خواننده و ضبط کنید. در اینجا لازم است مانند یک بازیگر عمل کرده و در نقش خود فرو بروید. تنفس دیافراگم برای گویندگان بسیار مهم است. تو دماغی صحبت کردن مخاطب را پس می زند. می توانید برای انعطاف پذیری بیشتر صدایتان، صدای بازیگران و یا دیگر گویندگان را تقلید کنید. در ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی از این تکنیک ها استفاده می شود.

تجهیزات لازم برای گویندگی تیزر تبلیغاتی
نمونه صدای تیزر تبلیغاتی


شنیدن نمونه صدای تیزر تبلیغاتی می تواند کمک بسیار خوبی به افزایش مهارت و خلاقیت شما در زمینه ی گویندگی کند. مهم ترین نکته ای که یک گوینده ی حرفه ای را از سایر گوینده ها متمایز می کند، بیان محتوا با لحن و تلفظ متناسب با هدف تیزر است. اولین چیزی که سبب جذب مخاطب می شوند نوع بیان گوینده است. یک گوینده ی حرفه ای حق مطلب را به صورت واضح به مخاطبین انتقال می دهد. طبق تجربه زمانی فرایند جذب و حفظ مخاطب به درستی انجام می شود که گوینده تیزر تبلیغاتی حرفه ای عمل کند. موضوع بسیار مهمی در ساخت تبلیغاتی، بیان تاثیرگذار و صحیح داستان است. چنانچه داستان و هدف تبلیغات مورد پسند بازدید کنندگان واقع شود، مطمئنا بازدید کنندگان به مشتری ثابت و وفادار تبدیل خواهند شد. ساخت تیزر تبلیغاتی در پریمیر در یک مقاله ی جداگانه مفصلا بیان شده است.

تفاوت نریشن و گویندگی تیزر تبلیغاتی


تفاوت نریشن و گویندگی تیزر تبلیغاتی به شرح زیر است:
گویندگی تیزر تبلیغاتی : یک گوینده تیزر تبلیغاتی به درک هرچه بیشتر نکات با اهمیت تیزر کمک شایانی می کند. بدان معنا که در جاهایی که محتوای تیزر تبلیغاتی در بیان حق مطلب ناتوان شده است، به سازنده‌ ها کمک می کند تا کار انتقال پیام را کامل نماید. بنابراین در گویندگی تیزر تبلیغاتی، بار محتوایی که گوینده به دوش می کشد بسیار زیاد است.
نریشن : از نریشن بیشتر برای فیلم و انیمیشن استفاده می شود. بطور کلی به کلام گوینده که روی یک انیمیشن و یا فیلم قرار می ‌گیرد، نریشن گفته می ‌شود. این کار به منظور بیان موضوعی یا انتقال حس پیرو کمک به بیان محتوای فیلم، مورد استفاده قرار می ‌گیرد. 

آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی
تجهیزات لازم برای گویندگی تیزر تبلیغاتی


تجهیزات لازم برای گویندگی تیزر تبلیغاتی عبارتند از:
•    میکروفون ‌های حرفه ای برای ضبط صدا 
•    نرم افزار هایی که در زمینه صدابرداری تیزر تبلیغاتی برای شما ضروری هستند 
داشتن یک میکروفون خوب لازمه ی کار گویندگی است. با داشتن یک میکروفون حرفه ای ضبط صدا بدون هیچگونه نویز و افت کیفیتی ضبط خواهد شد. همچنین لازم است یک گوینده تیزر تبلیغاتی به نرم‌ افزارهای حوزه کاری خود تسلط داشته باشد. در این صورت خلاقیت گوینده نمایان تر شده و اجرای قوی تری خواهد داشت. یکی از نرم ‌افزارهای بسیار کاربردی در حوزه گویندگی ادوب ادیشن Adobe Audition است. بنابراین آشنایی کافی با این نرم افزار برای فعالیت در این حوزه لازم و ضروری است.

گوینده های معروف تیزر های تبلیغاتی


دو تن از گوینده های معروف تیزر های تبلیغاتی:
•    حسین باغی: مرد تیزرهای تلویزیونی 
•    حسین عرفانی: پاک یادت نره
 صدایی شدیدا کنترل شده، منعطف و رسا از ویژگی های تبلیغاتی صدای آقای باغی است. تا به امروز صدای ایشان روی تیزر اکثر محصولات شنیده شده است، انگار صدای حسین باغی برای “جلب توجه کردن” ساخته شده است. در اکثر مواقع از صدای او به منظور ایجاد هیجان در مخاطب استفاده می کنند. صدای محکم، غیر جدی و رسا از ویژگی های تبلیغاتی صدای آقای عرفانی است. در صدای وی طنز خاصی وجود دارد که صدایش را مناسب تیزرهای ساده و طنز می کند. در آموزش ساخت تیزر موشن گرافیک به اهمیت صدای گوینده اشاره شده است.


کلام پایانی


آموزش گویندگی تیزر تبلیغاتی به ما می آموزد که چگونه کیفیت گویندگی خود را بالا ببریم؟ مواردی وجود دارند که از نظر زیبایی‌ شناسی، باعث پیشرفت ‌های زیادی در کیفیت گویندگی می ‌شوند. این موارد عبارتند از:
•    نحوه بیان
•    فضاسازی
•    انتقال پیام
یکی از مهم‌ ترین کارهایی که یک گوینده باید انجام دهد، رساندن پیام به مخاطب و در نهایت نتیجه‌گیری است. این نکته حائز اهمیت است که گوینده باید نواقص تیزر را رفع کند تا انتقال پیام به مخاطب دقیق تر انجام شود.

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *