بررسی مزایا و معایب رپورتاژ آگهی

بررسی مزایا و معایب رپورتاژ آگهی

مزایا و معایب رپورتاژ آگهی چیست؟ برای دوری از هرگونه قضاوت ناعادلانه، پیش از انتشار هر نوع رپورتاژ آگهی توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

مزایا و معایب رپورتاژ آگهی چیست؟ ممکن است در شروع راه تولید و انتشار رپورتاژ به شرکت هایی برخورد کنید که برای کسب سود هم که شده به شما توصیه می کنند تولید رپورتاژ آگهی تان را به آنها بسپارید. این شرکت ها اظهار می کنند که تولید رپورتاژ بیشترین بازده را دارد. به علاوه اینکه به شما می گویند که رپورتاژ نسبت به بسیاری از روش های تبلیغاتی بهتر عمل می کند. این در حالی است که هر روش تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خود را دارد. نمی توان گفت که یک روش بهتر از سایر راه های موجود می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به تعداد کاربران بیشتری معرفی کنید و در این زمینه پیشرفت نمایید.
در این مطلب مزایا و معایب رپورتاژ آگهی را زیر ذره بین می بریم. برای اینکه به شما کمک کنیم بدون قضاوت سطحی، اطلاعات دقیقی در مورد ماهیت رپورتاژ آگهی به دست بیاورید. در نتیجه می توانید آن را از همه‌ی جنبه ها مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که قصد ما در این مطلب، تایید یا رد کردن رپورتاژ آگهی نیست بلکه ارائه تصویری واضح و شفاف از آن است.


مقدمه


•    مزیت های رپورتاژ و انتشار آن چیست؟
•    معرفی محصولات جدید و افزایش آگاهی از برند
•    وسعت دادن به تعداد مخاطبان و بازار فروش
•    امکان رقابت مثبت و پویا با آگهی نویسی
•    معایب رپورتاژ آگهی چیست؟
•    تضاد هزینه تبلیغ و فروش 
•    هزینه درج رپورتاژ در برخی وب سایت ها 

 

ایجاد آگاهی با رپورتاژ آگهی
مزایا و معایب رپورتاژ آگهی و انتشار آن چیست؟


مزیت انتشار انواع رپورتاژ معمولا از معایب آن بیشتر هستند. به همین خاطر است که رپورتاژ نویسی با استقبال خوبی مواجه شده است و بسیاری از کسب و کارها به آن اعتماد دارند. در ادامه مزیت های رپورتاژ آگهی را بررسی می کنیم که بسیاری از کسب و کارها هنوز که هنوز است به خاطر همین مزایا، روی تولید و برون سپاری رپورتاژ آگهی سرمایه گذاری می کنند.


معرفی محصولات جدید و افزایش آگاهی از برند


اولین و مهم ترین مزیت آگهی نویسی که برای مدیران کسب و کارها تبلیغ می شود این که آنها می توانند به کمک رپورتاژ «محصول جدید» خود را به مخاطب معرفی کنند. همچنین آنها این امکان را دارند تا به کمک رپورتاژ «محصولات پرفروش» خود را به مخاطبان معرفی کنند و میزان فروشِ آن را افزایش دهند.
مدیران کسب و کارها می توانند به راحتی با سفارش رپورتاژ آگهی و انتشار آن در یک وب سایت پربازدید، میزان آگاهی از برند خود را افزایش دهند. رسالت اولیه و مهم هر تبلیغی این است که مخاطب را آگاه کند. این آگاه سازی می تواند شکل های مختلفی داشته باشد. شما می توانید مخاطب را از وجود برند خود و اهداف تان آگاه کنید. همچنین می توانید در کنار ِآن محصولات/ خدمات خود را معرفی کنید. با انجام این کار آرام آرام مخاطب را به سمت خود جذب کرده و اعتماد او را هدف قرار می دهید.
هدف ِهمه‌ی مدیران کسب و کارها از انجام تبلیغات افزایش آگاهی از برند است. اما رپورتاژ آگهی به شکلی متفاوت شما را به مخاطب معرفی خواهد کرد. ظاهر ِیک رپورتاژ متنی، صوتی یا یک رپورتاژ آگهی تصویری تبلیغاتی نیست و 90 درصد ِآن را محتوای مفید تشکیل میدهد. برای همین، مخاطب بیشتر به آن اعتماد خواهد کرد.


افزایش تعداد مخاطبان و بازار فروش


شکی نیست که مزایا و معایب رپورتاژ آگهی درست در کنار یکدیگر کاری می کنند که یک متن یا تصویر تبلیغاتی فرصت ِدیده شدن ِبیشتری داشته باشد. نباید این نکته را دست کم بگیریم که حتی در زمانی که رپورتاژ های آگهی داخل روزنامه ها و مجلات منتشر می شدند و هدف مدیران کسب و کارها از انتشار ِآنها، سئو کردن وب سایت شان نبود (چون عملا وب سایت و اینترنتی وجود نداشت)، هدف اساسی آنها گسترش بازار و افزایش تعداد مخاطبان بود. هنوز هم این هدف به قوت خود پابرجاست. شما می توانید در بازه های زمانی مشخصی رپورتاژ آگهی تولید کنید و به مشتریانی که به احتمال زیاد (و به هر دلیلی) نامی از برند/ کسب و کارتان نشنیده اند، دسترسی پیدا کنید.


امکان رقابت مثبت و پویا با آگهی نویسی


مزایا و معایب رپورتاژ آگهی نویسی به شما این امکان را می دهند تا در یک بازار آزاد به صورت منصفانه با سایر کسب و کارهای مشابه رقابت کنید. از آن جایی که شرایط انتشار رپورتاژ برای تمامی کسب و کارها یکسان است، امکان اینکه یک کسب و کار بتواند به واسطه انتشار رپورتاژ سریعتر از شما رشد کند وجود ندارد. البته رشد یک کسب و کار به مولفه های زیادی وابسته است که امکان بررسی همه آنها در این مطلب وجود ندارد. اما اگر بخواهید به طور خاص و دقیق فقط به رپورتاژ آگهی بپردازید متوجه خواهید شد که همه کسب و کارها ملزم هستند تا متن رپورتاژ خوبی بنویسیند تا توجه مخاطبان را جلب کنند. 
آنها باید متن رپورتاژشان را سئو کنند تا بتوانند نظر موتور های جستجو مانند گوگل را به سمت خود جلب کنند. نوشتن متن رپورتاژ و درج بک لینک ها داخل ِآن به قدری حساس است که باید تحت نظر یک متخصص سئو انجام شود. پس کسب و کارها باید در این زمینه هزینه یکسان بپردازند و بعد از انتشار رپورتاژ، منتظر نتایج ِحاصله از آن باشند. در این میان، بزرگتر بودن ِیک کسب و کار، خرج کردن ِبودجه بیشتر برای انتشار چندین رپورتاژ ِ آگهی مختلف، تاثیری ندارد. زیرا اثر گذاری رپورتاژ نیاز به زمان دارد و فضا برای نبرد های رقابتی باز و کاملاً آزاد است.

معایب رپورتاژ آگهی
معایب رپورتاژ آگهی چیست؟


در مبحث مزایا و معایب رپورتاژ آگهی، همانطور که اشاره کردیم معمولا از مزایای رپورتاژ آگهی صحبت می شود. در حالی که برای داشتن یک قضاوت عادلانه باید در مورد معایب رپورتاژ آگهی نیز صحبت کرد. معایبی که در ادامه به شما معرفی می شوند به صورت یکجا رخ نمی دهند و هر کدام از آنها می توانند به صورت تصادفی و جدا از هم برای کسب و کار شما پیش آیند. با در نظر گرفتن این معایب، دید بهتری نسبت به رپورتاژ آگهی پیدا می کنید. در نتیجه می توانید برای نگارش رپورتاژ آگهی و سرمایه گذاری روی آن بهتر تصمیم گیری کنید.

اگر به تولید محتوا علاقه مند هستید میتوانید به بخش استخدام غیرحضوری نویسنده رپورتاژ آگهی وب سایت مراجعه و جهت ثبت نام اقدام نمایید.


تضاد هزینه تبلیغ و فروش تیزر تبلیغاتی


یکی از معایب رپورتاژ نویسی را می توان عدم همسانی هزینه تبلیغ با میزان فروش در نظر گرفت. در بسیاری از موارد پیش می آید که بازده مورد نظر ِمدیران کسب و کار پس از انتشار رپورتاژ دریافت نمی شود. چنین شرایطی ممکن است به دلیل عدم تعیین اهداف به طور واضح، پیش از انتشار رپورتاژ آگهی رخ دهد یا به دلیل اینکه انتشار رپورتاژ در وب سایتی نامرتبط با کسب و کار صورت گرفته است. در هر صورت اگر اهداف تان پس از انتشار رپورتاژ محقق نشد و به سودی که احتمالش را می دادید دست پیدا نکردید باید در انتشار رپورتاژ بعدی کمی بازنگری به خرج دهید و اشتباهات را مجددا تکرار نکنید.

نگارش رپورتاژ آگهی
هزینه درج رپورتاژ در وب سایت ها


ایراد بعدی آگهی نویسی و انتشار آن در وب سایت ها بالا بودنِ هزینه های پیشنهادی توسط سایت های میزبان است. آیا واسطه ای برای انتشار رپورتاژ آگهی تان برای بهره مندی از حداقل هزینه های ممکن ندارید؟ پس ممکن است مجبور شوید که بودجه گزافی برای این شیوه تبلیغات خرج کنید. معمولا وب سایت های خبری با آمار بازدید بالای هزار نفر در روز چنین پیشنهادی به مدیران کسب و کارها می دهند. این در حالی است که برخی از مدیران کسب و کارها به اشتباه احساس می کنند هرچقدر بیشتر برای رپورتاژ آگهی پول خرج کنند، بازدهی بهتری دریافت خواهند کرد. اما با یک مشاوره صحیح و درست، شما می توانید در وب سایت های پربازدید با هزینه کم و مقرون به صرفه رپورتاژ منتشر کنید. سپس نتیجه بهتری دریافت نمایید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *