اجزای رپورتاژ آگهی، ساختار عناصر رپورتاژ

اجزای رپورتاژ آگهی، ساختار عناصر رپورتاژ

اجزای رپورتاژ آگهی شامل چه مواردی میشود؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی اجزای اصلی رپورتاژها و نحوه نوشتن یک رپورتاژ خوب بپردازیم.


اجزای رپورتاژ آگهی و اصلی ترین عناصر تاثیرگذار در نوشتن یک رپورتاژ خوب شامل چه مواردی میشوند؟ این سوالی است که احتمالا ذهن نویسنده های زیادی را به خود مشغول کند. به خصوص کسانی که به تازگی قصد دارند به عنوان نویسنده رپورتاژ مشغول به کار شوند. رپورتاژها یکی از پر بازده ترین انواع تبلیغات همسان (Native Ads) هستند و به همین دلیل، استفاده زیادی در امر بازاریابی و تبلیغات دارند. حال سوال اینجاست که چطور میتوانیم یک رپورتاژ خوب و تاثیرگذار بنویسیم؟ اجزای رپورتاژ آگهی چیست و چطور باید آنها را در متن رپورتاژ بگنجانیم؟

رپورتاژها نوعی متن تبلیغاتی هستند که یک ویژگی مهم دارند: ظاهر آنها شباهتی به تبلیغات معمولی ندارد! هر رپورتاژ شامل درصد زیادی از محتوای مصرفی است که مخاطب با خواندن آن به اطلاعاتی مفید و کاربردی دست پیدا خواهد کرد اما نویسنده، زیرکانه، میتواند تبلیغات مورد نظر خود را در تار و پود محتوای رپورتاژ بگنجاند و در نهایت مخاطب را به خرید محصولات یا خدمات مشخصی تشویق کند. محتوای رپورتاژ مشابه سایر تبلیغات در یکی از سایت های پر بازدید و پر طرفدار منتشر میشود و مخاطب را با محتوای شما آشنا میکند.
نوشتن آگهی در رپورتاژ خوب نیازمند رعایت برخی اصول و چارچوبهای مشخص است. این اصول و قوانین به ما کمک میکنند که بازده متن خود را تا حد ممکن بالا ببریم. با توجه به این موضوع، در ادامه مطلب با مهمترین اجزای رپورتاژ آگهی آشنا میشویم. همچنین برخی ویژگی های رپورتاژ آگهی و اصولی را بررسی میکنیم که رعایت آنها کمک میکند یک رپورتاژ با کیفیت و اثرگذار بنویسیم. 

فهرست مطالب


1.    یک رپورتاژ از چه اجزایی تشکیل شده است؟
2.    توضیحاتی در مورد جزئیات ساختار رپورتاژ آگهی
3.    چطور از روش های مختلف تبلیغاتی برای افزایش اثربخشی رپورتاژ استفاده کنیم؟


یک رپورتاژ از چه اجزایی تشکیل شده است؟


اجزای رپورتاژ آگهی معمولا شامل موارد زیر میشود:


-    عنوان:


یک عنوان جذاب و خلاصه، موضوع رپورتاژ را معرفی میکند و مخاطب را تشویق خواهد کرد که روی لینک مطلب کلیک کرده و به خواندن ادامه دهد. 


-    متن رپورتاژ:


متن، بخش اصلی رپورتاژ است که شامل اطلاعات و توضیحات میشود. با توجه به ماهیت هر رپورتاژ آگهی، متن اصلی باید شامل نکات کاربردی یا اطلاعات مفیدی شود که برای خواننده جالب باشند و باید تا حد ممکن با ظرافت و دقت نوشته شود تا شکل و شمایل تبلیغاتی به خود نگیرد.


-    تصاویر:


تصاویر، نمودارها و سایر انواع جلوه های بصری جهت تصویرسازی و توضیح بهتر موضوع میتوانند به اجزای رپورتاژ آگهی اضافه شوند. استفاده از تصاویر به افزایش خوانایی متن نیز کمک شایانی خواهد کرد.


-    منابع:


در صورت استفاده از سایر منابع و مراجع، لازم است که به آنها ارجاع داده شود.


-    معرفی برند مورد نظر:


رپورتاژ، قرار است محصولات یا خدمات یک شرکت خاص را به خواننده معرفی کند. پس یکی از مهمترین اجزای آن، توضیحاتی در مورد برند مورد نظر خواهد بود.


-    جزئیات تماس:


لازم است اطلاعات تماس، لینک وب سایت یا هر شاخه ارتباطی مد نظر برای کسب اطلاعات بیشتر را در اختیار مخاطب قرار دهیم. اهمیت استفاده از کال تو اکشن (CTA) در مطلب را دست کم نگیرید. منظور از کال تو اکشن تشویق کردن مخاطب به انجام کارهایی مانند سر زدن به سایت شما، تماس گرفتن با شماره تلفن های مورد نظر و... است. 


-    تاریخ انتشار رپورتاژ:


تاریخ انتشار هم از اجزای رپورتاژ آگهی است و باید به عنوان یکی از اطلاعات مهم مرتبط با مطلب، به آن اضافه شود.


** رپورتاژها معمولا برای انتقال اطلاعات مفید و مفهومی به مخاطبان طراحی میشوند و باید به شکلی مرتب و قابل فهم تدوین شوند. حین نوشتن هر یک از این قسمت ها در نظر داشته باشید که باید زیرکانه و غیرمستقیم تبلیغات را به مخاطب ارائه کنیم.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی
توضیحاتی در مورد جزئیات ساختار رپورتاژ آگهی


هر یک از اجزای رپورتاژ آگهی که در مورد آنها توضیح داده شد، اهمیت خاص خود را دارند. این اجزا در کنار هم ساختار رپورتاژ را تشکیل میدهند و اگر میخواهیم یک مطلب خوب و با کیفیت داشته باشیم، لازم است ضمن حفظ انسجام متن، حتما از این عناصر نیز به درستی استفاده کنیم. برای مثال عنوان، اولین بخش هر متن است که توجه مخاطب را به خود جلب میکند. پس باید کوتاه ولی جذاب باشد تا مخاطب را تشویق کند که روی لینک مطلب شما کلیک کرده و به خواندن محتوا ادامه دهد.
متن اصلی آگهی که بالاتر به آن اشاره شد، شامل اطلاعات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات مورد نظر شما میشود. در این بخش میتوانید به مزایا، ویژگیها، قیمت، شرایط خرید، تخفیف ها و غیره اشاره کنید. ذکر مزایای استفاده از خدمات یا محصولات مورد نظر به شیوه ای که برای مخاطب جذاب باشد، میتواند کمک کند تا مخاطب به خواندن متن ادامه دهد و در نهایت سری به سایت مورد نظر شما بزند. 
تصاویر و ویدیوها نیز از دیگر اجزای رپورتاژ آگهی هستند. استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت کمک زیادی به افزایش خوانایی متن میکند و همچنین برای مخاطب جذابیت بصری ایجاد خواهد کرد.
یکی دیگر از اجزای رپورتاژ آگهی، نشان دادن اعتبار فروشنده است که به خصوص برای برخی کسب و کارها اهمیت بیشتری دارد. میتوانید به خواننده اطمینان بدهید که کسب و کاری که در حال معرفی محصولات یا خدمات آن هستید، معتبر بوده و دارای مجوزهای لازم است. استفاده از نقل قول های واقعی از افرادی که از خدمات یا محصولات مورد نظر راضی بوده اند نیز میتواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد.

رپورتاژ نویسی
چطور از روش های مختلف تبلیغاتی برای افزایش اثربخشی رپورتاژ استفاده کنیم؟


در آموزش رپورتاژ نویسی، یکی از تکنیک های موثر برای افزایش بازدهی رپورتاژها، استفاده از سایر تکنیک های تبلیغاتی برای نوشتن است. رپورتاژها درست است که از لحاظ ظاهری با سایر انواع تبلیغات تفاوت هایی اساسی دارند اما در باطن، هدف آنها معرفی کسب و کارها و محصولات و خدمات آنها است. پس ذات هر رپورتاژ، تبلیغاتی است و میتوانیم از برخی تکنیک های خاص تبلیغاتی برای افزایش اثربخشی متن رپورتاژ استفاده کنیم. در ادامه به معرفی برخی از این راهکارها میپردازیم که بیشترین تاثیر را خواهند داشت.


-    بهره گیری از شبکه های اجتماعی:


امروزه شبکه های اجتماعی به ابزار قدرتمندی برای تولید محتوا و تبلیغات تبدیل شده اند و از پایه های اصلی این صنعت به شمار میروند. اشتراک گذاری رپورتاژ (یا صرفا لینک آن) در شبکه های اجتماعی میتواند به افزایش دسترسی مخاطبان و در نتیجه افزایش اثربخشی محتوا بسیار کمک کند.


-    سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو):


سئو از اصلی ترین اجزای رپورتاژ آگهی است و توجه به اصول سئو از مهمترین ابعاد آموزش رپورتاژ آگهی به شمار میرود. میتوان گفت که استفاده از آن نه صرفا یک پیشنهاد و راهکار، بلکه یک اجبار است. سئو (SEO) کمک میکند تا متن شما در نتایج موتورهای جستجو به خوبی قابل دسترس باشد. با رعایت اصول سئوی متنی حین نوشتن (رعایت مواردی مانند استفاده درست از کلمات کلیدی، استفاده از زیرعنوان ها و عنوان خوب و غیره) میتوانید اطمینان حاصل کنید که نصف راه افزایش بازدید از متن رپورتاژ را طی کرده اید. 


-    استفاده از تصاویر و ویدیوها در رپورتاژ:


تصاویر و ویدیوهای با کیفیت، خواننده را به خواندن ادامه متن تشویق کرده و در افزایش جذابیت متن و تعامل مخاطب با آن، تاثیرگذار هستند.

چطور یک رپورتاژ خوب بنویسیم
کلام پایانی


نوشتن مشابه تکمیل یک پازل است. لازم است اجزای رپورتاژ آگهی به خوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند تا محصول نهایی، علاوه بر داشتن جذابیت، کیفیت لازم را نیز داشته باشد. رعایت اصول و تکنیک هایی که در این مطلب به آنها پرداختیم، تاثیر بسزایی بر افزایش کیفیت رپورتاژ شما خواهند داشت و کمک میکنند تا ضمن حفظ انسجام متن، آن را به شیوه ای جذاب، کاربردی و مفید برای مخاطب بنویسید. همچنین بررسی انواع نمونه رپورتاژ آگهی نیز میتواند روش خوبی برای یاد گرفتن تکنیک های نوشتن یک رپورتاژ خوب باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *