محتوای زرد و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

محتوای زرد و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

قطعا شما بارها و بارها با محتوای زرد روبرو شده اید. اما شاید دقیقا ندانید که این محتوا چیست و هدف از تولید آن چیست؟

پیشگفتار

محتوای زرد چگونه محتوایی است؟ برای زرد نویسی باید از چه موضوعاتی استفاده کنیم و چگونه چنین محتوایی تولید کنیم؟ ممکن است بارها و بارها با این اصطلاحات در دنیای تولید محتوا روبرو شده باشید. اما آیا می دانید محتوایی که زرد است، چه ویژگی هایی دارد و چگونه باشد آن را تولید کرد؟ لازم است تا شما به عنوان یک نویسنده سئوکار در خصوص زرد نویسی اطلاعات کاملی داشته باشید. به همین منظور قصد داریم در این بخش آموزشی شما را به طور کامل با مباحث مربوط به این نوع محتوا آشنا کنیم. آنچه که در ادامه مطالعه خواهید کرد، به شرح موارد زیر است:


مقدمه

 محتوای زرد محتوایی است که موضوع آن بیشتر موضوعات حاشیه ای است. اما این موضوعات در محتوا نویسی بزرگنمایی می شوند و نظر شمار زیادی از کاربران را به خود جلب می کنند. حتما شما هم بارها و بارها در رسانه های مختلف با عناوینی همچون قتل ناموسی، ازدواج خانم بازیگر، انتقاد تند از یک خواننده و... را دیده اید. عناوین این خبرها به گونه ای هستند که شما حتی برای چند دقیقه مشتاق می شوید تا ببینید که دقیقا چه اتفاقی افتاده است؟ این در واقع هدف اصلی از تولید محتوای زرد است؛ جذب مخاطب! حال بهتر است تا ببینیم چگونه می توان چنین محتوایی را تولید کرد؟ با ما در ادامه این بخش همراه باشید.

محتوای زرد چگونه محتوایی است؟

محتوای زرد بر روی بزرگنمایی اخبار و حواشی تاکید دارد که صرفا با بزرگنمایی کردن مورد توجه قرار می گیرند. این گونه محتواها معمولا نه جنبه تبلیغاتی دارند و نه جنبه خبری. بلکه برای جذب مخاطب و افزایش بازدید از سایت تولید می شوند. به طور کلی محتواهای زرد به زندگی سلبریتی ها، فوتبالیست ها، دنیای سیاست، علوم ماورالطبیعه و... مربوط می شود.

خوب است تا بدانید طی سال های گذشته استقبال مخاطبان و کاربران از محتوای زرد به قدری پررنگ بوده است که بسیاری از برندها برای رونق کسب و کار خود به زرد نویسی روی آورده اند. محتواهای زرد در شبکه های اجتماعی مختلف به شدت مورد توجه قرار می گیرند. زیرا مردم علاقه بسیار زیادی به مطلع شدن از اتفاقات و حوادث غیر قابل انتظار دارند و اخبار مربوط به این حوادث را به طور جدی دنبال می کنند.
 
زرد نویسی بر اساس شایعات و حواشی

ویژگی های محتوای زرد چیست؟

به طور کلی محتوای زرد دو ویژگی مهم و اصلی دارد؛ اولین ویژگی به کارگیری یک خبر جنجالی و پرحاشیه به عنوان موضوع اصلی محتوا و ویژگی بعدی برجسته سازی یا حجم دادن به موضوع. با در نظر گرفتن این دو ویژگی مهم بهتر است تا به بررسی سایر ویژگی های تاثیرگذار بپردازیم.

•    درگیر کردن احساسات کاربران

زمانی که می خواهید محتوای زرد تولید کنید، باید احساسات مخاطبان را درگیر کنید. به عنوان مثال اگر در مورد یک اتفاقی مانند قتل ناموسی می نویسید، باید از بُعدهای احساسی به بررسی موضوع و تجزیه حواشی آن بپردازید و یا کودک همسری که موضوع بسیار داغ این روزهای فضای مجازی است، می تواند از لحاظ احساسی مخاطبان را درگیر کند. زمانی که مخاطب از نظر احساسی درگیر شود، قطعا میل و رغبت بیشتری برای دنبال کردن ادامه محتوا دارد. در نتیجه این موضوع به افزایش ترافیک سایت کمک زیادی می کند

•    بررسی حواشی مهم

اصل زرد نویسی ایجاب می کند تا شما به بررسی حواشی بپردازید و از اصل موضوع غافل شوید. اما همین حواشی به چند دسته تقسیم می شوند. معمولا بعضی از حواشی به شدت مورد توجه کاربران قرار می گیرند. این موضوع باعث می شود تا شما بتوانید در انتخاب صحیح عنوان و موضوع قوی تر عمل کنید. پس به بررسی حواشی بپردازید که اطمینان دارید مخاطبان را جذب می کند.
 
افزایش ترافیک سایت به واسطه محتوای زرد

•    اغراق آمیز بودن محتوا

یکی دیگر از اصول مهم در تولید محتوای زرد این است که شما از اغراق استفاده کنید. بهتر است تا یک اتفاق کوچک را تا جایی که می توانید بزرگ جلوه دهید. حتی از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین جزئیات نیز نگذرید و سعی کنید از زوایای مختلف محتوایتان را اغراق آمیز تولید کنید.

•    طرز نوشتن محتوا و نگارش آن

طرز نوشتن و نگارش محتوا به شدت مهم است. حتما در نوشتن محتوا به ویژه از نوع محتوای زرد، تیترها و عنوان ها را جذاب و اغراق آمیز انتخاب کنید. همچنین می توانید از تصاویر، ویدیوها و سایر اجزای مختلف برای پررنگ دیده شدن محتوایتان استفاده کنید. خوب است بدانید که تیترهای رنگی و استفاده از فونت های متفاوت نیز می تواند در موفقیت محتوای شما تاثیرگذار باشد.

آشنایی با انواع محتواهای زرد

در ابتدا محتوای زرد به صورت مکتوب و نوشتاری بوده است. به گونه ای که فقط روزنامه نگارها از زرد نویسی برای مشهور شدن استفاده می کردند. اما بعدها پای زرد نویسی به اینترنت و فضای مجازی نیز باز شد. امروزه تنها محتواهای متنی زرد نیستند، بلکه از نظر جلوه های بصری نیز می توان محتوای زرد تولید کرد. بنابراین این گونه محتوا فقط صرفا به محتوای متنی محدود نمی شوند. بلکه انواع محتواهای بصری نظیر عکس و ویدیو و همچنین متن هایی که در مطبوعات و مجله ها به چاپ می رسند نیز جزو محتوای زرد به حساب می آیند.

شما می توانید در دنیای دیجیتال مارکتینگ نمونه های مختلف محتوای زرد را مشاهده کنید. به عنوان مثال در صفحه اکسپلور اینستاگرام محتواهای زرد بسیار زیادی وجود دارند که شما تمام آنها را با یک عکس یا یک نوشته رنگی جذاب می بینید. همین نوشته کوتاه و یا یک عکس جنجالی باعث می شود تا روی پست کلیک کنید و از محتوا بازدید کنید. 
 
محتوای زرد محتوای جنجالی

چگونه می توان محتوای زرد تولید کرد؟

حال که با تعریف کلی محتوای زرد آشنا شدید، بهتر است تا ببینیم چگونه می توان این نوع محتوا را تولید کرد و در واقع باید چطور و چگونه شروع به زرد نویسی کرد؟

برای اینکه بتوانید محتوای زرد تولید کنید باید به رعایت دو اصل مهم توجه داشته باشید؛ حاشیه و بزرگنمایی. در زرد نویسی بررسی حواشی موضوع یا رویداد اصلی، بیشتر از پرداختن به خودِ موضوع اهمیت دارد. پس با در نظر گرفتن این نکته می توانید زرد نویسی را شروع کنید. برای نوشتن محتواهای زرد نیازی نیست تا حتما از منابع رسمی و معتبر استفاده کنید. حتی برعکس باید بگوییم برای تولید چنین محتواهایی می توانید از شایعات نیز استفاده کنید. زیرا اصل این نوع محتوا ایجاد می کند تا به بررسی حواشی و جنجال ها بپردازید.

در تولید محتوای زرد باید تیترها و عنوان ها را به گونه ای انتخاب کنید که مخاطب را برای خواندن مابقی محتوا مشتاق کند. همچنین تاثیر تصاویری که در محتوایتان به کار می برید را دست کم نگیرید. زیرا این تصاویر می توانند تاثیر زیادی در جذب مخاطب و یا درگیر کردن عقاید و احساسات آنها داشته باشند.
 
جایگاه محتوای زرد در سایت های زرد است!

جایگاه محتواهای زرد دقیقا کجاست؟ آیا می توان برای تمام سایت ها چنین محتوایی تولید کرد؟

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در خصوص تولید محتوای زرد پرسیده می شود، در مورد جایگاه این گونه محتواست. همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، برای تولید این گونه محتوا باید از شایعات، اخبارهای بی پایه اساس و حواشی استفاده کنید. همچنین همیشه باید در تولید چنین محتوایی اغراق داشته باشید و از یک موضوع کوچک، حاشیه ای جنجال برانگیز بسازید. به همین منظور شما نمی توانید چنین محتوایی را در هر سایتی بارگذاری کنید. قطعا به خوبی می دانید که محتوای هر سایت باید متناسب با سایر محتواهای آن باشد.

جایگاه اصلی محتوای زرد در سایت های زرد است! حال سایت زرد به چه معناست؟ سایت زرد سایتی است که هیچ هدف یا مخاطب خاصی ندارد. همچنین چنین سایت هایی در هیچ زمینه خاصی فعالیت نمی کنند. به همین دلیل همیشه مقالات و محتواهای عجیب و غریب داخل سایتشان بارگذاری می کنند. در صورتی که شما بخواهید محتواهای زرد را در یک سایت معتبر بارگذاری کنید، قطعا به جای جذب مخاطب، با ریزش مخاطب و از دست دادن مخاطبان دائمی روبرو می شوید. زیرا اعتماد سازی بخش مهمی از اصول محتوا نویسی برای سایت است.

در واقع سایت های زرد با هدف بالا رفتن بازدید سایت فعالیت می کنند. اما این بخشی از مسیر است. زیرا زمانی که از طریق زرد نویسی ترافیک سایت افزایش پیدا کند و سایت از گوگل رتبه خوبی کسب کند، مسیرشان تغییر پیدا می کند و برای تولید محتوای هدفمند تلاش می کنند. پی در واقع تولید محتوای زرد برای این است که ابتدا بازدید سایت افزایش پیدا کند و سپس تولید محتوای هدفمند شروع شود.

جمع بندی نهایی

در این بخش شما را با محتوای زرد و نحوه نگارش آن آشنا کردیم. همانطور که متوجه شدید نوشتن این گونه محتوا با سایر محتواهای دیگر کاملا متفاوت است. پس شما می توانید با تکیه بر اصولی که رعایت آنها در زرد نویسی ضروری است، یک محتوای زرد و جنجالی تولید کنید. به خاطر داشته باشید هرگز نباید چنین محتوایی به یکباره در یک سایت معتبر بارگذاری شود. زیرا با پیامدهای منفی روبرو می شود. در نهایت هم این را به خاطر داشته باشید، بررسی حواشی جنجالی و حواشی که بیشتر از قبل به آنها توجه می شود، شانس بازدید از این محتوا را بالا می برد. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *