راهنمای تهیه رپورتاژ – نمونه رپورتاژ آگهی
در این مطلب ضمن ارائه یک راهنمای مفید برای نگارش یک رپورتاژ با کیفیت، به بررسی چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق نیز میپردازیم.
بررسی انواع نمونه رپورتاژ آگهی، یکی از بهترین روشهایی است که کمک میکند هر چه بیشتر با تکنیکهای تولید محتوا در رپورتاژنویسی آشنا شویم. رپورتاژها بازدهی بالایی دارند و هر کسب و کاری میتواند از این شیوه تبلیغاتی برای معرفی محصولات یا خدمات خود به مشتریان احتمالی، استفاده کند.
منظور از رپورتاژ چیست؟ ما عادت داریم تبلیغات را پر سر و صدا و رنگارنگ ببینیم؛ با تاکید بر شعارهای کوتاهی که قرار است در ذهن ماندگار شوند و با آنها به خرید محصولات یک برند یا استفاده از خدمات آن تشویق شویم. هدف از نشر رپورتاژها با سایر تبلیغات تفاوتی ندارد اما شیوه تبلیغات با آنها، بسیار متفاوت است. رپورتاژها از جمله تبلیغات همسان (Native ad) به شمار میروند. در این دسته از تبلیغات، معرفی محصول یا خدمات مستقیما انجام نمیشود، بلکه آن را در لایه هایی از محتوای مفید و کاربردی به مخاطب ارائه میکنند. همین موضوع سبب بازده بالای آنها میشود.
بررسی انواع مختلفی از نمونه رپورتاژها، کمک شایانی به درک هر چه بیشتر نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خواهد کرد. این کار علاوه بر اینکه سبب میشود به خوبی ماهیت این دسته از تبلیغات را درک کنیم، همچنین میتواند کمک کند تا با شیوه های نوشتن متن رپورتاژ آگهی و تکنیکهای مختلف آن نیز آشنا شویم. با توجه به این موضوع، در این مطلب قصد داریم به بررسی چند نمونه موفق از رپورتاژها پرداخته و نکات قوت هر یک از آنها را بررسی کنیم.
1. طول عمر یک رپورتاژ آگهی چقدر است؟
2. بررسی چند نمونه رپورتاژ آگهی استاندارد
3. ویژگی های یک رپورتاژ آگهی موفق
طول عمر یک رپورتاژ آگهی چقدر است؟
استفاده از رپورتاژها برای تبلیغات، مزایای زیادی دارد. رپورتاژها را به دلیل اطلاعات مفیدی که در اختیار کاربر قرار میدهند، معمولا تا انتها میخوانند. همچنین هر کسب و کاری میتواند از آنها برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کند و محدودیتی برای تبلیغ با آنها وجود ندارد. نکته مهم بعدی در مورد ویژگی های رپورتاژ آگهی، طول عمر آن است. اگر مطالب موجود در محتوا و متن آن قدیمی نشوند و یا به نوعی دارای تاریخ انقضای مشخصی نباشند، عملا میتوان رپورتاژها را از آن دسته از تبلیغات دانست که برای مدت زمانی بسیار طولانی، همچنان بازده بالایی داشته و اثرگذار هستند.
رپورتاژ در سایتی که قرار است آن را منتشر کند باقی میماند و اگر کسی در موتور جستجو، کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما را سرچ کند، لینک رپورتاژ به او نمایش داده خواهد شد. این یکی دیگر از مهمترین نکاتی است که استفاده از رپورتاژها را به یک سرمایه گذاری بلند مدت در امر تبلیغات تبدیل میکند. البته به شرطی که متن رپورتاژ کیفیت لازم را داشته باشد و همچنین، سایت مناسبی را برای انتشار آن انتخاب کرده باشیم. حال در ادامه به بررسی چند نمونه رپورتاژ آگهی میپردازیم که به خوبی قوانین و چارچوبهای مرتبط با نوشتن یک رپورتاژ خوب و با کیفیت را رعایت کرده اند. نکته جالب توجه این است که این رپورتاژها به تازگی منتشر نشده اند اما همچنان میتوانید آنها را در سایت منتشر کننده پیدا کنید. این موضوع خود نشان دهنده طول عمر بالای رپورتاژها برای تبلیغات است.
بررسی چند نمونه رپورتاژ آگهی استاندارد
بررسی انواع نمونه رپورتاژ آگهی از آن دسته تکنیکهای یادگیری است که یک تیر و چند نشان محسوب میشود. با این کار میتوانید برای بهتر نوشتن الهام بگیرید و همچنین، به خوبی اهمیت استفاده از ابزارهایی مانند سئو و کلمات کلیدی در متن رپورتاژ را درک کنید.
رپورتاژ آگهی علی بابا
برای بررسی اولین نمونه رپورتاژ آگهی، میتوانیم با یکی از رپورتاژهای موفق علی بابا شروع کنیم. امروزه کمتر کسی است که در مورد این شرکت و خدمات آن در حوزه سفر و گردشگری، اطلاعاتی نداشته باشد. این موضوع حاصل تبلیغات گسترده و رپورتاژهای موفقی است که در سایتهای مختلف منتشر میکنند.
رپورتاژهای شرکتهای فعال در حوزه گردشگری، معمولا بهترین نمونه برای درک درست نحوه نوشتن رپورتاژ به شمار میروند. راهنمای سفر زمینی به ارمنستان از ایران هم یکی از مثال های خوب در این زمینه است که از رپورتاژهای اثرگذار شرکت علی بابا بود. در این مطلب که در سایت پایگاه خبری آفتاب ایران منتشر شد، نویسنده با انتخاب یک تیتر وسوسه کننده، اطلاعات مفیدی را در اختیار خوانند قرار میدهد اما همچنین با روشهایی زیرکانه، تورهای ارمنستان علی بابا را نیز به او معرفی کرده و آنها را به عنوان یک گزینه اقتصادی برای سفر به این کشور مطرح میکند. مهمترین برداشت مفیدی که از مقاله علی بابا میتوان داشت این است که چطور باید محتوای تبلیغاتی را به خوبی در میان محتوای کاربردی و مفید، قرار داد تا مخاطب ضمن کسب اطلاعات مورد نظر خود، با خدمات یا محصولات مورد نظر ما هم آشنا شود.
رپورتاژ آگهی تخفیفان
تخفیفان از مراجعی است که از طریق آن میتوانید تخفیف های فعال فروشندگان مختلف را پیدا کنید. یک نمونه رپورتاژ آگهی موفق، مطلبی بود که زومیت در مورد تخفیفان و خدمات آن منتشر کرد. تیتر مقاله بدون تخفیف خرید نکنید! بود که هنوز هم میتوانید آن را در سایت زومیت پیدا کنید. در این مطلب نویسنده ابتدا تخفیفان و خدماتش را معرفی کرده و سپس در ادامه، به مخاطب توضیح میدهد که برای دریافت کد تخفیف خرید از اسنپ و دیجی کالا، میتواند به سایت تخفیفان مراجعه کند. این دعوت از مخاطب به سر زدن به سایت اسپانسر آگهی، یکی از انواع کال تو اکشن (CTA) است. کال تو اکشن از مهمترین اجزای هر رپورتاژ است که بُعد تبلیغاتی متن را حفظ کرده و مخاطب را تشویق میکند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کند یا با شماره خاصی تماس بگیرد و غیره.
رپورتاژ آگهی دیوار
یک نمونه رپورتاژ آگهی جالب، یکی از رپورتاژهای دیوار است که در سایت خبری ایمنا منتشر شد. عنوان این رپورتاژ نزدیک به ریههای تهران خانه بخرید بود که به خودی خود، جذاب و سوال برانگیز است. در این مطلب نویسنده محله هایی از تهران را معرفی کرده است که آب و هوای بهتری دارند ولی در کنار این محتوای مفید و کاربردی، سایت دیوار را به عنوان یکی از بهترین منابع برای پیدا کردن خانه در این محله ها معرفی میکند. این مقاله دست روی نقاط درد مخاطب گذاشته و محتوای تولیدی را به یک محتوای کاربردی و در عین حال، تبلیغاتی تبدیل کرده است.
ویژگی های یک رپورتاژ آگهی موفق
بررسی نمونه رپورتاژ آگهی، تا حد زیادی کمک میکند که ویژگی های رپورتاژهای موفق را درک کنیم. هر رپورتاژ، ابزار قدرتمندی برای تبلیغات به شمار میرود اما چندین عامل اصلی وجود دارد که توجه به آنها برای نوشتن یک رپورتاژ حرفه ای، تاثیرگذار است.
تناسب بین محتوای کاربردی و تبلیغات
اولین نکته مهم در نوشتن که در بررسی نمونه رپورتاژ آگهی علی بابا هم به آن اشاره شد، توجه به تناسب بین محتوای کاربردی متن و محتوای تبلیغاتی است. متن رپورتاژ نباید رنگ و بوی تبلیغاتی داشته باشد.
سایت ناشر رپورتاژ آگهی
دومین نکته مهم، انتخاب سایت درست و کسب اطلاع از نحوه انتشار رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ هر چقدر هم که با کیفیت باشد اگر در سایت درستی منتشر نشود، بازده زیادی نخواهد داشت. سایت مورد نظر باید اعتبار خوبی در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته و روزانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب کند.
کال تو اکشن ها
نکته مهم بعدی که در نمونه رپورتاژ آگهی تخفیفان مورد توجه قرار گرفت، کال تو اکشن است. باید کال تو اکشن ها را در جای درستی از متن به کار برد و همچنین نباید طوری استفاده شوند که ظاهر کاربردی و غیر تبلیغاتی آن را زیر سوال ببرند.
سئو و استفاده از کلمات کلیدی مناسب
رپورتاژها هم مانند سایر انواع محتواهای متنی، لازم است تا از اصول سئوی پلتفرم خود پیروی کنند. سئو به هر محتوا کمک میکند تا بیشتر و بهتر در نتایج جستجو ظاهر شود و بازده آن بالاتر خواهد رفت.
کلام آخر
در این مطلب چند نمونه رپورتاژ آگهی را بررسی کردیم که بهتر بتوانیم فاکتورهای تاثیرگذار در نوشتن یک رپورتاژ خوب را درک کنیم. مواردی که از آنها نام برده شد تنها برخی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی هستند. پس اگر قصد دارید به عنوان نویسنده رپورتاژ آگهی فعالیت کنید، لازم است بیشتر با اصول نوشتن رپورتاژ و نمونه رپورتاژهای خوب، آشنا شوید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید