آموزش مراحل تولید محتوای رپورتاژ

آموزش مراحل تولید محتوای رپورتاژ

تولید محتوای رپورتاژ چگونه باید انجام شود؟ اگر دوست دارید رپورتاژ بی نقصی بنویسید و منتشر کنید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

پیشگفتار

تولید محتوای رپورتاژ با تکیه بر اصول سئوی داخلی، سئوی خارجی و هدف گرفتنِ مخاطبان (persona) انجام می شود. با تولید محتوای رپورتاژ می توانید اهداف مختلفی را در نظر بگیرید که به نفع شما و برندتان کار می کنند. تولید محتوای رپورتاژ نباید بلافاصله پس از شروع به کار وب سایت مربوط به کسب و کار یا برند شما انجام شود. زمانی که توانستید روی تولید محتوای وب سایت خود کار کنید و سئوی داخلی سایت تان را تقویت کنید، می توانید برای برنامه ریزی و تولید رپورتاژ آگهی اقدام کنید. اما قبل از آن، نه به فکر تولید و نه به فکرِ انتشار رپورتاژ آگهی باشید. زیرا نه تنها از جانب گوگل و سایر موتور های جستجو امتیازی دریافت نخواهید کرد، بلکه آنها به فعالیت غیر عادی شما مشکوک خواهند شد. برای اینکه بدانید تولید محتوای رپورتاژ آگهی وب سایت خود را چگونه باید جلو ببرید، با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.


مقدمه


•    پیش نیاز هایی که برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی باید آنها را در نظر بگیرید
•    برندینگ و جلب توجهات به سمت کسب و کارتان
•    ارتقای سئوی وب سایت
•    بررسی اعتبار سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی
•    انتخاب موضوعی مشخص برای تولید محتوای رپورتاژ
•    عنوان ها را در تولید محتوای رپورتاژ جدی بگیرید


پیش نیاز هایی که برای تولید محتوای رپورتاژ باید آنها را در نظر بگیرید


برای شروع هر اقدام تبلیغاتی باید به پشت سرتان نگاه کنید و ببینید که آیا همه چیز را به خوبی از قبل چیده اید یا خیر! تولید محتوای رپورتاژ آگهی درست مثل چیدن یک دومینو است. اگر شما از قبل برای چیدن مُهره های دیگر تلاشی نکرده باشید و برای آنها وقت نگذاشته باشید، بعید است که فقط با کمک ِمُهره‌ی رپورتاژ بتوانید اثری جذاب و دیدنی خلق کنید. شما باید قبل از اقدام برای تولید و انتشار رپورتاژ آگهی به فکر موارد زیر باشید.


برندینگ و جلب توجهات به سمت کسب و کارتان


پیش از تولید محتوای رپورتاژ آگهی باید به فکر افزایش آگاهی از برند خود باشید. مخاطبان هدفتان را پیدا کنید. سپس برای آنها محتوا تولید کنید. شما باید به طور صحیح و کاملا هدفمند، یک community از مخاطبان داشته باشید که به برند شما علاقه دارند یا به آن اهمیت می دهند. سپس می توانید برای رشد تعداد این مخاطبان، به سراغ رپورتاژ آگهی بروید. توجه داشته باشید که رپورتاژ شبیه تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تلویزیون یا در وب سایت ها نیست، برای اینکه در مرحله ی اول به شما کمک کنند تا مخاطبان خود را از صفر به ده ها یا صدها نفر افزایش دهید. رپورتاژ آگهی بیشتر برای سئوی وب سایت شما مناسب است. همچنین کمک می کند تا در طول زمان مخاطبانی پیدا کنید که در جستجویتان هستند.

سئوی خارجی با رپورتاژ آگهی


ارتقای سئوی وب سایت


درست است که تولید محتوای رپورتاژ آگهی به ارتقای سئوی سایت شما کمک می کند اما این بدان معنا نیست که کلِ بار ارتقای سئو و تقویت آن را رپورتاژ بر دوش بکشد. اولاً اگر در مورد نقشِ تهیه رپورتاژ در سئو و اهمیت آن آگاهی ندارید، بهتر است مطلب لینک شده را مطالعه کنید. دوماً اینکه باید فکری به حال سئوی داخلی وب سایت خود کرده باشید. سپس برای بهبود سئوی خارجی سایت تان تلاش کنید. 
سئوی داخلی وب سایت مبحثی گسترده است. اما داخل این مطلب نمی توان به طور مفصل به آن پرداخت. در کل، باید بدانید که وب سایت شما باید طبق معیار ها و اصول استاندارد تعیین شده توسط گوگل طراحی شده باشد. وب سایت شما باید دارای محتوا باشد، و لینک سازی داخلی در آن به درستی انجام شده باشد. شما نباید برای دور زدنِ الگوریتم های گوگل و سایر موتور های جستجو از روش های غیرکاربردی که باعث آسیب دیدنِ وب سایت تان می شود استفاده کنید. سعی کنید در طول زمان وب سایت خود را گسترش و بهبود دهید. سپس برای تولید محتوای رپورتاژ اقدامات لازم را انجام دهید.


بررسی اعتبار سایت برای انتشار رپورتاژ آگهی


بعد از تولید محتوای رپورتاژ آگهی، باید به فکر انتشار رپورتاژ آگهی باشید. اما باید دقت داشته باشید که اعتبار وب سایت برای انتشار رپورتاژ باید به حدی بالا باشد که موتور های جستجو مانند گوگل، لینک سازی ِخارجی انجام شده را در نظر بگیرند. انتشار رپورتاژ ارزان قیمت در وب سایت هایی که عمر دامنه ی کمی داشته و اعتبار کمی دارند، برای سئوی خارجی وب سایت شما مناسب نیست. همچنین موجب جذب کاربران جدید به سمت وب سایت تان نمی شود. شما می توانید با پرداخت هزینه بیشتر برای تبلیغ برند/ کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی اقدام کنید. اما برای رپورتاژ باید هزینه ی قابل توجهی بپردازید. زیرا وب سایت های معتبر با عمر دامنه ی بالا معمولا قیمت بیشتری پیشنهاد می دهند. برای درک بهتر ِاین موضوع پیشنهاد می کنیم دو مطلب سایت های مناسب برای انتشار رپورتاژ  و رپورتاژ آگهی رایگان را مطالعه کنید.

انتشار رپورتاژ آگهی


انتخاب موضوعی مشخص برای تولید محتوای رپورتاژ


برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی باید از قبل فکر موضوع، زیر عنوان ها و مسیری که قصد دارید به واسطه ی آن مخاطب را به سمت خود جذب کنید، باشید. تعیین چارچوب و ساختار رپورتاژ به شما کمک می کند تا بتوانید داستانی مشخص و هدف دار برای مخاطب تعریف کنید. در نتیجه‌ی این موضوع با احتمال موفقیت بیشتری می توانید کاری کنید که مخاطب در انتهای محتوای رپورتاژ به وب سایت شما سر بزند. سپس از خدمات تان استفاده کرده یا محصولات تان را خریداری کند.
برای اینکه سفر مخاطب را در روال تولید محتوای رپورتاژ آگهی تعیین کنید باید بتوانید سایر رپورتاژ هایی که در زمینه ی کاری شما منتشر می شوند را بررسی کنید. ببینید که این رپورتاژ ها چه میزان کیفیتی دارند و روی چه موضوعاتی تمرکز کرده اند. رپورتاژ هایی که در چهار نتیجه ی اول گوگل قرار گرفته اند را بررسی کنید. در طی بررسی ها و آنالیز ها متوجه خواهید شد که چه عواملی باعث شده اند که این رپورتاژ ها از نظر گوگل مفید و کاربردی به نظر برسند. بررسی رپورتاژ های آگهی برتر به شما کمک می کند تا بتوانید با استناد به آنها دست به تولید رپورتاژ آگهی برتر در حوزه‌ی کسب و کار خود بزنید. از سویی دیگر، بررسی این رپورتاژ ها موجب می شود بدانید که سطح انتظار مخاطبانِ هدف شما تا کجاست؟ سپس می توانید برای ارتقای این سطح و تلاش برای دیده شدن در بین سایر رقبا، اقدامات عملی انجام دهید.

نگارش رپورتاژ آگهی

عنوان ها را در تولید محتوای رپورتاژ جدی بگیرید


یکی از اجزای رپورتاژ آگهی، زیر عنوان است. درست است که تولید محتوای رپورتاژ فراتر از چند زیر عنوان است. اما نباید زیر عنوان ها و تاثیر ِآنها روی مخاطب را دست کم گرفت. زیر عنوان ها را از دو جنبه به شکل هوشمندانه انتخاب کنید. اول اینکه مخاطب با دیدن ِآنها ترغیب شود تا پاراگراف های متن هایی که پایین شان قرار گرفته است را بخواند. دوم اینکه همین زیر عنوان ها باید طبق اصول سئو انتخاب شده باشند. زیر عنوان ها، کوئری ها و یا جملاتی که مخاطبان (با توجه به کلمه کلیدی و موضوع مورد نظرتان) زیاد در گوگل جستجو کرده اند را استخراج کنید. شما می توانید با جای دادن این کلمات یا عبارت ها داخل ِزیر عنوان های رپورتاژ خود، نظر موتور های جستجو را به سمت خود جذب کنید.
اما چرا این موضوع در تولید محتوای رپورتاژ آگهی اهمیت دارد؟ به خاطر اینکه گوگل اخیراً deep search را در اولویت کار خود قرار داده است. به این معنی که Google به جای توجه کامل به کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربر، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مرتبط با آن را هم در اولویت قرار می دهد. برای اینکه بتواند به درستی متوجه منظور کاربر شود. در نتیجه ی این دیپ سرچ، گوگل نتایجی را در اختیار مخاطب می گذارد که به خواسته‌ی او نزدیک ترند. در صورتی که از این کلمات استفاده کرده باشید، احتمال نمایش داده شدنِ رپورتاژ تان در نتایج ابتدایی گوگل، بسیار بیشتر خواهد بود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *