مشخصات یک موشن گرافیست حرفه ای

مشخصات یک موشن گرافیست حرفه ای

مشخصات یک موشن گرافیست حرفه ای چیست؟ تبدیل شدن به یک موشن گرافیست حرفه ای دارای مولفه هایی است که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

پیشگفتار

موشن گرافیست حرفه ای کیست؟ تا به حال با خود به این فکر کرده اید که برای تبدیل شدن به یک موشن گرافیست حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشید؟ در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. رشته موشن گرافی جزو زیرمجموعه‌ی هنر دیجیتال است. پس همانطور که گفته شد یک رشته هنری است و به همین خاطر باید در یک قالبِ مشخص آن را ارائه کرد. موشن گرافیک با انیمیشن وجوه مشترک زیادی دارد و به همین دلیل، افرادی که به انیمیشن تسلط دارند می توانند در زمینه‌ی موشن گرافیک هم بسیار خوب ظاهر شوند.
اما تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن در این است که، موشن گرافیک از ساختار ساده تری برخوردار بوده و مخاطب بسیار راحت تر با آن ارتباط می گیرد. انیمیشن کمی پیچیده تر بوده و از نظر زمانی بسیار بلند تر است.
موشن گرافیک محتوایی ویدیویی است که تایم بالایی ندارد و همین موضوع یکی از دلایل محبوبیت موشن گرافیک است. مخاطبان و کاربران امروزه بیشتر به دنبال کوتاه بودن محتواها هستند. موشن گرافیک به خاطر جذابیت بصری که دارد می تواند اطلاعات مورد نظر را به راحتی به مخاطب انتقال دهد.

مقدمه      

                                                              
•    یک موشن گرافیست حرفه ای همیشه به روز است
•    اهمیت خلاقیت برای موشن گرافیست حرفه ای
•    یک موشن گرافیست حرفه ای باید به ابزارها و نرم افزارهای کارش مسلط باشد
•    تسلط بر طراحی گرافیک بسیار مهم است
•    پرهیز از تکرار در کارها

یک موشن گرافیست حرفه ای همیشه به روز است

یک موشن گرافیست خوب باید همواره به روز بوده و با سایت هایی که بهترین نمونه های موشن گرافیک را ارائه می کنند آشنایی داشته باشد. موشن گرافیک هم در تبلیغات و هم در آموزش کاربرد دارد. به همین جهت به منظور بهبود خلاقیت و نوآوری، همواره در آن تغییرات و ایده های نو پیدا می شود. برای اینکه با این همگام شوید، هم باید اطلاعات خود را از ابزارها و نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک بالا ببرید و هم اینکه از ایده های دیگران استفاده کنید. این اتفاق در همه هنرها می افتد. تمامی هنرمندان اکثر ایده های ناب خود را از ترکیب ایده های خلاقانه‌ی دیگران به علاوه‌ی خلاقیت خودشان به دست می آورند.
موشن گرافیست حرفه ای کسی است که، می داند تغییرات در موشن گرافیک بدیهی اند و خود را با آنها همگام می کند. برای این کار نمی توان چشم بسته حرکت کرد. او باید به سراغ پلتفرم هایی مثل یوتیوب و دیگر وب سایت ها رفته و با بهترین نمونه های موشن گرافیک و انیمیشن ها آشنایی پیدا کند. در ضمن نرم افزارهای زیادی برای ساخت موشن گرافیک ساخته و ارائه شده اند. برای به روز بودن باید با قابلیت های جدید آنها آشنایی پیدا کرد. موشن گرافیک، هنری آینده دار است و به همین خاطر باید برای انجام فعالیت حرفه ای، خود را با آن همگام کرد.
به طور مثال یکی از جدی ترین نیازهای کسب و کارها در بحث تولید محتوا، کوتاه بودن و ساده بودن محتواست. برای تولید محتوای خوب باید وقت اختصاص داد. اما موشن گرافیک به دلیل فشردگی زمانی، کار موشن گرافیست ها را راحت تر می‌کند. از دیگر مزیت های موشن گرافیک این است که می توان از عناصر مختلفی (حتی عناصر غیر بصری) هم در آن بهره برد.

تولید محتوای ویدیویی از طریق موشن گرافیک

اهمیت خلاقیت برای موشن گرافیست حرفه ای

یک موشن گرافیست حرفه ای باید خلاقیت و نوآوری به خرج دهد. خلاقیت در واقع می تواند او را از دیگر همکاران خود متمایز کرده و برای او امضای کار ایجاد کند. همچنین پرهیز از تکرار، با داشتن خلاقیت می تواند به محتوای او را جذابیت بیشتری ببخشد.
موشن گرافیک نسبت به سایر محتواهای امروزی، از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است. همین مسئله، باعث می شود که زمینه‌ی کافی برای بروز خلاقیت و نوآوری برای موشن گرافیست ها به وجود آید. در موشن گرافیک از تایپوگرافی، افکت های صدا، تصاویر گرافیکی مثل وکتورها و تصاویر واقعی و غیره استفاده می شود که در ادامه به آنها بیشتر خواهیم پرداخت.
موشن گرافیست حرفه ای کسی است که می تواند به خوبی از عناصر مختلف در کارش استفاده کند. بی نظمی و نبود دقت در کار باعث می شود مخاطب گمراه شود. موشن گرافیک به خاطر فشردگیِ زمانی و استفاده از زبانی ساده برای مخاطبان، محبوبیت بالایی دارد. اما برای موشن گرافیست ها محدودیت های مختلف ایجاد می کند.
یک موشن گرافیست حرفه ای باید توانایی خود را در بیان مطالب به شکل موجز و مختصر به نمایش بگذارد. تولید محتوای ویدیویی از طریق موشن گرافیک مزیت های زیادی را در پی دارد. از جمله این مزیت ها، برندسازی و بازاریابی اینترنتی است که به افزایش میزان فروش و مشتریان بیشتر می انجامد. استفاده از تایپوگرافی، تصاویر گرافیکی و غیره در هر محتوایی کاربرد متفاوتی دارد. به طور مثال بعضی از کسب و کارها در محتوا های تبلیغاتی خود از متن و تایپوگرافی استفاده می کنند و برای افزایش تاکید و تمرکز بیشتر، از تصاویر کمتری در کنار متن ها استفاده می کنند.

نرم افزارهای موشن گرافیک

یک موشن گرافیست حرفه ای باید به ابزارها و نرم افزارهای کارش مسلط باشد

قبلا گفتیم که هر موشن گرافیست حرفه ای باید بتواند از ابزارهای کارش که تصاویر واقعی و گرافیکی، افکت های صدا و تایپوگرافی هستند به بهترین شکل استفاده کند. اما ابزارها جزئی از خودِ موشن گرافیک به شمار می روند. ابزارهای دیگری هم هستند که موشن گرافیک ها به کمک آنها ساخته می شوند. این ابزارها شامل اپلیکیشن ها و نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک هستند.
روش های یادگیری موشن گرافیک و نرم افزارهای آن، در فضای مجازی در قالب های مختلفی مانند ویدیوی آموزشی و Pdf موجود هستند. هر موشن گرافیست حرفه باید با بهترین و معروف ترین ابزارها و نرم افزارها آشنا بوده و روی آنها مسلط باشد. طراحی موشن گرافیک به وسیله گوشی موبایل نیز امکان پذیر است.
کسی که قصد کسب درآمد از موشن گرافی را دارد، باید بتواند به خوبی از پس کار کردن با این نرم افزارها برآید. هر کدام از ابزارها و نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک، امکاناتی را در اختیار موشن گرافیست ها قرار خواهند داد. از معروف ترین و محبوب ترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک می توان به افترافکت و ایلاستریتور اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزارها می توانید به مطلبی که در این خصوص با عنوان «نرم افزارهای طراحی موشن گرافیک» در همین سایت منتشر شده است مراجعه نمایید.

تسلط بر طراحی گرافیک بسیار مهم است

تسلط بر طراحی گرافیکی و تسلط بر هنر گرافیک، از اساسی ترین معیارها برای تبدیل شدن به یک موشن گرافیست حرفه ای است. طراحی گرافیکی، یکی از کارهایی است که موشن گرافیست ها باید بلد باشند. زیرا در بسیاری از مراحل کار پیش می آید که موشن گرافیست ها اول باید جزئیات و ایده ها را طراحی کرده و بعد روی آن کار کنند. مثلا شما به عنوان موشن گرافیست، در مرحله طراحی استوری بوردها باید بتوانید طرح هایی را که با توافق همکاران‌تان به آنها رسیده اید را روی کاغذ پیاده کنید.

کسب درآمد از موشن گرافی

پرهیز از تکرار در کارها

اگر موشن گرافیست ها در یکی از کارهای خود به موفقیت برسند، باید مواظب باشند که از آن طرح، ایده و سناریو در کار دیگری استفاده نکنند و گرفتار تکرار نشوند. شاید دیده باشید که یک فیلم یا سریال، وقتی با موضوعی خاص، بسیار محبوب می شود بقیه هم دست به کار می شوند و همان را تقلید و کپی می کنند. مخاطبان وقتی که متوجه تکرار این ایده ها می شوند، آن را رها کرده و به آن توجه نمی کنند. در موشن گرافیک نیز همین اتفاق می افتد. موشن گرافیست های حرفه ای این را می دانند که باید برای هرکاری، ایده و خلاقیت جدیدی به خرج دهند و صرفا به این خاطر که کارهای قبلی شان موفق بوده، نباید دوباره آنها را تکرار کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *