مزیت های موشن گرافیک چیست؟

مزیت های موشن گرافیک چیست؟

مزیت های موشن گرافیک چیست؟ موشن گرافیک در تبلیغات، برندسازی و آموزش و ارتباط با کاربران تاثیرات زیادی دارد که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

پیشگفتار

مزیت های موشن گرافیک چیست؟ چرا امروزه به طور گسترده ای از موشن گرافیک، در فضای مجازی استفاده می شود؟ در این مقاله قصد داریم که درباره مزیت های موشن گرافیک صحبت کنیم. اما پیش از هرچیز باید به این بپردازیم که موشن گرافیک چیست، و چه کاربردهایی دارد.
موشن گرافیک یکی از انواع محتواهای ویدیویی است، با این تفاوت که پروسه‌ی ساخت آن را می توانید پشت سیستم و با کار روی طرح های خود به پایان برسانید. یعنی احتیاجی به سوژه، دوربین و یا امکانات دیگر ندارید. کلِ کیفیت کار به خلاقیت و ایده های طراحان و موشن گرافیست ها بستگی دارد.
موشن گرافیک، رشته‌ای از تصاویر و طرح های گرافیکی یا واقعی هستند که در کنار یکدیگر معنی خاصی پیدا می کنند. برای بهتر فهمیدن این جمله، می توانیم موشن گرافیک را با سینما مقایسه کنیم. در سینما هم رشته ای از تصاویر به وسیله دوربین، پشت سرهم گرفته می شوند. سپس در مدت زمانی از پیش تعیین شده، آنها را پخش می کنند و به این صورت توهم حرکت به وجود می آید. تفاوت موشن گرافیک با سینما در این است که مفاهیم به صورت ضمنی ارائه شوند و مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهند.

مقدمه

•    مزیت های موشن گرافیک در حوزه‌ی تبلیغات
•    موشن گرافیک هزینه های تولید کمتری دارد
•    برقراری ارتباط آسان با کاربران به کمک موشن گرافیک
•    جذابیت بصری یکی از مهم ترین مزیت های موشن گرافیک است
•    برندسازی با کمک موشن گرافیک یکی از جمله مزیت های موشن گرافیک است

مزیت های موشن گرافیک در حوزه‌ی تبلیغات

مزیت های موشن گرافیک در تبلیغات و بازاریابی اینترنتی بر کسی پوشیده نیست، اما چگونه موشن گرافیک ها بر افزایش میزان فروش تاثیر خواهند گذاشت؟ نخست اینکه، برای تبلیغات باید زمینه سازی کرد. اما این یعنی چه؟ یعنی اینکه همیشه هر کسب و کاری ادعا می کند که محصولات و خدماتش بهترین هستند. مخاطبان و مشتریان گوششان از این حرف ها پر است، پس می بایست تغییری در شیوه‌ی تبلیغات ایجاد کرد.
اما چگونه باید تغییر ایجاد کنیم؟ شاید در تبلیغات تلویزیونی دیده باشید که در قالب داستان، اطلاعات و مفاهیم را انتقال می دهند. داستان گویی بسیار بهتر از انتقال مستقیم تبلیغ به مشتری عمل می کند. در واقع این موضوع، یک اصل مهم در بحث تبلیغات و بازاریابی است. مشتری به کسب و کاری که بدون پیش زمینه‌ی داستانی به طور مستقیم تبلیغ می کند، کمتر اعتماد خواهد کرد. اما کسب و کاری که به مشتری خود، خوب بودن محصول و چرایی آن را نشان می دهد قابل اعتمادتر است.
مزیت های موشن گرافیک در این زمینه چیست؟ محتواهای ویدیویی برای تبلیغات مناسب هستند و تاثیر موشن گرافیک در این زمینه بسیار بیشتر است. جهان امروز، جهان مدرنیته و پیشرفت تکنولوژی است که در آن سرعت و خلاصه بودن محتوا حرف اول را می زند. پس اگر می خواهید در تبلیغات موفق عمل کنید باید مطالب خود را در قالب مختصر و مفیدی بگنجانید. موشن گرافیک به بهترین شکل این وظیفه را به سرانجام می رساند. گرافیک متحرک ها طولانی نیستند و نهایتا زیر یک دقیقه برای شما بهترین نتیجه از تبلیغ را به ارمغان می آورند.
موشن گرافیک تبلیغاتی، تنها نوع موشن گرافیک نیست. اما به خاطر ابزارهای قدرتمندی که در اختیار کسب و کارها می گذارد، در بحث تبلیغات و برندسازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه های تولید موشن گرافیک

موشن گرافیک هزینه های تولید کمتری دارد

از دیگر مزیت های موشن گرافیک، صرفه جویی در هزینه ها است. یک موشن گرافیست حرفه ای تمام چیزهایی که نیاز دارد، هنر، خلاقیت و ابزار کارش هستند. پیش تر گفتیم که موشن گرافیک یک نوع محتوای ویدیویی است. اما تفاوتی اساسی با دیگر محتواهای ویدیویی دارد. این تفاوت به هزینه های بسیار کم برای ساخت موشن گرافیک مربوط می شود.
به طور مثال، در نظر بگیرید که می خواهید فیلم یا ویدیویی بسازید. ساخت این فیلم نیاز به بازیگر، لوکیشن، دوربین، تدوین، هزینه های جابه جایی و غیره دارد، و تمامی آنها هزینه های زیادی را به دنبال خواهند داشت. در صورتی که ساخت موشن گرافیک با تصاویر طراحی شده و تنها به وسیله اپلیکیشن های ساخت موشن گرافیک، انجام خواهد شد.
همچنین محتوایی که به وسیله موشن گرافیک تولید می کنید زمان انتقال کمتری دارند. اما سایر محتواهای ویدیویی، مدت زمان طولانی تری را دارند که باعث می شود مخاطب برای تماشای آنها زمان بیشتری صرف کند. انعطاف پذیر بودن عناصر موشن گرافیک باعث می شوند که فشردگی محتوای ساخته شده بسیار بالا برود و به قول معروف، موجز و تاثیرگذار باشد.
همین مزیت ها، باعث شده تا استقبال از این رشته و میزان کسب درآمد از موشن گرافیک افزایش یابد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و کوتاه شدن محتواها، احتمال میرود که میزان استفاده از انیمیشن و موشن گرافیک افزایش داشته باشد.

جذابیت های موشن گرافیک

برقراری ارتباط آسان با کاربران به کمک موشن گرافیک

مزیت های موشن گرافیک، تنها به صرفه جویی های اقتصادی محدود نمی شوند. موشن گرافیک فقط در زمینه ی تولید ویدیوهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار نمی گیرد. در طراحی وب سایت هم از موشن گرافیک استفاده می شود. موشن گرافیک ها در طراحی UI (تجربه کاربری) نقش مهمی دارند؛ مثلا گیف های آموزش نحوه‌ی کار با سایت. وقتی می گوییم موشن گرافیک، توان برقراری ارتباط آسان با مخاطب را دارد، یعنی اینکه مخاطب پس از ورود به سایت شما به وسیله موشن گرافیک ها راهنمایی شده و تجربه بسیار خوبی از کار با وبسایت تان خواهد داشت. این تجربه‌ی خوب باعث جذب مخاطب خواهد شد.
تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن در همین جاست؛ کوتاه تر بودن و ساده تر بودن موشن گرافیک، باعث می شود که این زبان ساده برای استفاده در اینگونه موارد مناسب تر باشد. مسئله تجربه کاربری و برقراری ارتباط آسان مخاطب با یک فضای جدید، بیشتر به وب سایت ها و اپلیکیشن ها مربوط می شود. یکی از نقاط قوت یک وب سایت، داشتن رابط کاربری مناسب است. یک مثال ساده در این باره موشن گرافیک هایی هستند که در پایین صفحه به شکل آیکون تلفن یا پیام کوتاه طراحی شده اند و به شما این امکان را می دهند تا با کلیک روی آنها به بخش پشتیبانی وصل شوید.

برند سازی با موشن گرافیک

جذابیت بصری یکی از مهم ترین مزیت های موشن گرافیک

جذابیت بصری یکی از کلیدی ترین نکات در موثر بودن تبلیغات و برقراری ارتباط موثر با کاربران است. یکی از مزیت های موشن گرافیک این است که دست موشن گرافیست برای به خرج دادن خلاقیت باز است. او هم می تواند از تصاویر گرافیکی استفاده کند و هم تصاویر واقعی. تمام این ها به میزان خلاقیت موشن گرافیست وابسته است.
وجود جذابیت بصری یکی از مزیت های موشن گرافیست است که علاوه بر جذب مخاطب، او را بیشتر به سمت خدمات و محصولات شما سوق خواهد داد. پیش از این که موشن گرافیک تا این حد پیشرفت کرده و گسترش یابد، گرافیک در تبلیغات بسیار موثر بود.
تا پیش از گسترش فضای مجازی و تکنولوژی، گرافیست ها سعی می کردند با استفاده از طرح های جذاب بصری روی کارت ویزیت، پوسترهای تبلیغاتی و بسته بندی محصولات، مشتریان را به سمت یک برند جذب کنند. امروزه که تکنولوژی پیشرفت کرده است، موشن گرافیست ها با استفاده از این هنر دیجیتال، این کار را انجام می دهند. درواقع هدف همچنان همان است، اما شکل و شیوه‌ی بیان آن تغییر کرده است.

برندسازی با کمک موشن گرافیک یکی از جمله مزیت های موشن گرافیک

از مزیت های موشن گرافیک، برندسازی و ساختن شخصیت برای برندتان است. استفاده از لوگو در موشن گرافیک ها به شما کمک می کند تا بتوانید احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. با ساختن یک داستان و سناریوی خوب و در پایان استفاده از لوگوی برندتان در یک فایل موشن گرافی می توانید در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. برندسازی در کنار تبلیغاتِ موثر می تواند در پیشرفت و میزان فروش شما تاثیر بسزایی داشته باشد. موشن گرافیک در این زمینه ابزارهای متعددی را در اختیارتان قرار می دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *