اصول لینک سازی در محتوای رپورتاژ

اصول لینک سازی در محتوای رپورتاژ

لینک سازی در محتوای رپورتاژ چگونه باید انجام شود؟ در این مطلب نکات پنهان در مورد لینک سازی در محتوای رپورتاژ را ارائه کرده ایم.

پیشگفتار

لینک سازی در محتوای رپورتاژ چگونه باید انجام شود؟ در این مطلب منظور ما از رپورتاژ، تبلیغی نیست که در رسانه ها به صورت ویدیویی یا تصویری یا صوتی منتشر می شود. بلکه منظور ما از رپورتاژ آگهی در این مطلب، مقاله ای نسبتا کوتاه و متنی است. در چنین مقاله ای می توان 3 الی 5 لینک قرار داد و سئوی خارجی وب سایت مقصد را بهبود داد. از آنجایی که امروزه وب سایت ها به دنبال تقویت و بهبود سئوی سایت خود هستند، به تولید محتوای رپورتاژ روی می آورند. تولید رپورتاژ آگهی از دو نظر باعث سود و بهبود سئوی یک سایت می شود. اول از این نظر که می توان داخل آن لینک به وب سایت مقصد قرار داد. دوم اینکه می توان به کمک ِآن به افزایش آگاهی از برند کمک شایانی کرد.
در صورتی که نحوه لینک سازی در محتوای رپورتاژ را به درستی نمی دانید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در این مطلب تلاش می کنیم به شما کمک کنیم نحوه لینک سازی صحیح در محتوای متنی رپورتاژ خود را آموخته و طبق آن عمل کنید.


مقدمه


•    لینک سازی در محتوای رپورتاژ
•    لینک سازی در محتوای رپورتاژ چه نکاتی دارد؟
•    رپورتاژ را مانند یک مقاله معمولی بنویسید.
•    لینک های خود را محدود کنید.
•    زیر تیتر ها و لینک سازی در محتوای رپورتاژ

لینک سازی در محتوای رپورتاژ


لینک سازی در محتوای رپورتاژ آگهی، نوعی صحه گذاشتن بر تبلیغی است که به صورت غیر مستقیم به مخاطب عرضه می کنید. در اصل، هدف اصلی هر کسب و کاری از انتشار رپورتاژ آگهی یا افزایش آگاهی از برند است. همچنین یک برند برای افزایش آگاهی از محصول/ خدماتی که در دسترس مردم قرار می دهد، می تواند رپورتاژ منتشر کند. اما این افزایش آگاهی باید به صورت غیر مستقیم و با بازاریابی کاملاً درون گرا انجام شود. لینک سازی در محتوای رپورتاژ به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا دسترسی بهتری برای کاربرانی که آن رپورتاژ را می خوانند فراهم کنند. به این صورت که شما می توانید با درج لینک های مربوط به صفحات سایت خود، به مخاطب کمک کنید تا بدون نیاز به سرچ دستی ِنام برند شما یا نام محصولات تان، به راحتی بتواند به صفحه وب سایت شما دسترسی پیدا کند.
از سویی دیگر، درج این لینک ها به نفع سئوی خارجی وب سایت است. کارکرد این بک لینک ها در رپورتاژ آگهی بسیار جالب است. وقتی شما لینک های مربوط به وب سایت خود را داخل رپورتاژ آگهی تان قرار می دهید و آن را داخل یک وب سایت میزبان منتشر می کنید، این پیغام را به Google و سایر موتور های جستجو ارسال می کنید که محتوای صفحات وب سایت شما غنی است و ارزش دیده شدن دارد. برای همین، مرتبه بعدی که یک کاربر به صورت رندوم در مورد محصول یا خدماتی که به حوزه فعالیت شما مرتبط می شود عبارتی را داخل گوگل جستجو کرد، گوگل با اعتماد بیشتری صفحه مربوط به کسب و کار شما را برای وی نشان خواهد داد. البته به شرطی که برای آن عبارت کلیدی یا عبارات کلیدی مشابه آن، محتوایی از قبل تولید کرده باشید.

سئوی خارجی وب سایت
لینک سازی در محتوای رپورتاژ چه نکاتی دارد؟


در مطالب قبلی مانند ایجاد لینک در محتوای رپورتاژ، نمونه رپورتاژ آگهی و تفاوت رپورتاژ و بک لینک اشاره کردیم که گوگل نسبت به خرید بک لینک و وب سایت هایی که اقدام به تهیه یا فروش ِآن می کنند، نظر منفی دارد. به همین خاطر است که وب سایت هایی که تلاش می کنند از طریق خرید بک لینک رشد کنند و فروش داشته باشند را جریمه می کند. در بهترین حالت، گوگل امتیازی به این وب سایت ها نخواهد داد. بنابراین هر چقدر هم که روی خرید بک لینک سرمایه گذاری کنید، باید بدانید که در نهایت بودجه خود را عملاً دور ریخته اید.
اما با انتشار رپورتاژ آگهی و درج لینک داخل ِآن می توانید روی ابدی بودن ِآن بک لینک ها حساب باز کنید. در اصل شما می توانید مطمئن باشید که رپورتاژ شما در صفحه ای که منتشر می شود، همواره باقی خواهد ماند. لینک هایی هم که داخل آن قرار می دهید به طور دائم در صفحه باقی می مانند. در نتیجه، گوگل نسبت به فعالیت شما مشکوک نخواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که انتشار طبیعی و با فاصله زمانی مشخص ِرپورتاژ آگهی است که از نظر گوگل فعالیت مشکوک به نظر نخواهد رسید. اگر در چند وب سایت میزبان به صورت مداوم اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی یکسان کنید، گوگل به فعالیت شما مشکوک خواهد شد و ممکن است وب سایت شما را جریمه کند.

رپورتاژ آگهی موفق
رپورتاژ را مانند یک مقاله معمولی بنویسید


برای اینکه گوگل متوجه وجود بک لینک های خریداری شده در محتوای رپورتاژ نشود می توانید چند ترفند ساده را به کار بگیرید. یک ترفند کاربردی این است که به جای اینکه متن خود را یک دست بنویسید، برای سئو کردن آن تلاش کنید. نویسندگان و آژانس های دیجیتال مارکتینگ متعددی وجود دارند که می توانید به آنها سفارش تولید رپورتاژ آگهی سئو شده بدهید.
در صورت سئو بودنِ رپورتاژ آگهی، گوگل به تبلیغاتی بودن یا وجود بک لینک های خریداری شده در آن شک نخواهد کرد. به همین خاطر لینک سازی در محتوای رپورتاژ تان کاملا عادی به نظر خواهد رسید. به بیان دیگر گوگل آن را یک مقاله ساده و معمولی در نظر خواهد گرفت که برای افزایش آگاهی مخاطب نوشته شده است. همچنین لینک های قرار داده شده داخل آن را نوعی «تضمین» در نظر خواهد گرفت. به این معنا که وب سایت ِمیزبان محتوای وب سایت شما را به صورت خودکار لینک کرده است. پس در این میان خبری از خرید محتوای رپورتاژ و بک لینک های موجود در آن نیست! البته همه چیز به همین راهکار ِساده خلاصه نمی شود.

رپورتاژ آگهی خوب
لینک های خود را محدود کنید


هرچقدر لینک سازی در محتوای رپورتاژ شما بیشتر باشد (از نظر تعداد) احتمال موفقیت و دیده شدنِ آن کمتر خواهد بود. دلیل ِآن را می توان توجه ویژه گوگل و سایر موتور های جستجو به تعداد لینک ها و اندازه آنها در نظر گرفت. برخی از کسب و کارها فکر می کنند که هر چقدر در متن رپورتاژ شان تعداد لینک های بیشتری را قرار دهند می توانند نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنند. همچنین آنها فکر می کنند که بیشتر بودنِ تعداد لینک ها رابطه مستقیم با بهتر دیده شدنِ رپورتاژ دارد.
این در حالی است که یک رپورتاژ آگهی موفق و خوب باید تعداد سه الی پنج لینک داشته باشد. اگر نگاهی به چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق در سطح اینترنت داشته باشید به خوبی متوجه می شوید که تعداد لینک های موجود در متن ِآنها از سه عدد لینک تجاوز نمی کند. بنابراین بهتر است شما هم به این قانون وفادار باشید. با این کار، کمتر احتمال دارد که به زحمتی که برای تولید رپورتاژ آگهی وب سایت تان کشیده اید، لطمه بزنید.


زیر تیتر ها و لینک سازی در محتوای رپورتاژ


زیر تیتر های خود را متنوع در نظر بگیرید. تنوع زیر تیتر ها به سئوی رپورتاژ آگهی شما کمک شایانی می کند. اگر به عنوان مثال در یک متن رپورتاژ آگهی فقط چند زیر عنوان H2 قرار دهید، نتیجه نخواهید گرفت. یک متن رپورتاژ خوب باید حاوی زیر عنوان های H3و H4 هم باشد. زیرا متن شما نباید یکدست باشد. تنوع زیر عنوان ها باعث خوانا شدن ِمتن می شود. همچنین به مخاطب کمک می کند تا به خوبی از اهمیت هر کدام از زیر تیتر ها و ارتباط ِمیان هر کدام از آنها سر دَر بیاورد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *