بهترین‌های پادکست روانشناسی کدامند؟

بهترین‌های پادکست روانشناسی کدامند؟

پادکست صدای ضبط شده و منتشر شده در فضای اینترنت است. یک مدل از رادیوی شخصی که به جای پخش زنده، ضبط شده و منتشر می‌شود. در ایران نیز افراد زیادی با موضوعات مختلفی در حال تهیه و تولید پادکست هستند. حالا در دنیای شلوغ پادکست‌ها، راهنمای شما خواهیم بود تا بهترین پادکست‌ روانشناسی را از بیابید.

پادکست‌های زیادی با موضوع مسائل روانشناسی در حال تهیه و پخش هستند. علمی که بر روند رشد فردی انسان تاثیر انکار ناپذیری دارد. در ادامه به بررسی این علم و معرفی بهترین‌های پادکست‌ روانشناسی خواهیم پرداخت.

در باب اهمیت علم روانشناسی

در روزگاری نه چندان دور، بیماری تنها در ناخوشی تن و دوا و درمان تنها به بیماری‌های جسمی اختصاص داشت. علم نوپای پزشکی در سالیان دور تمرکزش را بر آنچه که می‌دید گذاشته بود. و چندان اطلاعی از وجه روانی انسان نداشت. روح مسئله‌ای مذهبی-آیینی بود نه علمی. بیماری‌های روانی نیز به دنیای شیاطین و اجنه و جهان ماوراء‌الطبیعه ارتباط داده می‌شد. رفته رفته بشریت بزرگ شد. پیشرفت‌های چشمگیر در علم پزشکی، رنسانس و روی آوردن اروپا به خردباوری نتایج شگفت انگیزی به بار آورد. آنگاه راه برای پیشرفت‌های علمی و به دنبال آن غلبه علم تجربی و خردباوری بر اعتقادات مذهبی هموار گشت. این روند ادامه داشت تا به زیگموند فروید، عصب شناس برجسته اتریشی رسید. فروید دانش روانکاوی را بنیان گذاشت و از آن روز پروسه شناخت ذهن آدمی آغاز گشت.

انسان معاصر با درد‌ها و رنج‌های پایان ناپذیرش بیش از همیشه به کاوش روان و درونیات خود احتیاج دارد. اما آیا این سفر درونی بدون راهنما امکان پذیر است؟ روانکاوان و روانشناسان فراوانی آماده کمک به افراد نیازمندِ همراهی در این زمینه هستند. حالا با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی امکانات تولید و انتقال محتوا، روانشناسان دست به کار شده و مطالب روانشناختی را در قالب‌های متفاوتی همچون کتاب، پادکست و... در اختیار مخاطبان قرار داده‌‌اند. خوب است از این فرصت ویژه‌ای که در اختیارمان قرار داده شده است، استفاده کرده و به پادکست‌ روانشناسیهای مفید گوش دهیم. تا ضمن شناخت هرچه بهتر از خویشتن، آینده‌ای بهتر برای خود و اطرافیانمان بسازیم.

رادیو راه با مجتبی شکوری، پر مخاطب‌ترین پادکست‌ روانشناسی

دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که اسم مجتبی شکوری را نشنیده باشد. مجتبی شکوری در پادکست رادیو راه، صحبت‌هایی با موضوعات روانشناختی را ارائه می‌کند که برای رشد فردی هر شخص لازم و ضروری هستند. این پادکست فعالیت خود را در روزهای پایانی سال 96 و در آستانه سال 97 آغاز کرده است. تا به مخاطب خود در آستانه سال تازه برای رشد فردی‌اش کمک کند. در اپیزودهای نخستین، شکوری 8 اصل مهم و کاربردی برای رشد فردی را توضیح می‌دهد. از جمله اهمیت مسئله نگرش به خود، برنامه ریزی و...

در هر اپیزود جمله‌ای تکرار می‌شود که شاید بهترین عبارت برای معرفی هدف و نگاه این پادکست است. در ابتدای هر اپیزود خواهید شنید: ((من مجتبی شکوری هستم و فکر می‌کنم این حرف‌ها درباره زندگی پس از مرگ نیست؛ حقیقت واقعی درباره زندگی قبل از مرگ است. درباره اینکه چطور به سی یا شاید پنجاه سالگی برسید بی‌آنکه بخواهید تفنگ روی شقیقه‌تان بگذارید.)) این پادکست با 608.5 k دنبال کننده در کست باکس، در صدر لیست پادکست‌ روانشناسی پر مخاطب قرار گرفته است. رادیو راه را می‌توانید از تمامی اپلیکیشن‌های پادکست گیر مثل کست باکس، اسپاتیفای، و ساند کلاد گوش کنید.

روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت، پادکستی است به سرپرستی دکتر مُصی. این پادکست روانشناسی در موضوعات عمومی چون خیانت، اختلالات روانی مثل بیش فعالی، OCD، خواب و رویا و.. به تولید محتوا می‌پردازد. همچنین گفت و گو‌هایی که با روانکاوانی چون دکتر فرهنگ هلاکویی، دکتر مجد و... صورت گرفته است نیز بر روی حساب این پادکست قابل شنیدن است. برای آشنایی بیشتر با تمامی سرفصل‌های عمومی که در علم روانشناسی وجود دارند، این پادکست را دنبال کنید. پادکست روانشناسی شخصیت با 88.7 K دنبال کننده در کست باکس، بعد از رادیو راه، در مرتبه دوم پر شنونده ترین پادکست روانشناسی قرار دارد.

رادیو راه، صحبت‌هایی با موضوعات روانشناختی را ارائه می‌کند که برای رشد فردی هر شخص لازم و ضروری هستند.

مبل  قرمز، پادکست‌ روانشناسی برای ارتباط موثر

پادکست مبل قرمز به جهت بهبود روابط بین زوجین، آرامش روان و یادگیری مهارت ارتباط موثر ایجاد شده است. در هر اپیزود از این پادکست روانشناسی، با کارشناسان متبحر این زمینه به بحث درباره‌ی خودشناسی، توسعه فردی و بهبود روابط عاطفی پرداخته می‌شود. اگر شما هم کسی هستید که  دوست دارید مهارت‌های زندگی را بیاموزید و روابط خود را با اطرافیان‌تان بهبود ببخشید، حتما این پادکست را دنبال کنید. مبل قرمز با 71.0 k دنبال کننده در کست باکس، یکی دیگر از پیشنهادات ما برای پادکست روانشناسی است.

روانشناسی شخصیت و خوشبختی

روانشناسی شخصیت و خوشبختی با گردهمایی سخنرانی‌های اساتید حوزه روانشناسی از جمله دکتر فرهنگ هلاکویی، دکتر محمدرضا سرگلزایی، دکتر حمیدرضا هاشمی مقدم، دکتر آذرخش مکری و دکتر مهدیه کسایی‌زاده به طرح مسائلی چون شخصیت سالم، اختلالات شخصیتی و... می‌پردازند.

پادکست مبل قرمز به جهت بهبود روابط بین زوجین، آرامش روان و یادگیری مهارت ارتباط موثر ایجاد شده است.

یونگ نگار

پادکست یونگ نگار که بر مبنای روانشناسی کارل گوستاو یونگ بنا شده است، روانشناسی تحلیلی را به مخاطبان عرضه می‌کند. این پادکست روانشناسی در کست باکس 39.7 k دنبال کننده دارد. اگر علاقمند به نظریات روانشناختی یونگ هستید حتما این کانال را دنبال کنید..

راستمرد

پادکست راستمرد مناسب کسانی است که به دنبال خود هیپنوتیزمی، مدیتیشن و خودشناسی هستند. این پادکست روانشناسی در کست باکس 23.0 k دنبال کننده دارد. از جمله موضوعات اپیزودهای آن می‌توان به با افکار مزاحم چه کنیم؟، مراقبه شادمانی و... اشاره کرد.

پادکست یونگ نگار که بر مبنای روانشناسی کارل گوستاو یونگ بنا شده است، روانشناسی تحلیلی را به مخاطبان عرضه می‌کند.

زندگی اجتماعی سالم، دکتر فرهنگ هلاکویی

دکتر فرهنگ هلاکویی را همه می‌شناسند. شخصی که در آشنایی مردم ایران با مسائل روانشناختی و آگاهی بخشی به آنها نقش مهمی را ایفا کرده است. در این پادکست روانشناسی که متعلق به همین شخص است، مجموعه صحبت‌هایی در زمینه‌های مختلفی چون عشق، خانواده و ازدواج، حرمت نفس انسان و... منتشر شده است.  پادکست دکتر هلاکویی در کست باکس 9.4 k دنبال کننده دارد.

پادکولوژی

پادکولوژی پادکستی است در باب روانشناسی و به مسائلی چون زیبایی، سیر روانشناسی در تاریخ و... می‌پردازد. برای سوال‌هایی مانند چرا باید روانشناسی بخوانیم؟ پاسخ‌هایی دارد. و شما را با روانشناسی یونان نیز آشنا می‌کند. در کست باکس 8.6 k دنبال کننده دارد. برای علاقمندان به تاریخچه روانشناسی، این پادکست روانشناسی را توصیه می‌کنیم.

سایکوپاد که به عنوان آخرین گزینه پیشنهادی ما در این لیست قرار گرفته است، پادکست روانشناسی که محمد مهرگان تهیه و تولید آن را بر عهده دارد.

سایکوپاد

سایکوپاد که به عنوان آخرین گزینه پیشنهادی ما در این لیست قرار گرفته است، پادکست روانشناسی که محمد مهرگان تهیه و تولید آن را بر عهده دارد. تفاوت جالب توجه این پادکست از دیگر همتایان خود در این است که علاوه بر موضوعات روانشناختی، به معرفی و بررسی روانشناسان برجسته دنیا و ارائه نظرات‌شان می‌پردازد. این پادکست 2.9 k دنبال کننده در کست باکس دارد.

 

 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *