استراتژی برندینگ در اینستاگرام
اهمیت برندینگ اینستاگرام در چیست؟ اگر برای bold کردنِ هویت برندتان در تلاش هستید، پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید.
پیشگفتار
برندینگ اینستاگرام به قدری مهم است که صحبت نکردن در مورد آن، مخصوصا برای کسب و کارها اشتباه بزرگی به حساب می آید. شما می توانید اطلاعات قابل توجهی را در مورد نحوه مدیریت یک پیج کسب و کار در اینستاگرام به دست آورید. اما اگر به برندینگ اینستاگرام توجه نداشته باشید، عملا گویی هیچ چیز در این مورد نمی دانید! پس برای شروع، پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
برندینگ اینستاگرام Instagram branding موضوع مهمی است. اگر از بسیاری جهات نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که اینستاگرام برای ترویج برندینگ ساخته شده است. چرا؟ چون اینستاگرام یک اپلیکیشن مبتنی بر تصویر است. شما می توانید به کمک این اپلیکیشن، تعامل بیشتری با مخاطبان تان داشته باشید. تقریبا هر کسب و کاری می تواند در اینستاگرام یک پیج بیزینسی بسازد و در آن فعالیت داشته باشد. از همه مهمتر اینکه، طیف وسیعی از افراد علاقه دارند که از اینستاگرام برای یافتن محصولات، خدمات یا فروش محصولات مورد نظر خود استفاده کنند. همین مسائل باعث شده است تا اینستاگرام به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها تبدیل شود. اگر بتوانید نظر مخاطبان یا فالوورهای پیج تان را به سمت خود جلب کنید، الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را ارزشمند تلقی خواهد کرد. در نتیجه آن را به سایر کاربران نیز نمایش خواهد داد.
مقدمه
• چرا برندینگ اینستاگرام حائز اهمیت می باشد؟
• چگونه یک اکانت تجاری یا کسب و کار داشته باشیم؟
• نکاتی که برای برندینگ اینستاگرام کاربردی هستند.
• انتخاب تم مناسب و یونیک برای برندینگ اینستاگرام تان
• تولید محتوا در اینستاگرام را جدی بگیرید.
• استفاده از هشتگ های مناسب در کپشن پست ها
• ادغام ویدیو ها با استوری ها و ریلز ها برای برندینگ اینستاگرام
چرا برندینگ اینستاگرام حائز اهمیت می باشد؟
آنچه که برندینگ اینستاگرام را حائز اهمیت می کند و این اپلیکیشن را به بستری متمایز در این زمینه تبدیل می کند، استقبال مخاطبان (یا فالوورها) از کسب و کارها است. تا زمانی که بتوانید محتوای خوبی برای مخاطب تولید کنید، آنها با افتخار از شما حمایت می کنند. جالب است بدانید که:
- دست کم 90 درصد از کاربران اینستاگرام یک اکانت بیزینسی یا تجاری را در این پلتفرم دنبال می کنند.
- از بین هر 3 کاربر در اینستاگرام، دست کم 2 نفر موافق این نکته اند که اینستاگرام بستر مناسبی است تا بتوانند با برند ها و کسب و کارها ارتباط نزدیک و صمیمانه برقرار کنند.
- دست کم 50 درصد از کاربران، با دیدن یک برند یا کسب و کار در Instagram (یا حتی تبلیغی از جانب آنها) ترغیب می شوند تا از آن خرید کرده یا پیجِ مربوط به آن را دنبال کنند.
** حال که میزانِ اهمیت برندینگ اینستاگرام را متوجه شده اید، پیشنهاد می کنیم با خواندنِ ادامه ی این مطلب با حقایق موجود در این زمینه بیشتر آشنا شوید.
چگونه یک اکانت تجاری یا کسب و کار داشته باشیم؟
پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر اینکه چگونه می توانید یک اکانت شخصی را به یک اکانت بیزینسی یا کریتور تبدیل کنید حتما دو مطلب « تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی» و «اصطلاحات اینستاگرام» را در این خصوص مطالعه نمایید. توجه داشته باشید که بدون ساختن یک اکانت بیزینسی یا کریتور نمی توانید به عنوان یک پیج رسمی یک برند یا کسب و کار فعالیت داشته باشید. همچنین بسیاری از ابزار های اینستاگرام مانند تحلیل اینسایت را در اختیار نخواهید داشت تا بتوانید وضعیت رشد پیج و به طور کلی کسب و کارتان را تخمین بزنید.
نکاتی که برای برندینگ اینستاگرام کاربردی هستند
برای برندینگ اینستاگرام باید نکات ریز و درشتی را جدی بگیرید. پروفایل کاربری شما در اینستاگرام، در اصل خانهی شما در این اپلیکیشن به حساب می آید. به همین خاطر بسیاری از مردم با تماشای پروفایل کاربری شما به درستی درمیابند که هدف شما از فعالیت چیست، چه چیزی را به مردم عرضه می کنید و چه قدر برای برندینگ تان وقت و انرژی می گذارید. برای اینکه پیجی زیبا، لوکس و امروزی داشته باشید تا بتوانید نظر مخاطبان را به سمت کسب و کارتان جلب کنید باید به جزئیات توجه ویژه ای داشته باشید.
انتخاب تم مناسب و یونیک برای برندینگ اینستاگرام تان
برای اینکه برندینگ اینستاگرام شما درست و صحیح پیش برود، باید برای پیج تان تم theme انتخاب کنید. انتخاب تم باعث می شود که تمامی تصاویر شما طبق رنگ بندی و چارچوب خاصی تهیه و منتشر شوند. همچنین شما می توانید با کمک داشتنِ یک تم منحصر بفرد، کپشن های خاص با تعداد Emoji، هشتگ و غیره درج کنید. توجه داشته باشید که داشتن تم برای تعداد کلمات و نحوهی نگارش کپشن پست های اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است.
تولید محتوا در اینستاگرام را جدی بگیرید
تولید محتوا در اینستاگرام به معنای درک انواع محتوا در اینستاگرام، شناختن و کسب آگاهی از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام است. بسیاری از برند ها و کسب و کارها موقع شروع فعالیت از خود میپرسند که دقیقا باید چه نوع محتوایی را در چه قالبی تولید کنند؟ شما باید به خوبی بدانید که محتوایتان تعیین کنندهی هویت برندتان است.
هر برند باید محتوای مخصوص به خود را تولید کند. کمی بالاتر هم به این موضوع اشاره کردیم. بنابراین باید آن را جدی بگیرید.
پیشنهاد می شود حتما به لینک «انواع محتوا در اینستاگرام» سری بزنید. سپس از بین محتواهایی که می توانید در این پلتفرم منتشر کنید، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که برای کپشن نویسی در اینستاگرام فقط مجاز به وارد کردن ِ2200 کاراکتر هستید. از بین این کاراکتر ها فقط دو خط ابتدایی کپشن تان قابل دیدن می باشد. به همین خاطر بهتر است مهم ترین و حیاتی ترین جملاتی که می توانند نظر مخاطب را به محتوای شما جلب کنند، در همین دو خط ابتدایی درج کنید. مابقی فضا را برای درج هشتگ ها و سایر جزئیات استفاده کنید.
استفاده از هشتگ های مناسب در کپشن پست ها
حتما از هشتگ های پرطرفدار در محتوای خود استفاده کنید. انتخاب هشتگ های مناسب برای برندینگ اینستاگرام بسیار حیاتی هستند. این هشتگ ها هستند که تعیین می کنند چه گروهی از افراد با چه سلیقه ای، محتوای شما را مشاهده کنند. استفاده از هشتگ های مناسب به این معنی است که پست های شما به افرادی نشان داده می شود که از وجود برند یا کسب و کارتان آگاه نیستند، اما ممکن است به محتوایی که در اختیار آنها قرار می دهید علاقه داشته باشند. در نتیجه برای کنجکاوی هم که شده به پیج شما مراجعه کرده و محتوای آن را بررسی می کنند.
اما از چه راهی می توانید متوجه شوید که کدامیک از هشتگ ها برای برندینگ اینستاگرام تان مفید هستند؟ این کار باید با دقت، به خرج دادن صبر و حوصله انجام شود. از ابزار ها و راهکار های معرفی شده استفاده کنید تا هشتگ های مناسب پیج و کسب و کارتان را پیدا کنید. فقط به میزان محبوبیت هشتگ ها توجه نداشته باشید. بلکه به «رقابت پذیر» بودنِ آنها و اینکه چه طور می توانند به رشد کسب و کارتان کمک کنند، دقت کنید.
ادغام ویدیو ها با استوری ها و ریلز ها برای برندینگ اینستاگرام
در نظر گرفتن خواسته و نیاز مخاطبان هدف باید در اولویت باشد. برای همین، برای داشتن برندینگ اینستاگرام به شکل موثر و مفید باید از مخاطبان تان بپرسید که تماشای محتوای ویدیویی را ترجیح می دهند یا محتوای تصویری را. پس از کسب اطلاع در این خصوص، می توانید برای تولید ویدیو، استوری های ویدیویی، و ریلز ها اقدام کنید. درست مانند سایر محتواهای ویدیویی، بهتر است اقدام به انتشار ویدیو در پست ها، استوری ها و به صورت ریلز کنید تا ببینید که کدامیک از این نوع محتواها برای کاربران و فالوور هایتان جذاب تر هستند.
معمولا قرار دادن ویدیو ها در استوری ها، برای فالوور ها جذاب تر است. زیرا به آنها اجازه می دهد تا با تماشای یک ویدیوی کوتاه با شما ارتباط موثرتر برقرار کنند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید