آشنایی با الگوریتم های اینستاگرام
شما برای جذب مخاطب و افزایش بازدید در اینستاگرام باید نسبت به الگوریتم های اینستاگرام شناخت کافی داشته باشید و مطابق با رفتار آن ها فعالیت کنید.
پیشگفتار
الگوریتم های اینستاگرام بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده اند و براساس یادگیری ماشین کار می کنند. اگر افراد شناخت کافی نسبت به الگوریتم های جدید اینستاگرام نداشته باشند، آمار بازدید پست ها و استوری های جدیدشان افت پیدا می کند. نحوه عملکرد این الگوریتم ها به طور کلی به این صورت است که هوش مصنوعی در هر لحظه دیتای میلیون ها کاربر در اقصی نقاط جهان را تجزیه و تحلیل کرده و براساس آن ها محتوای جدید را برای کاربر نمایش می دهد. به همین علت الگوریتم های اینستاگرام به طور پیوسته در حال تغییر هستند. به طور مثال اگر به دنبال تبلیغات در اینستاگرام هستید، لازم است بدانید که برخلاف گذشته پست ها براساس زمان انتشار نمایش داده نمی شوند، بلکه بر اساس الگوریتم جدید Instagram برای نمایش پست، در معرض دید کاربر قرار می گیرند.
الگوریتم جدید اینستاگرام دیگر به صورت کرونولوژی عمل نمی کند. بلکه عواملی مانند میزان علاقه مندی شما به موضوعات مختلف در اینستاگرام، ارتباط شما با صاحب اکانت و ... در نمایش پست های جدید دخیل هستند. با توجه به اهمیت تبلیغات اینستاگرام در موفقیت کسب و کار، تغییرات جدید الگوریتم های اینستاگرام به یکی از دغدغه های شما تبدیل خواهد شد. در ادامه راجع این الگوریتم ها مفصل صحبت خواهیم کرد.
مقدمه
- نکاتی مهم در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام
- الگوریتم های اینستاگرام برای ورود پست به اکسپلور چگونه عمل می کنند؟
- محتوای ویدیویی و تصویری چه تاثیری بر روی الگوریتم های اینستاگرام دارد؟
- آیا طول و محتوای کامنت برای اینستاگرام مهم است؟
- Fake Interaction چیست؟
- تاثیر نوع اکانت بر الگوریتم اینستاگرام
- رفتار الگوریتم های اینستاگرام پس از انتشار استوری
- زمان برای الگوریتم اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟
- تاثیر میزان استفاده شما از اپلیکیشن اینستاگرام بر روی الگوریتم های آن
نکاتی مهم در مورد الگوریتم جدید اینستاگرام
در چند وقت اخیر الگوریتم اینستاگرام تاثیرات ملموسی بر روی صفحه Home شما گذاشته است. ممکن است شما پست هایی را ببینید که قبلا آن ها را فالو نکرده اید. پست هایی که با سلیقه شما همخوانی دارند. اینستاگرام در تغییرات جدید الگوریتم های خود به چهار فاکتور توجه می کند که عبارت اند از اطلاعات پوستر، آنالیز فعالیت های اخیر شما، اطلاعات پست و تعاملات اخیر شما. اینستاگرام با بررسی موارد ذکر شده به این نتیجه می رسد که کاربر چه مدل پست هایی را بیشتر دوست دارد و برای نمایش یا عدم نمایش پست ها برنامه ریزی می کند.
الگوریتم های اینستاگرام برای اکسپلور
شما برای کسب درآمد و رسیدن به سود بالا از طریق فعالیت در اینستاگرام، باید بتوانید پست های خود را به صفحه اکسپلور برسانید. وجود محتوای شما در صفحه اکسپلور مخاطبان بیشتری را به سمت صفحه شما جذب می کند. اما برای رسیدن به این هدف باید نسبت به رفتار الگوریتم های اینستاگرام برای اکسپلور آگاهی کافی داشته باشید. پست های شما بر اساس رفتار خود کاربران نمایش داده می شود. در این جا دیگر زمان تعیین کننده جایگاه پست نیست. به همین علت است که گاهی متوجه می شوید برخی از پست های شما توسط عده ای از کاربران دیده نشده است.
زمانی که یک پست جدید منتشر می شود، ابتدا برای 10% از دنبال کنندگان شما نمایش داده می شود. الگوریتم های اینستاگرام به تعامل و رفتار این دنبال کنندگان توجه می کنند. در صورتی که پست بازخورد خوبی داشته باشد برای دیگران نیز نمایش داده می شود. در غیر این صورت پست شما به پایین ترین قسمت فید کاربر سقوط خواهد کرد. این موضوع باعث می شود بازدید خیلی کمی داشته باشید. در آخر هم با توجه به رفتار کاربران، اینستاگرام تصمیم می گیرد که پست شما را در اکسپلور نمایش دهد یا نمایش ندهد.
تفاوت تصاویر و ویدیو در اینستاگرام
بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که ویدیو نسبت به تصاویر ثابت برتری دارد و الگوریتم جدید اینستاگرام به ویدیو بیشتر اهمیت می دهد. اما تصویر و ویدیو از نظر الگوریتم اینستاگرام با یکدیگر تفاوتی ندارند. در واقع اینستا به محتوایی اهمیت می دهد که کاربران زمان بیشتری را برای مشاهده یا مطالعه آن صرف می کنند. به دلیل طولانی تر بودن ویدیو، کاربران زمان بیشتری به دیدن آن می پردازند. در واقع رفتار کاربران موجب تفاوت بین تصویر و ویدیو از نظر الگوریتم های اینستاگرام شده است. به همین علت به افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعال هستند توصیه می شود به ساخت تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام بپردازند.
اهمیت کامنت برای الگوریتم جدید اینستاگرام
مواردی مانند طول کامنت ها، تعداد پاراگراف یا اموجی برای الگوریتم های اینستاگرام اهمیتی ندارد. تمامی کامنت ها برای الگوریتم اینستاگرام ارزش یکسانی دارند و یک interaction محسوب می شوند.
Fake Interaction
برای افزایش فالوور اینستاگرام به هیچ عنوان به روش هایی مانند استفاده از ربات های افزایش لایک و فالوور رو نیاورید. این بات ها توسط الگوریتم جدید اینستاگرام شناسایی شده و موجب افت بازدید صفحه شما می شوند.
الگوریتم های اینستاگرام برای افزایش فالوور و اهمیت نوع اکانت
اگر به تازگی برای پیشرفت کسب و کار خود یک صفحه اینستا ایجاد کرده اید؛ برای تبدیل آن به حساب کاربری بیزینسی در اینستاگرام تردید نکنید. درست است که الگوریتم های اینستاگرام تفاوتی بین نوع اکانت ها قائل نمی شوند، اما در اکانت بیزینسی شما ابزارهایی خواهید داشت که به رشد پیج و بهبود وضعیت پروفایل شما کمک می کند.
الگوریتم جدید اینستاگرام برای استوری
شما برای برقراری بهتر با دنبال کنندگان خود باید به صورت مستمر و مفید استوری بگذارید. این استوری ها موجب تسلط بیشتر شما بر بازاریابی اینستاگرام و موجب بهبود وضعیت پیج می شود. الگوریتم جدید اینستاگرام به تعاملات پست ها اهمیت زیادی می دهد. این الگوریتم تمامی تعاملاتی که بر روی استوری شما اتفاق می افتد را ثبت می کند. تعداد Reply های یک استوری و یا ارسال استوری شما برای دیگر افراد می تواند سودبخش واقع شود. هر چه قدر کاربران با استوری شما بیشتر ارتباط برقرار کنند، احتمال نمایش پست های شما در صفحه Home کاربران افزایش می یابد. یکی از روش هایی که موجب جلب توجه الگوریتم جدید اینستاگرام برای استوری می شود، استفاده از قابلیت های استوری مانند نشان دادن میزان علاقه با اموجی، رای گیری، لینک دهی و ... می باشد.
اهمیت زمان برای الگوریتم اینستاگرام
خیلی وقت است که فید اینستاگرام به ترتیب اولویت زمانی نمایش داده نمی شود. اما زمان پست شدن محتوا یکی از عوامل مهم برای نشان دادن پست شما به مخاطب توسط الگوریتم های اینستاگرام در نظر گرفته می شود. در این شبکه اجتماعی همیشه تلاش می شود تا جدیدترین محتوا برای شما نمایش داده شود. برای این که بهترین زمان برای پست کردن محتوای جدید خود را پیدا کنید، باید یک تقویم محتوایی تدوین کنید. در واقع شما باید زمان بهینه برای پست کردن محتوای خود را بدانید.
برای پیدا کردن زمان بهینه به آزمون و خطا نیاز است. در واقع با بررسی های طولانی شما می توانید زمان مناسب برای پست گذاری را پیدا کرده و در راستای رفتار الگوریتم جدید اینستاگرام حرکت کنید. یکی از راه هایی که برای انجام این کار به شما کمک می کند، توجه کردن به پرسونای مخاطب است. با حدس زدن زمان فعال بودن کاربران در اینستاگرام می توانید پیش بینی کنید که در چه زمانی پست یا استوری شما بازدید بیشتری دریافت خواهد کرد.
توجه الگوریتم های اینستاگرام به میزان استفاده شما از اپلیکیشن
الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش پست به این صورت عمل می کند که هر چه شما در طی روز بیشتر اینستاگرام را چک کنید، ترتیب زمانی پست ها منظم تر خواهد بود. همچنین نوع محتوایی که می بینید به تعداد دفعات بازدید شما بستگی دارد. زیرا اینستا در هر بار بازدید سعی می کند محتوای جدیدتری را به شما نمایش دهد. با دانستن این نکته و بررسی آنلاین بودن مخاطب در ساعات مختلف، می توانید استراتژی های مناسبی برای مارکتینگ خود طراحی کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید