معرفی ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی و بررسی کیفیت آنها
استفاده از ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا محتوایی بهینه شده برای وب سایت مد نظرتان تولید کنید.
پیشگفتار
روش های یافتن کلمات کلیدی چیست؟ آیا باید از ابزارهای خاصی استفاده کرد؟ چرا باید در خصوص کلمات کلیدی و بررسی کیفیت آنها حساسیت و دقت بالایی به خرج داد؟
همانطور که می دانید استفاده از روش های یافتن کلمات کلیدی بخش مهمی از تولید محتواست. زیرا به واسطه این کلمات موتورهای جستجو می توانند نتایج مورد نظر را به کاربران نمایش دهند. در صورتی که انتخاب کلمات کلیدی صحیح باشد، قطعا محتوای تولید شده بهتر و سریعتر برای کاربران به نمایش گذاشته می شود. زیرا موتورهای جستجو این کلمات را بهتر شناسایی می کنند. به همین منظور تصمیم داریم در این بخش شما را با روش های انتخاب این کلمات کلیدی و همچنین ابزارهایی که برای یافتن آنها رایج است آشنا کنیم. آنچه در این مقاله آموزشی مطالعه می کنید به شرح موارد زیر است:
- مقدمه
- بررسی روش های یافتن کلمات کلیدی
- الکسا یکی از بهترین روش های یافتن کلمات کلیدی
- نکات مهم در خصوص بررسی کیفیت کلمات کلیدی
- استفاده از ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی چه مزایایی دارد؟
- جمع بندی نهایی
مقدمه
برای استفاده از روش های یافتن کلمات کلیدی شما باید بدانید که انتخاب این کلید واژه ها تا چه حد حساس و مهم هستند. همچنین خوب است تا بدانید کلمات کلیدی در سئو و بهینه سازی سایت نقش مهم و موثری دارند. بنابراین بخش مهمی از تولید محتوا به انتخاب درست این کلید واژه ها بر می گردد.
طی فرآیند جستجوی کلمات و عبارات کلیدی، متن ها و مقالاتی برای کاربران نمایش داده می شود که باید پاسخگوی نیاز آنها باشد. در صورتی که این نیاز برطرف نشود، الگوریتم های گوگل وارد عمل می شوند و ممکن است سایت یا صفحه مذکور را مورد جریمه قرار دهند. در بخش آموزش الگوریتم های گوگل به بررسی کامل این موضوع پرداختیم و شما را با نحوه عملکرد الگوریتم های معروف گوگل مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و... آشنا کردیم. حال در این بخش تصمیم داریم تا به شما ابزارهای رایج برای جستجوی عبارات کلیدی مناسب آشنا کنیم.
بررسی روش های یافتن کلمات کلیدی
با استفاده از روش های یافتن کلمات کلیدی شما می توانید محتوای سایت خود را از سایر رقبا متمایز کنید. زیرا این مورد یکی از مهمترین اقدامات پیش از تولید محتوا است که شاید بسیاری از کسانی که مطالبی را در سایت ها بارگذاری می کنند، نسبت به آن بی توجه باشند. گوگل یک سری ابزارهای متنوع در اختیار کاربران خود قرار داده است تا با استفاده از آنها بتوانند عبارات کلیدی بهتر و مناسب تری را برای محتواهایشان انتخاب کنند. برای آشنایی بیشتر با این ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی به موارد زیر توجه داشته باشید.
1. SEOChat Suggestion Keyword Finder
SEOChat Suggestion Keyword Finder یکی از روش های یافتن کلمات کلیدی است که می توان گفت بین سایر روش های یافتن کلمات و عبارات کلیدی بهترین ها را نمایش می دهد. این ابزار تمامی کلید واژه های پیشنهادی توسط گوگل و بینگ را به شما نمایش می دهد. معمولا کلمات کلیدی پیشنهادی توسط این ابزار کاملا تضمین شده هستند. پس می توانید با اطمینان زیاد از این پیشنهادات استفاده کنید.
2. Keyword Tool IO
از دیگر ابزارهای رایج برای یافتن کلمات کلیدی Keyword Tool IO است. البته باید این را در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی پیشنهادی که توسط این ابزار نمایش داده می شوند، بالاترین سرچ ها در یوتیوب و بینگ هستند.
3. Link Sleuth
Link Sleuth در واقع بیشتر از اینکه یک ابزار باشد یک وب سایت است. اما کاربران آن را به عنوان یک ابزار و یکی از روش های یافتن کلمات کلیدی می شناسند. این وب سایت اطلاعات و عبارات جستجو شده را از سایر صفحات و سایت های دیگر جستجو می کند و به شما پیشنهاد می دهد. پس می توان گفت جزو یکی از قابل اطمینان ترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی است.
4. Google Adwords Keyword Planner
این مورد نیز یکی دیگر از ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی است که شما می توانید به واسطه آن تعداد دفعات جستجوی کلمات و عبارات را نیز ببینید. پس با این حساب می توانید پرسرچ ترین کلمات را بیابید و از آنها به تناسب در محتواهایتان استفاده کنید. این ابزار جستجو جزو دقیق ترین و معتبرترین روش ها برای یافتن کلمات کلیدی مناسب است.
5. Screaming Frog SEO Spider
Screaming Frog SEO Spider جزو یکی از حرفه ای ترین ابزارهای جستجوی کلمات و عبارات کلیدی است. البته باید در نظر داشته باشید که نسخه رایگان آن محدودیت های زیادی دارد و شما نمی توانید کاملا دقیق و حساب شده از آن استفاده کنید. البته حتی استفاده از نسخه رایگان این ابزار نیز شما را به نتایج مطلوبی می رساند. پس استفاده از این ابزار برای سئوکاران کاملا کاربردی است.
6. WordStream's Free Keyword Tool
جالب است بدانید که استفاده از WordStream's Free Keyword Tool دنیای گسترده ای دارد! زیرا می توان آن را جزو یک بانک کلمات کلیدی دانست. در این ابزار بیش از 10 میلیارد کلمه کلیدی که بیشترین سرچ را داشته اند، موجود است. پس می توان ادعا کرد این نیز یکی از مناسب ترین روش های یافتن کلمات کلیدی است.
7. Rellian Keyword Discovery
Rellian Keyword Discovery استفاده از این ابزار نیز برای سئوکاران بسیار جذاب است. زیرا این یکی دیگر از روش های جستجوی کلمات کلیدی است که تعداد بالایی از کلید واژه های کلیدی و تعداد دفعات جستجوی آنها را برای کاربران به نمایش می گذارد.
الکسا یکی از بهترین روش های یافتن کلمات کلیدی
در بخش قبلی به معرفی یک سری ابزارها و روش ها برای یافتن کلمات کلیدی مناسب پرداختیم. حال می خواهیم یکی از محبوب ترین ابزارهایی که برای یافتن کلمات کلیدی از آن استفاده می شود، یعنی الکسا را به شما معرفی کنیم. به جرات می توان گفت این ابزار در رقابت با سایر ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی برتر است. با استفاده از الکسا شما می توانید محبوب ترین و قدرتمندترین کلمات کلیدی را پیدا کنید و محتوای مفیدتری را در اختیار کاربرانتان قرار دهید.
خوب است تا بدانید با استفاده از الکسا شما می توانید کلمات و عبارات کلیدی که شانس شما را برای گرفتن رتبه بالا می برند، پیدا کنید. همچنین ترافیک سایت را بالا ببرید و رقبای خود را به آسانی شناسایی کنید. نحوه عملکرد الکسا مانند سایر ابزارهای تحلیل سئو به گونه ای است که شما را به سمت ترافیک سایت هدایت می کند. در خصوص توضیح سرچ اینترنت و چگونگی آماده کردن محتوا برای اهداف مختلف کاربران نیز می توانید از این ابزار دقیق استفاده کنید.
نکات مهم در خصوص بررسی کیفیت کلمات کلیدی
زمانی که شما از روش های یافتن کلمات کلیدی و ابزارهای رایج استفاده کردید و کلمات کلیدی مورد نظرتان را نیز انتخاب کردید، باید به بررسی کیفیت آنها بپردازید. البته سئو کردن محتوا با استفاده از کلمات کلیدی به شدت مورد اهمیت قرار می گیرد. اما در هر صورت شما باید رضایت کاربران و کیفیت بالای محتوا را نیز معیار اصلی خودتان قرار دهید. بنابراین به نکات و مواردی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم توجه داشته باشید.
همیشه کلمات کلیدی را پیدا کنید که ارزش برند مورد نظر را بالا ببرند. گاهی ممکن است پیشنهاداتی که از روش های یافتن کلمات کلیدی دریافت می کنید، کیفیت برند را تعریف نکنند.
پس بهتر است به این مورد توجه ویژه داشته باشید و با توجه به ارزش برند از کلمات کلیدی استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که یک برند جدید و ناشناخته را معرفی می کنید، هیچ گاه لقب بهترین را به آن ندهید. زیرا این مورد باعث سلب اعتماد مخاطبان شما می شود. بهتر است عباراتی پیدا کنید که نظر کاربران را جلب کند و معرف ویژگی های برند یا محصول باشد.
سعی کنید همزمان که از روش های یافتن کلمات کلیدی استفاده می کنید، به تعداد دفعات جستجوی کلمات نیز توجه داشته باشید. استفاده از کلماتی که سرچ بیشتری داشته اند، به بالا بردن ترافیک سایت کمک زیادی می کنند.
حتما از الکسا استفاده کنید. الکسا ضمن اینکه به شما کلمات کلیدی مناسبی را پیشنهاد می دهد، طبق معیارها و فاکتورهای مهمی که دارد، سایت ها را رتبه بندی می کند. پس با توجه به این عملکرد شما می توانید کلمات کلیدی بهتری را پیدا کنید.
حتما در انتخاب کلمات کلیدی جنبه های رقابتی را نیز در نظر بگیرید. ابتدا رقبای خود را شناسایی کنید و سپس کلمات کلیدی را انتخاب کنید. زیرا در هر صورت برای سبقت گرفتن از رقبای خود باید از کلمات و عبارات کلیدی استفاده کنید که ترافیک سایت شما را افزایش دهد.
استفاده از ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی چه مزایایی دارد؟
آیا می دانید استفاده از ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی برای شما چه مزایایی دارد؟ این روش ها به سئوکاران کمک می کند تا محتوای خود را بهینه سازی کنند تا موتورهای جستجو بتوانند با توجه به این عبارات کلیدی محتوا را برای کاربران به نمایش بگذارند. شناسایی کلمات کلیدی که رقبا از آن استفاده می کنند، شناسایی کلماتی که کمتر جستجو می شود و... همگی از مزایای استفاده از ابزارهای یافتن کلمات کلیدی مناسب است.
جمع بندی نهایی
در این بخش آموزشی اطلاعاتی در خصوص استفاده از ابزارها و روش های یافتن کلمات کلیدی و بررسی کیفیت آنها در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به مواردی که به آنها اشاره کردیم می توانید محتوایی متناسب با نیاز کاربران و همچنین محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو تولید کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید