آموزش آسان موشن گرافیک در چند گام

آموزش آسان موشن گرافیک در چند گام

برای فراگیری آموزش آسان موشن گرافیک، ابتدا باید تلاش کنید که اصول پایه و مقدماتی یا اولیه ی طراحی گرافیکی را بیاموزید.

آموزش آسان موشن گرافیک؛ مقدمه

آموزش آسان موشن گرافیک، موضوع اصلی این مقاله است. امروزه استفاده کردن از موشن گرافیک برای تولید محتوا در حیطه های مختلف، بسیار رواج یافته است. شما نیز می توانید به فراگیری آموزش آسان موشن گرافیک از طریق دوره ها و کلاس های آنلاین و آفلاین و یا آموزش های موجود در سایت های مختلف، بپردازید. اگر این سوال ذهنتان را مشغول کرده است که منظور از موشن گرافی چیست، می توان گفت که موشن گرافی یا موشن گرافیک روشی از تولید محتوا است که به متحرک کردن یا پویا نمایی تصاویر می پردازد. ما در این مقاله، مواردی همچون آموزش آسان موشن گرافیک و به طور کلی صفر تا صد موشن گرافیک را مورد بررسی قرار می دهیم.
 عناوین مهم این مقاله نیز به شرح زیر هستند:


1-    طراحی موشن گرافیک را از کجا شروع کنیم؟
2-    آیا یادگیری موشن گرافیک آسان است؟
3-    طراحی موشن گرافیک آسان با موبایل
4-    نحوه ی یادگیری موشن گرافیک به صورت خود آموز
5-    ساده ترین ابزار طراحی موشن گرافیک
6-    کلام آخر 


طراحی موشن گرافیک را از کجا شروع کنیم؟

برای این که بتوانید به یک گرافیست حرفه ای تبدیل شوید، باید با اصول و نکات مهم مربوط به ساخت موشن گرافیک آشنا شوید. برای شروع کار طراحی موشن گرافیک، بهتر است ابتدا مهارت هایی را کسب نمایید. برای مثال، مهارت سناریو نویسی برای موشن گرافی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لازم به ذکر است که مدت زمان یادگیری موشن گرافیک، بازه ی زمانی ثابتی نیست و کاملا به خود شخص بستگی دارد. برای فراگیری آموزش آسان موشن گرافیک، ابتدا باید تلاش کنید که اصول پایه و مقدماتی یا اولیه ی طراحی گرافیکی را بیاموزید. توجه کردن به اصولی مانند ساخت انیمیشن، داستان سرایی، طراحی صحنه و... برای آسان تر یاد گرفتن موشن گرافیک، مهم است. شما می توانید این اصول را از طریق سایت های طراحی موشن گرافیک، انواع کلاس ها یا دوره های آنلاین و آفلاین و همچنین پادکست ها و وبلاگ ها و محتواهای آموزشی در شبکه های اجتماعی، بیاموزید. 
همچنین فراگیری اصولی مانند: تئوری رنگ ها، تایپوگرافی، زمان بندی، چیدمان، انتقال و روایت نیز، اهمیت بسیار زیادی در پروسه ی یادگیری موشن گرافی دارد. بهتر است همواره برای فراگیری آموزش آسان موشن گرافیک، قوه ی خلاقیت و همچنین قوه ی تخیل خودتان را نیز، رشد و گسترش دهید. یکی دیگر از نکات مهم در یادگیری آموزش موشن گرافیک، نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک می باشد. انتخاب کردن نرم افزار طراحی مناسب از بین تعداد زیادی نرم افزار گرافیکی، کمی دشوار است؛ ولی غیر ممکن نیست. بهتر است ابتدا، نقاط قوت و ضعف هر نرم افزار طراحی را مورد بررسی قرار داده و سپس متناسب با اهدافتان به انتخاب مناسب ترین نرم افزار طراحی بپردازید. موارد زیر از جمله محبوب ترین نرم افزارهای طراحی موشن گرافیک به شمار می آیند:
1- Adobe After Effects
2- Cinema 4D
3- Blender
4- Premiere Pro

یادگیری موشن گرافیک در چند گام

آیا یادگیری موشن گرافیک آسان است؟

نمی توان گفت که یادگیری موشن گرافیک سخت یا آسان است. دلیل این امر نیز این است که مدت زمان یادگیری طراحی موشن گرافیک حرفه ای، کاملا به خود شخص بستگی دارد. میزان علاقه، تلاش و پشتکار هر شخص، مدت زمان یادگیری موشن گرافیک را تعیین می کند. البته در این پروسه برای فراگیری آموزش آسان موشن گرافیک، شما می توانید از متخصصان خبره در این زمینه نیز کمک بجویید. همچنین می توانید به صورت خود آموز و از طریق کلاس ها و ویدیوهای آموزشی به یادگیری اصول طراحی گرافیکی بپردازید. برای راحت تر شدن کارتان، می توانید از نرم افزارها و سایت های طراحی گرافیکی نیز الهام بگیرید.
 پروسه ی یادگیری موشن گرافیک در صورتی که بر اصول پایه و اولیه ی گرافیکی مسلط باشید، چندان دشوار و طولانی نخواهد بود. بهتر است مهارت های خود را در زمینه ی کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی نیز، تقویت کنید. دانستن نحوه ی طراحی به کمک نرم افزارهایی مانند Premiere Pro و Illustrator یا After Effects، پروسه ی یادگیری موشن گرافیک را برایتان آسان تر و سریع تر می سازد. اگر تلاش و پشتکار داشته و همواره در مسیر یادگیری اصول طراحی موشن گرافیک ثابت قدم باشید، می توانید در بازه ی زمانی کوتاهی، موشن گرافیک را به طور کامل و جامع بیاموزید. 

طراحی موشن گرافیک آسان با موبایل

اگر چند نمونه استاپ موشن حرفه ای یا انواع دیگر موشن گرافیک را مورد بررسی قرار داده و در مورد نحوه ی طراحی و تولید شدن آن ها جست و جو کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن ها به کمک گوشی های هوشمند طراحی و تولید شده اند. امروزه بسیاری از طراحان یا گرافیست ها، اقدام به ساخت انواع موشن گرافیک به وسیله ی تلفن های همراه هوشمند می کنند. یکی از مزایای استفاده کردن از تلفن همراه برای ساخت موشن گرافیک، این است که شما می توانید طراحی موشن گرافیک را در هر زمان یا مکانی به انجام برسانید. همچنین طراحی با گوشی های هوشمند نسبت به طراحی با سیستم هایی همچون کامپیوتر یا لپ تاپ، صرفه ی اقتصادی بیشتری خواهد داشت.
 بسیاری از طراحان به دلیل نداشتن سیستم های قوی یا کامپیوترهای حرفه ای، ساخت موشن گرافیک را به تعویق انداخته یا از آن صرف نظر می کنند. این در حالی است که امروزه طراحان و گرافیست های زیادی وجود دارند که به کمک گوشی های هوشمند، موشن گرافیک های جذابی را طراحی و خلق می نمایند. کافی است که اصول اولیه و مقدماتی طراحی گرافیکی را بلد باشید و بتوانید اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای طراحی گرافیکی خوبی را دانلود کنید. بهتر است قبل از دانلود و نصب یک اپلیکیشن یا نرم افزار طراحی گرافیکی در مورد قابلیت ها و کاربردهای آن، تحقیق و جست و جوی کاملی را انجام دهید. شما می توانید به فراگیری آموزش موشن گرافیک با گوشی از طریق سایت ها و دوره های مختلف آموزشی بپردازید.

ساده ترین ابزار طراحی موشن گرافیک

نحوه ی یادگیری موشن گرافیک به صورت خود آموز

همان طور که در بخش های قبل نیز بیان کردیم، شما می توانید به صورت خود آموز به یادگیری موشن گرافیک بپردازید. برای این کار، نیاز نیست که لزوما هزینه ای را پرداخت کرده و یا به صورت حضوری در کلاسی حاضر شوید. امروزه انواع ویدیوهای آموزشی در مورد موشن گرافیک در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و... وجود دارند. شما می توانید به صورت کاملا رایگان از این منابع استفاده کرده و طراحی به روش موشن گرافیک را بیاموزید. برای یادگیری موشن گرافیک به صورت خود آموز، می توانید موارد زیر را انجام دهید:
1-    تعیین کردن منبع یادگیری آموزش های موشن گرافیک؛ برای مثال یوتیوب
2-    یادگیری اصول مقدماتی و اولیه ی طراحی گرافیکی
3-    تسلط بر اصول مربوط به ساخت انیمیشن و موشن گرافیک
4-    آشنا شدن با ابزارهای مختلف طراحی گرافیکی
5-    دنبال کردن آموزش های رسمی و خود آموز به کمک کتاب ها، وبلاگ ها، پلتفرم های طراحی و....  

آموزش موشن گرافیک در چند گام

ساده ترین ابزار طراحی موشن گرافیک

امروزه نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک مختلفی به وجود آمده اند که هر کدام، کاربردها و قابلیت های خاصی دارند. یکی از حیطه های مربوط به موشن گرافیک که افراد زیادی در بازار کار امروزی در آن مشغول به کار هستند، طراحی لوگو موشن می باشد. این افراد به کمک نرم افزار ساخت لوگو موشن، لوگوهای جذابی را برای برندها خلق کرده و در امور تبلیغاتی و برندسازی به آن ها یاری می رسانند. 
شما نیز می توانید از طریق یادگیری ابزارها یا نرم افزارهای ساده ی موشن گرافیک به ساخت انواع موشن گرافیک مانند ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی پرداخته و از این طریق، درآمد خوبی را نیز کسب نمایید. یکی از ابزارهای ساده و در عین حال حرفه ای برای ساخت موشن گرافیک، Adobe After Effects می باشد. این نرم افزار هم برای افراد مبتدی و هم گرافیست های حرفه ای، مناسب و کاربردی است. نرم افزار Cinema 4D نیز، نرم افزار طراحی گرافیکی مناسبی است که شما می توانید به سادگی به کمک آن، موشن گرافیک های جذابی را طراحی کنید.

کلام آخر

ما در این مقاله، نکات و مطالبی را در مورد آموزش آسان موشن گرافیک بیان کردیم. دیدید که یادگیری موشن گرافیک، کار غیر ممکنی نیست؛ حتی برای کسانی که مدرک تحصیلی ای در این زمینه نداشته اند و با اصول طراحی گرافیکی اولیه، آشنایی ندارند. کافی است که کار کردن با چند نرم افزار کاربردی طراحی و ساخت موشن گرافیک را بیاموزید و ابزارهای مناسبی، برای مثال لپ تاپ مناسب موشن گرافیک را تهیه نمایید. امیدواریم از نکات و مطالب گفته شده در این مقاله، نهایت سود و بهره را برده باشید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *