آموزش طراحی لوگو با کورل دراو

آموزش طراحی لوگو با کورل دراو

در این مطلب آموزش طراحی لوگو به کمک نرم افزار کورل دراو را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد.

پیشگفتار 

نرم افزار کورل دراو چیست و آیا می توان به کمک این نرم افزار به دیزاین لوگو پرداخت ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نرم افزار مذکور یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای گرافیک به شمار می رود. نرم افزار Corel Draw جزو نرم افزارهای گرافیکی و برداری محسوب می شود. نرم افزار کورل دراو دارای انواع مختلف ابراز طراحی لوگو است. به کمک این نوع ابزار کاربردی می توان لوگویی جذاب و خاص را طراحی کرد و در صورت لزوم به ویرایش لوگو پرداخت. در صورتی که تمایل دارید با نحوه دیزاین لوگو با نرم افزار Corel Draw آشنا شوید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

مقدمه 

آنچه در این مطلب پیش روی شما همراهان عزیز است : 

بررسی طراحی لوگو با نرم افزار کورل دراو 

کورل دراو از انواع نرم افزارهای جامع محسوب می شود و به کمک این نرم افزار می توان لوگو را به صورت خلاقانه طراحی کرد. استفاده از این نرم افزار برای طراحان لوگو مبتدی و حرفه ای مناسب است. توجه داشته باشید که در صورت لزوم می توانید تمرین و تکرار مداوم داشته باشید تا بتوانید آشنایی کامل را با نحوه کار با ابزار طراحی لوگو این نوع نرم افزار بدست آورید. 

ویژگی های نرم افزار Corel Draw چیست؟ 

قبل از انجام دیزاین لوگو به کمک این نرم افزار بهتر است طراح لوگو با انواع ویژگی نرم افزار کورل دراو آشنا شوید. از مهم ترین ویژگی نرم افزار Corel Draw می توان به موارد زیر اشاره کرد : 
1.    ابزار طراحی لوگو متنوع 
2.    سیستم مدیریت مدرن رنگ ها 
3.    نرم افزار کورل دراو دارای تعداد زیادی فونت زیبا و خاص برای دیزاین لوگو است. 
4.    به کمک این نرم افزار می توان طراحی لوگو ، پوستر، کارت ویزیت و ... را به راحتی انجام داد. 
5.    به کمک ابزارهای مختلف نظیر بیضی، مستطیل و ... که در نرم افزار کورل دراو وجود دارند می توان لوگو ها با اشکال متنوع را طراحی کرد. 

دیزاین لوگو با کورل دراو

چگونه می توانیم در کورل دراو لوگو بسازیم؟

بدون شک قبل از آشنایی با نحوه کار با نرم افزار کورل دراو ممکن است دیزاین یک لوگو به نظرتان دشوار بیاید. در صورتی که این نرم افزار دارای قابلیت هایی کاربردی می باشد. شما می توانید به راحتی به کمک Corel Draw لوگوی مورد نظر خود را طراحی کنید. این نرم افزار قابلیت ویرایش لوگو را دارد در نتیجه اگر شما در پایان کار طراحی لوگو تصمیم گرفتید تغییراتی را در لوگو اعمال کنید می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. 

دیزاین لوگو به کمک نرم افزار Corel Draw

آموزش مرحله به مرحله طراحی لوگو با نرم افزار کورل دراو 

ساخت لوگو مراحل مختلفی دارد. با یادگیری این مراحل و انجام دقیق آنها می توانید بهترین لوگو را طراحی کنید و با طی مراحل زیر می توانید به راحتی لوگویی خاص را طراحی نمایید: 

مرحله اول: ایجاد یک سند خالی

در این مرحله از دیزاین لوگو با کورل دراو باید یک سند خالی ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که می توانید اندازه صفحه طراحی را در این سند خالی به راحتی تنظیم کنید. اندازه سند را می توانید A4 در نظر بگیرید. همچنین می توانید اندازه سند را سفارشی کنید و ابعاد آن را 600*800 در نظر بگیرید. شایان ذکر است که پیکسل های جهت یابی می توانند عمودی یا افقی باشند. حالت رنگ اصلی را نیز می توانید CMYK در نظر بگیرید. 

مرحله دوم: استفاده از قالب پیش فرض برای طراحی لوگو 

برای انجام طراحی لوگو می توانیم از قالب های پیش فرض استفاده نماییم. برای دسترسی به این نوع قالب ها گزینه File را انتخاب کنید سپس روی گزینه New from Template کلیک نمایید. در این مرحله می توانید دسته لوگو را انتخاب کنید و به کمک طرح هایی که ارائه داده می شود قالب لوگو را انتخاب کنید. 

مرحله سوم: بارگذاری الگو یا قالب لوگو در سند خالی 

قالب مورد نظر خود را کپی کنید سپس یک سند ایجاد نمایید و قالب انتخابی تان را در این سند Paste کنید. در صورت تمایل می توانید الگوی انتخابی تان را به صورت خودکار در سند خالی که ایجاد کرده اید بارگذاری نمایید. 

مرحله چهارم: استفاده از ابزار شکل دهی کورل دراو 

از جعبه ابزاری که در سمت چپ نرم افزار کورل دراو قرار دارد می توانید برای شکل دهی استفاده کنید. با کلیک روی ابزار Ellipse می توانید یک بیضی را به راحتی بکشید. برای کشیدن مستطیل نیز می توانید از ابزار Rectangle استفاده نمایید. 

مرحله پنجم: افزودن نام علامت تجاری به قسمت داخلی اشکال 

با کلیک روی ابزار متن کورل دراو یا فشردن کلید F8 می توانید نام لوگو را به قسمت داخلی اشکال اضافه نمایید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید یک کادر متنی را رسم کنید سپس نام لوگو را به این قسمت اضافه نمایید. برای افزودن رنگ دلخواه به نام لوگو می توانید نام علامت تجاری را به صورت کامل و توسط کلیدهای ترکیبی CTRL+A انتخاب کنید سپس روی رنگ مورد نظرتان کلیک نمایید. 

آموزش طراحی لوگو با کورل دراو

مرحله ششم: پر کردن شکل اولیه با الگوها 

شکل اولیه ای را که ایجاد کرده اید می توانید با الگوها پر نمایید. برای پر کردن شکل اولیه می توانید روی گزینه Interactive Fill Tools کلیک کنید. سپس یک پنجره ابزار در دسترس تان قرار می گیرد. 
 توجه داشته باشید که در این مرحله الگوهای مختلف باز می شوند. با کلیک روی ابزار مورد نظر خود و اعمال کردن الگو روی بیضی می توانید طرح مورد نظر را ایجاد کنید.

مرحله هفتم: اعمال سایه افکت ها رو طرح علامت تجاری 

به کمک ابزار Drop Shadow که در پنجره ابزار برنامه کورل دراو قرار دارد می توانید سایه مورد نظرتان را روی طرح اعمال کنید. می توانید فلشی که روی تصویر وجود دارد را حرکت دهید که در این صورت سایه در جهتی که شما تمایل دارید اعمال می شود. 

مرحله هشتم: افزودن الگوهای بیت مپ

 
با افزودن الگوهای بیت مپ می توانید طرح علامت تجاری را جذاب تر کنید. با کلیک روی نماد Pattern   Fill Bitmap که در بالای سند قرار دارد می توانید لوگو را از نظر بصری جذاب تر نمایید. در شکل زیر همانطور که مشاهده می کنید یک الگوی خاکستری به حلقه بیرونی بیضی اضافه شده است. 

طراحی علامت تجاری

مرحله نهم: افزودن تصاویر پس زمینه به علامت تجاری 

برای افزودن تصاویر پس زمینه به لوگویی که طراحی کرده اید می توانید در نرم افزار کورل دراو روی گزینه File کلیک کنید سپس Import را انتخاب کنید. تصویری را که تمایل دارید به عنوان پس زمینه تنظیم کنید انتخاب نمایید و روی تصویر کلیک راست کنید. از منویی که باز می شود روی گزینه Order کلیک نمایید سپس گزینه To Back Of Page را انتخاب کنید. تصویر مورد نظر خود را به پس زمینه انتقال دهید. در صورت تمایل می توانید حلقه بیرونی یا پس زمینه را حذف نمایید تا طرحی که ایجاد کرده اید بیشتر شبیه یک علامت تجاری یا لوگو شود. 
در صورت تمایل می توانید لوگویی با متن ساده را طراحی نمایید سپس افکت ها را به لوگو بیفزایید. برای انجام این کار باید یک سند خالی ایجاد نمایید سپس متن دلخواه تان را در سند ایجاد نمایید. افکت ها را می توانید طبق مراحلی که ذکر شد به متن اضافه کنید. 

مرحله دهم: تغییر پس زمینه لوگو در نرم افزار کورل دراو 

با کلیک روی فضای سفید و فشردن کلید F11 می توانید پس زمینه لوگو را تغییر دهید. 

تغییر دادن رنگ پس زمینه لوگو

مرحله یازدهم: بیرون کشیدن متن 

در این مرحله از دیزاین لوگو به کمک کورل دراو روی متن کلیک نمایید. کلیدهای ترکیبی Ctrl + Q را فشار دهید. می توانید از ابزار Contour در قسمت سمت راست نیز استفاده کنید یا کلیدهای ترکیبی Ctrl + F9 را بفشارید سپس متن را بیرون بکشید. 

مرحله دوازدهم: اعمال افکت های کانتور 

در صورت تمایل می توانید در این مرحله افکت های کانتور را اعمال نمایید تا طراحی لوگو متفاوت تر شود. برای اعمال افکت های کانتور می توانید روی گزینه Contour نرم افزار کورل دراو کلیک نمایید سپس فلش را بکشید تا متن دیگری در متن اصلی رسم شود. 

مرحله سیزدهم: ایجاد کردن جلوه ها 

برای ایجاد جلوه می توانید از گزینه های Blend/Bevel/Plastic Effects استفاده کنید. برای اعمال جلوه ها روی متن کلیک کنید سپس متن را به کمک ابزار Select انتخاب نمایید. در این مرحله می توانید متن را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا جلوه ها ایجاد شوند. در صورت تمایل می توانید از ابزار Blend برای ترکیب لوگو با اشیاء کناری استفاده نمایید. 

بعد از اعمال افکت ترکیبی و انجام تغییر رنگ متن و پس زمینه، علامت تجاری که طراحی کرده اید شبیه به شکل زیر می شود.  

نحوه ایجاد جلوه در طراحی لوگو

مرحله چهاردهم: افزودن جلوه پلاستیکی به متن 

در صورت تمایل می توانید به کمک افکت های مخروطی شکل، متن را برش بزنید. برای انجام این کار به روی جلوه Bevel کلیک کنید سپس استایل را به لبه Soft یا Emboss تغییر دهید. در صورت تمایل می توانید جلوه های پلاستیکی را با رفتن به Effects و کلیک روی گزینه های Texture و Plastic روی متن اعمال کنید. در این مرحله می توانید نسبت به تغییر رنگ نور نیز اقدام کنید. 
شایان ذکر است لوگویی که به کمک نرم افزار کورل دراو طراحی شده است دارای جلوه پلاستیکی می باشد. 

سخن پایانی

دیزاین لوگو با نرم افزار کورل دراو می تواند شروع خوبی برای افرادی باشد که به کار دیزاین علامت تجاری علاقه مند هستند. به کمک نرم افزار مذکور شما می توانید به راحتی با شیوه های طراحی لوگو حرفه ای و کاربردی آشنا شوید. با انجام تمرین و تکرار مداوم نیز می توانید به یک طراح لوگو حرفه ای تبدیل شوید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *