موارد کاربرد کارت ویزیت

موارد کاربرد کارت ویزیت

کاربرد کارت ویزیت می تواند به مشتریان و جامعه هدفی که دارید، کمک کند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان به اطلاعات کامل کسب و کار شما دسترسی داشته باشند.

پیشگفتار

کاربرد کارت ویزیت براساس نوع این کارت ها متفاوت است. شما می توانید با کمک کارت های ویزیت مشخصات کاملی از کسب و کار یا راه های تماس خود را به مخاطب ارائه کنید. همچنین این نوع کارت ها می توانند با توجه به طراحی که دارند، در برندینگ و ایجاد یک تصویر ماندگار از محصولات، خدمات و کسب و کار شما در ذهن مخاطب به کار گرفته شوند. در ادامه بیشتر به بررسی این موضوع می پردازیم و با موارد دیگری از کاربردهای کارت های ویزیت آشنا می شویم.

مقدمه

اگر راجع به اینکه کارت ویزیت چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم، اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می کنیم ابتدا به مقاله تعریف کلی کارت ویزیت مراجعه کنید. در این قسمت می خواهیم پس از یک معرفی کامل از کارت های ویزیت که در پست قبلی بیان شد، به کاربردهای این نوع از ابزارهای تبلیغاتی بپردازیم. آیا به این فکر کرده اید که استفاده از کارت های ویزیت به غیر از آنکه می توانند یک لوگو و نام از کسب و کار شما داشته باشند، چه کاربردهای دیگری خواهند داشت؟ آیا با طرز استفاده از انواع کارت های ویزیت آشنا هستید؟ استفاده از این نوع کارت ها چه نیازی از شما و مخاطب تان برطرف می کند؟ در این مقاله سعی می کنیم یک توضیح جامع و کامل را پیرامون این دست موضوعات بیان کنیم. شما می توانید فهرست محتوای ارائه شده را در قسمت زیر مشاهده کنید:


•    کاربرد کارت ویزیت چیست؟
•    چرا باید از کارت ویزیت استفاده کنیم؟
•    کاربرد انواع کارت ویزیت
o    کارت ویزیت ساده
o    کارت ویزیت لمسی
o    کاربرد کارت های ویزیت مات و براق
o    کاربرد کارت ویزیت الکترونیکی
•    استفاده از کارت ویزیت چه کمکی به ما می کند؟
•    مزایای داشتن کارت ویزیت و کاربردهای آن
•    کاربرد کارت ویزیت برای کسب و کارها
o    کاربرد کارت ویزیت برای اشخاص
o    کاربرد کارت ویزیت برای هنرمندان


کاربرد کارت ویزیت چیست؟

کاربرد کارت ویزیت، از یک صد سال گذشته و به تدریج در کسب و کارهای مختلف گسترش یافته است. این نوع از ابزارهای تبلیغاتی از دهه های قبل تاکنون شاهد تغییرات مختلفی بوده اند. به طور مثال از این ابزارها تحت قالب "calling cards" در کشور چین برای اطلاع دادن در مورد بازدید استفاده می شده است. همچنین آنها به عنوان کارت های ویزیت تجاری مینیاتوری در بین تجار اروپایی به Business card مرسوم بودند. با گذشت زمان، امروزه کارت های تجاری از حالت ساده آن که تنها برای نمایش آدرس مکان فیزیکی یا شماره تلفن استفاده می شدند، خارج شده و محتواهای مختلفی را برای مخاطب ارائه می دهند. 
شاید بتوان مهم ترین کاربرد کارت ویزیت را ایجاد یک کانال ارتباطی با مشتری دانست. شما می توانید با استفاده از این وسایل، یک نمای کوچک اما کامل از اطلاعات کسب و کار خود را به مخاطبان خود ارائه دهید. به طور کلی این بستگی به شما دارد که در طراحی کارت ویزیت موثر چگونه عمل کنید. شما قادر خواهید بود تا با خلاقیت و ابتکاری که به خرج می دهید، برای افزایش بازخورد مشتریان خود از این نوع کارت ها استفاده کنید.

کاربرد کارت های ویزیت

چرا باید از کارت ویزیت استفاده کنیم؟

حتی با دیجیتال شدن حوزه‌های کسب‌وکار، کاربرد کارت ویزیت تغییر نکرده است و همچنان یک شیوه متداول و پایدار تبلیغات در کل جهان شناخته می شود. جالب است بدانید که این ابزارها به این زودی ها کنار گذاشته نمی شوند، چرا که جایگزین مناسبی ندارند. دلایلی که می توان برای استفاده از کارت های ویزیت بیان کرد، عبارتند از:

•    تصویرسازی معتبر

داشتن مجموعه ای از کارت‌های ویزیت به مشتری نشان می دهد که کسب و کار شما آماده است. این بدان مفهوم است که شما به صورت حرفه ای برای ارائه خدمات یا محصولات به مخاطبان خودتان اطمینان کافی را دارید. 

•    جایگزین ناپذیر

با اینکه در دنیای کنونی، هر روز شبکه های بیشتری به صورت آنلاین ایجاد می شوند، اما تا به حال چیزی نتوانسته است در تبلیغات و جذب کاربر مانند کارت های ویزیت عمل کند. این مورد به‌ویژه وقتی صحبت از برقراری روابط طولانی‌مدت یا حرفه‌ای‌های در حوزه کسب و کار شما می‌شود، بیشتر از قبل قابل مشاهده است. به همین دلیل است که داشتن یک ابزار ملموس که حاوی مهم ترین اطلاعات شما باشد، همچنان حیاتی است.

•    انتظارات دیگران

یکی از مزایای ساخت کارت ویزیت، آن است که مردم می توانند به طور ملموس با شما ارتباط بگیرند. به همین خاطر است که بسیاری از مردم و مشتریان همچنان تمایل دارند تا کارت های ویزیت را دریافت کنند. 

•    تاثیرگذاری بیشتر

نوشتن آدرس ایمیل و شماره تلفن بر روی یک دستمال یا کاغذ باطله، به هیچ وجه نمی تواند تاثیر تعامل ارزشمند یک کسب و کار حرفه ای با مشتریانش را داشته باشد. شاید همین دلیل کافی باشد تا شما بتوانید به تاثیر و اهمیت طراحی کارت ویزیت پی ببرید.

دلایل استفاده از کارت ویزیت

کاربرد انواع کارت ویزیت

با پیشرفت ابزارهای طراحی و نیز وسایل صنعتی که در این زمینه برای چاپ وجود دارند، انواع کارت ویزیت برای کسب و کارهای مختلف تولید می شوند. برخی از کارت های ویزیت برای کاربردهای منحصر بفردی تولید می گردند. به همین خاطر لازم است جداگانه به آنها بپردازیم. در این قسمت می خواهیم به معرفی رایج ترین کارت های تبلیغاتی و کاربردهای متفاوتی که با یکدیگر دارند بپردازیم. کارت ویزیت می تواند بر اساس بودجه، جنس، رنگ بندی، طرح ها، سایزها و نیز نوع کسب و کار در سبک های مختلفی تولید شود. 
از سوی دیگر کاربرد کارت ویزیت می تواند براساس طیف مخاطبینی که شما در فروشگاه ها با آن سروکار دارید، فرق کند. این باعث می شود تا شما به عنوان صاحب کسب و کار، با توجه به سلیقه جامعه هدف خود عمل کنید. شناخت صحیح ویژگی های اخلاقی، میزان بودجه و نگرش مخاطبان شما اهمیت بسیاری دارد. بنابراین برای آنکه تاثیرگذاری تبلیغاتی خود را افزایش دهید، بهتر است به کاربرد انواع کارت های ویزیت توجه نمایید. در ادامه به بررسی مهم ترین کارت های ویزیت می پردازیم.

کاربرد کارت ویزیت ساده

زمانی که سطح فروشگاه یا خدماتی که ارائه می کنید ساده هستند، کاربرد کارت ویزیت می تواند در قالب انواع مدل های ساده آن ارائه شود. معمولا این نوع از کارت‌ها به مخاطبینی ارائه می‌شوند که ممکن است در بازه زمانی بسیار طولانی به محل کار شما مراجعه کنند. مشتریانی که ثابت نیستند و ممکن است در سال های دیگر نیز علاقه ای به محصولات در کسب و کارهای نوع شما نداشته باشند. کاربرد این نوع کارت های ویزیت به واسطه هزینه پایین آن، برای این دسته از مشتریان مناسب است. با این حال نمی توان از این نوع کارت ها برای مقاصد دیگر استفاده کرد. شما می توانید با به کار گرفتن جنس مناسب در طراحی و چاپ انواع کارت های تبلیغاتی، پیام خوبی را از کیفیت کار خود به مشتریان ارائه دهید.کاربرد کارت ویزیت ساده

کاربرد کارت ویزیت لمسی

کاربرد کارت ویزیت لمسی در مواردی تاثیر گذار است که می تواند با ایجاد تجربه جدید، تاثیر بیشتری داشته باشد. این نوع از کارت ها ممکن است ظاهر متفاوتی نداشته باشند اما به واسطه ایده طراحی، لبه های خم، جنس آن و یا بافتی که دارند، توجه مخاطب را جلب کرده و تبلیغات خوبی از کسب و کار شما ارائه می دهند. نقش طراح کارت ویزیت، جنس کارت و ایده ای که برای جلب نظر مشتری در این مدل کارت ها به کار گرفته می شوند، می توانند اهمیت بالایی داشته باشند.

کاربرد کارت ویزیت لمسی

کاربرد کارت های ویزیت مات و براق

یکی از نمونه های رایج و مهم دیگری که در زمینه کاربرد کارت ویزیت وجود دارد، مدل های مات و براق این نوع از کارت ها هستند. کارت های تبلیغاتی مات با برخورد نور خورشید، بازتابی ندارند. با این حال در مدل براق به خوبی می توان انعکاس نور و روشنی آن را در روی کارت مشاهده کرد. از سوی دیگر کارت های براق به دلیل روکشی که دارند، معمولا اشباع رنگ و درخشندگی بیشتری داشته و برای رنگ های شاد و روشن مناسب می باشند. در مقابل، کارت های مات روکش و صیقل کمتری دارند و به طرح های روی کارت، ظاهری با جلوه و رنگ نرم تری می بخشند. روانشناسی رنگ و جنس مواد به کار رفته در این نوع کارت ها بسیار مهم است. 
به طور کلی استفاده از کارت های ویزیت لمینت براق بیشتر از گذشته رواج یافته است. نکته ای که در این زمینه می تواند جالب باشد، تمایل بیشتر شرکت های بزرگ به استفاده از کارت های مات با رنگ بندی های تیره است. شاید دلیل این رغبت را کیفیت بالاتر و استحکام بیشتر کارت های مات نسبت به براق دانست که می توانند در کنار عاملی دیگر به نام رنگ در طراحی کارت ویزیت اثر گذار باشند.

کاربرد کارت ویزیت الکترونیکی

با پیشرفت فناوری، کاربرد کارت ویزیت در دنیای مجازی نیز گسترش یافته است و ما شاهد ایجاد انواع مختلفی از این نوع کارت ها هستیم. کارت ویزیت های الکترونیکی به انواع زیر تقسیم می شوند که عبارتند از:

•    کارت ویزیت CRM

در این مدل، کدهای اختصاصی به کار گرفته می شوند که افراد می توانند با ارسال آنها به سامانه (از طریق پیامک)، اطلاعات کسب و کار را دریافت نمایند. مزیت و کاربرد این نوع کارت ها بدین صورت است که شما می توانید شماره تلفن کسانی را که به کسب و کار و محصولات شما علاقه دارند، دریافت کرده و بعدا از آن در مواردی همچون کمپین های تبلیغاتی، ارائه کد تخفیف و افزایش فروش استفاده کنید. همچنین اطلاع رسانی از طریق پیامک و با صرف کمترین هزینه و بالاترین سرعت انجام می شود.

•    کارت ویزیت USSD

در این مدل شما می توانید با شماره گیری یک کد به صورت # عدد *، با وارد کردن یک عدد خاص، اطلاعات کامل کسب و کار خود را به مشتریان نمایش دهید. این کار باعث می شود تا شماره مشتریان نیز ذخیره شود.

•    کارت های دیجیتال مجازی

در این حالت شما می توانید با کمک برنامه ساخت کارت ویزیت برای اندروید و یا به صورت آنلاین از طریق وب سایت ها، کارت ویزیت خود را ایجاد کنید. این نوع کارت ها به راحتی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده و به صورت عکس یا ویدیو، PDF و غیره نمایش داده می شوند.
مهم ترین کاربرد کارت های ویزیت دیجیتالی، استفاده از آن از طریق گوشی موبایل و یا یک وسیله متصل به اینترنت است. شما قادر هستید تا این نوع از کارت ها را در طرح ها و با اطلاعات مختلفی که قابلیت بروزرسانی دارند، ایجاد نمایید. هزینه کمتر و دریافت شماره تماس و اطلاعات کاربر از دیگر کاربردها و مزایای استفاده از کارت ویزیت دیجیتالی است.

عکس کارت ویزیت الکترونیکی


استفاده از کارت ویزیت چه کمکی به ما می کند؟

برای فهمیدن اینکه کاربرد کارت ویزیت شامل چه مواردی می‌شود، بهتر است راجع به اینکه این ابزارها چه کمکی به ما می‌کنند، بیشتر صحبت کنیم. در جواب باید گفت اصولا کارت های ویزیت همانند یکی از اختراعات بشر در زمینه مارکتینگ هستند که هدف نهایی آنها جذب مشتری و افزایش فروش می باشند. از آنجایی که صاحبان کسب و کار، سعی می کنند تا با ابزارهای مختلفی توجه و رضایت مشتریان را برای خرید جلب کنند، کارت های ویزیت نیز به کار گرفته شده اند. این نوع از ابزارهای تبلیغاتی می توانند به شما کمک کنند تا یک پل ارتباطی میان خود و مشتریان‌تان ایجاد کنید. این پل در واقع همان کارتی است که مشتریان از شما به یادگار می گیرند و ممکن است روزی از آن به عنوان تنها راه ارتباطی برای خرید مجدد محصولات‌تان استفاده کنند. 

مزایای داشتن کارت ویزیت و کاربردهای آن

حال بایستی راجع به مزایای ساخت کارت ویزیت صحبت کنیم که سبب می شود تا کاربرد کارت ویزیت را بهتر درک کنید. در این مورد باید گفت:

•    تبلیغات لمسی

با اینکه تبادل اطلاعات میان شما و مشتریان از طریق متن و یا ایمیل به راحتی انجام می شود اما استفاده از یک کارت و یا چیزی که بتواند قابل لمس و اهدا کردن باشد، قادر است تاثیر آن را چند برابر کند. به همین خاطر است که امروزه کسب و کارها به صرف هزینه بیشتر روی آورده اند تا با طراحی و چاپ این نوع از ابزارهای تبلیغاتی، گامی رو به جلو در تبلیغات کسب و کار خود بردارند.

•    برداشت اولیه جذاب

یکی از کاربردهای استفاده از کارت های ویزیت، ایجاد یک حس عالی در اولین برخورد است. کارت های ویزیت می توانند به روش های گوناگونی به دست افراد جدید برسند. طراحی جذاب و جنس باکیفیت این نوع وسایل، می تواند باعث ایجاد اولین برخورد مثبت شود. در این حالت مشتری برداشت خوبی از کسب و کار شما خواهد داشت و این می تواند در افزایش شانس فروش شما موثر باشد.

•    هزینه پایین

امروزه بودجه، یک مسئله مهم برای مشاغل کوچک است. شاید یکی دیگر از مزایای استفاده از کارت ویزیت که باعث بیشتر شدن کاربرد آن شده است، هزینه پایین این روش تبلیغاتی دانست. از ساخت این نوع کارت ویزیت ها گرفته که می تواند حتی از طریق طراحی کارت ویزیت با گوشی نیز انجام شود تا چاپ کارت ویزیت که معمولا در تیراژ بالا و در ابعاد کوچک تولید می شود، همگی می تواند در کاهش هزینه های آن موثر باشند.

مزایای کارت ویزیت

کاربرد کارت ویزیت برای کسب و کارها 

فرقی نمی کند در چه زمینه ای مشغول به کار هستید، کاربرد کارت ویزیت می تواند در حرفه و کسب و کاری که راه انداخته اید، نقش خود را داشته باشد. چراکه می تواند هویت، برند، نام کسب و کار، اطلاعات تماس، محصولات و خدماتی که ارائه می کنید، کیفیت کسب و کار شما، زیبایی، قدرت و دیگر شاخصه هایی که قابل لمس و دیدن هستند را به صورت یک جا به مخاطب ارائه کند. کارت ویزیت برای کسب و کارها به حالت های مختلفی استفاده می شود. به عنوان مثال شما می توانید آن ها را با پخش کارت ویزیت به مشتریان جدید، پخش کارت ویزیت در درب منازل، چسباندن کارت ویزیت در اماکن عمومی، پخش کارت ویزیت در مغازه ها و به کار ببرید. 
همچنین کسانی که در کنار فروشگاه فیزیکی خود، دارای یک کسب و کار اینترنتی هم هستند و یا وب سایتی برای فروش محصولات خود در فضای مجازی دارند، می توانند از این کاربرد کارت ویزیت نیز استفاده نمایند. در این حالت کافیست لینک وب سایت، آیدی اکانت اینستاگرام و یا کانال تلگرام خود را درج نموده تا مشتریان بتوانند به صورت غیرحضوری نیز خرید خود را انجام دهند.

کاربردهای کارت ویزیت

کاربرد کارت ویزیت برای اشخاص

کاربرد کارت ویزیت علاوه بر کسب و کارها، می تواند برای اشخاصی که معمولا مهارت و یا جایگاه بالایی دارند نیز مورد استفاده قرار گیرد. مهم ترین اهمیت کارت ویزیت برای این دسته از افراد، ارائه راه های ارتباطی و نیز قابلیت جابه جایی آسان آنها است. در واقع کارت های ویزیت ابعاد کوچکی دارند و می توانند به راحتی در کیف شما قرار بگیرند. شما می توانید تعداد زیادی از آنها را برای زمانی که قصد ملاقات با افراد مهم را دارید و یا کسانی که جدیدا با شما آشنا می شوند، ارائه نمایید. 

کاربرد کارت ویزیت برای هنرمندان 

کاربرد کارت ویزیت می تواند برای هنرمندان و خوانندگان نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، کارت های ویزیت به همراه امضای بازیگران، از بهترین هدیه هایی هستند که می توانند به طرفداران ارائه شوند. همچنین خوانندگان می توانند از کارت های ویزیت در موارد دیگری نیز استفاده کنند. از معرفی و بیوگرافی خودشان گرفته تا اشتراک گذاری وب سایت شخصی، کانال Telegram و صفحه رسمی Instagram. امروزه هنرمندان و خوانندگان کانال های ارتباطی شخصی با هواداران خود دارند که از آنها برای اطلاع رسانی آخرین رویدادها، همایش‌ها، کنسرت‌ها و دورهمی‌ها استفاده می‌کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *