بررسی مزایای ساخت کارت ویزیت

بررسی مزایای ساخت کارت ویزیت

مزایای ساخت کارت ویزیت جنبه های مختلفی را شامل می شود که می تواند باعث جذب بیشتر مشتریان به سمت کسب و کارتان بشود.

پیشگفتار

مزایای ساخت کارت ویزیت یا business card باعث می شود تا شما بتوانید اثرگذاری بیشتری بر مشتریان خود داشته باشید. از سوی دیگر، این نوع ابزارها در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی، از برتری هایی برخوردارند که می توانید از آنها استفاده کنید. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر به بررسی این موارد بپردازیم. 

مقدمه

با پیشرفت تکنولوژی، مزایای ساخت کارت ویزیت بیشتر از گذشته خود را نشان می دهد. طرح های بسیار زیبایی که در این زمینه ارائه شده است از یک سو و جلب نظر مخاطب با چاپ با کیفیت آن از سوی دیگر، سبب شده است تا بسیاری از کسب و کارها از این ابزارها برای تبلیغات خود استفاده نمایند. اما چرا هر نوع شغلی باید این روش بازاریابی را در کنار کسب و کار خود داشته باشد؟ اهمیت و مزایای استفاده از کارت های ویزیت چیست؟ در این راستا می خواهیم مطالبی را در قالب فهرست زیر برای شما بیان کنیم:

•    ساخت کارت ویزیت
o    اهمیت استفاده از کارت ویزیت
•    مزایای ساخت کارت ویزیت چیست؟
•    چرا لازم است از کارت های ویزیت استفاده شود؟
•    مزایای ساخت کارت ویزیت بر دیگر روش های تبلیغاتی

ساخت کارت ویزیت

مزایای ساخت کارت ویزیت برای کسانی که دارای کسب و کار هستند چیست؟ کارت های ویزیت همان کاغذ های کوچکی هستند که در دو قسمت قبل یعنی "تعریف کلی کارت ویزیت" و نیز "کاربرد کارت ویزیت" به معرفی کامل آنها پرداختیم. استفاده از این نوع کارت ها می تواند در بخش تبلیغات کسب و کارها و معرفی خدمات و محصولاتی که دارید به کار گرفته شود. با این حال اما بسیاری از مشاغل از اهمیت این نوع ابزارهای تبلیغاتی آگاه نیستند و یا آن را در آخرین گام استفاده می کنند. همین عامل سبب شد تا در این مقاله بخواهیم به صورت اختصاصی راجع به مزیت های ساخت کارت ویزیت مطالبی را بیان کنیم.
به کارگیری این ابزارها به همان اندازه که تبلیغات منجر به فروش بیشتر کسب و کار شما می شود، مهم خواهد بود. چراکه کارت ویزیت نمونه کامل یک ابزار تبلیغاتی فیزیکی است که هر مشتری آن را برای خود دارد و آن را از نزدیک لمس می کند. فهم دقیق فواید ساخت کارت ویزیت می تواند به شما کمک کند تا به استفاده از این وسایل بیشتر از قبل توجه نمایید.

اهمیت کارت ویزیت

اهمیت استفاده از کارت ویزیت

مزایای ساخت کارت ویزیت سبب شده است تا اهمیت استفاده از این نوع ابزارهای تبلیغاتی بیشتر از گذشته حس شود. فرض کنید شما به عنوان یکی از سخنرانانی هستید که در یک همایش دعوت شده اید. در این رویداد به شما فرصتی داده می شود تا مطالبی را برای جمعی از حضار ارائه نمایید و آنها را نسبت به چیزی که علم کمی در آن دارند، مطلع سازید. این کار ممکن است باعث شود تا گروهی از این افراد به سمت شما جذب شده و نسبت به تخصص و آگاهی شما علاقه نشان دهند. آنها ممکن است تمایل داشته باشند تا از خدمات شما در این زمینه بهره مند شوند. در این حالت آیا نوشتن شماره تلفن و یا آدرس محل کارتان بر روی یک کاغذ جهت دعوت آنها ایده جالبی است؟ قطعا جواب منفی خواهد بود.
نحوه استفاده از کارت ویزیت در یک بازدید دوستانه یا معرفی کسب و کار و محصولاتی که دارید، بسیار مهم است. شما می توانید با درک روش های طراحی کارت ویزیت، یک الگوی زیبا از این نوع ابزارها را برای خود ایجاد کنید. این کار باعث می شود تا پرستیژ و ارزش مدل کسب و کارتان بیشتر شود. در ادامه با ما باشید تا به بررسی موارد دیگری از مزیت و اهمیت استفاده از این نوع ابزارها بپردازیم.

دلایل استفاده از کارت ویزیت

مزایای ساخت کارت ویزیت چیست؟

موارد بسیار زیادی که در زمینه مزایای ساخت کارت ویزیت وجود دارند، سبب شده اند تا با وجود جایگزین شدن بیشتر شیوه های تبلیغات سنتی با معادل دیجیتالی آن، این روش همچنان مورد استفاده کسب و کارها باشد. از جمله این موارد باید گفت:

•    مقرون به صرفه بودن

اولین مورد آن است که کارت ویزیت را می توان به صورت عمده با هزینه نسبتا کم سفارش داد. عددی که چاپ می‌کنید انعطاف‌پذیر است و بسته به تعداد مورد استفاده روزانه، مقدار آن تعیین می شود.

•    کاربرد زیاد

یکی از بهترین ابزارها در بسیاری از رویدادها، استفاده از کارت ویزیت حرفه ای است. این نوع کارت ها می توانند در بسیاری از زمینه ها استفاده شوند. از نمایشگاه های تجاری گرفته تا ملاقات های شخصی، شما می توانید این تکه کاغذ های تبلیغاتی را به مخاطبان خود ارائه نمایید.

•    ملموس بودن

غیر ملموس بودن و یا عدم وجود حس فیزیکی ابزار تبلیغاتی، مهم ترین مسئله ای است که فقدان آن در تبلیغات مجازی مطرح می شود. به همین خاطر شما می توانید این خلا را نه با بنر یا پوستر های تبلیغاتی، بلکه با کارت های بیزینسی که می توانند با تکنیک های طراحی کارت ویزیت به زیبایی دیزاین شوند، برطرف کنید تا اثر گذاری بیشتری داشته باشند.

•    مشاغل خاص

برخی از کسب و کارها وجود دارند که کسب و کار آنها به صورت آنلاین و یا از طریق تلفن ثابت انجام نمی شود. این نوع کسب و کارها معمولا مکان فیزیکی خاصی ندارند. به عنوان مثال برق کش ها، غرفه های خیابانی، لوله کش ها. مزایای ساخت کارت ویزیت برای این دسته از افراد، بیشتر از سایر کسب و کارها حس می شود. چراکه تیکت ها و یا کارت های ویزیت، تنها ابزارهای آنها در تبلیغات و جذب مشتریان قدیمی و جدید هستند. همچنین استفاده از این ابزارها در هزینه و هم در سایر ویژگی ها از جمله قابل حمل بودن و یا امکان پخش راحت تر مفید خواهند بود.

•    فراهم بودن امکان چاپ

با وجود پیشرفت ابزارهای ساخت کارت ویزیت، شما توانایی آن را دارید که این تکه کاغذ ها را در جنس، ابعاد و طرح های مختلفی تولید نمایید. بنابراین تنها دغدغه شما در ایده و ابتکاری است که باید برای جذاب تر کردن آن داشته باشید.

•    برندسازی

مورد دیگر از مزایای ساخت کارت ویزیت، امکان برندسازی و تصویر سازی از کسب و کارتان در ذهن مخاطب است.

برتری کارت های ویزیت

چرا لازم است از کارت های ویزیت استفاده شود؟

اگر با خواندن مزایای ساخت کارت ویزیت همچنان در استفاده از این ابزارها شک دارید، بهتر است به چند نکته زیر توجه کنید:
•    کارت های ویزیت در نمایشگاه ها و نیز همایش ها، بازخورد فوق العاده ای دارند. این تکه کاغذهای تبلیغاتی می توانند به راحتی در کنار غرفه ای که باز کرده اید، به مشتریان ارائه شوند و در زمینه برندینگ و ارائه راه های ارتباطی شما استفاده گردند.
•    استفاده از کارت های ویزیت می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا بتوانید یک رد پا برای برگشت مشتریان خود ایجاد کنید. به طور قطع با مشتریانی برخورد کرده اید که در خرید محصول شما تعلل دارند، شما می توانید با ارائه کارت های ویزیت، آنها را در صورت عوض شدن نظرشان به سمت کسب و کار خود هدایت نمایید.
•    یکی دیگر از دلایلی که می توان در چرایی استفاده از این ابزارها و مزایای ساخت کارت ویزیت بدان اشاره کرد، امکان شخصی سازی آسان آنها است. شما می توانید از طریق طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ و سایر نرم افزارها، دقیقا همانطوری که قصد دارید به دیزاین و ساخت این کارت ها اقدام کنید. همچنین ابزارهای دیگری نیز همچون پلتفرم رایگان طراحی کارت ویزیت در اینترنت وجود دارند. در این حالت شما بدون درگیر شدن با ابزارهای طراحی، با آپلود کردن لوگو و متون موردنظر خود می‌توانید طرح کارت ویزیت را داشته باشید.

مزایای ساخت کارت ویزیت بر دیگر روش های تبلیغاتی

در انتهای این بخش که به صورت کلی راجع به مزایای ساخت کارت ویزیت صحبت کردیم، حال بایستی به دلایل برتری این ابزارها پرداخت. در این خصوص می توان گفت:

•    هزینه

اولین و مهم ترین موردی که می توان در این زمینه بیان کرد، هزینه است. برتری و اهمیت ساخت کارت ویزیت در میزان هزینه ای که به شما تحمیل می شود، بسیار کمتر از دیگر روش های تبلیغاتی است.

•    تاثیر گذاری محسوس

استفاده از این نوع کارت های تبلیغاتی اثرات بسیار محسوسی دارند. به شرط آن که شما بتوانید از این ابزارها در مکان و زمان مناسب استفاده کنید، قادر خواهید بود تا بر مشتریان خود تاثیر بیشتری بگذارید.

•    طرح های مختلف

با رشد بازار کار طراحی کارت ویزیت در ایران، متخصصین بسیاری در این زمینه وجود دارند. شما می توانید از دانش و تجربه آنها در ساخت و خرید کارت ویزیت ایده آل کسب و کار خودتان استفاده کنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *