چگونگی طراحی کارت ویزیت موثر

چگونگی طراحی کارت ویزیت موثر

طراحی کارت ویزیت موثر دارای یک سری نکات ریز و جزئیات است که سعی شده است تا در این قسمت به آن به صورت مختصر پرداخته شود.

پیشگفتار

طراحی کارت ویزیت موثر نیاز به رعایت برخی ریزه کاری ها و اصول ساده ای دارد که اکثر به آن توجه نمی شود. اگر به عنوان یک طراح بتوانید در این زمینه مهارت خوبی را بدست آورید، حتی می توانید کارت های تبلیغاتی را برای کسانی که مخاطب شما نیستند نیز سرگرم کننده و وسوسه انگیز طراحی نمایید. در ادامه با ما باشید تا با بررسی این موضوع، به برخی نکات در چگونگی طراحی کارت ویزیت بپردازیم.

مقدمه

تبلیغات با طراحی کارت ویزیت موثر، یکی از روش های جذاب برای بدست آوردن مشتریان بالقوه (کسانی که در آینده می توانند خریدار محصولات شما باشند) است. اما بازدهی این کار برای رسیدن به حد 100 درصد آن، نیاز به عوامل مختلفی دارد که همه آن ها در ساخت یک کارت ویزیت موثر گنجانده شده اند. یک کارت ویزیت موثر، به محتوا و عناصر بیشتری از نام و اطلاعات تماس شما نیاز دارد. راه های بی شماری وجود دارند که می توانید از فضای 3.5 در 2 اینچی این نوع ابزارها استفاده کنید که از نظر طراحی و اطلاعات برای برجسته کردن کارت ویزیت مفید خواهند بود. اگر یک طراح حرفه ای در این زمینه باشید، شما می توانید یک کارت ویزیت جذاب را ایجاد کنید که حتی توجه مشتریان بالقوه ای را که ممکن است کارت بلااستفاده شده شما را دیده باشند، به خود جلب کند. حال شما خواهید توانست تا به طور موثرتری شبکه سازی نمایید.
 اما برای آموزش طراحی کارت ویزیت موثر، لازم است با اِلمان های مختلفی که در این نوع کارت ها وجود دارند آشنا شده و برخی از قوانین ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید که کارت ویزیت شما نشان دهنده برند شما است و مشتریان یا شرکای تجاری بالقوه را جذب می کند. در ادامه با ما باشید تا با فهرست زیر، به این موضوع بیشتر بپردازیم:

•    نحوه طراحی کارت ویزیت موثر
•    عناصر مهم برای طراحی کارت های ویزیت موثر
•    نکات مهم برای طراحی کارت ویزیت موثر
•    جمع بندی

نحوه طراحی کارت ویزیت موثر

همانطور که گفتیم، طراحی کارت ویزیت موثر راهکاری است که شما می توانید برای بهره مندی صد در صدی از مزایای ساخت کارت ویزیت، به آن بیشتر توجه کنید. قبل از اینکه وارد بحث طراحی شویم، بهتر است مقالاتی همچون "سبک های طراحی کارت ویزیت" و نیز "تکنیک های طراحی کارت ویزیت" را بخوانید. چراکه این موارد می توانند برخی از موضوعات همانند روش طراحی کارت ویزیت را برای شما توضیح دهند. حال در مورد نحوه طراحی کارت های ویزیت موثر می توان گفت:

•    ابزار کار مناسب

اولین پیشنهاد برای ساخت یک کارت ویزیت حرفه ای، آن است که از برنامه های فرعی مانند برنامه هایی که برای طراحی کارت ویزیت با گوشی است، تا حد ممکن استفاده نکنید. راهکار این است که از یک نرم افزار کارآمد بهره ببرید. در این حالت شما می توانید با توجه به مقاله "طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ" یک نمونه طراحی این نوع ابزارهای تبلیغاتی را آموزش ببینید. همچنین توصیه شده است تا در کنار فتوشاپ، از برنامه دیگری با نام ایلوستریتور نیز برای رسم اشکال و ساخت عناصر مختلف استفاده نمایید.

•    آموزش

بهتر است قبل از ورود در این بخش، آموزش کافی را مشاهده کنید. همانطور که می دانید، شغل طراحی به گونه ای است که شما باید مدام با آن سر و کله بزنید. این کار به این دلیل است که طراح کارت ویزیت می تواند با کار کردن با این ابزارها، سرعت پروسه طراحی خود را افزایش دهد. 

•    تکرار

آموزش مداوم در چندین مرحله، می تواند خلاقیت و ابتکاراتی که می توانید از طریق آن اقدام به ایجاد این کارت ها نمایید را افزایش دهد. در این حالت نمونه کارهای زده شده برای طراحی کارت ویزیت موثر، پخته تر شده و به خواست و سلیقه مخاطبان نزدیک تر می شود.

نحوه طراحی کارت ویزیت موثر

عناصر مهم برای طراحی کارت های ویزیت موثر

پس از بررسی نکات بالا، حال اجازه بدهید کمی ریزتر به جزئیات بنگریم. در این زمینه برای طراحی کارت ویزیت موثر باید گفت این نوع ابزارها می توانند از عناصر مختلفی تشکیل شوند. برخی از مهم ترین های آن عبارتند از:

•    دعوت به اقدام

بسیار مهم است برای آنکه مخاطب به سمت کسب و کار شما هدایت شود، بتوانید اطلاعات لازم برای آن را درج کنید. عناصر این بخش شامل شماره تلفن، ایمیل، آدرس فروشگاه، سایت، کد پستی و غیره است. 

•    لوگو و نام

برای آنکه کارت های ویزیت به صورت مناسب تری طراحی گردند، باید لوگو و نام کامل برند را در یک محل مناسب قرار دهید. این دو عنصر به قدری مهم هستند که برخی از کسب و کارها یک رو از کارت های تبلیغاتی را صرفا برای آن اختصاص می دهند. بنابراین لازم است تا به این نکته توجه نمایید.

•    رنگ در طراحی کارت ویزیت

عنصر مهم دیگری که در بسیاری از کارها به آن کمتر توجه شده است، انتخاب رنگ مناسب است. حتی اگر به عنوان یک مجموعه کوچک نیز فعالیت دارید، بهتر است یک یا چند رنگ محدود سازمانی را انتخاب کرده باشید. رنگ در طراحی کارت ویزیت قادر است آن را موثرتر کند؛ چراکه در کنار سایر عناصر کارت ویزیت، برند شما را در ذهن مخاطب ثبت می کند. 

اِلمان های طراحی کارت ویزیت موثر

نکات مهم برای طراحی کارت ویزیت موثر

حال برای آنکه بتوانید طرح های جذابی را ایجاد کنید و استفاده بهینه ای از فضا در طراحی کارت ویزیت موثر داشته باشید، به چند نکته اشاره می کنیم که عبارتند از:

•    خلاقیت

شما می توانید خلاقیت به خرج دهید و از ابزارهای جدید برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید. به عنوان نمونه از QR کد برای هدایت کاربر به سمت اکانت اینستاگرام یا وب سایت خود استفاده نمایید. سپس آنها را برای خرید و معرفی محصولات خود در این پلتفرم ها راهنمایی کنید.

•    فونت مناسب

فونت هایی که امروزه در انواع مختلفی ایجاد می شوند، سرگرم کننده هستند. اما شما باید توجه کنید که گیرندگان بتوانند کارت ویزیت شما را در یک نگاه بخوانند. مطمئن شوید فونت هایی که در کارت ویزیت خود استفاده می کنید خیلی کوچک یا فانتزی و به نوعی تحریف نشده باشند.

•    فضای خالی

برخی از گیرندگان ممکن است از کارت ویزیت شما برای ثبت یادداشت نیز استفاده کنند. بنابراین شما می توانید از این ایده برای کارآمدتر کردن کارت ویزیت خود استفاده نمایید. از سوی دیگر، وجود فضای سفید نیز می تواند به تمیز بودن و جذابیت کارت های ویزیت اضافه کند.

شیوه طراحی کارت ویزیت موثر

جمع بندی

در انتها اگر می خواهید خروجی کار همان گونه ای باشد که مطابق با طراحی کارت ویزیت موثر را انجام داده اید، بهتر است تا آن را به صورت حرفه ای چاپ نمایید. به این نکته توجه کنید که اگر خودتان آنها را چاپ کنید، ممکن است بتوانید مقداری در پول خود صرفه جویی کنید و اطلاعات را راحت تر به روز کنید. اما تاثیر تحویل کارت ویزیت خانگی مانند کارت هایی نیست که به صورت حرفه ای چاپ می شوند. گزینه‌های بی‌شماری در چاپ کارت های ویزیت در دسترس هستند. از جمله گوشه‌های گرد یا سایر قالب‌ها، حفره های سوراخ‌شده، اندازه‌های غیرمعمول، برجسته‌سازی و غیره. این موارد می‌توانند یک کارت ساده را به یک بروشور کوچک تبدیل کنند. 

راهنمای جمع بندی کارت ویزیت
پس از طراحی کارت ویزیت موثر، شما اولین گام را در بازاریابی برداشته اید. حال بایستی با رساندن کارت های تبلیغاتی، اقدام به جذب مشتریان بالقوه نموده و ساز و کار آسانی را برای خرید مشتری فراهم کنید. این کار می تواند با پشتیبانی و ایجاد یک وب سایت به راحتی قابل انجام باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *