انتخاب صحیح عنوان محتوا با چند روش ساده اما کاربردی!

انتخاب صحیح عنوان محتوا با چند روش ساده اما کاربردی!

اگر بخواهید برای محتوایی که می نویسید، عنوانی انتخاب کنید به چه مواردی توجه می کنید؟ آیا می دانید انتخاب صحیح عنوان برای مقاله چه فایده ای دارد؟

پیشگفتار

انتخاب صحیح عنوان در محتوا نویسی به شما چه کمکی می کند؟ آیا می دانید چطور می توان یک عنوان مناسب برای محتوا انتخاب کرد؟ معیارهای شما برای انتخاب درست عنوان چیست؟ همانطور که می دانید عنوان محتوا یک عبارت بسیار کوتاه است. اما تاثیر و قدرت همین عبارت کوتاه به گونه ای است که باید بگوییم تا حد بسیار زیادی در جذب کاربر تاثیر دارد. پس هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت و یا بدون رعایت اصول مهم عنوان را انتخاب کرد. در این بخش آموزشی قصد داریم فاکتورهای مهم و طلایی برای انتخاب یک عنوان مناسب برای محتوا را در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست مطالبی که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

انتخاب صحیح عنوان در محتوا نویسی به شما چه کمکی می کند؟ آیا می دانید چطور می توان یک عنوان مناسب برای محتوا انتخاب کرد؟ معیارهای شما برای انتخاب درست عنوان چیست؟ همانطور که می دانید عنوان محتوا یک عبارت بسیار کوتاه است. اما تاثیر و قدرت همین عبارت کوتاه به گونه ای است که باید بگوییم تا حد بسیار زیادی در جذب کاربر تاثیر دارد. پس هرگز نمی توان آن را نادیده گرفت و یا بدون رعایت اصول مهم عنوان را انتخاب کرد. در این بخش آموزشی قصد داریم فاکتورهای مهم و طلایی برای انتخاب یک عنوان مناسب برای محتوا را در اختیارتان قرار دهیم

مقدمه

انتخاب صحیح عنوان توجه کاربران و مخاطبان را به سمت مقاله جلب می کند. همانطور که یک عنوان خوب و قدرتمند می تواند در جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد، یک عنوان نامناسب می تواند باعث چشم پوشی کاربران از خواندن مقاله شود. پس کاربران با خواندن یک عبارت کوتاه (عنوان) به سرعت مقاله را قضاوت می کنند. گاهی ممکن است شما یک محتوای با کیفیت نوشته باشید، اما به دلیل سهل انگاری در انتخاب درست عنوان، کاربران آن را نخوانند. پس همانقدر که نوشتن محتوا مهم است، انتخاب عنوان مناسب برای محتوا نیز مهم است. حال که این موضوع تا به این حد مورد اهمیت قرار دارد، قصد داریم در این بخش گام به گام نکات مهم و طلایی برای انتخاب درست عنوان را در اختیارتان قرار دهیم. برای بالا بردن قدرت خود در نویسندگی، با ما تا پایان این بخش همراه باشید.

انتخاب صحیح عنوان، معرف موضوع محتواست

برای اینکه اهمیت انتخاب صحیح عنوان را بهتر درک کنید، می خواهیم مثالی را برایتان مطرح کنیم. فرض کنید شما در اینترنت به دنبال مطلبی هستید که شامل آموزش الگوریتم های گوگل باشد. اولین معیار شما برای انتخاب مقاله مناسب با نیازتان چیست؟ قطعا اولین فاکتور عنوان مقاله است. در این دنیای وسیع مجازی، همه به نوعی عقلشان به چشمشان است! پس ابتدا به دنبال چیزی هستند که چشم یا نگاهشان را جذب کند. سپس معیارهای دیگر برای جذب مخاطب در اولویت قرار می گیرد.

عنوانی که شما برای مقاله خود انتخاب می کنید، به نوعی معرف جزئیات و هویت مقاله شماست. البته بهتر است عبارتی که برای محتوای خود انتخاب می کنید، در یک کلام بیانگر ویژگی های مقاله شما باشد. به عنوان مثال اگر عنوان مقاله "آموزش الگوریتم های گوگل برای مبتدی ها" باشد، قطعا کسانی که با این الگوریتم ها هیچ آشنایی ندارند، این مقاله را انتخاب می کنند. چرا که می خواهند تمام مطالب پایه و اصولی را از صفر فرا بگیرند. پس قطعا این افراد به دنبال مقالات تخصصی در این زمینه نیستند. در حقیقت عنوانی برای محتوا جذاب تر است که با موضوع محتوا ارتباط نزدیکتر و بیشتری داشته باشد. اما باید بدانید که رمز و رازهای بسیار زیادی برای انتخاب صحیح عنوان وجود دارد که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

استفاده از تکنیک های کاربردی برای انتخاب عنوان محتوا

3 گام موثر برای انتخاب صحیح عنوان

زمانی که شما یک متن سئو شده خوب و با کیفیت نوشتید، حالا نوبت به انتخاب صحیح عنوان می رسد. اما شاید بپرسید چگونه؟ با کمک این 3 تکنیک موثر قطعا می توانید عنوان مناسبی را برای محتوا خود انتخاب کنید.

  1. گام اول: عنوان را متناسب با هدف و نیاز کاربران انتخاب کنید

یکی از روش های موثر برای انتخاب صحیح عنوان این است که حتما در انتخاب آن به نیاز یا هدف کاربران توجه کنید. محتوا را با چه هدفی نوشتید؟ آیا این محتوا آموزشی است یا تبلیغاتی؟ این یک محتوای خبری است یا یک محتوای همیشه سبز؟ زمانی که این سوالات را از خودتان بپرسید، قطعا می توانید در مورد عنوان مناسب بهتر تصمیم بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید یک محتوای تبلیغاتی بنویسید، استفاده از اصطلاحاتی که در بازاریابی محتوایی پررنگ تر هستند، عناوین جذاب تری خواهند شد. اصطلاحاتی همچون آخرین تخفیف، حراج استثنایی، قیمتی باور نکردنی و... همگی جزو عبارات تاثیرگذار برای عنوان یک محتوای تبلیغاتی خواهند بود.

  1. گام دوم: از کلمه کلیدی در عنوان محتوا استفاده کنید

یکی دیگر از مهمترین و موثرترین نکاتی که در انتخاب صحیح عنوان باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از کلمه کلیدی اصلی است. بهتر است کلمه کلیدی که انتخاب می کنید، جزو کلماتی باشد که در گوگل بیشتر آمار سرچ را دارد. در این صورت کاربران بهتر به محتوایی که شما آن را نوشته ای دسترسی پیدا می کنند.

  1. گام سوم: انتخاب صحیح عنوان با برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب

در گام بعدی شما با نکات اولیه انتخاب صحیح عنوان آشنا شدید. حالا باید عنوان محتوا را به گونه ای تعیین کنید که حس کنجکاوی مخاطب را بیدار کند. این دیگر به عهده شماست که ببینید عنوان محتوا، عبارت پرسشی باشد بهتر است یا یک عبارت خبری! قطعا می توانید با دیدگاه کلی که نسبت به محوریت مقاله تان دارید، حس کنجکاوی مخاطب را در یک جمله بیدار کنید.

 

 

عنوان باید شامل کلمه کلیدی محتوا باشد

چند نکته مهم و طلایی در خصوص انتخاب عنوان مناسب برای محتوا

در بخش قبلی با تکنیک های موثر برای انتخاب صحیح عنوان آشنا شدیم. قطعا به کارگیری این تکنیک ها باعث می شود تا شما نیمی از راه را بروید و در آن موفق باشید. اما نکاتی که در ادامه برایتان عنوان می کنیم نیز می توانند در انتخاب درست عنوان برای محتوا به شما کمک کنند. پس به آنها توجه کنید و حتما از آنها بهره مند شوید.

  • صداقت داشته باشید

این را به خاطر داشته باشید که عنوان محتوا در صورتی جذاب تر و مناسب تر است که در آن اغراق به کار نرفته باشد. آیا می دانید چرا؟ به این دلیل که استفاده از کلمات اغراق آمیز شاید مخاطب را به سمت محتوا جذب کند و باعث کلیک خوردن شود. اما قطعا کاربر پس از خواندن پاراگراف اول و یا نگاه کلی به محتوا، متوجه این موضوع خواهد شد و بلافاصله سایت را ترک خواهد کرد.

  • جملاتی که بار منفی دارند، برای عنوان محتوا مناسب نیستند

زمانی که می خواهید عنوان صحیحی را برای محتوای خود انتخاب کنید، به سمت جملاتی که بار منفی دارند نروید. همیشه این اصطلاح معروف را به خاطر داشته باشید که "در نظر گرفتن نیمه پر لیوان بهتر از در نظر گرفتن نیمه خالی آن است!" معنی این اصطلاح را به خوبی درک کنید و همیشه سعی کنید ویژگی های مثبت را به چشم کاربران بیاورید؛ نه نقاط منفی آن. پس حتما برای انتخاب صحیح عنوان از جملات و عباراتی استفاده کنید که بار معنایی مثبتی را به همراه دارند.

برای انتخاب عنوان محتوا زمان بگذارید

  • قدرت بزرگنمایی را دست کم نگیرید

اگر می خواهید عنوانی جذاب و گیرا برای محتوایتان انتخاب کنید، یکی از نقاط مثبت مقاله تان را بزرگتر جلوه دهید. این بدین معناست که شما از وعده وعیدهای حقیقی که در محتوا وجود دارد، استفاده کنید و آن را در عنوان مقاله تان ذکر کنید. قطعا استفاده از این نقاط مثبت تاثیر زیادی در جذب کاربر دارد.

گام آخر در انتخاب صحیح عنوان برای محتوا

قطعا با خواندن نکات و تکنیک هایی که در بالا برایتان عنوان کردیم، حالا دیگر قادرید تا عنوانی صحیح و جذاب برای محتوایتان انتخاب کنید. اما قبل از آنکه این بخش آموزشی را به پایان برسانیم، بهتر است تا گام آخر اما مهم در انتخاب صحیح عنوان را نیز برایتان شرح دهیم. قطعا انجام این کار روشی مناسبی برای تصمیم گیری نهایی در خصوص انتخاب عنوان مناسب برای محتواست.

زمانی که شما با فراگیری اصول و موارد مهم در انتخاب صحیح عنوان، یک یا چند گزینه را در ذهن داشتید، می توانید آنها را روی کاغذ بنویسید. کمی بیشتر به عناوینی که انتخاب کرده اید توجه کنید و ببیند که آیا جای تغییر بیشتری در آن وجود دارد یا خیر. برای این کار بهتر است تا خودتان را جای کاربران بگذارید و ببینید که کدام یک از عناوین برایتان جذاب تر است. در این بین قطعا پیشنهادات دیگری نیز به ذهن شما خطور می کند که همگی آنها باعث انتخاب بهتر می شود. بنابراین اگر چند گزینه برای انتخاب عنوان پیش رو دارید، بهتر است تا آنها را بنویسید و مقایسه ای بینشان انجام دهید. در این صورت می توانید عنوانی جذاب تر و مرتبط تر پیدا کنید.

انتخاب عنوان سئو شده برای محتوا

جمع بندی نهایی

در این بخش آموزشی شما را با تمامی موارد مهمی که برای انتخاب صحیح عنوان به آن نیاز دارید، آشنا کردیم. لازم است تا زحمتی که برای تولید یک محتوای سئو شده و با کیفیت را کشیده اید، با انتخاب صحیح عنوان به پایان برسانید. از این رو پیشنهاد ما به شما این است که ضمن به کارگیری مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، عنوان محتوا را پس از نوشتن محتوا انتخاب کنید. زیرا در این صورت یک دیدگاه کلی در خصوص مقاله ای که نوشتید، پیدا می کنید. پس قطعا عنوانی جذاب تر و مرتبط تر با موضوع محتوا انتخاب می کنید. فراموش نکنید عنوان محتوا قدرت جذب بسیار زیادی دارد. پس اگر برای آن زمان مشخصی را صرف کنید، کار بیهوده ای نکرده اید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *