بررسی رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی

بررسی رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی چه تاثیری دارد؟ برای درک اهمیت رپورتاژ جهت جذب مخاطبان هدف، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی چه تاثیری دارد؟ رساندن صدا و آوازه یک برند به گوش مخاطبان، کاری است که رپورتاژ آگهی انجام می دهد. در واقع، یکی از اهداف رپورتاژ و انتشار آن این است که میزان آگاهی از برند را افزایش دهیم. در کنار ِاین موضوع، تهیه رپورتاژ در سئو خارجی وب سایت هم بی تاثیر نیست! به خاطرِ این دو ویژگی است که بسیاری از مدیران کسب و کارها تصمیم می گیرند رپورتاژ آگهی منتشر کنند. اگر رتبه وب سایت تان خوب است و معمولا در صدر نتایج Google حضور دارید، اگر محتوا و ساختار وب سایت خود را به شکلی کاملا موثر تنظیم کرده اید اما همچنان خبری از ورود مخاطبان هدف به وب سایت تان نیست، ادامه این مطلب را مطالعه کنید؛ برای شما حرف های تازه ای داریم و کمک می کنیم اهمیت رپورتاژ در تبلیغات اینترنتی را بهتر درک کنید.


مقدمه


•    تاثیر رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی از نوع خبری
•    رپورتاژ آگهی موجب ایجاد اعتماد بین مخاطب و کسب و کار می شود.
•    افزایش آگاهی از برند به کمک رپورتاژ آگهی
•    امکان هدف گرفتنِ مخاطب به سادگی
•    امکان پیگیری وضعیت و بازخورد به کمک رپورتاژ آگهی
•    سخن آخر

تاثیر رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی از نوع خبری


رپورتاژ آگهی خبری را معمولا در وب سایت های خبری منتشر می کنند. فرمت و قالب این نوع رپورتاژ ها نیز طوری طراحی می شود که حالت خبری داشته باشد. به بیان دیگر این نوع رپورتاژ طوری نوشته و تنظیم می شود که این حس را به مخاطب القا کند که با خواندن آن رپورتاژ، اطلاعات جدیدی دریافت خواهد کرد و می تواند از صحت یک موضوع خاص آگاه شود. هر چه قدر رپورتاژ آگهی شما قوی تر نگارش شود و حالت خبری به خود بگیرد، مخاطب بهتر به آن اعتماد خواهد کرد. در اصل یکی از رسالت های رپورتاژ آگهی نیز همین موضوع است؛ شما باید بتوانید بین نام کسب و کار و یا برندتان و مخاطب یک ارتباط مبنی بر اعتماد ایجاد کنید. این ارتباط باید به شکلی موثر برقرار شود. در نتیجه‌ی ایجاد ِچنین پلی، مخاطب بهتر و آسانتر به شما و محصولات/ خدمات تان اعتماد خواهد کرد.


رپورتاژ آگهی موجب ایجاد اعتماد بین مخاطب و کسب و کار می شود


مزیت انتشار رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی خاصیت «اعتماد آفرینی» آن است. تقریبا هیچ نوع تبلیغ غیر مستقیم دیگری را نمی توانید پیدا کنید که چنین چیزی را خلق کند. معمولا در تبلیغات مستقیم، تلاش کسب و کار ها و برند ها این است که برتر بودن خدمات و محصولات خود را به مخاطب ارائه کنند. اما در رپورتاژ آگهی، اثبات تمام و کمال یک موضوع و خلق ارتباط عمیق میان مخاطب و محصول است. در رپورتاژ آگهی عجله ای مبنی بر کشاندن مخاطب به سمت وب سایت یا خرید محصول یا اقدامی خاص وجود ندارد. شما در قالب یک مقاله‌ی نسبتا کوتاه قصد دارید مخاطب را از وجود برند یا محصول خود آگاه کنید. پس این کار را با صبر، حوصله و داستان پردازی انجام انجام دهید.
از آنجایی که هر خبری حاوی بار داستانی است، رپورتاژ آگهی خبری نیز باید یک داستان از پیش طراحی شده در دلِ خود داشته باشد. از آنجایی که مخاطبان داستان ها را دوست دارند و با آن همراه می شوند، این رپورتاژ آگهی است که می تواند با تاثیرگذاری بالا، مخاطب را به سمت وب سایت شما هدایت کند.


افزایش آگاهی از برند به کمک رپورتاژ آگهی


یک رپورتاژ آگهی خلاقانه متشکل از 80 درصد اطلاعات مفید و جدید است. در 20 درصد مابقی شما می توانید با صحبت در مورد برند یا کسب و کار خود، آگاهی مخاطب را نسبت به حیطه‌ی فعالیت تان، هدف فعالیت تان و جزئیاتی که شما را نسبت به رقبایتان متمایز و یونیک می کند، صحبت کنید. صحبت در مورد برند یا کسب و کارتان در 20 درصد ِانتهایی متن رپورتاژ نباید شکل و ساختار تبلیغاتی به خود بگیرد. شما باید طوری در مورد کسب و کارتان با مخاطب صحبت کنید، که فاقد هرگونه جانبداری باشد. یعنی به جای آنکه بیش از حد از کسب و کار خود تعریف کنید یا معایب آن را بیشتر از حد Bold کنید، می توانید موضع خنثی نسبت به کسب و کار یا برند خود بگیرید. اینکه بتوانید قضاوت و تصمیم گیری را بر عهده‌ی مخاطب بگذارید، بهترین تصمیم ممکن است.
همچنین مستقیما به مخاطب دستور ندهید. به طور کلی رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی به شرطی موفق عمل خواهد کرد که بتوانید به جای اجبار و دستور دادن به مخاطب، به او پیشنهاد ارائه کنید. پیشنهاد حالتی دوستانه دارد. در نتیجه مخاطب را ترغیب به انجام ِخواسته‌ی شما خواهد کرد. اما کلماتی مانند «باید»، «حتما»، «فورا»ً، هرچه زودتر، و مواردی از این دست، مخاطب را از شما دورتر خواهد کرد.

جذب مخاطب هدف با رپورتاژ آگهی


امکان هدف گرفتنِ مخاطب به سادگی


شما می توانید مخاطبانی که برای آنها پرسونا تشکیل داده اید را به واسطه‌ی رپورتاژ آگهی بسیار سریعتر و بهتر از سایر روش ها به سمت وب سایت خود هدیات کنید. به طور کلی، رپورتاژ یکی از موثرترین روش های تبلیغات در اینترنت است که مخاطبانی را به سمت کسب و کار شما هدایت می کند که برای ورود آنها به وب سایت تان برنامه ریزی کرده اید. تهیه پرسونا به شما در این زمینه کمک می کند. همانطور که شما با نوشتن مقاله های بخش وبلاگ وب سایت تان سعی در جذب افرادی دارید که به موضوعات مربوط به کسب و کار شما نیاز داشته یا توجه نشان می دهند، باید در بخش نوشتن رپورتاژ آگهی نیز طوری عمل کنید که بتوانید مخاطبانی که به موضوع انتخابی تان علاقه/ نیاز دارند را بیابید.

نوشتن رپورتاژ آگهی موفق


امکان پیگیری وضعیت و بازخورد به کمک رپورتاژ آگهی


شما می توانید به کمک نگارش رپورتاژ آگهی، انتشار آن و سپس بررسی و تحلیل نتایجی که از آن به دست آورده اید، برای بهبود و تغییر رپورتاژ بعدی که قصد انتشارش را دارید، تصمیم گیری کنید. مزیت انتشار رپورتاژ آگهی این است که نتایج آن قابل اندازه گیری هستند. به عنوان مثال شما می توانید به خوبی متوجه شوید که رپورتاژ منتشر شده چند مرتبه دیده شده است. همچنین می توانید متوجه شوید که نرخ هدایت به وب سایت شما از طریق بک لینک های درج شده چند درصد بوده است؟ اگر نرخ ورود ترافیک ارگانیک به وب سایت تان کمتر بود، باید ببینید که ایرادات موجود در رپورتاژ تان چه بوده است؟ شما نباید در مرتبه بعدی که رپورتاژ را منتشر می کنید اشتباهات انجام شده در رپورتاژ قبلی را تکرار کنید.
توجه به وب سایت منتشر کننده رپورتاژ بسیار حائز اهمیت است. معمولا به مدیران کسب و کارها توصیه می شود که رپورتاژ خود را در وب سایتی منتشر کنند که به خوبی می دانند مخاطبان ِهدف بسیار زیادی به آن سر می‌زنند. شاید بسیاری از وب سایت ها را دیده باشید که در آنها حجم عظیمی از تبلیغات کلیکی یا حتی رپورتاژ آگهی منتشر شده است که مخاطبان به آنها توجه نمی کنند. بسیاری از مخاطبان این تبلیغ ها و پیشنهادات را حتی آزار دهنده می دانند. فکر می کنید دلیل این حس از جانب مخاطب چیست؟ کاملا مسلم است. مخاطب هیچ علاقه یا نیازی به تبلیغ ِاینترنتی مورد نظر ندارد. در نتیجه آن را آزار دهنده می بیند. وضعیت رپورتاژ آگهی (در صورتی که در وب سایت نامناسب منتشر شود) همین خواهد بود.

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی


سخن آخر


رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی نقش بسزایی دارد؛ البته به شرط اینکه آن را به درستی نگارش کنید و در وب سایت مناسب نشر دهید. در غیر این صورت، تاثیر رپورتاژ هم مانند تبلیغات کلیکی یا تبلیغات مدت دار، صفر خواهد بود. پیشنهاد می کنیم برای اینکه اطلاعات خود را در این زمینه تقویت کنید، حتما به سایر مطالب منتشر شده در این وبلاگ هم مراجعه کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *