آشنایی با تکنیک های طراحی کارت ویزیت
تکنیک های طراحی کارت ویزیت چیست؟ ترفندهای طراحی کارت ویزیت، مجموعه ای از ایده ها و روش ها هستند که برای طراحی جذاب تر کارت ویزیت استفاده می شوند.
پیشگفتار
تکنیک های طراحی کارت ویزیت شامل مجموعه ای از ایده ها است که طراحان می توانند با به کارگیری آنها، اقدام به ساخت طرح های جذاب و زیبایی نمایند. این نوع ترفندها به شما کمک می کند تا بتوانید دریچه ای جدید برای خلق آثار جذاب کشف کنید. در ادامه با ما باشید تا به صورت اجمالی راجع به این تکنیک ها بیشتر صحبت کنیم و با چیستی و انواع آن آشنا شویم.
مقدمه
تکنیک های طراحی کارت ویزیت چیست؟ چرا هر طراحی باید نسبت به این ترفندها اطلاعات کافی را داشته باشد؟ همانطور که می دانید، طراحی از آن دسته مشاغلی است که افراد قادر هستند تا از طریق آن به روش های مختلفی درآمد داشته باشند. اما به طور معمول کارفرمایان و سفارش دهندگان به دنبال کسانی هستند که ایده ها و طرح های جذابی در آثار خود ایجاد نمایند. بنابراین افراد متخصص در این زمینه بایستی نسبت به بروز کردن اطلاعات خود، الگوگیری از طرحهای جدید و کسب دانش بیشتر اقدام نمایند. در ادامه لیستی از مطالبی را برای شما بیان میکنیم که در زمینه معرفی انواع تکنیک های طراحی کارت ویزیت توضیحاتی را ارائه میدهند. سرفصل های این مقاله به شرح زیر هستند:
• طراحی کارت ویزیت
• تکنیک های طراحی کارت ویزیت
• معرفی انواع ترفندهای طراحی کارت ویزیت
• بالا بردن ارزش کارت ویزیت
• عنصر متفاوت در تکنیک های طراحی کارت ویزیت
• دعوت به اقدام (Call to Action)
طراحی کارت ویزیت
تکنیک های طراحی کارت ویزیت، مجموعه ای از روش ها و ایده هایی هستند که شما می توانید از طریق آنها برای طراحی کارت های ویزیت خود اقدام کنید. طراحی کارت ویزیت یکی از خدمات حرفه ای در صنعت هنری است که امروزه هر کسب و کاری به آن نیاز دارد. در بحث طراحی کارت های ویزیت، لازم است افراد به مهارت های مختلفی تسلط داشته باشند. بیشتر این مهارت ها تجربی هستند و شما می توانید آنها را با رفتن به دل کار بدست آورید.
با پیشرفت ابزارهای طراحی و گرافیکی که حتی در قالب پلتفرم رایگان طراحی کارت ویزیت به صورت اپلیکیشن های اندرویدی، بر بستر وب و یا برای سیستم عامل های ویندوز و مک ارائه شده اند، طراحان می توانند هر نوع ایده ای را برای ساخت کارت های ویزیت پیاده کنند. حتی اگر یک کامپیوتر و یا لپ تاپ هم ندارید، می توانید از برنامه ساخت کارت ویزیت برای اندروید و یا iOS استفاده کنید.
تکنیک های طراحی کارت ویزیت
برای طراحی کارت ویزیت حرفه ای، لازم است طراح نسبت به تکنیک ها و سبک های طراحی کارت ویزیت تسلط و دانش کافی را کسب نماید. غالب این روش ها و نکات معمولا در طول فعالیت های کاری شما بدست می آیند. با طراحیهای مختلفی که صورت می گیرند، ایده هایی که از دیگران ارائه می شوند و یا طرح هایی که خود کارفرما ارائه میکند. با این حال روش دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید برای آشنایی با تکنیک های طراحی کارت ویزیت از آن استفاده کنید. شما می توانید از طریق مطالعه مقالات مختلفی که در فضای وب وجود دارد، با این تکنیک ها آشنا شوید.
بهتر است هر کسی در هر زمینه ای که مشغول به کار است، همواره ایده ها و اطلاعات خود را با مطالعه مقالات بروز از سایت ها آپدیت کند. امروزه با وجود فضای مجازی، شما می توانید به راحتی به آخرین داده ها و اطلاعات در زمینه کاری خود دسترسی داشته باشید. کافیست وب سایت های ارزشمندی که در زمینه کاری شما وجود دارند را بیابید و مطالب روزانه و یا هفتگی آنها را مطالعه کنید. در ادامه می خواهیم به بهترین و جدیدترین تکنیک های طراحی کارت ویزیت بپردازیم که می توانند اطلاعات خوبی را برای ایجاد آثار گرافیکی جذاب ارائه کنند.
معرفی انواع ترفندهای طراحی کارت ویزیت
تکنیک ها، ترفند ها و به طور کلی ایده های زیادی برای طراحی کارت ویزیت خلاقانه وجود دارد که می تواند در جذب مخاطبان تاثیر چشمگیری داشته باشد. در رابطه با تکنیک های طراحی کارت ویزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-
پیدا کردن یک الگوی مناسب
به عنوان اولین مورد از تکنیک های طراحی کارت ویزیت می توان گفت شما باید به دنبال الگویی باشید که ویژگی های برند شما را ارائه دهد. این تکنیک بسیار مهم است و لازم است به خوبی نمایش دهنده کسب و کاری باشد که آن را دارید. شما می توانید این نوع الگو را در برخورد با کسب و کارهایی که مشابه شما هستند از طریق کارت های ویزیت آنها دریافت کنید. همچنین امکان آن وجود دارد که شما بتوانید الگوهای مشابه را در فضای مجازی پیدا کنید. کافیست نام کسب و کار خود را به زبان انگلیسی جستجو کنید. سپس به دنبال ایده هایی باشید که در سطح جهانی برای کسب و کار شما وجود دارند. بسیاری از طراحان از این تکنیک برای پیدا کردن ایده استفاده میکنند و بهترین طرحها را با خلاقیت خود ترکیب کرده و ارائه میدهند.
-
فونت مناسب
دومین مورد از مهم ترین تکنیک های طراحی کارت ویزیت، آن است که شما از فونت های مناسبی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا با طراحی یک کارت ویزیت خاص، تاثیرگذاری بالایی را در ارائه محتوایی که روی کارت ویزیت ارائه می کنید، بدست آورید. بهترین فونت های فارسی در این زمینه فونت های لاله زار، کودک، دیبا، یکان بخ و غیره هستند.
-
رعایت اندازه در تکنیک های طراحی کارت ویزیت
بسته به سایز کارت ویزیت، رعایت اندازه هر عنصری که بر روی این ابزارهای تبلیغاتی قرار می گیرند، هم از نظر چاپ و هم از نظر زیبایی مهم هستند. به عنوان مثال در این مورد از تکنیک های طراحی کارت ویزیت، شما هرگز نباید از فونت هایی با اندازه کوچکتر از 8pt استفاده نکنید. شما باید برای عناوین خود بر روی کارت از فونت های بزرگتر استفاده کنید و محتوا را با فونت های کوچکتر نمایش دهید. همچنین ابعاد تصاویر به کار رفته نیز مهم است. تصاویر باید به گونه ای باشند که کل فضا را بیهوده اشغال نکنند. لوگو شما باید در یک نسبت استاندارد و به صورت مربعی در یک گوشه یا وسط-بالای کارت قرار گیرد. آیکون هایی که در کنار عناوین و یا اطلاعات کسب و کار خود ارائه می کنید نیز نباید از خود متن کوچکتر و یا بسیار بزرگتر باشند.
-
شکل کارت ویزیت
یکی دیگر از مواردی که می توان در خصوص تکنیک های طراحی کارت ویزیت بیان کرد، شکل و اندازه کارت های ویزیت هستند. در این خصوص می توان به به موارد مختلفی اشاره کرد که عبارتند از:
-
اشکال هندسی
به طور معمول، کارت های ویزیت به صورت مستطیلی شکل ساخته می شوند. شما می توانید با یک ابتکار ساده، آن را به حالت دایروی، مربعی، مثلثی درآورید.
-
اشکال خاص
شما می توانید برحسب کسب و کاری که دارید، کارت های ویزیت خود را به اشکال خاصی درآورید. به عنوان مثال، یک فردی که در زمینه قصابی فعالیت می کند، می تواند کارت های ویزیت خود را به شکل کارد قصابی ایجاد کند که در جذب بیشتر افراد موثر خواهد بود.
-
اشکال پویا
برخی از کارت های ویزیت هستند که می توانید آنها را به حالت های مختلفی درآورید. این نوع از کارت های ویزیت همانند تکه های پازلی هستند که می توان آن ها را از هم جدا کرده و به یک شکل منحصر بفرد دیگر درآورد.
شما می توانید برخی از ابتکارها و ایده های جالب در این مدل از تکنیک های طراحی کارت ویزیت را در تصویر زیر مشاهده کنید.
بالا بردن ارزش کارت ویزیت
یکی دیگر از کارهایی که می تواند در زمینه تکنیک های طراحی کارت ویزیت مطرح شود، استفاده از ایده های خلاقانه است که باعث ارزشمندتر شدن کارت های تبلیغاتی می گردند. انواع کاربرد کارت ویزیت نیز یکی از دلایل شکل گیری این خلاقیت هاست. در این حالت شما باید ارزش افزوده ای به کارت های تبلیغاتی خود اضافه کنید که سبب آن شود تا کاربر کارت های تبلیغاتی شما را نزد خود نگه دارد. از مثال ها در این رابطه می توان گفت:
• در یک کسب و کار آشپزی، شما می توانید در طراحی انواع کارت ویزیت از یک دستور غذای کوتاه و یا راهنمای ساخت یک نوشیدنی خوشمزه استفاده کنید. حتی از طریق طراحی کارت ویزیت با گوشی هم می توانید این کار ساده اما موثر را انجام دهید.
• کارت های ویزیت آهنربایی یا قابل چسبیدن مورد دیگری از ایده های کاربردی کردن کارت های تبلیغاتی است. این کار معمولا در کسب و کارهایی مانند لوله کشی، باغبانی و غیره دیده می شود. شما می توانید این نوع از کارت های ویزیت را بر روی یخچال ها، تابلو اعلانات و غیره نصب کنید.
این بستگی به ایده شما دارد که چگونه از تکنیک های طراحی کارت ویزیت برای اثربخشی بیشتر آن نزد مشتریان استفاده مینمایید.
عنصر متفاوت در تکنیک های طراحی کارت ویزیت
شما می توانید برای متمایز کردن کارت های ویزیت خود، این مورد از تکنیک های طراحی کارت ویزیت را به کار ببرید. در این حالت لازم است تا یک عنصر طراحی غیر معمول یا با چاپ ویژه را در کارت لحاظ کنید. این کار می تواند با براق کردن کارت تبلیغاتی، برجسته کردن لوگو، یک تصویر یا عنصر با رنگی متفاوت، استفاده از یک جنس کاغذ منحصر بفرد و غیره ایجاد شود. در کل هدف از انجام این کار این است که اطمینان حاصل کنید این ویژگیهای خاص برای برند شما مناسب هستند. از سوی دیگر کاربر بتواند کارت های ویزیت شما را با توجه به اعمال جلوه های بصری و یا لمس جنس خاص آن در ذهن خود ثبت کند. از جمله مزایای ساخت کارت ویزیت با چنین ایده هایی این است که برند شما در ذهن مخاطب ماندگار می گردد.
دعوت به اقدام (Call to Action)
مورد دیگری که می توان در زمینه تکنیک های طراحی کارت ویزیت بدان اشاره کرد و بسیار مهم است، استفاده از اِلمان های دعوت به اقدام می باشد. این کار می تواند به شما کمک کند تا بتوانید نرخ اقدام مشتریان را افزایش دهید. در حقیقت CTA یک مورد الزام آور در کارت ویزیت نیست، اما می تواند مشتریان بالقوه را تشویق کند که قدم بعدی را بردارند. چه یک پیشنهاد ویژه، یک نکته مفید یا یک کد تخفیف، ایده هایی هستند که می توانید در رابطه با کسب و کار خود ایجاد کنید تا مشتریان را به سمت شما جذب شوند.
بهتر است در طراحی عنصر دعوت به اقدام با توجه به اندازه کارت ویزیت، به گونه ای عمل کنید تا این مورد به خوبی در پیش چشمان مخاطب دیده شود. همچنین کیفیت چاپ کارت ویزیت در بهتر دیده شدن رنگ ها و عناصر CTA مهم است. شما می توانید با استفاده از رنگ های جذاب و محرک مانند قرمز، کاربر را وادار کنید تا کارت ویزیت های شما را مشاهده و سپس برای ارتباط با شما اقدام کند.
ایده دیگر در تکنیک های طراحی کارت ویزیت، استفاده از QR کد است. استفاده از کد QR را می توان به عنوان یکی از اِلمان های فراخوان خود در نظر گرفت. از آنجایی که مردم در کارکردن با اسکن کدهای QR راحت تر هستند، افزودن یک کد به کارت ویزیت شما یک راه عالی است تا افراد به وب سایت شما وارد شده و یا یک تبلیغ به صورت مستقیم به آنها نمایش داده شود. پیشنهاد میکنیم کد را در پشت کارت ویزیت خود قرار دهید. این کار باعث میشود اسکن آن آسان باشد و مزاحم محتویات مهم و لوگوی شما در جلو کارت نشود.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید