کمپین رپورتاژ آگهی چیست؟ چگونه راه اندازی می شود؟

کمپین رپورتاژ آگهی چیست؟ چگونه راه اندازی می شود؟

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی کمپین رپورتاژ آگهی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کمپین رپورتاژ آگهی چیست؟ ریپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو می گذارد؟ کاربردهای رپورتاژ آگهی چیست؟ سبک رپورتاژ آگهی چگونه است و هزاران سوال اینچنینی که به ذهن مخاطبان خطور می کند.

بدون شک هر شخصی که قصد ورود به دیجیتال مارکتینگ و سئو را داشته باشد اصطلاح ریپورتاژ آگهی را شنیده است. این واژه یکی از پرکاربردترین واژه های این حوزه است. بدون شک به محض شنیدن این واژه این سوال به ذهن کاربران خطور می کند که رپورتاژ آگهی یعنی چه؟

ریپورتاژ آگهی یکی از بهترین راهکارهای دنیای دیجیتال مارکتینگ به منظور بهتر دیده شدن تجارت و مشاغل است. به این صورت که ابتدا این رپورتاژهای خبری در فضای وب پخش می شوند و سپس توسط ربات های خزنده مرورگرها پیدا و در نهایت ایندکس می شوند. اما آنچه که مهم می باشد کیفیت ریپورتاژ آگهی است. چرا که هرچه باکیفیت تر باشد اعتبار برند معرفی شده را افزایش می دهد.

اما کمپین رپورتاژ آگهی چیست؟ همانطور که می دانید کمپین به معنی دسته است. بنابراین کمپین رپورتاژ آگهی یعنی دسته ای از رپورتاژ. هدف از بکارگیری کمپین رپورتاژ آگهی این است که برای ارتقای سایت به جای یک شانس چند شانس داشته باشید. تاثیرگذاری که کمپین رپورتاژ آگهی برای ارتقای سایت و دریافت بک لینک دارد تقریبا هیچکدام از روش های سئو ندارند.

حال اگر شما هم قصد راه اندازی یک کمپین رپورتاژ آگهی دارید در وهله اول باید به خوبی با رپورتاژ آگهی آشنا باشید.

 

مقدمه

رپورتاژ آگهی یعنی چه؟

رپورتاژ آگهی از دو واژه رپورتاژ و آگهی تشکیل شده که رپوتاژ یک اصطلاح فرانسوی و به معنی گزارش است. گزارشی که می تواند اطلاعات مفید و کاربردی را روایت کند. و لذا از این روش به منظور معرفی یک محصول یا خدمات و یا یک برند استفاده می شود. به عبارت دیگر رپورتاژ آگهی حاوی اطلاعاتی است که برای کاربران بسیار مفید و کاربردی می باشد.

همانطور که می دانید پیشرفت تکنولوژی اینترنت سبب شد اغلب کاربران در طول شبانه روز در این فضا مشغول باشند و حتی برای یافتن پاسخ سوالات خود به اینترنت مراجعه کنند. در چنین زمانی می توان با خلق یک رپورتاژ آگهی یک تیر و دو نشان زد. یعنی هم به سوال کاربران جوب داد و هم با یک متن عالی و دقیق و دانش بازاریابی، آن ها را مجذوب محصولات و برند خود کرد.

بنابراین می توان گفت رپورتاژ آگهی یا خبری یک تبلیغ متنی است که اطلاعات و محتوا را در قالب گزارش به کاربران ارائه می دهد. با توجه به افزایش استقبال از این نوع محتوای خبری شرکت های زیادی به دنبال ایجاد کمپین رپورتاژ آگهی هستند. در این راستا شرکت های زیادی هم راه اندازی شده اند که علاقه مندان به نویسندگی رپورتاژ آگهی را به شرکت ها و موسسات معرفی می کنند. وب سایت اتک یکی از معتبرترین شرکت هایی است که نویسندگان رپورتاژ آگهی را به شرکت های معتبر تولید محتوا معرفی می کند.

رپورتاژ آگهی

بررسی کاربردها

با توجه به مطالب بالا دریافتیم که ریپورتاژ آگهی یک روش تبلیغاتی بسیار تاثیرگذار است که هم برای صاحب برند هم برای سایت انتشار دهنده و هم برای کاربران مفید می باشد. بنابراین می توان گفت که رپورتاژ آگهی کاربردهای متعددی دارد که عبارتند از:

  • کاربرد ریپورتاژ آگهی برای تولیدکننده
  • کاربرد ریپورتاژ آگهی برای انتشار دهنده
  • کاربرد ریپورتاژ آگهی برای بازدیدکنندگان

کاربرد ریپورتاژ آگهی برای تولیدکننده

یکی از مهم ترین کاربردهای این روش تبلیغاتی برای تولیدکننده است. در واقع تولیدکنندگانی که برای تبلیغات محصول یا خدمات و برند خود این روش را انتخاب می کنند یک سرمایه گذاری سودآور و البته بلند مدت را انجام داده اند. چرا که هدف هر تولیدکننده ای از ارائه دهنده خدمات گرفته تا محصولات، افزایش اعتبار نزد مخاطبان است. ریپوتاژ آگهی نیز سبب افزایش اعتبار تولیدکننده بین کاربران می شود. وقتی یک سایت معتبر نام برند و محصولات شما را معرفی می کند سبب افزایش و جلب اعتماد مشتریان می شود.

علاوه بر برندینگ تاثیرگذاری بر روی سئو سایت از دیگر قابلیت های ریپورتاژ آگهی است. سئو سایت سبب افزایش رتبه وب سایت در لیست نتایج مرورگرها می شود. یکی از بهترین راهکارها برای افزایش کیفیت سئو ایجاد ریپورتاژ آگهی است. چرا که سبب افزایش مخاطبان سایت شده و درصد فروش محصولات را افزایش می دهد.

کمپین رپورتاژ آگهی

کاربرد ریپورتاژ آگهی برای انتشار دهنده

همانطور که اشاره نمودیم ریپورتاژها در سایت های خبری معتبر و معروف که بازدیدکنندگان زیادی دارند منتشر می شوند. انتشار این محتواهای خبری برای سایت های انتشار دهنده از دو نظر مفید است. هم از نظر ارزش مالی و هم از لحاظ ارزش محتوا. ارزش مالی به این دلیل است که این سایت های انتشار دهنده به دلیل داشتن بازدیدکنندگان زیاد نرخ کلیک بالایی دارند. به همین دلیل هزینه ای را به ازای انتشار ریپورتاژ آگهی دریافت می کنند. لذا انتشار این محتوای خبری برای آنها ارزش مالی دارد.

از طرف دیگر ریپورتاژها دارای ارزش خبری و محتوایی مفید و کاربردی هستند. در نتیجه انتشار آن سبب غنی شدن محتوای سایت انتشار دهنده شده و تعداد مخاطبان را افزایش می دهد. به همین دلیل از نظر محتوایی هم برای سایت انتشار دهنده سود دارد.

 

کاربرد ریپورتاژ آگهی برای بازدیدکنندگان

کاربرد ریپورتاژ آگهی فقط محدود به تولیدکننده و انتشار دهنده ریپورتاژ نمی شود. این محتوای خبری برای بازدیدکنندگان هم کاربرد دارد. کاربرد رپورتاژ برای خوانندگان و مخاطبان سایت این است که سبب افزایش دانش و آگاهی آنها می شود. همانطور که اشاره نمودیم این محتوای خبری دارای اطلاعات مفید و نکات ارزشمند است که از این طریق به بازدیدکنندگان سود می رساند.

علاوه بر این با ارائه نکات کلیدی و اطلاعات دقیق می تواند در انتخاب محصول یا خدمات به کاربران کمک کند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم برای اینکه مخاطب علاقه مند به خواندن این محتوای خبری شود در کنار مفید و کاربردی بودن باید سرگرم کننده هم باشد. به همین دلیل سبک رپورتاژ آگهی بسیار مهم می باشد.

معمولا بهترین و موفق ترین سبک رپورتاژ آگهی این است که روایت گونه باشد. از این رو معمولا برای ایجاد یک کمپین رپورتاژ آگهی موفق از فن داستان گویی استفاده می شود.

Advertising report

تاثیر رپورتاژ آگهی برای بازدیدکنندگان

مهمترین نکات رپورتاژ آگهی

از دیگر فاکتورهایی که در زمان ایجاد یک کمپین رپورتاژ آگهی باید به آن توجه کنید بکارگیری نکات رپورتاژ آگهی می باشد. برای تهیه این محتوای خبری مفید بهتر است نکات زیر را اجرا کنید:

  • در زمان نوشتن ساختار را رعایت کنید. هر متنی ساختار مشخص خود را دارد. لذا سعی کنید از زمان شروع تا پایان نوشتار این ساختار را رعایت نمایید.
  • به طور مستقیم در متن تبلیغ نکنید. این محتوای خبری در کنار تبلیغات، اطلاع رسانی را هم انجام می دهد. لذا یک مقاله یا خبر بنویسید. در واقع با ایجاد یک متن خبری و مقاله ای می توانید هم تبلیغات، هم اطلاع رسانی و هم تعامل با مخاطبان را انجام دهید.
  • به هیچ وجه در نوشتن رپورتاژ آگهی کپی نکنید. تمام ماهیت و ارزش این محتوای خبری به منحصر به فرد بودن است.
  • استفاده از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط و هم خانواده از دیگر نکات نوشتن این محتوای خبری است. چرا که سبب می شود مخاطب به سرعت متوجه شود هدف شما از ارائه این رپورتاژ چیست. همچنین این نکته به بهبود کیفیت سئو تاثیر می گذارد.
  • از المان ها و تصاویر جذاب و مرتبط با موضوع استفاده کنید.
  • سعی کنید این محتوای خبری طولانی نشود. کوتاه و مفید بودن از دیگر نکات نوشتن رپورتاژ آگهی است.
  • حتما یک تیتر جذاب برای رپورتاژ انتخاب کنید. این نکته بهترین راهکار برای جذب مخاطب است تا در نگاه اول متن را باز و مطالعه کند.

 

ورود به کمپین رپورتاژ آگهی با وب سایت اتک

همانطور که اشاره نمودیم وب سایت اتک یکی از معتبرترین سایت های معرفی نویسندگان به شرکت های معتبر تولید محتوا است. لذا علاقه مندان به نویسندگی و تایپ بعد از یادگیری سئو و نحوه نگارش رپورتاژ آگهی می توانند به این سایت مراجعه کنند و پس از مراجعه به بخش استخدام غیر حضوری وب سایت فرم استخدام را کامل نمایند. وب سایت اتک این نویسندگان را به شرکت های تولید محتوا معرفی می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *